Indeling Nationale Competitie 2004/2005

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Yabidooo

Post by Yabidooo » Wed Jun 02, 2004 17:03

Dat kan toch hartstikke gezellig zijn!

Draai je een grote omzet..... [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Alleen de laatste ronde heb je dan pect [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]

Dominique

Post by Dominique » Wed Jun 02, 2004 17:04

Damkoningin wrote:Wat een ongelovelijk KUT-rooster...

De 1e wedstrijd moete we met het 1e, 2e en 3e thuis.. (zal wel weer een gebeuren worden..) en de laatste wedstrijd zijn het 1e, 2e en 3e uit.
Heel snugger van de KNDB!!! [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Inderdaad, ongeloFelijk.... maar gelukkig zijn er nog negen ronden waar niets mis mee is [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Wat is er precies mis mee dat je de laatste wedstrijd alle drie uitspeelt? Ik kan me voorstellen dat alledrie thuis wat druk is, maar daar kan je club toch een verzoek voor neerleggen bij de roosteraars?

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Wed Jun 02, 2004 17:11

Yabidooo wrote:Dat kan toch hartstikke gezellig zijn!

Draai je een grote omzet.....

Alleen de laatste ronde heb je dan pect
Het probleem is, dat we de school weer moeten gebruiken, omdat 3 teams niet in 1 gebouw kunnen. Dat wil Dhr Huls niet, en dat is ook veels te rumoerig.
Het is natuurlijk gezellig, omzet is vet groot dan.. Maar dat gebouw regelen is weer een gekloot.
Dominique wrote:Inderdaad, ongeloFelijk.... maar gelukkig zijn er nog negen ronden waar niets mis mee is
Wat is er precies mis mee dat je de laatste wedstrijd alle drie uitspeelt? Ik kan me voorstellen dat alledrie thuis wat druk is, maar daar kan je club toch een verzoek voor neerleggen bij de roosteraars?
Die rest maakt me niets uit, maar tis irritant als je met z'n 3en thuis moet spelen. En de laatste ronde, stel je word kampioen, moet je ineens uit spelen.. Dat is het irritante eraan, en dat de bar geen omzet heeft die dag.. Daar denk ik ook nog aan...
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Yabidooo

Post by Yabidooo » Wed Jun 02, 2004 17:14

Ja maar daar heeft elke kampioen toch last van.... [img]images/smilies/icon_surprised.gif[/img]

Over die school ... hmm dat kan ik me wel voorstellen.

Wat dominique schrijft is zo gek nog niet. Van te voren
de roostercomissie inschakelen en je probleem kenbaar
maken.

Met 3 teams in de competitie zou men daar best rekening
mee kunnen houden lijkt mij.

Damkoningin

Post by Damkoningin » Wed Jun 02, 2004 18:14

Yabidooo wrote:Ja maar daar heeft elke kampioen toch last van.... [img]images/smilies/icon_surprised.gif[/img]

maken.

Jah. Vorig jaar ging alles goed. Toen was het 3e of met het 1e thuis of met het 2e thuis.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

Insomnia

Post by Insomnia » Wed Jun 02, 2004 19:04

Damkoningin wrote:
Yabidooo wrote:Ja maar daar heeft elke kampioen toch last van.... [img]images/smilies/icon_surprised.gif[/img]

maken.

Jah. Vorig jaar ging alles goed. Toen was het 3e of met het 1e thuis of met het 2e thuis.
In dat clubhuis van WVM passen toch makkelijk 3 teamwedstrijden man!
bij damnacht waren er zelfs iets van 70 borden !!!!

Damkoningin

Post by Damkoningin » Wed Jun 02, 2004 19:36

Insomnia wrote:
Damkoningin wrote:

maken.

We hebben het een keer eerder meegemaakt. Het wil wel, maar het werkt niet. Dat is te veel afleiding als er 2 teams in 1 zaal zitten. De vorige keer, toen het 3e nog provinciaal speelde, moesten ze ook in de school.

Alex

Post by Alex » Wed Jun 02, 2004 19:49

Damkoningin wrote:
Insomnia wrote:
Damkoningin wrote: Jah. Vorig jaar ging alles goed. Toen was het 3e of met het 1e thuis of met het 2e thuis.

We hebben het een keer eerder meegemaakt. Het wil wel, maar het werkt niet. Dat is te veel afleiding als er 2 teams in 1 zaal zitten. De vorige keer, toen het 3e nog provinciaal speelde, moesten ze ook in de school.
Gaat best goed hoor met 2 teams in een zaal, da's toch altijd het geval, of wilde je via Internet gaan dammen...
Je bedoelt ws. 4 teams, ofwel 2 wedstrijden, en dat gaat ook goed, zie bij ons, en vST doet 't met 3 wedstrijden!

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Herrie

Post by Kosmos » Wed Jun 02, 2004 20:16

Alex wrote:
Damkoningin wrote:
Insomnia wrote: In dat clubhuis van WVM passen toch makkelijk 3 teamwedstrijden man!

Gaat best goed hoor met 2 teams in een zaal, da's toch altijd het geval, of wilde je via Internet gaan dammen...
Je bedoelt ws. 4 teams, ofwel 2 wedstrijden, en dat gaat ook goed, zie bij ons, en vST doet 't met 3 wedstrijden!

Het tweede en derde in één zaal met Damkoningin in het derde en dat moet rustig blijven?
En als de arbiter dan ook nog eens een verkeerde beslissing neetm in de ogen van de heer Huls, is het helemaal herrie!
Maar waarom moet het rustig zijn eigenlijk? Met Rinsumageest speelden we op het hoogste landelijke niveau. Ons thuishonk was een hok met een krakende houten vloer, waarnaast een pluimveetentoonstelling werd gehouden met alle getokkel van dien.
Dankzij dit thuisvoordeel hebben we ADG een keer met nullen voor Samb en Sijbrands met een vette nederlaag naar huis gestuurd.
Heaven is no location, but a state of mind

Nescio

Post by Nescio » Wed Jun 02, 2004 21:42

De 1e wedstrijd moete we met het 1e, 2e en 3e thuis.. (zal wel weer een gebeuren worden..) en de laatste wedstrijd zijn het 1e, 2e en 3e uit.
Had Witte van Moort wel een verzoek ingediend met wat er wel en niet mogelijk was? Zo niet, heb je geen recht van spreken. Zo wel, dan weet ik niet wat de redenen zijn geweest om het wel te doen. Bovendien moet je met weet ik hoeveel dingen rekening houden en geloof mij, er wordt echt zoveel mogelijk rekening gehouden met iedereen. Dien anders het verzoek in de laatste ronde om met één van de tegenstander je thuiswedstrijd om te zetten in een uitwedstrijd, dan is het hele probleem opgelost. Ik denk niet dat ze daar veel problemen mee zullen hebben.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Damkoningin

Re: Herrie

Post by Damkoningin » Wed Jun 02, 2004 22:24

Kosmos wrote:

Het tweede en derde in één zaal met Damkoningin in het derde en dat moet rustig blijven?
En als de arbiter dan ook nog eens een verkeerde beslissing neetm in de ogen van de heer Huls, is het helemaal herrie!
Maar waarom moet het rustig zijn eigenlijk? Met Rinsumageest speelden we op het hoogste landelijke niveau. Ons thuishonk was een hok met een krakende houten vloer, waarnaast een pluimveetentoonstelling werd gehouden met alle getokkel van dien.
Dankzij dit thuisvoordeel hebben we ADG een keer met nullen voor Samb en Sijbrands met een vette nederlaag naar huis gestuurd.
Haha.. Tjah.. Je moet mij ook nie samen met het 1e hebbe, met al dat jonge volk [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] ....
Wij (het bestuur) willen niet dat er "4" teams in 1 zaal spelen. Het zal best kunnen, de mogelijk is er. Maar toch is het ook irritant. Want dan moeten of het 1e en 2e in de grote zaal of het 1e en het 3e. Duzz..
Maar we zien het wel.

Nescio wrote:Had Witte van Moort wel een verzoek ingediend met wat er wel en niet mogelijk was? Zo niet, heb je geen recht van spreken. Zo wel, dan weet ik niet wat de redenen zijn geweest om het wel te doen. Bovendien moet je met weet ik hoeveel dingen rekening houden en geloof mij, er wordt echt zoveel mogelijk rekening gehouden met iedereen. Dien anders het verzoek in de laatste ronde om met één van de tegenstander je thuiswedstrijd om te zetten in een uitwedstrijd, dan is het hele probleem opgelost. Ik denk niet dat ze daar veel problemen mee zullen hebben.
Ik heb geen idd of ze dat hebben gedaan, maar we lossen het wel op. Komt wel goed. Ik denk dat het bestuur er gewoon vanuit ging, dat ze ons niet allemaal tegelijk thuis plaatsen.
Het probleem is niet de laatste wedstrijd, dat we allemaal uit moeten, dat vin ik gewoon jammer. Het probleem is juist de 1e wedstrijd, dat we allemaal thuis spelen!

Nescio

Post by Nescio » Wed Jun 02, 2004 22:29

Ik heb het spelen met twee teams in één zaal nooit als een probleem gezien. Ik ben het al jaren gewend en vind het wel leuk om om mij heen te kijken. Vier uur stil achter mijn bord zitten kan ik absoluut, dus wil ik ook wat om mij heen zien. En hoe meer ik kan zien, hoe beter het is.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

GuidoB

Post by GuidoB » Thu Jun 03, 2004 00:49

En bedankt. Daar kunnen de roostermakers het weer mee doen. Er is bij de KNDB een verzoek van Witte van Moort binnengekomen. Leo heeft de preciese tekst en ik niet, maar de samenvatting in zeven woorden was "enkele wedstrijden 1e en 2e gelijk thuis". Wat is er vervolgens gebeurd? Alle drie de teams hebben een willekeurig nummer gekregen (het 1e hetzelfde als vorig jaar, net als de rest van de ereklasse, het 2e en 3e geloot) en dan kijk je hoe het uitkomt. Het 1e en 2e blijken niet enkele, maar maar liefst vijf wedstrijden tegelijk thuis te spelen. Duidelijk voldaan aan het verzoek dus. Over 2 of 3 teams tegelijk thuis heeft Witte van Moort niets aangegeven en hun voorkeur was in elk geval bij Leo niet bekend.

Er kunnen twee dingen aan de hand zijn. Of de secretaris van Witte van Moort heeft de voorkeur van zijn club niet goed doorgegeven aan de KNDB en dan moet hij dat volgend jaar beter doen. Of Damkoningin weet niet wat het bestuur van haar club wil en moet dit eerst maar eens navragen voordat ze op dit forum begint te schelden.

Vengaboy

Post by Vengaboy » Thu Jun 03, 2004 08:44

GuidoB wrote:

En bedankt. Daar kunnen de roostermakers het weer mee doen. Er is bij de KNDB een verzoek van Witte van Moort binnengekomen. Leo heeft de preciese tekst en ik niet, maar de samenvatting in zeven woorden was "enkele wedstrijden 1e en 2e gelijk thuis". Wat is er vervolgens gebeurd? Alle drie de teams hebben een willekeurig nummer gekregen (het 1e hetzelfde als vorig jaar, net als de rest van de ereklasse, het 2e en 3e geloot) en dan kijk je hoe het uitkomt. Het 1e en 2e blijken niet enkele, maar maar liefst vijf wedstrijden tegelijk thuis te spelen. Duidelijk voldaan aan het verzoek dus. Over 2 of 3 teams tegelijk thuis heeft Witte van Moort niets aangegeven en hun voorkeur was in elk geval bij Leo niet bekend.

Er kunnen twee dingen aan de hand zijn. Of de secretaris van Witte van Moort heeft de voorkeur van zijn club niet goed doorgegeven aan de KNDB en dan moet hij dat volgend jaar beter doen. Of Damkoningin weet niet wat het bestuur van haar club wil en moet dit eerst maar eens navragen voordat ze op dit forum begint te schelden.
Dat laatste kon nog wel eens aan de hand zijn, want het klopt dat er een verzoek is ingediend om een aantal wedstrijden het 1e en 2e samen te laten spelen, ( en ik kan het weten) als het dan 1 keer voorkomt dat het 3e daar ook bij speelt moet geen probleem zijn.
......door politie en dominee geweerd.....

Mark Hees

Post by Mark Hees » Thu Jun 03, 2004 09:30

Damkoningin wrote:
Insomnia wrote:
Damkoningin wrote: Jah. Vorig jaar ging alles goed. Toen was het 3e of met het 1e thuis of met het 2e thuis.

Was wel lachen achter die schoolbankjes.

Post Reply