Eric van Dusseldorp wrote:Henk de Witt wrote:Eric van Dusseldorp wrote:Het feit dat ik in beide gevallen scoor, zegt genoeg over de mate waarin ik gelijk heb met mijn stelling: "Henk de Witt is de facto woordvoerder van de Delftse Telling".
Je scoort omdat een discussie kapot maken zeer eenvoudig is. Evenals het voortdurend de man spelen in plaats van de bal. Op de langere duur zul je merken dat je vooral in eigen doel scoort.
Ei ei die Henkie toch. Ik kan wel een 500 pagina's dik boek schrijven met citaten waarin jij niet op de bal maar op de man speelt. Maar geen uitgever die erin geïnteresseerd is natuurlijk.
By the way, ben jij de auteur van het politieke -maar anonieme- betoog op blz. 25 van Het Damspel, sept. 2004?
Eric, ik geef het op. Jij bent mij de baas wat vasthoudendheid betreft. Als ik zeg dat ik ben gestopt als woordvoerder en jij houdt vol dat ik dat
de facto wel ben, tja wat kan ik daar nog verder tegen inbrengen? Je bent wel een kleine dwingeland zeg, dat je mij niet rustig van mijn woordvoerderspensioen wilt laten genieten. Toch ga ik ondanks kleine dictator Eric zometeen weer lekker achter de geraniums. Of de eendjes voeren die ik in de gracht zie zwemmen.
Die 500 pagina's waarin Henk de Witt zich verdedigt tegen allerhande persoonlijke aanvallen, o.a. van ene Eric van Dusseldorp, lijkt me inderdaad volstrekt oninteressant voor welke uitgever ook. Daar is het paranoide 'gedachtegoed' van het groepje aanvallers gewoon te klein voor. Mensen die angstig om zich heen schoppen vanwege een hervorming van de puntentelling in het dammen. Mijn hemel, waar praten we over? Let wel, ik doel niet op de aanzienlijke groep fatsoenlijke, behoudende dammers.
Wat is er politiek aan het persbericht van de WHDB dat (terecht lijkt me) afgedrukt is in Het Damspel? Kloppen daar dingen niet in? Zo ja, welke? Of voelt kleine Eric zich al bedreigd bij elk woord dat over de puntenoverwinning gaat? Niet zo angstig zijn Eric. Nederland is relatief nog steeds een heel veilig land. En de damsport in dit vredige landje een van de meest vredelievende sporten. Evenmin als er slachtoffers zijn gevallen in de Delftse toptoernooien zijn er slachtoffers gevallen in het West Hollands kampioenschap. Althans tot nu toe. Laat ons voorzichtig blijven want er is pas 1 ronde gespeeld. Wie weet wat voor verschrikkelijke erge dingen er nog kunnen gebeuren....
Zou het niet verstandig zijn om bij het onderwerp van deze draad te blijven? Kijken hoe de partijen in het WHDB kampioenschap verlopen? Wat de ervaringen van de spelers zijn? Of is Eric niet gerust op de afloop en wil hij de aandacht liever afleiden door over 'woordvoerderschappen' en auteurs van 'politieke' stukken te beginnen? En zich daarbij een beetje op te blazen door te reppen van 'velen met mij'? Beetje wel he, Eric? Niet doen jongen, het wordt gezien en doorzien.