WHDB-kampioenschap 2004

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply

Wie gaat het WHDB-kampioenschap 2004 winnen?

Guido van den Berg
1
2%
Ton Burgerhout
0
No votes
Jaap van Galen
2
4%
Fred Ivens
9
18%
Frits Luteyn
7
14%
Dirk van Schaik jr.
13
27%
Peter van der Stap
6
12%
Patrick Stork
5
10%
Robin Vogelaar
1
2%
Henk de Witt
5
10%

Total votes: 49

ZevenInEenKlap

Post by ZevenInEenKlap » Mon Sep 13, 2004 16:21

Guestguest wrote:[img]http://fmjd.org/dias/save/10950380612.png[/img]

Als Robin 21-26 had gespeeld was het grappig uit geweest door 31-27! Wanneer zwart het gat op 13 dicht (8-13 of 9-13) wint wit door 38-33 met een damdreiging naar 1 en 5 met 27-21.

Mocht zwart daarom juist 12 of 14 dichten dan wint 28-22! na 8 0f 9-13 met 27-21.
Klopt niet helemaal. 21-26 is (weliswaar niet goed) speelbaar nog.
Na 31-27 vervolgt zwart met 10-14*. Op 28-22 komt dan 19-24 22x13 8x19. Wit kan dan nog wel een schijf voorkomen middels 34-30 maar dat is slechts tijdelijk.
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Mon Sep 13, 2004 18:26

Eric van Dusseldorp wrote:
Henk de Witt wrote:
(...) Guestguest heeft het o.a. over de non-discussie over een 'woordvoerderschap' dat sommige mensen mij op een rare manier proberen op te dringen.
Guestguest heeft alleen gezegd (in neutrale bewoordingen dus):
- Een welles nietus discussie of HdeW woordvoerder van de DT is.

Je verdraait citaten, Henk.

En reageer eens op mijn stelling dat je volgens mij (en vele anderen) de facto woordvoerder van de DT bent. Helemaal geen verkeerde stelling volgens mij.
Voor een manipulator van het zuiverste water is dit inderdaad helemaal geen verkeerde stelling. Succes verzekerd. Als ik niet reageer heb je je zin, als ik wel reageer ook. Je hebt de draad weer vervuild door de aandacht af te leiden van het eigenlijke onderwerp. Dat onderwerp is het WHDB kampioenschap dat voor het eerst met de puntenoverwinning wordt gespeeld. Interessant genoeg lijkt me.
Toch nog maar eens voor de imaginaire 'vele anderen' die jij op het verkeerde been probeert te zetten: Ik ben acht maanden geleden gestopt als woordvoerder van de werkgroep 'Modernisering Puntentelling'. Dat bepaal ik zelf en niet ene Eric van Dusseldorp. Dus is er ook geen sprake van de facto woordvoerderschap of wat dit heerschap ook verder voor mij meent te moeten verzinnen. Deelname aan de discussie mijnerzijds geschiedt op persoonlijke titel.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Sep 14, 2004 01:13

Henk de Witt wrote: Voor een manipulator van het zuiverste water is dit inderdaad helemaal geen verkeerde stelling. Succes verzekerd. Als ik niet reageer heb je je zin, als ik wel reageer ook.
Het feit dat ik in beide gevallen scoor, zegt genoeg over de mate waarin ik gelijk heb met mijn stelling: "Henk de Witt is de facto woordvoerder van de Delftse Telling".
Henk de Witt wrote: Je hebt de draad weer vervuild door de aandacht af te leiden van het eigenlijke onderwerp. Dat onderwerp is het WHDB kampioenschap dat voor het eerst met de puntenoverwinning wordt gespeeld. Interessant genoeg lijkt me.
Ja hoor.
Henk de Witt wrote: Toch nog maar eens voor de imaginaire 'vele anderen' die jij op het verkeerde been probeert te zetten: (...)
Die vele anderen zijn niet imaginair. Eigenlijk wordt het weer eens tijd om een poll te houden, nu met de vraag: "Is Henk de Witt de facto woordvoerder van de Delftse Telling?" Maar ik ben in een milde bui vanavond, dus ik zal je sparen.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Tue Sep 14, 2004 21:51

Eric van Dusseldorp wrote:Het feit dat ik in beide gevallen scoor, zegt genoeg over de mate waarin ik gelijk heb met mijn stelling: "Henk de Witt is de facto woordvoerder van de Delftse Telling".
Je scoort omdat een discussie kapot maken zeer eenvoudig is. Evenals het voortdurend de man spelen in plaats van de bal. Op de langere duur zul je merken dat je vooral in eigen doel scoort.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Sep 14, 2004 23:24

Henk de Witt wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Het feit dat ik in beide gevallen scoor, zegt genoeg over de mate waarin ik gelijk heb met mijn stelling: "Henk de Witt is de facto woordvoerder van de Delftse Telling".
Je scoort omdat een discussie kapot maken zeer eenvoudig is. Evenals het voortdurend de man spelen in plaats van de bal. Op de langere duur zul je merken dat je vooral in eigen doel scoort.
Ei ei die Henkie toch. Ik kan wel een 500 pagina's dik boek schrijven met citaten waarin jij niet op de bal maar op de man speelt. Maar geen uitgever die erin geïnteresseerd is natuurlijk.
By the way, ben jij de auteur van het politieke -maar anonieme- betoog op blz. 25 van Het Damspel, sept. 2004?

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Wed Sep 15, 2004 14:37

Henk de Witt wrote:
Ei ei die Henkie toch. Ik kan wel een 500 pagina's dik boek schrijven met citaten waarin jij niet op de bal maar op de man speelt. Maar geen uitgever die erin geïnteresseerd is natuurlijk.
By the way, ben jij de auteur van het politieke -maar anonieme- betoog op blz. 25 van Het Damspel, sept. 2004?
Eric, ik geef het op. Jij bent mij de baas wat vasthoudendheid betreft. Als ik zeg dat ik ben gestopt als woordvoerder en jij houdt vol dat ik dat de facto wel ben, tja wat kan ik daar nog verder tegen inbrengen? Je bent wel een kleine dwingeland zeg, dat je mij niet rustig van mijn woordvoerderspensioen wilt laten genieten. Toch ga ik ondanks kleine dictator Eric zometeen weer lekker achter de geraniums. Of de eendjes voeren die ik in de gracht zie zwemmen.

Die 500 pagina's waarin Henk de Witt zich verdedigt tegen allerhande persoonlijke aanvallen, o.a. van ene Eric van Dusseldorp, lijkt me inderdaad volstrekt oninteressant voor welke uitgever ook. Daar is het paranoide 'gedachtegoed' van het groepje aanvallers gewoon te klein voor. Mensen die angstig om zich heen schoppen vanwege een hervorming van de puntentelling in het dammen. Mijn hemel, waar praten we over? Let wel, ik doel niet op de aanzienlijke groep fatsoenlijke, behoudende dammers.

Wat is er politiek aan het persbericht van de WHDB dat (terecht lijkt me) afgedrukt is in Het Damspel? Kloppen daar dingen niet in? Zo ja, welke? Of voelt kleine Eric zich al bedreigd bij elk woord dat over de puntenoverwinning gaat? Niet zo angstig zijn Eric. Nederland is relatief nog steeds een heel veilig land. En de damsport in dit vredige landje een van de meest vredelievende sporten. Evenmin als er slachtoffers zijn gevallen in de Delftse toptoernooien zijn er slachtoffers gevallen in het West Hollands kampioenschap. Althans tot nu toe. Laat ons voorzichtig blijven want er is pas 1 ronde gespeeld. Wie weet wat voor verschrikkelijke erge dingen er nog kunnen gebeuren....

Zou het niet verstandig zijn om bij het onderwerp van deze draad te blijven? Kijken hoe de partijen in het WHDB kampioenschap verlopen? Wat de ervaringen van de spelers zijn? Of is Eric niet gerust op de afloop en wil hij de aandacht liever afleiden door over 'woordvoerderschappen' en auteurs van 'politieke' stukken te beginnen? En zich daarbij een beetje op te blazen door te reppen van 'velen met mij'? Beetje wel he, Eric? Niet doen jongen, het wordt gezien en doorzien.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Wed Sep 15, 2004 14:53

Henk de Witt wrote:
Henk de Witt wrote: Je scoort omdat een discussie kapot maken zeer eenvoudig is. Evenals het voortdurend de man spelen in plaats van de bal. Op de langere duur zul je merken dat je vooral in eigen doel scoort.
Eric, ik geef het op. Jij bent mij de baas wat vasthoudendheid betreft. Als ik zeg dat ik ben gestopt als woordvoerder en jij houdt vol dat ik dat de facto wel ben, tja wat kan ik daar nog verder tegen inbrengen? Je bent wel een kleine dwingeland zeg, dat je mij niet rustig van mijn woordvoerderspensioen wilt laten genieten. Toch ga ik ondanks kleine dictator Eric zometeen weer lekker achter de geraniums. Of de eendjes voeren die ik in de gracht zie zwemmen.

Die 500 pagina's waarin Henk de Witt zich verdedigt tegen allerhande persoonlijke aanvallen, o.a. van ene Eric van Dusseldorp, lijkt me inderdaad volstrekt oninteressant voor welke uitgever ook. Daar is het paranoide 'gedachtegoed' van het groepje aanvallers gewoon te klein voor. Mensen die angstig om zich heen schoppen vanwege een hervorming van de puntentelling in het dammen. Mijn hemel, waar praten we over? Let wel, ik doel niet op de aanzienlijke groep fatsoenlijke, behoudende dammers.

Wat is er politiek aan het persbericht van de WHDB dat (terecht lijkt me) afgedrukt is in Het Damspel? Kloppen daar dingen niet in? Zo ja, welke? Of voelt kleine Eric zich al bedreigd bij elk woord dat over de puntenoverwinning gaat? Niet zo angstig zijn Eric. Nederland is relatief nog steeds een heel veilig land. En de damsport in dit vredige landje een van de meest vredelievende sporten. Evenmin als er slachtoffers zijn gevallen in de Delftse toptoernooien zijn er slachtoffers gevallen in het West Hollands kampioenschap. Althans tot nu toe. Laat ons voorzichtig blijven want er is pas 1 ronde gespeeld. Wie weet wat voor verschrikkelijke erge dingen er nog kunnen gebeuren....

Zou het niet verstandig zijn om bij het onderwerp van deze draad te blijven? Kijken hoe de partijen in het WHDB kampioenschap verlopen? Wat de ervaringen van de spelers zijn? Of is Eric niet gerust op de afloop en wil hij de aandacht liever afleiden door over 'woordvoerderschappen' en auteurs van 'politieke' stukken te beginnen? En zich daarbij een beetje op te blazen door te reppen van 'velen met mij'? Beetje wel he, Eric? Niet doen jongen, het wordt gezien en doorzien.
Ik vind het weer een erg fraai betoog, Henk, maar mijn vraag was: ben jij de auteur van het politieke -maar anonieme- betoog op blz. 25 van Het Damspel, sept. 2004?

Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot » Wed Sep 15, 2004 21:44

Lezen Eric. Lezen. Het was een persbericht van de WHDB. En dus niet van wat voor woordvoerder dan ook.

Dit was overigens voor het eerst in twee weken dat ik dit forum bezocht en gezien het eindeloos gezever, zal het ook wel weer twee weken duren voor ik me weer meld.

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Wed Sep 15, 2004 22:57

Gerard de Groot wrote:Lezen Eric. Lezen. Het was een persbericht van de WHDB. En dus niet van wat voor woordvoerder dan ook.

Dit was overigens voor het eerst in twee weken dat ik dit forum bezocht en gezien het eindeloos gezever, zal het ook wel weer twee weken duren voor ik me weer meld.
Ik zou zeggen, verras ons de volgende keer met een bericht dat het gezever ontstijgt!

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Sep 15, 2004 23:14

Gerard de Groot wrote:Lezen Eric. Lezen. Het was een persbericht van de WHDB. En dus niet van wat voor woordvoerder dan ook.

braak

Klareveld

Post by Klareveld » Thu Sep 16, 2004 00:18

Bert Zwart wrote:
braak
Prachtig! Een reactie die de kwaliteit en de klasse van het individu Bert Zwart goed weergeeft! De diepgang, de nuance, de rijkheid van deze 5 letters zijn fantastisch. Het gemis van de analyses van Kosmos wordt hierdoor weer draaglijk. Ga zo door, Bert!

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Sep 16, 2004 00:39

Klareveld wrote:
Bert Zwart wrote:
braak
Prachtig! Een reactie die de kwaliteit en de klasse van het individu Bert Zwart goed weergeeft! De diepgang, de nuance, de rijkheid van deze 5 letters zijn fantastisch. Het gemis van de analyses van Kosmos wordt hierdoor weer draaglijk. Ga zo door, Bert!
[img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] braak

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Sep 16, 2004 00:49

Was Kosmos niet de persoon die het vorige forum mede ten gronde richtte door zijn niet aflatende pesterijen aan het adres van Erik van de Weerdhof?
Maar goed, dat zal wel een incident geweest zijn. Net als jij ben ik blij met de technische bijdragen van Tjalling op het web.

Jammer he Klareveld, dat anonieme zeikers als jij niet welkom zijn op damwereld! Of heb ik het mis?

De posts van De Witt en Van den Berg en De Groot doen me erg lijken op de posts van Jozef Linssen, die vorig jaar op damweb stonden. In dit geval is het des te schrijnender, omdat ze zelf medeverantwoordelijk zijn voor het soms inderdaad matige niveau van de discussie.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Thu Sep 16, 2004 10:08

Bert Zwart wrote:De posts van De Witt en Van den Berg en De Groot doen me erg lijken op de posts van Jozef Linssen, die vorig jaar op damweb stonden.
't Is niet mijn gewoonte over taalfouten te zeuren, maar dit is wel een erg fraaie.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Braintag

Post by Braintag » Thu Sep 16, 2004 11:05

Eric Sanders wrote:
Bert Zwart wrote:De posts van De Witt en Van den Berg en De Groot doen me erg lijken op de posts van Jozef Linssen, die vorig jaar op damweb stonden.
't Is niet mijn gewoonte over taalfouten te zeuren, maar dit is wel een erg fraaie.
Hmm ik weet het niet zo zeker. Waarschijnlijk wil Bert aangeven hoe groot de kracht van de berichtjes van de WHDB-ers is. Ze zijn in staat een zeer specifieke shapeshifter van hem te maken en wel eentje die verandert in andermans braaksel.

Post Reply