Hanco, Kosmos heeft gelijk, je verliest de discussie en gooit het dan maar op pillen die hij gebruikt. Dat je daarna een verwensing naar je hoofd krijgt is niet meer dan logisch. En je bent het zelf die er mee begint niet meer te discussieren.Hanco Elenbaas wrote:Oh, dit noem jij een discussie.Kosmos wrote:Aaaaaah, Hanco met zijn vaste spelletje.Hanco Elenbaas wrote:Knap dat je alles zo goed kunt voorspellen.
Dat wil ik ook, mag ik een paar van die pillen van jou?
Hij verliest de discussie en gaat mensen beledigen met kennis die hem in vertrouwen is verteld.
Stoer!
Ga toch de stad in om met mensen te knokken, reptiel.
Meest prestigieuze toernooi van 2004
-
Wee degene die het waagt tegen het heilige spel van de FMJD aan te trappen! hij zal de Toorn van Hanco Veelgeraas over zich heen krijgen. Hij bepaalt de regels van de discussie. Heeft u een kwaal waarvoor medicatie noodzakelijk is? Hanco zal u erop aanvallen. Pak de zwakkeren en Veelgeraas zal triomferen, spuug en scheldt, alles is geoorloofd om de heiligheid te verdedigen.Double_D wrote:Hanco, Kosmos heeft gelijk, je verliest de discussie en gooit het dan maar op pillen die hij gebruikt. Dat je daarna een verwensing naar je hoofd krijgt is niet meer dan logisch. En je bent het zelf die er mee begint niet meer te discussieren.Hanco Elenbaas wrote:Oh, dit noem jij een discussie.Kosmos wrote: Aaaaaah, Hanco met zijn vaste spelletje.
Hij verliest de discussie en gaat mensen beledigen met kennis die hem in vertrouwen is verteld.
Stoer!
Ga toch de stad in om met mensen te knokken, reptiel.
- Henk de Witt
Jezus, Kosmos! De verleiding is groot om met een jenevertje erbij, de sigaar had ik al opgestoken, met jou te ouwehoeren. Maar daar moet ik mee uitkijken, dit is het forum man!Kosmos wrote:Henk JIJ moet demotie organiseren, kerel.Henk de Witt wrote:Jan Pieter wrote: Dat deelnemers aan het Kennisstadtoernooi zich positief over de DT uitlaten, vind ik niet verbazingwekkend. Het grote publiek zal echter nooit van DT gecharmeerd raken, omdat het indruist tegen het oerprincipe van de sport, nl. 'the winner takes it all'. Een 8-0 uitslag of een gestolen doelpunt in de 93e minuut maakt niet uit, in beide gevallen is er een winnaar en een verliezer. Enkele sporten kennen een gelijkspel, maar meer smaken zijn er niet.
Verder blijkt uit de Dieter-enquete dat er onder de Nederlandse topdammers een massieve weerstand bestaat tegen DT. Ook voorstanders van DT zeggen meestal in een adem dat ze DT eigenlijk geen goede oplossing vinden, en dat ze het slechts steunen, omdat er anders niets gebeurt. En toen ik laatst meedeed aan het sneldamtoernooi bij de opening van het Kennisstadtoernooi, werd daar tot mijn verbazing geen DT toegepast. Kennelijk vindt zelfs de geestelijk vader van DT het systeem niet voor alle gelegenheden geschikt.
Ooit had je als doel, neem ik aan, de remisere te bestrijden. Als middel in die strijd koos je DT. Ondertussen lijkt dat middel een doel op zich geworden. Vanwaar toch die starheid?
Ja Jan Pieter, als jij een 'oerprincipe' -winner takes all- uit de hoed tovert, dan sta ik machteloos en sprakeloos. Wat kan een eenvoudig hervormer van de puntentelling uitrichten tegen een oerprincipe? Niet veel, vrees ik.
Wel heb ik enorm genoten van het damfestival in Delft en blijkens de reacties was ik gelukkig niet de enige. Je kunt organiseren nog zo leuk vinden, je haalt je voldoening toch vooral uit het plezier dat je anderen bezorgt. 'Winnen of gelijkspelen, meer smaken zijn er niet' stel je. Nou in Delft wel hoor, hopelijk smaakt dat naar meer.
Ach, als je blijkbaar van dammen kunt genieten zonder oerprincipe, dan maar zonder.
Als het waar is wat je zegt, dat voorstanders van de Delftse telling deze telling vooral steunen omdat er anders niets gebeurt, dan kun je mij dat toch moeilijk verwijten. Een ieder is vrij om met alternatieven te komen en te trachten daar voldoende steun voor te verwerven.
Bij het Openluchttoernooi had jij de Delftse telling verwacht. Jammer van het misverstand. Jij plaatst dit meteen wel in een loodzwaar kader alsof het voor ons een soort ideologische verplichting is om altijd en overal consequent de Delftse telling toe te passen. Nee hoor, wij zijn niet zo van het zware. Met ons damfestival willen wij maximaal plezier bieden aan zoveel mogelijk uiteenlopende groepen. Met het aloude 'FMJD-spel' (Hanco Elenbaas) is niets mis, behalve dat aan de top erg veel remises vallen. In het Toptoernooi hebben wij dan ook de puntenoverwinning toegepast.
Jouw verwijt van starheid aan mijn adres lijkt een aansporing om het in Delft eens met een andere telling te proberen. Hanco ging je al voor en beval in het bijzonder het demotiedammen aan. Waarom wij? Wij zijn zeer tevreden over de puntenoverwinning waarvoor we bewust hebben gekozen omdat daarmee elementen die door vele dammers gewaardeerd worden, behouden blijven. Zoals het bestaande eindspel en de problematiek. Ook is het een flexibel systeem dat desgewenst in de toekomst gemakkelijk bijgesteld kan worden.
Nog even terugkomend op de dammers die de Delftse telling alleen maar zouden steunen omdat er anders niets gebeurt. Als dit waar is, lijken me dat verstandige dammers. Je kunt eindeloos blijven praten, discussieren en nieuwe alternatieven bedenken, soms is het heel verfrissend als er daadwerkelijk iets gebeurt. Hoelang je ook doorpraat, je kunt het nooit elke individuele dammer 100% naar de zin maken.
Ons borelingske, de puntenoverwinning, is al aardig uit de luiers. Toepassing in het NK is in de ijskast gezet, dat is waar. Maar er zijn wel inmiddels vier internationale toptoernooien gehouden. Met de toestemming aan West-Holland is de telling door de KNDB erkend als officiele telling naast de traditionele telling.
Mocht de Bondsraad ooit, op enig moment tot andere inzichten komen en, bijvoorbeeld, zeggen 'Gij zult demotiedammen!' dan zal ik mijn demotiebril opzetten en gaan demotiedammen, dat beloof ik je. En pas dan op, want als ik twee dammen heb en jij maar 1, dan ga ik je verslaan!
Shapeshifter Hanco heeft dat bevolen en dus doe je dat (of wil je weggezuiverd worden?).
En JP beveelt het ook.
Wat zeg je?
Kunnen ze zelf ook iets organiseren?
Hou toch op man, niet zo naïef.
Weer star! (En als JP zegt dat jij STAR bent dan ben jij star Henk! luister toch eens man, je lijkt Bush wel!)
Neen, wij zijn hier op dit forum om te zeiken en initiatieven af te kraken, Henk! Begrijp je dat nu nog niet?
Jij, JIJ moet organiseren!
En wij gaan vervolgens dat toernooi fijntjes afzeiken.
Dat is de rollenverdeling, ja?
Wil je je door even snel in schikken, kale?
Of moet er een zuiveringsgezinde shapeshiftersmacht langskomen om je corrigerende tikken uit de delen?
Bovendien, je begrijpt best dat er naast jou niemand geïnteresseerd is in redding van de damsport. 8 Plusjes een punt, kan het nog truttiger? Dat wordt toch niks man met dat dammen? Dat begrijp jij toch hopelijk ook wel?
En dan over die remise tegen Kamysleeva bij t rapidetoernooi, waarom is daar 3 - 1 ingevuld voor Olga, 't was toch remise???
De vergelijking met Bush, machtigste man ter wereld, heeft mijn ego tot in het bijna onaanvaardbare gestreeld. Toch gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat de vergelijking op enkele punten mank gaat. Ik heb niet aan een grondwetsartikel tegen het homohuwelijk gewerkt, dat was George W. himself. Zelf ben ik geen groot voorstander van het instituut huwelijk, maar ik zou het nooit, nooit willen verbieden! Niet voor homo's, zelfs niet voor hetero's.
George W. is erg voor het bombarderen van exotische volkeren terwijl ik slapjanus een exotische dammer nog geen nul durf te geven voor het afgaan van zijn mobiel. Een pedogische oorvijg, verder ben ik nooit gegaan.
En George is gestopt met de drank, ik wil niet eens van de drank af, lekker en gezond voor hart en bloedvaten. Mits met mate genuttigd, dat zeg ik er meteen bij, want ook minderjarigen bezoeken dit forum.
Je hebt gelijk, er wordt heel wat op mijn smalle schouders gelegd dezer dagen. Maar die 8 plusjes= 1 punt, met idee wil ik wel wat spelen.
Stel je hebt een toernooi met meer dan 16 ronden. Dat soort toernooien komt voor, een WK bijvoorbeeld. Je hebt een vent, grootmeester A, die aan het eind 1 punt voorstaat op een andere vent, grootmeester B. Ook dat komt wel voor. Maar nu komt het. B heeft 16 plusremises gescoord en krijgt dus 2 punten erbij en hij trekt vervolgens een lange neus naar A. De kans op 16 plusremises is statistisch heel klein, dat heeft Eric terecht uitgelegd. Maar het kan, daar gaat het om. Maar we zijn er nog niet. Dit verhaal gaat alleen op als A minder dan 8 plusjes scoort. Scoort A die wel dan komen ze in punten weer gelijk. Volg je me nog?
Ik zou zeggen dat B in dat geval hoger geklasseerd dient te worden dan A, immers hij heeft meer plusjes gemaakt. Of moet juist A hoger worden geplaatst? Hij heeft immers meer reguliere wedstrijdpunten gescoord. Het veiligst voor A lijkt mij om ook minstens 16 plusjes te scoren. Dan is er voor hem geen vuiltje aan de lucht, althans wat B betreft. Vergeet niet dat er nog een pak andere spelers meedoet.
Ja, ik zie het heel scherp zitten om zo'n toernooi te organiseren. De media zullen ook enthousiast zijn, denk je niet?
Om de statistische kans op fantastisch mooie rekensommen te vergroten, denk ik aan een toernooi met minimaal 68 ronden. Langer lijkt mij om praktische redenen niet goed mogelijk. De spelers zouden heimwee krijgen en naar vrouw en kinderen gaan verlangen.
Man, ik ga dit morgen meteen aan het organisatiecommittee en de sponsors voorleggen! Dat wordt trouwens nog een heel lastig te nemen hobbel. Je weet, ik loop gauw ergens warm voor maar regelmatig krijg ik ter ontnuchtering een natte dweil in mijn gezicht gedrukt. Die mensen staan zo onwijs stevig met hun benen op de grond, daar heb je geen idee van.
Weet je wat, ik ga ze zo dadelijk even bellen. Soms kan ik zelf de volgende ochtend ook zo akelig nuchter tegen fantastische plannen van de vorige avond aankijken. Op dat soort momenten heb ik een hekel aan mezelf. Saaie lul! zeg ik dan, in de spiegel kijkend.
Ja ik ga het doen, ik pak de telefoon!
It sal heve! It giet oan!!
-
- Hanco Elenbaas
- Eric Sanders
- Henk de Witt
Ik twijfelde tussen sal en sel. Natuurlijk kon ik een en ander opzoeken in mijn Groot Woordenboek van de Fryske Taal. Maar gemakzuchtig als ik ben dacht ik 'gooi het maar op het forum, er is vast wel een Fries die mij binnen een paar seconden corrigeert'.Piet Bouma wrote:It sil heve!Henk de Witt wrote:
Prima Henk. Bijna goed!
Is het echt 'sil'? Ben jij een echte Fries? Iedereen kan wel Bouma heten en in Franeker wonen en zeggen 'ik ben een oprjochte Frysk'. Bestaat Franeker wel, bestaat Friesland wel?
Ik twijfel, dus ik besta.
- Eric Sanders
Meteen maar een litertje absinth naar binnen gewerkt, Henk?Henk de Witt wrote:Ik twijfelde tussen sal en sel. Natuurlijk kon ik een en ander opzoeken in mijn Groot Woordenboek van de Fryske Taal. Maar gemakzuchtig als ik ben dacht ik 'gooi het maar op het forum, er is vast wel een Fries die mij binnen een paar seconden corrigeert'.Piet Bouma wrote:It sil heve!Henk de Witt wrote:
Prima Henk. Bijna goed!
Is het echt 'sil'? Ben jij een echte Fries? Iedereen kan wel Bouma heten en in Franeker wonen en zeggen 'ik ben een oprjochte Frysk'. Bestaat Franeker wel, bestaat Friesland wel?
Ik twijfel, dus ik besta.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Ik heb niks met al die onzin te maken en ik weet niet wat je met die linteknipper wil bewijzen.Hanco Elenbaas wrote: Dat zou jou wel goed uitkomen hè Guest?
Ik vraag me gewoon af waarom het nodig is om voortdurend zulke lange verhalen vol met onzin voor mijn neus te hebben,als ik op zoekga naar een leuke damstelling.
Zie NijmegenKlareveld wrote:Ik heb niks met al die onzin te maken en ik weet niet wat je met die linteknipper wil bewijzen.Hanco Elenbaas wrote: Dat zou jou wel goed uitkomen hè Guest?
Ik vraag me gewoon af waarom het nodig is om voortdurend zulke lange verhalen vol met onzin voor mijn neus te hebben,als ik op zoekga naar een leuke damstelling.
Heaven is no location, but a state of mind
Thijssen - Kosior
Na 37... 12-17?! levert het zetje niet meer dan remise op.
Op 38.38-32 kan zwart naar dam combineren met 25-30 24-29 18-22 15-20 16x49 =
Kansrijk lijkt me echter 38.48-42! 17-21 39.38-32 13-19 en nu geeft de Ghestemdoorstoot 40.28-22! uitsekende kansen.
Bijv. 40.28-22 8-13 41.33-28 (49-44? 26-31 16-21 18x47!) 18-23 42.34-30 25x34 43.39x30 9-14 44.42-38 15-20 45.43-39 20-25 46.49-43 25x34 47.39x30 24-29 48.43-39 +
Over de zet 36.32-28! kan nog opgemerkt worden dat die zet nauwkeuriger is dan 33-28 omdat zwart dan uit kan breken met 24-29x29 met passief maar echt Kosior-verdedigingsspel.
Heaven is no location, but a state of mind
-
Henk, je stelt dat de puntenoverwinning inmiddels een tamelijk volwassen stadium bereikt heeft. Kun jij me dan misschien uitleggen wat nu precies de meerwaarde van het systeem is? Toen ik Tjalling deze vraag voorlegde kwam er als voornaamste antwoord dat je de Delftse Telling aan den lijve moet ondervinden. Dat is ongetwijfeld waar, maar ik zou graag wat concretere informatie willen horen. Als buitenstaander concludeer ik slechts dat in de hoofdgroep 83% van de remisepartijen die normaal in 1-1 zou eindigen nu in 2-2 geëindigd is. En dat doet mij ernstig twijfelen aan de effectiviteit van de DT als wapen tegen de hoge remisemarge. Heb ik iets gemist?Henk de Witt wrote: Ons borelingske, de puntenoverwinning, is al aardig uit de luiers. Toepassing in het NK is in de ijskast gezet, dat is waar. Maar er zijn wel inmiddels vier internationale toptoernooien gehouden. Met de toestemming aan West-Holland is de telling door de KNDB erkend als officiele telling naast de traditionele telling.