![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
NK Junioren
- Hanco Elenbaas
Programma en uitslagen op:
http://members.home.nl/damclubwittevanm ... jun04.html
![Image](http://fmjd.org/gallery3/var/albums/old/279cd542165c501c586f6ac1c2a87182.jpg)
Drie dromers
![Image](http://fmjd.org/gallery3/var/albums/old/279cd542165c501c586f6ac1c2a87182.jpg)
Drie dromers
Twentsche Courant Tubantia wrote:Dammers, dromers en gastgezinnen
In Westerhaar begint vandaag de finaleronde van het Nederlands kampioenschap dammen voor junioren. De deelnemers blijven tien dagen in het dorp en logeren bij gastgezinnen. Geesje en Gerrit Heijink vangen de jeugdige dammers sinds jaar en dag op.
SIBCULO - ‘Kom’t er weer van die dromers?’, vroeg haar winkelhulp Marthe toen het NK dammen voor junioren weer eens ter sprake kwam. Bloemiste Geesje Heijink schiet in de lach. ‘Dromerig zijn ze vaak wel. Sommige van die jonge dammers zijn niet te peilen. het lijkt wel alsof ze de hele dag alleen aan dammen denken. Maar gezellig is het wel.’
Een kleine vijftien jaar staan Geesje Heijink en haar man Gerrit klaar om ten tijde van het juniorenkampioenschap dammen in Westerhaar als gastouders te fungeren. Tien dagen lang logeren dan meestal twee deelnemers aan het NK op het adres aan de Tachtig Bunderweg, op het platteland even buiten Westerhaar. ‘De dagen vliegen voorbij’, zegt ze.
Ze vindt het leuk om kinderen in huis te hebben. ‘Ik heb graag mensen om me heen. Ik kom uit een groot gezin in Westerhaar. Tien kinderen hadden we bij mij thuis. Mijn man komt uit een gezin van vijf kinderen. Dat is tegenwoordig ook al groot.’
Zelf bleven Gerrit en Geesje kinderloos. Vijfentwintig jaar geleden begonnen ze in de zomermaanden kinderen uit Berlijn te ontvangen. ‘Dan doen we nog steeds. Het zijn kinderen uit arme gezinnen die je graag een vakantie in Nederland gunt.’
De jeugddammers die ze twee keer per jaar in huis hebben - in het voorjaar tijdens de halve finale en rond deze tijd met de finale - komen niet voor de frisse lucht. Die komen om te slapen, voor een ontbijt, een lunchpakket en het avondeten. ‘Verder zie je ze weinig. Maar als ze hier zijn is het meestal gezellig. We hebben hele leuke, spontane jongens te gast gehad.’
Met de damsport heeft ze overigens weinig. ‘Ik dam wel eens een partijtje met de kinderen die hier logeren. Maar vijf tot zes uur achter een bord zitten, zoals die jongens doen? Dat kan ik me niet voorstellen.’
Het contact met de damvereniging Denk en Zet Witte van Moort, die het NK junioren elk jaar organiseert, werd dan ook gelegd via een zwager die lid is. Dat was in een periode dat een paar deelnemers zich te buiten waren gegaan aan de bar. Veel gezinnen in Westerhaar waren daardoor nogal huiverig de jonge dammers in huis te nemen.
Geesje en Gerrit Heijink wisten niet wat voor vlees ze in de kuip kregen en besloten het voor een keertje te proberen. Maar hun eerste gast bleek een hele geschikte jongen, Marco Wiering. En een goede dammer, want hij werd meteen Nederlands kampioen.
Met de feestjes van de jonge dammers viel het bovendien wel mee. Gees: ‘Nou ja, er is wel eens wat gebeurd. Eén keer kwam er een jongen ‘s avonds laat binnen die helemaal onder de modder zat. Bleek dat hij in de sloot was gereden.’
En dat was nog wel gebeurd met haar eigen fiets, want die stelt ze telkens beschikbaar als er weer jongens logeren. Ze maalt er niet om. ‘Het is maar een fiets.’
-
Eerste ronde, dinsdag 6 juliAjax-fan wrote:Weet iemand misschien al uitslagen? Op de website staat nl. nog niks
Leijenaar - Lemmen 1-1
Palmans - Keurentjes 0-2
Tuijtel - Ludwig 2-0
Van der Klis - De Bruijn 1-1
Slotboom - Derkx 0-2
Provoost - Stork 1-1
Klasse Stijn [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img] Bij een plek bij de eerste 3 ligt er een verbeterd contract op je te wachten [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
hmm pot remise stand hij won op klok.. zegt nix [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
-
- Real name: Irene Stegeman
Ronde 2
Leijenaar - Palmans 1-1
Provoost - Derkx 2-0
Slotboom - de Bruijn 0-2
Ludwig - vd Klis 2-0
Keurentjes - Stuijtel 1-1
Lemmen - Stork 2-0
(Ik weet de volgorde niet zo uit m'n hoofd, maar ik wist de uitslagen wel.!!
Tis duz een spannend toernooi. Slotboom nog steeds op 0!! en er zijn 4 op de 1e plek. Der kan nog van alles gebeuren.
Leijenaar - Palmans 1-1
Provoost - Derkx 2-0
Slotboom - de Bruijn 0-2
Ludwig - vd Klis 2-0
Lemmen - Stork 2-0
Tis duz een spannend toernooi. Slotboom nog steeds op 0!! en er zijn 4 op de 1e plek. Der kan nog van alles gebeuren.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
Goed zo Bennie!! Ga zo door!!!Damkoningin wrote:Ronde 2
Leijenaar - Palmans 1-1
Provoost - Derkx 2-0
Slotboom - de Bruijn 0-2
Ludwig - vd Klis 2-0
Lemmen - Stork 2-0
Partijen eerste ronde online
......door politie en dominee geweerd.....
-
- Real name: Irene Stegeman
Ronde 3.
Keurentjes wint en de rest remise.
Slotboom dus z'n eerste punt.
Vd Klis - Keurentjes 0-2
Slotboom - Ludwig 1-1
De Bruijn - Provoost 1-1
Palmans - Lemmen 1-1
Leijenaar - Tuytel 1-1
Stork - Derkx 1-1
Keurentjes wint en de rest remise.
Slotboom dus z'n eerste punt.
Vd Klis - Keurentjes 0-2
Slotboom - Ludwig 1-1
De Bruijn - Provoost 1-1
Palmans - Lemmen 1-1
Leijenaar - Tuytel 1-1
Stork - Derkx 1-1
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
Jippie, Slotboom een punt! [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Nieuwe uitslagen
......door politie en dominee geweerd.....
-
Wat is het record qua minst aantal punten in een NK junioren-finale?
Van der Klis lijkt hard op weg om dat te verbreken, lijkt me!
Wat is er trouwens met Derkx aan de hand? 2 verliespartijen nu al voor de wereldkampioen junioren!
Wat is er trouwens met Derkx aan de hand? 2 verliespartijen nu al voor de wereldkampioen junioren!
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy
==> Aphex Twin - Come to Daddy
1993: Stephen Lenselink, 11-3 ( 0-3-8 )ZevenInEenKlap wrote:Wat is het record qua minst aantal punten in een NK junioren-finale?
1994: Pieter Trapman, 11-3 ( 0-3-8 ) --> met nog wel een remise tegen kampioen Kees Thijssen!
In de jaren daarvoor zijn er ook enkele spelers geweest met 2 punten, maar toen werden er maar 9 wedstrijden gespeeld.
- Hanco Elenbaas
Tijd voor een eindsprint Danny, 4 punten goedmaken is zwaar maar niet onmogelijk!
Anders moet Stijn maar kampioen worden! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Anders moet Stijn maar kampioen worden! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Vd Meer had er 2 vorig jaar 1 tegen mij en 1 tegen Slotboom.PeterHt wrote:1993: Stephen Lenselink, 11-3 ( 0-3-8 )ZevenInEenKlap wrote:Wat is het record qua minst aantal punten in een NK junioren-finale?
1994: Pieter Trapman, 11-3 ( 0-3-8 ) --> met nog wel een remise tegen kampioen Kees Thijssen!
In de jaren daarvoor zijn er ook enkele spelers geweest met 2 punten, maar toen werden er maar 9 wedstrijden gespeeld.
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!