Over de stand Heusdens-Clerc zullen we het waarschijnlijk niet eens worden, maar beslis dan a.u.b. ook niet voor mij hoe ik daarover moet denken. Ik zal nog een keer kort uitleggen wat mij tegenstaat aan de 50-zetten regel, en dan laat ik dit onderwerp voor wat het is. Net als de 3-0 is het een maatregel met een zeer negatieve inslag. Er wordt in beide gevallen vanuit gegaan dat de spelers zo op de remise gefixeerd zijn dat ze het liefst al na 30 zetten de stenen in het doosje doen en gaan vissen. Ook nu wordt er door allerlei lieden voor het gemak maar vanuit gegaan dat Rob Clerc zo'n wending als tegen Heusdens normaal niet eens meer geprobeerd zou hebben. Natuurlijk gebeurde het in het verleden zo af en toe dat er te vroeg remise gegeven werd. Maar dat waren incidenten, en het is zeker niet de norm in NK's. Daarom zie ik geen heil in dit soort maatregelen.Kosmos wrote:Ik denk dat Ron zijn 48-43?? wel een blunder zal vinden en zich de haren uit zijn hoofd trekt.
De situatie na 19-23! is voor mij ook bekend. Rein van der Pal stond eens zo in een partij tegen Bjorn Winkel (op achterlopen een plakkertje) en ontsnapte toen door een remise-aanbod te plaatsen
Overigens toon ik niks aan, maar geef alleen aan dat je zo sportief moet zijn om JP's argument te honoreren.
Mijn gelijk halen (???) dat verzin je zelf, ik heb me nooit uitgesproken voor een 50-zetten-regel, neen, ik wil in dit toernooi gewoon zien wat het effect van bewuste regel is.
Wie wordt Kampioen van Nederland 2004?
-
Re: Plakkertje
Re: Observeren
Dat wist ik dat je er zo over denkt en opvallend was dat je observaties gekleurd worden door a priori partij te kiezen. Daardoor zijn je observaties, zoals je zelf aantoont, niet objectief.Wieger Wesselink wrote:Over de stand Heusdens-Clerc zullen we het waarschijnlijk niet eens worden, maar beslis dan a.u.b. ook niet voor mij hoe ik daarover moet denken. Ik zal nog een keer kort uitleggen wat mij tegenstaat aan de 50-zetten regel, en dan laat ik dit onderwerp voor wat het is. Net als de 3-0 is het een maatregel met een zeer negatieve inslag. Er wordt in beide gevallen vanuit gegaan dat de spelers zo op de remise gefixeerd zijn dat ze het liefst al na 30 zetten de stenen in het doosje doen en gaan vissen. Ook nu wordt er door allerlei lieden voor het gemak maar vanuit gegaan dat Rob Clerc zo'n wending als tegen Heusdens normaal niet eens meer geprobeerd zou hebben. Natuurlijk gebeurde het in het verleden zo af en toe dat er te vroeg remise gegeven werd. Maar dat waren incidenten, en het is zeker niet de norm in NK's. Daarom zie ik geen heil in dit soort maatregelen.Kosmos wrote:Ik denk dat Ron zijn 48-43?? wel een blunder zal vinden en zich de haren uit zijn hoofd trekt.
De situatie na 19-23! is voor mij ook bekend. Rein van der Pal stond eens zo in een partij tegen Bjorn Winkel (op achterlopen een plakkertje) en ontsnapte toen door een remise-aanbod te plaatsen
Overigens toon ik niks aan, maar geef alleen aan dat je zo sportief moet zijn om JP's argument te honoreren.
Mijn gelijk halen (???) dat verzin je zelf, ik heb me nooit uitgesproken voor een 50-zetten-regel, neen, ik wil in dit toernooi gewoon zien wat het effect van bewuste regel is.
Ik observeer liever eerst en trek pas daarna een conclusie.
Heaven is no location, but a state of mind
-
Tjalling, tegen zoveel scherpzinnigheid kan ik niet op. Ik geef me gewonnen [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]Kosmos wrote: Dat wist ik dat je er zo over denkt en opvallend was dat je observaties gekleurd worden door a priori partij te kiezen. Daardoor zijn je observaties, zoals je zelf aantoont, niet objectief.
Nou, dat is wel erg sportief!Wieger Wesselink wrote:Tjalling, tegen zoveel scherpzinnigheid kan ik niet op. Ik geef me gewonnen [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]Kosmos wrote: Dat wist ik dat je er zo over denkt en opvallend was dat je observaties gekleurd worden door a priori partij te kiezen. Daardoor zijn je observaties, zoals je zelf aantoont, niet objectief.
Om eerlijk te zijn, het is natuurlijk best mogelijk dat Clerc ook zonder 50-zetten-regel had doorgespeeld.
Laten we ens kijken of we meer sappige voorbeelden kunnen vinden. JP zit op het puntje van zijn damstoel en zal er vast wel weer een paar melden!
-
Re: Plakkertje
Ben het met Wieger eens: Voor zover ik Clerc ken probeert hij dit soort geintjes als tegen Heusdens altijd zolang hij kan zien dat hij in alle andere gevallen remise in handen houdt. Trouwens - ik zou het zelf ook tegen Ron proberen, omdat hij naar mijn mening juist in dode standjes veel laat liggen. En 48-43? is positioneel gezien wel de "normaalzet", dus de kansen op succes zijn niet zo heel klein.Wieger Wesselink wrote:Over de stand Heusdens-Clerc zullen we het waarschijnlijk niet eens worden, maar beslis dan a.u.b. ook niet voor mij hoe ik daarover moet denken. Ik zal nog een keer kort uitleggen wat mij tegenstaat aan de 50-zetten regel, en dan laat ik dit onderwerp voor wat het is. Net als de 3-0 is het een maatregel met een zeer negatieve inslag. Er wordt in beide gevallen vanuit gegaan dat de spelers zo op de remise gefixeerd zijn dat ze het liefst al na 30 zetten de stenen in het doosje doen en gaan vissen. Ook nu wordt er door allerlei lieden voor het gemak maar vanuit gegaan dat Rob Clerc zo'n wending als tegen Heusdens normaal niet eens meer geprobeerd zou hebben. Natuurlijk gebeurde het in het verleden zo af en toe dat er te vroeg remise gegeven werd. Maar dat waren incidenten, en het is zeker niet de norm in NK's. Daarom zie ik geen heil in dit soort maatregelen.Kosmos wrote:Ik denk dat Ron zijn 48-43?? wel een blunder zal vinden en zich de haren uit zijn hoofd trekt.
Nog niet via de NK site te zien, maar toch al in de lucht: ronde 4
http://www.dvheijtinghuissen.nl/partije ... nde04.html
http://www.dvheijtinghuissen.nl/partije ... nde04.html
- Marco Veronesi
Van mij Rob Clerc [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
-
Scholma was my favourite [img]images/smilies/wall.gif[/img]
He will win next year! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
He will win next year! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
-
- Real name: Irene Stegeman
-
KEES VOOR PRESIDENT
[img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
[img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Premier Thijssen
Ik zou meteen op hem stemmen al was het maar om de subsidie van NOC/NSF voor TalentOntwikkeling veilig te stellen!tantekaatje wrote:KEES VOOR PRESIDENT
[img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
KEES IS VOOR MIJ HET <<TOPPERTJE<<
KEES IS VOOR MIJ HET <<TOPPERTJE<<
- Hanco Elenbaas
Re: Tussenstand
Tussenstand na 65 stemmen:Hanco Elenbaas wrote:Tussenstand na 59 stemmen:
1. Alexander Baliakin 35% [ 19 ]
2. Kees Thijssen 13% [ 8 ]
3. Ron Heusdens 8 % [ 5 ]
4. Rob Clerc en Erno Prosman 6% [ 4 ]
6. Marino Barkel, Gérard Jansen, Niek Kuijvenhoven en Auke Scholma 5% [ 3 ]
10. Jeroen van den Akker en Tanja Chub 3% [ 2 ]
12. Gerrit Boom, Hans Jansen en Hein Meijer 1% [ 1 ]
En toch zal het me verbazen als Kees niet makkelijk Kampioen blijft.
1. Alexander Baliakin 30% [ 20 ]
2. Kees Thijssen 16% [ 11 ]
3. Rob Clerc en Ron Heusdens 7 % [ 5 ]
5. Marino Barkel en Erno Prosman 6% [ 4 ]
7. Gérard Jansen, Niek Kuijvenhoven en Auke Scholma 4% [ 3 ]
10. Jeroen van den Akker en Tanja Chub 3% [ 2 ]
12. Gerrit Boom, Hans Jansen en Hein Meijer 1% [ 1 ]
En de echte stand na de 10de ronde:
1.Marino Barkel, Rob Clerc en Kees Thijssen 10-13
4.Alexander Baljakin 10-12
5.Jeroen van den Akker en Hans Jansen 10-11
7.Gérard Jansen en Erno Prosman 10-10