WK dammen op Talpa

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Nagelslag

Post by Nagelslag » Wed Oct 26, 2005 15:38

Na het zien van de reportage op de NOS-site heb ik even een complimentje gestuurd naar de redactie om 15.05 uur.

Geachte redactie,
Zojuist heb ik de door mij gemiste uitzending over het WK Dammen 2005 bekeken. Het is een goed gemaakte reportage, waarin de sport serieus wordt neergezet.
Er komen ook een paar prachtige slagzetten in beeld.
Ineens blijkt dammen toch een kijksport.
Het is maar net hoe het wordt gebracht.
Als de spelers vaker in beeld komen, bewegend of op foto, dan leert het publiek / de kijker ze kennen en wil men ook weten wie ze zijn en hoe ze hebben gespeeld

Om 15.10 uur ontving ik een mailtje terug van
Ineke le Comte van NOS publieksvoorlichting:

Geachte heer Nagel,
Dank u voor uw reactie op onze uitzending die ik ter informatie en evaluatie heb doorgezonden naar de hoofdredactie van NOS Sport.
Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen op onze uitzending te reageren.

Wellicht is dit een standaard-antwoord, misschien zelfs van een robot, maar het komt wel alert en goed over.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Wed Oct 26, 2005 17:28

Nagelslag wrote:Na het zien van de reportage op de NOS-site heb ik even een complimentje gestuurd naar de redactie om 15.05 uur.

Geachte redactie,
Zojuist heb ik de door mij gemiste uitzending over het WK Dammen 2005 bekeken. Het is een goed gemaakte reportage, waarin de sport serieus wordt neergezet.
Als de spelers vaker in beeld komen, bewegend of op foto, dan leert het publiek / de kijker ze kennen en wil men ook weten wie ze zijn en hoe ze hebben gespeeld

Geachte heer Nagel,
Dank u voor uw reactie op onze uitzending die ik ter informatie en evaluatie heb doorgezonden naar de hoofdredactie van NOS Sport.
Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen op onze uitzending te reageren.

Wellicht is dit een standaard-antwoord, misschien zelfs van een robot, maar het komt wel alert en goed over.
Hmm, ik heb ook even een dergelijk mailtje gestuurd, je weet nooit waar het goed voor is!
Heaven is no location, but a state of mind

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Oct 26, 2005 17:42

Nagelslag wrote:Na het zien van de reportage op de NOS-site heb ik even een complimentje gestuurd naar de redactie om 15.05 uur.

Geachte redactie,

Geachte heer Nagel,

Hoorde de laatste regel ook bij het antwoord van de NOS? [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Wel een goed idee om de NOS een reactie te sturen. Ga ik ook eventjes doen.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Wed Oct 26, 2005 21:54

Kosmos wrote:Kritiek op Thijssen is op sommige punten wel terecht en ik wil wel even opmerken dat Thijssen leeft voor een damcarriere en dus GELD op de eerste plaats heeft gezet. En dat blijkt overduidelijk uit zijn vooraf afgesproken remise, waarmee hij zijn NOC/NSF-oetkering veilig stelde.
Eens

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Thu Oct 27, 2005 01:14

Ben Anoniem wrote:
Kosmos wrote:Kritiek op Thijssen is op sommige punten wel terecht en ik wil wel even opmerken dat Thijssen leeft voor een damcarriere en dus GELD op de eerste plaats heeft gezet. En dat blijkt overduidelijk uit zijn vooraf afgesproken remise, waarmee hij zijn NOC/NSF-oetkering veilig stelde.
Eens
Laten we Ben tot Heilige verklaren.
Wat is de man scherp, zeg!
Als het eerlijk niet lukt, dan verandert hij andermans teksten gewoon, zodat er toch weer zure pis gezeikt kan worden!
Klasse, Ben!!! Je hebt je weer van je allerberoerdste kant laten zien!!!
Ga zo door!!!
Tip; Even wat spot (lees; cynisme, gal) ertegenaan gooien, altijd leuk en helemaal niet moeilijk! Zelfs een kippenneuker kan het!
Heaven is no location, but a state of mind

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Thu Oct 27, 2005 08:05

Kosmos wrote:
Ben Anoniem wrote:
Eens
Laten we er gewoon niet om heen draaien. Zelfs een bijstandsmoeder moet solliciteren. Maar Kees is overal vanaf met zijn oetkering. Hoeft er verder niets voor te doen, zelfs geen kippen te neuken.
En vergeet niet: Altijd mogen uitslapen!

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Thu Oct 27, 2005 13:33

Ben Anoniem wrote:
Kosmos wrote:
Ben Anoniem wrote: Eens
Laten we er gewoon niet om heen draaien. Zelfs een bijstandsmoeder moet solliciteren. Maar Kees is overal vanaf met zijn oetkering. Hoeft er verder niets voor te doen, zelfs geen kippen te neuken.
Nou jah, is die oetkering van Kees zo hoog dan dat hij er gewoon van kan leven? want de meeste uitkeringen zijn niet zo hoog namelijk....
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

tantekaatje

Post by tantekaatje » Thu Oct 27, 2005 16:16

Damkoningin wrote:
Ben Anoniem wrote:
Kosmos wrote: Laten we er gewoon niet om heen draaien. Zelfs een bijstandsmoeder moet solliciteren. Maar Kees is overal vanaf met zijn oetkering. Hoeft er verder niets voor te doen, zelfs geen kippen te neuken.
Nou jah, is die oetkering van Kees zo hoog dan dat hij er gewoon van kan leven? want de meeste uitkeringen zijn niet zo hoog namelijk....
Die oerkering is 70% minimumloon. Daar kan je nog geen kip voorn neuken. Overigens is Thijssen niet de enigste met zo'n vetpot. Als je bij de eerste 6 van de wereld hoort kan je deze toelage krijgen. Of je hierdoor een betere dammer wordt zal de tijd leren. Thijssen moest 2 jaar geleden ook nog snipperdagen opnemen om toernooien te kunnen spelen. Ook toen werd hij 6e WK en Nederlands kampioen......

PeterHt

Post by PeterHt » Tue Nov 15, 2005 11:01

Op donderdag 17 november zal er in het jeugdprogramma BlinQ (Ned 3, 16.10-16.35 uur) aandacht worden besteed aan het WK Dammen. Hiervoor zijn tijdens het WK opnamen gemaakt. Het item over het WK is in drie blokjes verdeeld, dus blijf ook nog even kijken na het eerste onderdeel...

Post Reply