Met een barrage op 19 maart is bijvoorbeeld mis dat er ook nog iets als een prgrammboekje voor het nk moet worden gedrukt en verspreid, iets dat nu al, door het zondagweigergedoe, heel krap wordt. Sowieso is het zondagweigergezeik een ramp voor elk rondtoernooi (vooruitspelen, opening missen enz.) . Ik denk niet dat de organisatie van het Nk erg rouwig is om het feit dat de heren Provoost en v/d Kooij zich niet geplaatst hebben....GuidoB wrote:Volkomen belachelijk dat de KNDB twee zulke belangrijke wedstrijden op één dag plant. Totaal onnodig ook. Wat is er mis met een barrage op 19 maart? Of willen de heren zo graag naar de subtoptraining? Vooruitspelen is leuk, maar natuurlijk wel in het voordeel van ADG. Die kunnen nu uitzoeken wie ze op Bennie zetten. Bovendien moet Bennie nu in zijn eentje naar Amersfoort. Wanneer wordt er gespeeld? Zo lang is er niet meer tot 12 maart...avril wrote:Ja, klopt wel. Bennie speelt de wedstrijd voor PWG vooruit De barrages zijn gewoon op 12 maart.Dominique wrote: 12 maart? Bennie speelt dan, hoop ik toch, met PWG tegen ADG in de promotiewedstrijden... Klopt die datum echt?
barrage HF senioren
Re: barrage HF senioren
Re: barrage HF senioren
Messemaker en Winkel door na een tweede barrage.
Lokatie Barrages
Gisteren was ik aanwezig bij de barrage tussen de vd Kooy, Messemaker, Provoost en Winkel.
De KNDB had het allemaal tot in de puntjes geregeld, buiten het feit dat de barragedag gepland was op een dag dat 1 van de spelers ook een play-off wedstrijd had, was de lokatie precies zoals nodig voor een barrage voor plaatsing in 1 van de belangrijkste persoonlijke tournooien in Nederland. Het NK 2005.
Het "Hok"waar de spelers zich mochten bewijzen was nauwelijks groter als een ketelhok. Lekker benauwd en weinig beweegruimte. Ideaal toch.
Het leuke was ook dat er een NK voor welpen teams gehouden werd in dezelfde lokatie, dus als de kleine jongetjes en meisjes even pauze hadden was het een kabaal van jewelste ( wie wil dat nu niet ?)
Ook het arbitrale gedeelte was perfect voor elkaar. Ruurd Wuestman, was degene die het allemaal moest regelen. Ik denk dat hij een kwart van de tijd aanwezig was in het ketelhok. Mocht er dus iets voorvallen was het dus een groot probleem geweest. Is hij trouwens gediplomeerd arbiter ?? Al met al was het dus precies zo voor elkaar als de KNDB wil.
Geen pers..., geen aandacht,.... geen fatsoenlijke lokatie,.... Perfect voor een belangrijke barrage.
Maar om dit bericht in elk geval goed af te sluiten Sven Winkel heeft zich geplaatst [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
De KNDB had het allemaal tot in de puntjes geregeld, buiten het feit dat de barragedag gepland was op een dag dat 1 van de spelers ook een play-off wedstrijd had, was de lokatie precies zoals nodig voor een barrage voor plaatsing in 1 van de belangrijkste persoonlijke tournooien in Nederland. Het NK 2005.
Het "Hok"waar de spelers zich mochten bewijzen was nauwelijks groter als een ketelhok. Lekker benauwd en weinig beweegruimte. Ideaal toch.
Het leuke was ook dat er een NK voor welpen teams gehouden werd in dezelfde lokatie, dus als de kleine jongetjes en meisjes even pauze hadden was het een kabaal van jewelste ( wie wil dat nu niet ?)
Ook het arbitrale gedeelte was perfect voor elkaar. Ruurd Wuestman, was degene die het allemaal moest regelen. Ik denk dat hij een kwart van de tijd aanwezig was in het ketelhok. Mocht er dus iets voorvallen was het dus een groot probleem geweest. Is hij trouwens gediplomeerd arbiter ?? Al met al was het dus precies zo voor elkaar als de KNDB wil.
Geen pers..., geen aandacht,.... geen fatsoenlijke lokatie,.... Perfect voor een belangrijke barrage.
Maar om dit bericht in elk geval goed af te sluiten Sven Winkel heeft zich geplaatst [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Last edited by Vengaboy on Mon Mar 14, 2005 10:52, edited 1 time in total.
......door politie en dominee geweerd.....
Om even op Sargin in te gaan:
"ik vind dat de kndb in dit geval wel tegen ADG had mogen optreden. De niet-zondagspeler is tenminste consequent en heeft een goede reden om niet spelen. De spelers van ADG niet... Ik begrijp overigens niet waarom Ernst-Jan de Bruijn niet vooruit speelt tegen Provoost, die zou toch moeten weten hoe het is om een niet-zondagsspeler te zijn."
Ik zou best willen vooruitspelen tegen Provoost, maar dan moet dat nog wel kunnen in die dagen voor de wedstrijd. Ik had hier echter geen tijd voor. Ik kreeg ook pas dinsdagavond te horen dat deze situatie zich voordeed. Uiteindelijk is het allemaal niet nodig geweest. 's Gravenpolder heeft (terecht) gewonnen en mag het nu proberen tegen Angarde. Ik wens ze veel succes.
"ik vind dat de kndb in dit geval wel tegen ADG had mogen optreden. De niet-zondagspeler is tenminste consequent en heeft een goede reden om niet spelen. De spelers van ADG niet... Ik begrijp overigens niet waarom Ernst-Jan de Bruijn niet vooruit speelt tegen Provoost, die zou toch moeten weten hoe het is om een niet-zondagsspeler te zijn."
Ik zou best willen vooruitspelen tegen Provoost, maar dan moet dat nog wel kunnen in die dagen voor de wedstrijd. Ik had hier echter geen tijd voor. Ik kreeg ook pas dinsdagavond te horen dat deze situatie zich voordeed. Uiteindelijk is het allemaal niet nodig geweest. 's Gravenpolder heeft (terecht) gewonnen en mag het nu proberen tegen Angarde. Ik wens ze veel succes.
Als reactie aan de Bruijn
"Ik zou best willen vooruitspelen tegen Provoost, maar dan moet dat nog wel kunnen in die dagen voor de wedstrijd. Ik had hier echter geen tijd voor. Ik kreeg ook pas dinsdagavond te horen dat deze situatie zich voordeed. Uiteindelijk is het allemaal niet nodig geweest. 's Gravenpolder heeft (terecht) gewonnen en mag het nu proberen tegen Angarde. Ik wens ze veel succes"
Ik begrijp dat wanneer je maar enkele dagen de tijd hebt vooruitspelen vrij lastig is, maar probeer eens voor te stellen wat je had gedaan in de situatie van Provoost. Ik ben ervan overtuigd dat je wel een gaatje in je agenda had kunnen vinden om die wedstrijd vooruit te kunnen spelen.
Daarentegen zie ik heel goed in dat jij je niet in vreemde bochten moet gaan wringen om Provoost een plezier te doen. Vat dit daarom niet op als een verwijt naar jou toe.
Wel vind ik dat niet alleen Provoost de consequenties moet dragen van zijn niet op zondag spelen. (en als een andere niet-zondagsspeler hem daarbij zou kunnen helpen zou dat natuurlijk alleen maar mooi zijn)
Gezien het resultaat van PWG is is het niet nodig om verder ergens een probleem van te maken. Laten we blij zijn dat er Provoost nog een keer voor 's Gravenpolder kan uitkomen.
"Ik zou best willen vooruitspelen tegen Provoost, maar dan moet dat nog wel kunnen in die dagen voor de wedstrijd. Ik had hier echter geen tijd voor. Ik kreeg ook pas dinsdagavond te horen dat deze situatie zich voordeed. Uiteindelijk is het allemaal niet nodig geweest. 's Gravenpolder heeft (terecht) gewonnen en mag het nu proberen tegen Angarde. Ik wens ze veel succes"
Ik begrijp dat wanneer je maar enkele dagen de tijd hebt vooruitspelen vrij lastig is, maar probeer eens voor te stellen wat je had gedaan in de situatie van Provoost. Ik ben ervan overtuigd dat je wel een gaatje in je agenda had kunnen vinden om die wedstrijd vooruit te kunnen spelen.
Daarentegen zie ik heel goed in dat jij je niet in vreemde bochten moet gaan wringen om Provoost een plezier te doen. Vat dit daarom niet op als een verwijt naar jou toe.
Wel vind ik dat niet alleen Provoost de consequenties moet dragen van zijn niet op zondag spelen. (en als een andere niet-zondagsspeler hem daarbij zou kunnen helpen zou dat natuurlijk alleen maar mooi zijn)
Gezien het resultaat van PWG is is het niet nodig om verder ergens een probleem van te maken. Laten we blij zijn dat er Provoost nog een keer voor 's Gravenpolder kan uitkomen.
let op de details
- Eric Sanders
Bedankt voor de sportieve reactie Ernst-Jan. We zullen het nodig hebben !de bruijn wrote:Om even op Sargin in te gaan:
Ik vind het jammer dat ADG niets kon/wilde regelen, maar hen valt in principe weinig te verwijten.
Het is allemaal gelukkig goed afgelopen.
Overigens wat info achteraf: vrijdagavond belde een lid van de protestcommissie nog met iemand van ons. Hij meldde dat zijns inziens de uitslag nietig verklaard zou worden bij winst van ADG en dat er dan overgespeeld zou moeten worden met Bennie erbij.
Gelukkig blijft dat ons bespaard. Hadden we nog een keer in het koudste clublokaal van Nederland mogen spelen. Wat een kou in die kerk.
Afgelopen zaterdag viel het nog wel mee wat kou betreft, het is nog weleens veel kouder geweest.
Het zou wel heel raar zijn als de protestcommissie de uitslag ongeldig zou verklaren. Waarom wordt de uitslag nu dan niet ongeldig verklaart? De invaller voor 's Gravenpolder haalde een punt. Bennie zou misschien verloren hebben. Volgens mij ben je als protestcommissie wel een beetje lomp bezig als je een wedstrijd onterecht (er gebeurd niets tegen de regels) ongeldig verklaard.
Reactie op Sargin:
Ik bepaal zelf niet of ik wel of niet tegen Bennie zou spelen. De club heeft dit bepaalt en dat is maar goed ook. Een club hoort een eenduidig beleid naar de buitenwereld uit te dragen.
Het zou wel heel raar zijn als de protestcommissie de uitslag ongeldig zou verklaren. Waarom wordt de uitslag nu dan niet ongeldig verklaart? De invaller voor 's Gravenpolder haalde een punt. Bennie zou misschien verloren hebben. Volgens mij ben je als protestcommissie wel een beetje lomp bezig als je een wedstrijd onterecht (er gebeurd niets tegen de regels) ongeldig verklaard.
Reactie op Sargin:
Ik bepaal zelf niet of ik wel of niet tegen Bennie zou spelen. De club heeft dit bepaalt en dat is maar goed ook. Een club hoort een eenduidig beleid naar de buitenwereld uit te dragen.
Reactie op Sargin:
reactie op De Bruijn
"Ik bepaal zelf niet of ik wel of niet tegen Bennie zou spelen. De club heeft dit bepaalt en dat is maar goed ook. Een club hoort een eenduidig beleid naar de buitenwereld uit te dragen."
Het is inderdaad zo dat de club een eenduidig beleid naar de buitenwereld uit behoort te dragen, een speler kan daar natuurlijk niet van af wijken. Ik bedoelde alleen te zeggen dat ADG verplicht had moeten worden om vooruit te spelen, of dat ADG zich zo sportief had moeten opstellen om het verzoek van PWG in te willigen en iemand tegenover Provoost te zetten, ook dan waren deze problemen er niet geweest.
Als reactie op Sanders
"Kun je dat uitdiepen? Wie moeten daar nog meer de consequentie van dragen en vooral waarom?"
Ik zal een poging wagen:
Ik vind niet dat de de niet-zondagsspeler in moeilijkheden zou moeten komen zoals nu gebeurd is. De kndb zou rekening moeten houden met niet-zondagsspelers. Dat gebeurt vrij weinig. Wanneer de kndb ervoor zorgt dat de niet-zondagsspelers vooruit mogen spelen zoals tijdens de halve finales, moeten ze er ook voor zorgen dat daar gelegenheid voor is.
Tijdens de halve finale keuren ze dat goed en verzinnen ze een datum waarop geen andere kndb-wedstrijden zich plaatsvinden, de vrijdagavond ervoor.
Ik denk dat de kndb die beslissingswedstrijden bijvoorbeeld op de vrijdagavond voor de nacompetitie had moeten zetten.
De kndb geeft nu, misschien een beetje te kort door de bocht, een dergelijk signaal aan de niet-zondagsspeler: zoek het zelf maar uit, het is ons probleem niet.
Nu moeten de consequenties van het niet-zondagspelen vrijwel volledig worden gedragen door Provoost. Het enige wat de kndb gedaan heeft voor Provoost (en vd Kooij), is het verschuiven van de beslissingswedstrijden van de zondag direct na de halve finales, naar een vrijwel willekeurig gekozen zaterdag in maart, zonder verder rekening te houden met de agenda.
De kndb kon dit rechttrekken door ADG te verplichten om vooruit te spelen, maar dit hebben ze niet gedaan.
reactie op De Bruijn
"Ik bepaal zelf niet of ik wel of niet tegen Bennie zou spelen. De club heeft dit bepaalt en dat is maar goed ook. Een club hoort een eenduidig beleid naar de buitenwereld uit te dragen."
Het is inderdaad zo dat de club een eenduidig beleid naar de buitenwereld uit behoort te dragen, een speler kan daar natuurlijk niet van af wijken. Ik bedoelde alleen te zeggen dat ADG verplicht had moeten worden om vooruit te spelen, of dat ADG zich zo sportief had moeten opstellen om het verzoek van PWG in te willigen en iemand tegenover Provoost te zetten, ook dan waren deze problemen er niet geweest.
Als reactie op Sanders
"Kun je dat uitdiepen? Wie moeten daar nog meer de consequentie van dragen en vooral waarom?"
Ik zal een poging wagen:
Ik vind niet dat de de niet-zondagsspeler in moeilijkheden zou moeten komen zoals nu gebeurd is. De kndb zou rekening moeten houden met niet-zondagsspelers. Dat gebeurt vrij weinig. Wanneer de kndb ervoor zorgt dat de niet-zondagsspelers vooruit mogen spelen zoals tijdens de halve finales, moeten ze er ook voor zorgen dat daar gelegenheid voor is.
Tijdens de halve finale keuren ze dat goed en verzinnen ze een datum waarop geen andere kndb-wedstrijden zich plaatsvinden, de vrijdagavond ervoor.
Ik denk dat de kndb die beslissingswedstrijden bijvoorbeeld op de vrijdagavond voor de nacompetitie had moeten zetten.
De kndb geeft nu, misschien een beetje te kort door de bocht, een dergelijk signaal aan de niet-zondagsspeler: zoek het zelf maar uit, het is ons probleem niet.
Nu moeten de consequenties van het niet-zondagspelen vrijwel volledig worden gedragen door Provoost. Het enige wat de kndb gedaan heeft voor Provoost (en vd Kooij), is het verschuiven van de beslissingswedstrijden van de zondag direct na de halve finales, naar een vrijwel willekeurig gekozen zaterdag in maart, zonder verder rekening te houden met de agenda.
De kndb kon dit rechttrekken door ADG te verplichten om vooruit te spelen, maar dit hebben ze niet gedaan.
let op de details
- Eric Sanders
Op bijna alle fronten zit je er naast.Sargin wrote:Ik vind niet dat de de niet-zondagsspeler in moeilijkheden zou moeten komen zoals nu gebeurd is. De kndb zou rekening moeten houden met niet-zondagsspelers. Dat gebeurt vrij weinig. Wanneer de kndb ervoor zorgt dat de niet-zondagsspelers vooruit mogen spelen zoals tijdens de halve finales, moeten ze er ook voor zorgen dat daar gelegenheid voor is.
De KNDB houdt erg veel rekening met niet-zondag-spelers. Ik vind dat niet erg, maar zeg niet dat ze het niet doen. Ook de tegenstanders stellen zich coulant op door op vrijdagavond tegen hen te dammen.
Het geval Provoost was nu erg ongelukkig. Wie verzint er dat iemand die niet op zondag wil spelen, twee verschillende beslissingswedstrijden moet spelen, die allebei bovendien binnen korte termijn gespeeld moeten worden, omdat op allebei kort daarna een vervolg is (NK en tweede beslissingswedstrijd)? De KNDB kan nu eenmaal niet wat god zelf misschien nog wel zou kunnen, dus was dit de minst slechte oplossing.
Bottomline is dat het van de zotte is dat anderen *verplicht* worden tot allerlei aanpassingen, omdat iemand om persoonlijke redenen niet wil spelen op de daartoe aangewezen dag. Zo werkt het in de grote-mensen-wereld ook niet.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Als reactie op sanders
Het feit dat de tegenstanders zich coulant opstellen is toch een goed iets, of vind je dat deze dat ook niet moeten doen???
Het zou juist een voorbeeld moeten zijndat ADG ook wel had mogen volgen.
...Eric Sanders wrote:"Op bijna alle fronten zit je ernaast"
Misschien kun je hier een voorbeeld van geven. De KNDB doet precies wat het zou moeten doen, en niets meer, voor niet-zondagsspelers. Het is natuurlijk de vraag of ze meer zouden moeten doen. Maar als voorbeeldje: Nederlandse niet-zondagsspelers mogen niet mee naar internationale kampioenschappen waarin ze ons land vertegenwoordigen als er op zondag wordt gespeeld. dit jaar kon Provoost meedoen, alleen door het aandringen van de sponsor. De KNDB had het jaar ervoor, waarin zowel Kuijvenhoven als De Bruijn aan het WK hadden mogen deelnemen op grond van hun prestaties, ook wel wat mogen aandringen bij de fmjd.Eric Sanders wrote:De KNDB houdt erg veel rekening met niet-zondag-spelers. Ik vind dat niet erg, maar zeg niet dat ze het niet doen. Ook de tegenstanders stellen zich coulant op door op vrijdagavond tegen hen te dammen.
Het feit dat de tegenstanders zich coulant opstellen is toch een goed iets, of vind je dat deze dat ook niet moeten doen???
Het zou juist een voorbeeld moeten zijndat ADG ook wel had mogen volgen.
Het geval Provoost wat inderdaad vrij ongelukkig. De vraag is echter of dit de minst slechte oplossing was: De vrijdagavond voor de nacompetitie. Was er iemand die er toen andere KNDB-verplichtingen had? Er zijn meer dagen dan alleen de zaterdagen en de zondagen.Eric Sanders wrote:Het geval Provoost was nu erg ongelukkig. Wie verzint er dat iemand die niet op zondag wil spelen, twee verschillende beslissingswedstrijden moet spelen, die allebei bovendien binnen korte termijn gespeeld moeten worden, omdat op allebei kort daarna een vervolg is (NK en tweede beslissingswedstrijd)? De KNDB kan nu eenmaal niet wat god zelf misschien nog wel zou kunnen, dus was dit de minst slechte oplossing.
Mijn eerder op deze plaats geposte statement neem ik terug. Nog terug te lezen in het bericht van SandersEric Sanders wrote:Bottomline is dat het van de zotte is dat anderen *verplicht* worden tot allerlei aanpassingen, omdat iemand om persoonlijke redenen niet wil spelen op de daartoe aangewezen dag. Zo werkt het in de grote-mensen-wereld ook niet.
Last edited by Sargin on Mon Mar 14, 2005 13:25, edited 2 times in total.
let op de details
- Eric Sanders
Tjonge jonge. Meneer heeft z'n oordeel al weer klaar hoor. Een ander voor kortzichtig uitmaken als hij van mening verschilt is een erg zwak discussiemiddel. Als je niet wilt begrijpen wat ik zeg, moet je het vooral laten.Sargin wrote:Ik vraag me af of het zin heeft om tegen deze kortzichtige uitspraken in te gaan, dergelijke uitspraken geven uitsluitend aan dat je waarschijnlijk naar jezelf op zoek moet in het middelpunt van een egocentrische samenleving.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Precies waarom ik mij bedacht dat het beter was om niet tegen dergelijke uitspraken in te gaan. Tot mijn spijt deed ik dit dus toch. Het was niet mijn bedoeling om je persoonlijk voor kortzichtig uit te maken, wat ik ook niet gedaan heb. Het was enkel de bedoeling om je te laten weten dat er over de volgende uitspraak niet nagedacht is:
Wanneer je hier over even kort over nadenkt, blijkt dat je je bevind in een aardig introverte leefomgeving, waar niemand iets voor een ander wilt doen. maar misschien moet ik je maar gewoon gelijkgeven en leven we ook in een introvert landje.Eric Sanders wrote:"Bottomline is dat het van de zotte is dat anderen *verplicht* worden tot allerlei aanpassingen, omdat iemand om persoonlijke redenen niet wil spelen op de daartoe aangewezen dag. Zo werkt het in de grote-mensen-wereld ook niet."
Last edited by Sargin on Mon Mar 14, 2005 13:23, edited 4 times in total.
let op de details
-