Is De Witt nog wel de juiste woordvoerder van de DT?

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Aug 10, 2004 08:45

Klareveld wrote:Ik ben verbaasd dat jij een bestuurder bent in de damwereld, Eric van Dusseldorp!

Normaal gesporken zijn bestuurders ontzettend blij en trots op organisatoren van evenementen in hun sport. (Vaak zijn bestuurders zelf ook dat soort organisatoren). Misschien is de damsport anders.

Enfin - jouw afbrekende toon is volstrekt anders. Ik vind dat bijzonder vreemd. Iets meer respect voor iemand die meetbaar, zichtbaar en openlijk waarde toevoegt in de vorm van unieke top&massa-toernooien, zou je niet misstaan.

Bestuurders mogen nooit arrogant worden en denken dat ze verheven zijn boven anderen. Zeker niet als ze 'slechts' bestuurder zijn. Verder druipt er haat en venijn van sommige van je postings af. Ook dat is niet erg fraai voor iemand die de damsport moet vertegenwoordigen.
Jij kiest gigantisch partij en van een anonymus vind ik dat toch wat lastig te accepteren.

Ik kan namelijk nooit aantonen dat jij een familielid o.i.d. van Henk de Witt bent.

En jij kan niet aantonen dat je dat niet bent.

Maak je dus bekend s.v.p. Dat communiceert wat makkelijker (en eerlijker).

Dieter

Post by Dieter » Tue Aug 10, 2004 09:34

Eric van Dusseldorp wrote:
Klareveld wrote:Ik ben verbaasd dat jij een bestuurder bent in de damwereld, Eric van Dusseldorp!

Normaal gesporken zijn bestuurders ontzettend blij en trots op organisatoren van evenementen in hun sport. (Vaak zijn bestuurders zelf ook dat soort organisatoren). Misschien is de damsport anders.

Enfin - jouw afbrekende toon is volstrekt anders. Ik vind dat bijzonder vreemd. Iets meer respect voor iemand die meetbaar, zichtbaar en openlijk waarde toevoegt in de vorm van unieke top&massa-toernooien, zou je niet misstaan.

Bestuurders mogen nooit arrogant worden en denken dat ze verheven zijn boven anderen. Zeker niet als ze 'slechts' bestuurder zijn. Verder druipt er haat en venijn van sommige van je postings af. Ook dat is niet erg fraai voor iemand die de damsport moet vertegenwoordigen.
Jij kiest gigantisch partij en van een anonymus vind ik dat toch wat lastig te accepteren.

Ik kan namelijk nooit aantonen dat jij een familielid o.i.d. van Henk de Witt bent.

En jij kan niet aantonen dat je dat niet bent.

Maak je dus bekend s.v.p. Dat communiceert wat makkelijker (en eerlijker).
Het lijkt me inderdaad onderhand wel belangrijk om te weten wie klareveld is gezien zijn uitgesproken mening in de discussie en het gegeven dat hij als beroep dammen opgeeft. Op een nieuwe guest zitten we toch niet te wachten?
Dat bestuurders normaal gezien blij en trots op initiatiefnemers zijn is juist maar als die initiatiefnemers een machtsgreep doen dan komen de zaken anders te liggen. Of HdW de damsport een dienst bewijst met zijn plannen is op zijn minst zeer dubieus.
Om een paar % remises weg te nemen en te vervangen door remises die dan geen remises meer zijn moet het spel op de schop. We slaan dan enorme mogelijkheden over die het spel niet aantasten en die alleen al daarom altijd de voorkeur zouden moeten krijgen.
Niets verder tegen toernooien als in Delft, maar de KNDB moet voor het internationale spel gaan, daar zal ik me tot het uiterste voor in blijven zetten en als het moet ook maar met een lobby als ben ik me bewust dat het opnieuw voor verdeeldheid zal zorgen binnen de bond.
De Witt is aan zet.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Aug 10, 2004 09:54

Dieter wrote: Dat bestuurders normaal gezien blij en trots op initiatiefnemers zijn is juist maar als die initiatiefnemers een machtsgreep doen dan komen de zaken anders te liggen. Of HdW de damsport een dienst bewijst met zijn plannen is op zijn minst zeer dubieus.
Om een paar % remises weg te nemen en te vervangen door remises die dan geen remises meer zijn moet het spel op de schop. We slaan dan enorme mogelijkheden over die het spel niet aantasten en die alleen al daarom altijd de voorkeur zouden moeten krijgen.
Welke enorme mogelijkheden bedoel jij Dieter?? Mag Vengaboy jou ook welkom heten?

Klareveld

Post by Klareveld » Tue Aug 10, 2004 09:55

Eric van Dusseldorp wrote:Jij kiest gigantisch partij en van een anonymus vind ik dat toch wat lastig te accepteren.
Nee. Dan begrijp je me verkeerd.

Nogmaals: de puntentelling discussie is voor mij persoonlijk irrelevant. En Henk de Witt's rol in die discussie interesseert me ook weinig. Ik heb er nauwelijks een mening over.

Ik constateer alleen een zeer afbrekende/ cynische stijl bij een bestuurder en dat verbaast me enorm.

Ik vind dat damfestival in Delft prachtig en als de damwereld 1 of 2 van dat soort toernooien erbij zou hebben dan zouden we een stuk verder zijn. Ongeacht met welke puntentelling die festivals gespeeld worden.

Dieter: Henk de Witt is niet aan zet. Eric van Dusseldorp al helemaal niet. De topspelers zijn aan zet.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Aug 10, 2004 10:04

Ook ik heb veel respect voor Henk de Witt als damorganisator en -promotor. Over zijn toernooi heb ik een constructief krantenartikel geschreven. Maar daar gaat de draad helemaal niet over (Al moet ik toegeven dat het positieve rond De Witts activiteiten wat is ondergesneeuwd door al dat geruzie). De felle polemiek is het gevolg van het feit dat HdW volgens mij en vele anderen zijn DT erdoor probeert te drammen. En erger nog: niet over een compromis wil praten. En daarmee de tweedracht in de damwereld blijft cultiveren.

Al had HdW maar gezegd: plusjes o.k., maar drie plusjes is een wedstrijdpunt. Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens, maar het was in elk geval een gebaar geweest in de richting van een constructieve conversatie.

Lees deze en andere draden die over dit onderwerp gaan nog eens rustig door, Klareveld. Je bent enkele malen uiterst negatief tegen mij uitgevallen. Het is voor mij dan net alsof je in het donker met een mes in de rug wordt aangevallen door iemand die vervolgens snel wegrent. Wees een man en maak je dus bekend, desnoods in mijn Pb.

En probeer iets genuanceerder en iets minder partijdig te oordelen. Je vindt mij negatief maar vind je de kwalificatie 'dat nare achterbakse mannetje' (HdW over mij) wel o.k.?
Klareveld wrote: Organiseer eens een toernooi.
Ik heb op mijn website verschillende internationale oploswedstrijden georganiseerd. Ook was ik vorig jaar jurylid van het eerste WK damproblematiek. Plm. 200 standen beoordelen maar ook als bewegend applet op mijn site zetten. De damtoto rond het NK heb ik georganiseerd, gesponsord door mijn damrubriek (dus in feite uit eigen zak betaald).
Aan jeugdwerk doe ik niet. Ik heb met kinderen niet zoveel geduld. Ieder zijn meug.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Aug 10, 2004 10:04

Zolang de figuur Klareveld niet de wellevendheid kan opbrengen zich voor te stellen, wil ik Dieter, Eric en Fred aanraden de verhaaltjes van Klareveld maar te negeren en zijn voorstellen als niet-geschreven te beschouwen.
Alexander Presman heeft beloofd dat hij anonimiteit binnenkort onmogelijk maakt op dit forum. Tot die tijd kunnen types als Driezessen, Klareveld, Lucifer, Damduivel, Stoker, etc. het best maar een beetje in zichzelf mompelend aan hun lot worden overgelaten.

Dieter

Post by Dieter » Tue Aug 10, 2004 10:10

Klareveld wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Jij kiest gigantisch partij en van een anonymus vind ik dat toch wat lastig te accepteren.
Nee. Dan begrijp je me verkeerd.

Nogmaals: de puntentelling discussie is voor mij persoonlijk irrelevant. En Henk de Witt's rol in die discussie interesseert me ook weinig. Ik heb er nauwelijks een mening over.

Ik constateer alleen een zeer afbrekende/ cynische stijl bij een bestuurder en dat verbaast me enorm.

Ik vind dat damfestival in Delft prachtig en als de damwereld 1 of 2 van dat soort toernooien erbij zou hebben dan zouden we een stuk verder zijn. Ongeacht met welke puntentelling die festivals gespeeld worden.

Dieter: Henk de Witt is niet aan zet. Eric van Dusseldorp al helemaal niet. De topspelers zijn aan zet.
Helemaaaal niet, de topspelers bepalen niet, ze mogen hun stem laten horen, en voorstellen doen over wedstrijdbepalingen in een toernooi, maar dan is de grens ook wel zo ongeveer berijkt. Het zou me wat worden als we een groepje (top)sporters even de mogelijkheid zouden gaan geven zelf een spelletje te bedenken. Daar zijn besturen voor en die werken weer (als het goed is) met gebruikmaking van de input die zij van de leden krijgen.
p.s. is het zo lastig je bekend te maken? is dat gevoelige informatie?
Mij, of Eric of Hanco kun je gewoon in een damzaal aanspreken dat is wel zo gemakkelijk en eerlijk denk je ook niet?

Klareveld

Post by Klareveld » Tue Aug 10, 2004 10:12

Eric van Dusseldorp wrote:Je vindt mij negatief maar vind je de kwalificatie 'dat nare achterbakse mannetje' (HdW over mij) wel o.k.?
Natuurlijk niet.

Ik heb daar niet op gereageerd omdat ik me kan voorstellen dat iemand die festival na festival organiseerd, gefrustreerd raakt van de negaitviteit. maar, je hebt gelijk: kan ook niet door de beugel.

Bedenk wel dat jij (eric) een bestuurder bent! Je bent dus een vaandeldragen, een vertegenwoordiger naar de buitenwereld. dat brengt ook verplichtingen met zich mee.

Tot slot: je vermeldt dat Henk de Witt nergens enige welwillendheid heeft om een compromis te sluiten. Is dat nou echt zo? Ik lees de draden toch anders. Probeer eens de draden met een andere bril te lezen. Volgens mij is iedereen iets te veel in extremen gaan denken.

Klareveld

Post by Klareveld » Tue Aug 10, 2004 10:15

Dieter wrote:
Mij, of Eric of Hanco kun je gewoon in een damzaal aanspreken dat is wel zo gemakkelijk en eerlijk denk je ook niet?
De verbluffende, belachelijke hetze die naar de heer Van Beek werd ingezet na een posting van mij vond ik nogal afschrikwekkend.

Het lijkt erop alsof er hier op het forum een aantal schizofrene figuren rondlopen.

Dieter

Post by Dieter » Tue Aug 10, 2004 10:21

Hanco Elenbaas wrote:
Dieter wrote: Dat bestuurders normaal gezien blij en trots op initiatiefnemers zijn is juist maar als die initiatiefnemers een machtsgreep doen dan komen de zaken anders te liggen. Of HdW de damsport een dienst bewijst met zijn plannen is op zijn minst zeer dubieus.
Welke enorme mogelijkheden bedoel jij Dieter?? Mag Vengaboy jou ook welkom heten?
Zoals je weet Hanco zijn voor mij veranderingen bespreekbaar die het spel niet aantasten. sneller spelen, sneldammen of rapid dammen vooraf of achteraf, extra punt bij normale winst, om maar enkele zaken te noemen.
Laten we al die mogelijkheden eens inventariseren dan kan vervolgens onder de spelers onderzoek gedaan worden waar de meeste steun voor te vinden is en wellicht kan het dan zelfs in een toptoernooi ervaring mee opgedaan worden. De damsport moet echte sport worden zonder aanpassing van het spel daar kunnen we heus wel voor gaan. We moeten alleen allemaal dezelfde kant op willen.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Aug 10, 2004 10:26

Klareveld wrote:
Dieter wrote:
De verbluffende, belachelijke hetze die naar de heer Van Beek werd ingezet na een posting van mij vond ik nogal afschrikwekkend.

Het lijkt erop alsof er hier op het forum een aantal schizofrene figuren rondlopen.
Dat is nou precies het grote bezwaar van anoniem inloggen op een damforum.
Omdat het damwereldje klein is (men kent elkaar of kan elkaar plaatsen) wordt er enorm gegist wanneer een kennelijk prominente dambestuurder onder de naam 'Guest' inlogt. Zeker wanneer diezelfde Guest een uitgesproken mening over belangrijke damzaken ventileert en persoonlijk wordt. De kans is heel groot dat Guest Wouter van Beek niet is. Dit soort -mogelijke- misvattingen heb je niet als een ieder gewoon onder zijn eigen naam inlogt, of met een traceerbare nickname.

Dieter

Post by Dieter » Tue Aug 10, 2004 10:28

Klareveld wrote:
Dieter wrote:

Flauw excuus om je niet bekend te maken, dat iemand meende in Klareveld Guest te herkennen moet hem vergeven worden. En dat Wouter van Beek steeds voor Guest is aangezien is vooral jammer als het niet juist is. Helaas was Guest die vast nog wel meeleest zo gehecht aan zijn annonimiteit dat hij de gevolgen voor Hr. van Beek minder belangrijk achtte. Er zijn dan maar twee varianten mogelijk. Guest was van Beek zelf of Guest is een zeer laag persoon die geen boodschap heeft aan de gevolgen aan het adres van een bestuurder die deze kritiek niet verdiend.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Tue Aug 10, 2004 10:33

Ik zat pas nog bij Guest aan tafel. Vriendelijke man in het echt. En hij leest het forum zeker nog.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Aug 10, 2004 10:40

Dieter wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Zoals je weet Hanco zijn voor mij veranderingen bespreekbaar die het spel niet aantasten. sneller spelen, sneldammen of rapid dammen vooraf of achteraf, extra punt bij normale winst, om maar enkele zaken te noemen.
Laten we al die mogelijkheden eens inventariseren dan kan vervolgens onder de spelers onderzoek gedaan worden waar de meeste steun voor te vinden is en wellicht kan het dan zelfs in een toptoernooi ervaring mee opgedaan worden. De damsport moet echte sport worden zonder aanpassing van het spel daar kunnen we heus wel voor gaan. We moeten alleen allemaal dezelfde kant op willen.
Ik ben het met je eens over het inventariseren en het spelersonderzoek. En ook steun ik je in dat we een echte sport moeten worden zonder aanpassing van het spel.
Alleen denk ik niet dat we ooit allemaal dezelfde kant op willen.
Neem nou alleen het Vengaboy-systeem. Het meerendeel van de topspelers, de zwakkeren die blij zijn dat ze vandaag de dag nog puntjes kunnen drukken tegen de sterkeren, deze zwakkeren zullen over het algemeen tegen het Vengaboysysteem zijn.
Daarom is het maar goed dat de topspelers niet kunnen bepalen wat voor spel wij moeten gaan spelen zoals een anonymus hier erin probeert te drammen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Aug 10, 2004 10:45

Dieter wrote:
Klareveld wrote:
Dieter wrote:

Flauw excuus om je niet bekend te maken, dat iemand meende in Klareveld Guest te herkennen moet hem vergeven worden. En dat Wouter van Beek steeds voor Guest is aangezien is vooral jammer als het niet juist is. Helaas was Guest die vast nog wel meeleest zo gehecht aan zijn annonimiteit dat hij de gevolgen voor Hr. van Beek minder belangrijk achtte. Er zijn dan maar twee varianten mogelijk. Guest was van Beek zelf of Guest is een zeer laag persoon die geen boodschap heeft aan de gevolgen aan het adres van een bestuurder die deze kritiek niet verdiend.
Een (ex?-)club/teamgenoot van Van Beek heeft me tijdens het Paastoernooi bevestigd dat Van Beek Guest was/is.
Het zou wel een zeer lage streek van die persoon zijn om zoiets te zeggen als het niet waar is.
Hoewel Klareveld overeenkomsten heeft met Guest, betwijfel ik dat hij ook Guest is. Guest schreef toch wel een stuk beter dan zijn anonieme geestverwant.

Post Reply