DUWO Kennisstadtoernooi Delft
- Hanco Elenbaas
Gastenboek
Gelezen in het gastenboek van DOS Delft:
Het Kennisstadtoernooi is letterlijk en figuurlijk het grootste (meest groots en groot qua aantal deelnemers aan verschillende activiteiten) damtoernooi ter wereld met de BESTE TELLING.
Op alle vlakken van aantrekkelijkheid en propaganda is DELFT het voorbeeld.
Alles aan dit toernooi is goed.
- Een fraaie speellokaliteit opgesierd door damkunstwerken (volstrekt UNIEK!)
- Alle damdiciplines komen aan bod, naast slakdam wordt er sneldam en rapide gespeeld! Ook de afsluitende rapidecompetitie, die meetelt, is erg origineel!
- Een ijzersterk toptoernooi met louter grootmeesters
- Prachtige partijen!
- Gezellige, normaal denkende mensen in de organisatie! (We vergeten even Harm Wiersma, die als voorzitter van het committee van aanbeveling tegen DT stemde - SHAME !)
en humor.
- Een puntentelling die perfect aansluit bij de AARD VAN HET SPEL, zoals Kees Thijssen zegt.
- etc.
- etc.
- etc.
Het Kennisstadtoernooi is letterlijk en figuurlijk het grootste (meest groots en groot qua aantal deelnemers aan verschillende activiteiten) damtoernooi ter wereld met de BESTE TELLING.
Op alle vlakken van aantrekkelijkheid en propaganda is DELFT het voorbeeld.
Alles aan dit toernooi is goed.
- Een fraaie speellokaliteit opgesierd door damkunstwerken (volstrekt UNIEK!)
- Alle damdiciplines komen aan bod, naast slakdam wordt er sneldam en rapide gespeeld! Ook de afsluitende rapidecompetitie, die meetelt, is erg origineel!
- Een ijzersterk toptoernooi met louter grootmeesters
- Prachtige partijen!
- Gezellige, normaal denkende mensen in de organisatie! (We vergeten even Harm Wiersma, die als voorzitter van het committee van aanbeveling tegen DT stemde - SHAME !)
en humor.
- Een puntentelling die perfect aansluit bij de AARD VAN HET SPEL, zoals Kees Thijssen zegt.
- etc.
- etc.
- etc.
Heaven is no location, but a state of mind
-
Re: Gastenboek
Het is inderdaad een prachtig toernooi. Toch begrijp ik de enthousiaste reacties van sommige spelers niet helemaal. In de hoofdgroep zijn 11 van de 15 partijen in remise geëindigd, waaronder slechts 1 voordeelremise(!) In de afgelopen vier jaar is slechts 1 op de 6 remisepartijen in een voordeelremise geëindigd. Erg effectief is het vooralsnog dus niet. Mijns inziens zijn er veel drastischer maatregelen nodig om de remisemarge in te perken.
MONSTERVERBOND
Waarom ga je dan in 1 kamp zitten met de grootst mogelijk conservatievelingen, Wieger?Wieger Wesselink wrote:Het is inderdaad een prachtig toernooi. Toch begrijp ik de enthousiaste reacties van sommige spelers niet helemaal. In de hoofdgroep zijn 11 van de 15 partijen in remise geëindigd, waaronder slechts 1 voordeelremise(!) In de afgelopen vier jaar is slechts 1 op de 6 remisepartijen in een voordeelremise geëindigd. Erg effectief is het vooralsnog dus niet. Mijns inziens zijn er veel drastischer maatregelen nodig om de remisemarge in te perken.
Een MONSTERVERBOND?
-
Wieger is niet conservatief. Hij wil net als jij liever demotiedammen Tjalling!
Herman Brusselmans zou zeggen: Ik roer mijn lul nog liever rond in een pot ijzervijlsel, dan dat ik een kushandje krijg van een meisje die iemand kent waarvaan de achterneef wel een in de buurt van de beestenmarkt is geweest.
Ik voel wel met Herman mee.
Herman Brusselmans zou zeggen: Ik roer mijn lul nog liever rond in een pot ijzervijlsel, dan dat ik een kushandje krijg van een meisje die iemand kent waarvaan de achterneef wel een in de buurt van de beestenmarkt is geweest.
Ik weet wel dat Wieger niet conservatief is.Bert Zwart wrote:Wieger is niet conservatief. Hij wil net als jij liever demotiedammen Tjalling!
Maar in een poging DT te saboteren is hij in 1 kamp gaan zitten met de conservatiefste geesten.
Hoogst opmerkelijk: Aartsconservatievelingen en progressievelingen die zich verenigen om DT te saboteren (ik refereer aan de anti-DT-campagne op de Wieger-site).
Het toernooi kende duidelijk meer winstpartijen dan gebruikelijk tussen grootmeesters.
Ook in de andere groep was het spel verfrissend. In de open groep vielen op 1 dag 15 overwinningen en 0 remises.
De 3-1 had duidelijk een positief effect op het spel. Zo won Thijssen duidelijk dankzij de dreiging van een puntenoverwinning al was 3 - 1 een logischer uitslag geweest dan 5 - 0. Maar bij Dieterdam was het een bloedeloze 1 - 1 geweest.
De bewering dat men (nog - alsof dat kán) voorzichtiger gaan spelen is gelogenstraft.
Mensen die zeggen dat je niet meer kan omsingelen zijn gelogenstraft. (Zie bijv. Thijssen - Ndjofang).
Maar mensen die zeggen dat je als je omsingelt, en dan dus maar steeds moet afhaken om naar 1 om 3 te vluchten, kun je sowieso niet echt serieus nemen.
Zij willen graag:
Als het mislukt afhaken en hakken (prachtig, daar zitten we op te wachten!)
Als het lukt dat de aanvaller dan in een 1 om 3 vlucht (prachtig, daar zitten we op te wachten!)
Maar als je je tegenstander zwaar bebloed achterlaat maar zijn laatste leger wordt nog juist gereanimeerd, dan vindt men 1 - 1 de juiste uitslag. (Beter: men is zo geconditioneerd dat men de waanzin hiervan niet inziet.)
Tot nu toe is Henk de Witt de enige die naast woorden ook daden laat zien.
Dat verdient wel wat meer respect dan de demonisering waarop hij nu bij velen rekenen kan.
-
Die pagina van mij vond ik noodzakelijk, omdat Henk de Witt zich ontpopte als de George Bush van de damwereld. Op zijn pagina werden negatieve berichten over de DT niet getolereerd. En onder valse voorwendselen ("de topdammers in Nederland zijn voorstander") werd geprobeerd de DT op te leggen aan dammend Nederland. Ik sta nog steeds niet afwijzend ten opzichte van DT/voordeelremises, maar zo'n drastische wijziging dient dan wel op een correcte manier te worden ingevoerd. Persoonlijk vind ik het ook heel belangrijk dat het NK niet als experiment voor de DT wordt misbruikt.Kosmos wrote: Ik weet wel dat Wieger niet conservatief is.
Maar in een poging DT te saboteren is hij in 1 kamp gaan zitten met de conservatiefste geesten.
Hoogst opmerkelijk: Aartsconservatievelingen en progressievelingen die zich verenigen om DT te saboteren (ik refereer aan de anti-DT-campagne op de Wieger-site).
Het toernooi kende duidelijk meer winstpartijen dan gebruikelijk tussen grootmeesters.
Ook in de andere groep was het spel verfrissend. In de open groep vielen op 1 dag 15 overwinningen en 0 remises.
- Hanco Elenbaas
Wat een taalgebruik weer.Bert Zwart wrote: Herman Brusselmans zou zeggen: Ik roer mijn lul nog liever rond in een pot ijzervijlsel, dan dat ik een kushandje krijg van een meisje die iemand kent waarvan de achterneef wel eens in de buurt van de beestenmarkt is geweest.
Denk toch aan Jozefs hart, Bert.
Wat anders, hebben jullie de twee kanjers van taalfouten er al uit gehaald?
Degene die het eerst de goede oplossing geeft wint het AO-boekje Dammen van Arie van der Stoep.Bert Zwart wrote: Herman Brusselmans zou zeggen: Ik roer mijn lul nog liever rond in een pot ijzervijlsel, dan dat ik een kushandje krijg van een meisje die iemand kent waarvan de achterneef wel eens in de buurt van de beestenmarkt is geweest.
Gokje (ik ben niet zo'n neerlandicus):Hanco Elenbaas wrote:Wat anders, hebben jullie de twee kanjers van taalfouten er al uit gehaald?Degene die het eerst de goede oplossing geeft wint het AO-boekje Dammen van Arie van der Stoep.Bert Zwart wrote: Herman Brusselmans zou zeggen: Ik roer mijn lul nog liever rond in een pot ijzervijlsel, dan dat ik een kushandje krijg van een meisje die iemand kent waarvan de achterneef wel eens in de buurt van de beestenmarkt is geweest.
(...) meisje DAT (...) WIENS achterneef (...).
- Hanco Elenbaas
OK, ik reken het goed Guido, hoewel ik zelf zou schrijven 'van wie de achterneef'.GuidoB wrote:Gokje (ik ben niet zo'n neerlandicus):Hanco Elenbaas wrote:Wat anders, hebben jullie de twee kanjers van taalfouten er al uit gehaald?Degene die het eerst de goede oplossing geeft wint het AO-boekje Dammen van Arie van der Stoep.Bert Zwart wrote: Herman Brusselmans zou zeggen: Ik roer mijn lul nog liever rond in een pot ijzervijlsel, dan dat ik een kushandje krijg van een meisje die iemand kent waarvan de achterneef wel eens in de buurt van de beestenmarkt is geweest.
(...) meisje DAT (...) WIENS achterneef (...).
Mail me je adres, dan krijg je het boekje toegestuurd!
Voor
Georgiev en Valneris voorstanders van Delftse Telling!
BUSH??????
Henk de Wiit afschilderen als een terrorist is demonisering.Wieger Wesselink wrote:Die pagina van mij vond ik noodzakelijk, omdat Henk de Witt zich ontpopte als de George Bush van de damwereld. Op zijn pagina werden negatieve berichten over de DT niet getolereerd. En onder valse voorwendselen ("de topdammers in Nederland zijn voorstander") werd geprobeerd de DT op te leggen aan dammend Nederland. Ik sta nog steeds niet afwijzend ten opzichte van DT/voordeelremises, maar zo'n drastische wijziging dient dan wel op een correcte manier te worden ingevoerd. Persoonlijk vind ik het ook heel belangrijk dat het NK niet als experiment voor de DT wordt misbruikt.Kosmos wrote: Ik weet wel dat Wieger niet conservatief is.