Anoniem posten is verboden.

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Guest

Post by Guest » Wed Oct 01, 2003 23:57

Marcel Kosters wrote:We streven hier naar een OPEN DIALOOG
OP VOET VAN GELIJKWAARDIGHEID. Bij anonimiteit van één van de
gesprekspartners is die ver te zoeken
Ik streef ook naar een OPEN DIALOOG en zolang ik niemand persoonlijk aanval is iedereen die met mij communiceert GELIJKWAARDIG aan mij zelf. Ik zie geen conflict.

Bert, Marcel: de stront die mensen op damfora zonder rem uitgieren over andere personen is onacceptabel. Waarom richten jullie je niet op dat probleem? Als ik zeker wist dat we hier met redelijke individuen te maken zouden hebben dan zou ik geen probleem hebben mijn (vostrekt onbelangrijke) identiteit prijs te geven.

Echter: het damwebforum is werkelijk een prachtig stukje oevre dat aantoont dat mensen niet redelijk zijn op deze damfora en er plezier in scheppen de persoonlijke confrontatie op te zoeken en onredelijk uit te vechten.

Ik heb daar geen zin!!! Jullie heb een groot dambord voor jullie hoofd als jullie niet begrijpen dat hier niet normaal met mensen wordt omgesprongen. Ik wapen mij daartegen en blijf dat doen. Jammer voor jullie, maar dit voor mij is een uitgemaakte zaak. Live with it.

Hanco Elenbaas

the seeker

Post by Hanco Elenbaas » Thu Oct 02, 2003 00:12

Guest wrote:Heb je gelezen wat hier stond over Henk Stoop?? Heb je gelezen hoe de naam van Gep Leelang werd verbasterd?? Heb je gelezen wat voor zaken over Eric van Dusseldorp rondgesmeten werden??
De venijnigheden die Eric, Tjalling en Frederik elkaar naar het hoofd smijten zijn in mijn ogen lachwekkend. In de liefde is alles toegestaan, dus waarom niet in de vriendschap??
Je wordt er sterker van en de echte vriendschappen worden er hechter door.
Maar niet iedereen is sterk genoeg om te kunnen incasseren.
De meesten nemen zichzelf veel te serieus. Zij beven bang.
Daarom mag jij van mij anoniem blijven en lekker doorgaan met drammen en onze woorden verdraaien en niet begrijpen totdat ook voor jou de tijd gekomen is om je niet om het minste of geringste gekwetst te hoeven voelen.
Een mooie uitspraak van de Boeddha voor jou:
'The seeker is that
which is being sought.'

Guest

Re: the seeker

Post by Guest » Thu Oct 02, 2003 01:49

Hanco Elenbaas wrote:De venijnigheden die Eric, Tjalling en Frederik elkaar naar het hoofd smijten zijn in mijn ogen lachwekkend.

...

Daarom mag jij van mij anoniem blijven
Dat jij veel plezier haalt uit onderlinge venijnigheden is mij niet ontgaan, schavuit!

Dat ik van jou anoniem mag blijven is vooruitgang. We komen er wel, Hanco.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Knopen hakken

Post by Jan Pieter » Thu Oct 02, 2003 07:02

Het is duidelijk dat Guest het niet wil begrijpen.

Tijd om knopen door te hakken, Alexander

En Gerard, hoe zou jij op je nieuwe forum eigenlijk handelen in zo'n geval?

Christian van der Schaaf

Post by Christian van der Schaaf » Thu Oct 02, 2003 09:38

Allen die tegen 'anoniem' posten zijn begrijpen m.i. niets van het internet.

Guest heeft volkomen gelijk.

Vragen aan Alexander deze persoon te weren is natuurlijk absurd.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Thu Oct 02, 2003 10:03

Christian van der Schaaf wrote:Allen die tegen 'anoniem' posten zijn begrijpen m.i. niets van het internet.
Als precies ditzelfde forum gerealiseerd zou worden via een inbelnummer bij de KNDB, zou je dan ook voor anonimiteit zijn? Of zou je dan met mij van mening zijn dat dit een forum is voor leden van een beperkte gemeenschap en dat anonimiteit daarom onwerkbaar is? En als je het laatste vindt, waarom zou dat dan anders moeten worden, nu het forum toevallig op het internet gehuisvest is, omdat dat uit technisch oogpunt handiger is?
Het internet biedt de mogelijkheid om dingen anoniem te doen, maar dat betekent niet dat je gebruik van die mogelijkheid ook overal toe moet staan.

Christian van der Schaaf

Post by Christian van der Schaaf » Thu Oct 02, 2003 10:18

Zolang alle mensen zich aan algemeen geaccepteerde fatsoensnormen houden is er niets aan de hand.

Als je een forum wil beginnen zonder de mogelijkheid van anonimiteit, start er dan maar eentje waarbij alle deelnemers zich op een of andere manier bij jou moeten bekendmaken.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Oct 02, 2003 11:28

Guest, op dit forum vond ik het gezellig totdat jij kwam. Jij bent de enige stamgast hier waarvoor gezelligheid een zeer lage prioriteit heeft, denk daar maar eens over na voordat je je eigen vraag nog eens probeert te beantwoorden.

Een naam, Gep Leeflang, veranderen in klep beefbang. Daar zal Gep vast gewoon om moeten lachen. En padvinder Eric die niet naar de hoeren wilde, ach, daar maakt Eric inmiddels zelf ook grapjes over. Hanco heeft mij ook wel eens op zijn karakteristieke manier terecht gewezen.

Er is op damweb forum flink met stront gesmeten en het ging af en toe teveel over personen. Dit is echter een ander forum.
Hanco moet inderdaad eigenlijk niet meer beginnen over de escapades van deze of gene dammer. Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat moeten die dammers zelf weten.
Niettemin vind ik het, en met mij vele dammers, wel grappig om te lezen. Dat durf ik best toe te geven.

Jij vind mij (af en toe?) agressief, dat kan kloppen. bloed bij mensen onder de nagels vandaan halen, ik ben er niet vies van en soms is dat inderdaad niet verstandig. Ik vind jou trouwens hooghartig en een schijterd. Beide hebben waarschijnlijk met je anonimiteit te maken.

Wanneer het er hier op dit forum vanaf nu netjes aan toe gaat, dan vervalt je eigen reden voor anonimiteit. Wat dacht je van een proeftijd van een maand, Guest?

Dieter

Post by Dieter » Thu Oct 02, 2003 13:39

Christian niet vergeten te stemmen!!!!

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Thu Oct 02, 2003 22:25

Ik heb geen enkel probleem met Guests anonimiteit. Hij heeft namelijk een steekhoudend argument: Zodra Hanco achter de identiteit van Guest komt, zal hij Guest zoals gebruikelijk gaan beledigen.
Hanco is de ordeverstoorder, die het Damweb heeft laten sluiten door zijn insinuaties, beledigingen, vooroordelen en onbewijsbare stelligheden.
En ook op dit forum heeft de moderator al diverse beledigingen van Hanco laten verwijderen. Bert, je hebt een blinde vlek voor Hanco.
Hanco heeft een aantal heel sympathieke eigenschappen, waaronder oprechte interesse voor mensen, maar zijn beledigingen en vooroordelen vallen erg op.
Heaven is no location, but a state of mind

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Oct 03, 2003 08:23

Hanco.... zwijmel. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Ik had dat van Hanco over ..... gelezen tjalling. Dat commentaar van jou over ..... niet trouwens. Wat is op dit punt het verschil tussen jou en Hanco?

Overigens: Hanco beledigt gelukkig alleen mensen die het kunnen hebben en dus niet volledig doorslaan. Maakt het niet minder onvergeeflijk natuurlijk. Ik zal in het vervolg mijn glimlach (jij moest vast ook lachen toen je die tirade van Hanco over Eric las) inhouden en netjes met de rest meedoen en ook BOE roepen. Ben je nu tevreden??

Christian van der Schaaf

Post by Christian van der Schaaf » Fri Oct 03, 2003 14:33

Dieter wrote:Christian niet vergeten te stemmen!!!!
Om eerlijk te zijn, weet ik het echt niet.

Aan de ene kant denk ik dat dammen geen remiseprobleem heeft, alleen op het allerhoogste niveau (Zie ook weer deze match), aan de andere kant wil ik ook geen activiteiten tegenhouden van enthousiaste dammers.

Aan de ene kant denk ik dat het stoffige imago van dammen niet kan worden opgeheven door de Delftse telling (of welke telling dan ook), aan de andere kant ben ik niet tegen extra beloning 3X1.

Aan de ene kant denk ik dat iedere maatregel remisemarges te beperken paradoxaal genoeg zal leiden tot remisegedrag onder grootmeesters (hoe kleiner de remisemarges, hoe minder risico), aan de andere kant leidt de 2-0 1-1 ook tot veel remises.

Maar goed, dit hoort thuis op een andere thread. Ik volg inhoudelijke discussies met belangstelling.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Sat Oct 04, 2003 19:44

Guest wrote:Echter: het damwebforum is werkelijk een prachtig stukje oevre dat aantoont dat mensen niet redelijk zijn op deze damfora en er plezier in scheppen de persoonlijke confrontatie op te zoeken en onredelijk uit te vechten.
Wat kom je hier eigenlijk doen? Als de mensen hier zo onredelijk zijn, dan lijkt discussieren me ook weinig zin hebben.

Guest

Post by Guest » Sun Nov 16, 2003 21:45

Hier kun je eea lezen, Eddy. Ik hoop dat je begrip voor mijn anonimiteit hebt. Lees de thread Flame bla bla maar weer eens. Dat is weer een leuk voorbeeld.

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Mon Nov 17, 2003 15:48

"De regels van het 'spel' in twijfel trekken, betekent dat je het spel niet wilt spelen."

Zoals Cristiaan al eerder schreef: anonimiteit past binnen de regels van dit forum op internet.

Post Reply