Discussies over damsport (in het Nederlands)
-
Dominique
Dieter wrote:
Met zoveel geluk moet je haast wel kampioen worden. Klopt het dat een klokoverwinning in verloren stand de beslissing heeft gebracht? hoorde ik uit Leeuwarden.
Ai, een beetje zure reactie hoor, Dieter. Vorig jaar liep PWG promotie mis door onder andere een kloknederlaag in gewonnen stand (Bennie P) tegen dezelfde ploeg. Het kan verkeren.
Bovendien worden er in een teamwedstrijd tien wedstrijden gespeeld, niet eentje die de boel beslist.
Om de huidige positie van PWG toe te schrijven aan geluk vind ik net iets te ver gaan.
De veruit sterkste ploeg in deze klasse heeft te veel misstappen begaan om het lot nog in eigen handen te hebben....
-
Dieter
-
Dominique wrote:Dieter wrote:
Met zoveel geluk moet je haast wel kampioen worden. Klopt het dat een klokoverwinning in verloren stand de beslissing heeft gebracht? hoorde ik uit Leeuwarden.
Ai, een beetje zure reactie hoor, Dieter. Vorig jaar liep PWG promotie mis door onder andere een kloknederlaag in gewonnen stand (Bennie P) tegen dezelfde ploeg. Het kan verkeren.
Bovendien worden er in een teamwedstrijd tien wedstrijden gespeeld, niet eentje die de boel beslist.
Om de huidige positie van PWG toe te schrijven aan geluk vind ik net iets te ver gaan.
De veruit sterkste ploeg in deze klasse heeft te veel misstappen begaan om het lot nog in eigen handen te hebben....
Het blijft toch gewoon heel veel geluk als je twee keer met de hakken over de sloot aan de punten komt? natuurlijk vinden achtervolgers dat zuur maar geluk verdien je nooit, dat is net als pech, het overkomt je. Vorig seizoen waren jullie heel ongelukkig dit jaar gaat vrouwe foruna overal met jullie mee, voor jullie te hopen dat dat nog een ronde zo blijft maar mogen we bij Troesoe en DVZ een beetje hopen dat het anders loopt? ja toch.
Als Geleen derde blijft dan hebben we het helemaal zelf gedaan daar heb je gelijk in, maar dat weten wij zelf ook wel.
-
Dominique
Dieter wrote:
Het blijft toch gewoon heel veel geluk als je twee keer met de hakken over de sloot aan de punten komt?
PWG heeft tot nu toe negen keer met de hakken over de sloot de punten behaald. 4 keer werd met 11-9 gewonnen en 5 keer met 12-8. Is dat heel veel geluk of een kwestie van goede teaminstelling en hier en daar een beetje geluk? PWG speelt teamwedstrijden, geen tien individuele waarin er eentje de beslissing brengt... het stond me een beetje tegen dat geprobeerd wordt de overwinningen toe te schrijven aan twee individuele partijen. Dat is ten eerste gechargeerd en ten tweede druist het tegen de teamaanpak van PWG in. Het is een geweldig team, niet met de sterkste individuele spelers, maar hopelijk (dat zullen we zaterdagavond weten) wel met het sterkste team in de hoofdklasse.
-
Guest
Dominique wrote:Het is een geweldig team, niet met de sterkste individuele spelers, maar hopelijk (dat zullen we zaterdagavond weten) wel met het sterkste team in de hoofdklasse.
Dominique - wat mij betreft heb je gelijk. Ik vind het juist uiterst efficient om elke wedstrijd met een klein verschil te winnen. Verder siert het jullie ook dat jullie inderdaad een echt team zijn; geen samenraapsel sterke spelers.
-
Dominique
Komt natuurlijk omdat je vrijwel zonder uitzondering altijd aan mij gekoppeld bent met overwegend positieve resultaten... [img]
images/smilies/icon_smile.gif[/img]
-
PeterHt
Wat een rust op het forum, op een wedstrijdzaterdag [img]
images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Voorlopig is PWG nog niet gepromoveerd, dus misschien heb je geluk, Teun...
De felicitaties voor De Vaste Zet! (iemand moet toch de eerste zijn)
-
Hanco Elenbaas
by Hanco Elenbaas » Sun Feb 29, 2004 04:35
Gefeliciteerd DVZ!!!
Jammer voor PWG, maar misschien geven de herkansingen toch nog gerechtigheid.
Het zal zwaar worden, want zo klein als het verschil is tussen hoofdklasse en eerste klasse, zo groot is het verschil tussen hoofdklasse en ereklasse.
-
Dieter
-
Zelden een zo spannende ontknoping meegemaakt. Het heeft een hele tijd geduurd voor we het besef hadden dat de titel voor Geleen was. Alles liep perfect, zelf speelden we een van onze beste wedstrijden en de uitslagen elders waren haast ongelofelijk.
Zelf had ik rekening gehouden met een mogelijke misstap van 's-Gravenpolder want Excelsior is (mits op zijn sterkst) een geduchte tegenstander voor iedereen. Maar het puntverlies van Troesoe dat was toch wel een buitengewone verrassing. De mannen van Nijverdal hebben een pilsje tegoed van Geleen. Ik geef een rondje jongens en stuur mij maar de rekening.
Voor Troesoe is dit alles natuurlijk verschrikkelijk bitter, maar het had ook ons kunnen overkomen.
Een paar dagen extra carnaval in Geleen
-
Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Gefeliciteerd Dieter. Twee keer 10-10 bij de concurrentie, 't is een bizarre ontknoping. Het lot van Troesoe is wel heel triest. Een bordpuntje meer en ze hadden met jullie om het kampioenschap mogen loten, en nu hebben ze niet eens nacompetitie.
-
Vraagje
Dieter wrote: De mannen van Nijverdal hebben een pilsje tegoed van Geleen.
Naar wij hebben begrepen wel meer dan alleen een pilsje. [img]
Maar goed we hebben het zelf verkloot met onderschatting, tijdnood en verliezen van een vrouw als voornaamste redenen.
-
PeterHt
Vraagje wrote:Dieter wrote: De mannen van Nijverdal hebben een pilsje tegoed van Geleen.
Maar goed we hebben het zelf verkloot met onderschatting, tijdnood en verliezen van een vrouw als voornaamste redenen.
Ach, je speelde wel tegen een hele sterke vrouw, Erik [img]
-
Vraagje
PeterHt wrote:Vraagje wrote:Dieter wrote: De mannen van Nijverdal hebben een pilsje tegoed van Geleen.
Ach, je speelde wel tegen een hele sterke vrouw, Erik [img]
Tja, het is me wat met vrouwen, tegen jullie ook al, maar het was voor ons denk ik gunstiger geweest als ze nog een stukje sterker was geweest.
-
Kosmos
- Real name: Tj. Goedemoed
-
Zo, de eindspelrubriek is weer klaar. Wat zal Eric weer genieten!
Heaven is no location, but a state of mind