Voila, c'est ca, exact.Kosmos wrote:De Witt kiest bewust voor het niet wegwissen van het eindspel. Hij verwacht daar ook meer steun voor dan voor een radicale verandering als demotie. Ik begrijp dat wel.
Tegelijk ergerlijk en mooi, een schijnbare paradox. Maar nu begrijp ik jou, want:Kosmos wrote:Ik vind het eindspel sowieso vaak een ergerlijk onderdeel van een dampartij (maar soms heel mooi!)....
En dat is killing, utterly frustrating voor degene die twee schijven voor staat, vooral na een uurtje of zes spelen. Gebroken, gesloopt en zoekend naar troost. Er is geen troost. Een slapeloze nacht later tuur je naar de uitslagenlijst in de hoop op een klein wondertje, een halfje er bij, alsjeblieft, een kwart desnoods. Er is geen wondertje, er is slechts 1-1.Kosmos wrote:....omdat het bijna nooit klopt! Er zit bijna altijd wel remise in, ook al sta je 2 schijven ofzo achter.
Kortom in het huidige eindspel zit een weeffout. Het moet kloppend gemaakt worden! Of niet en dan gaan we demotiedammen. Of de damwereld doet geen van beide, behalve dan slap ouwehoeren over het aantrekken van sponsors, verhogen van prijzengeld en dit en dat, en laat de wal het schip keren.