Fred van Amersfoort wrote:Zeg me even meneer De Witt, zit er nog een klein addertje onder het gras waardoor De Dikke Van Dale nog een remisegaatje bevat of lees ik nu toch een vrij ernstige direkte scheldpartij over mijn geestelijk nivo? Indien het laatste het geval is zal ik eens kijken of ik je met je eigen handtasje om de oren kan slaan.
Fred Flintstone! Ja jij Keienkop!! Laat ik eens direct het woord tot je richten. Nee, laat je kroes bier nu even staan, sommige zinnen zijn langer dan drie woorden, je zult al je concentratievermogen (oh mijn god wat doe ik je aan met zo'n woord) nodig hebben.
Jij zit hier helemaal op de verkeerde draad, beste kerel. Dit gaat over het meest prestigieuze (oh, wat een woord al weer, t'is nie anders) toernooi van Nederland. Hier moet jij helemaal niet zijn. Dit onderwerp interesseert jou niet, je hebt er inhoudelijk (oh, mijn god) niets, maar dan ook werkelijk niets over te melden. Er zijn andere draden, keikerel. De felicitatiedienst bijvoorbeeld. Jij kent toch wel driehonderdvijfenzestig dammers. Niet? Neem dan even contact op met het bondsbureau 026-4954198. Men is daar altijd zeer behulpzaam en zal jou met alle soorten van genoegen de geboortedata van 365 dammers, die op verschillende dagen zijn geboren, verstrekken. (Wat een zin... Oh!)
Hier ben ik weer. Ik heb even een kleine pauze ingelast om jou de gelegenheid te geven de tekst drie keer over te lezen. Gaat het, beste kerel?
Okee, wat jij gaat doen is verhuizen naar een andere draad, dat heet 'Wij feliciteren' en op die draad kun jij elke dag een posting doen en iemand feliciteren (gelukwensen) die jarig is.
Nee, nee dit is niet moeilijk. Nee, ben je gek, daar hoeft geen gedichtje bij of een originele zin. Gewoon simpel 'Ik feliciteer jou'. En dat elke dag 1 keer. Dat gaat toch wel lukken? 'Ik feliciteer jou'.
Want beste Stenentijdperkman, dat dispuut tussen heer Wieger en mij, dat is niks voor jou. Geloof me nou maar. Jij koos intuitief (oooh!) de kant van Wieger. Dat begrijp ik wel, want jij dacht met die De Witt dan is d'r verandering op til, dat mot ik niet, want verandering dan mot je altijd een bietsie nadenken, da's verdomde lastig. En jij dacht die Wieger heb een andere mening dan De Witt, dus die Wieger is tegen verandering. Dus (ergo) ik ben voor Wieger.
Maar die Wieger wil eigenlijk nog veel meer verandering! Ziej nou wel dat ie op de heul verkeerde draad zit?
Pauze voorbij. Jij gebruikt een idioom (manier van zeggen, karakteristieke, oh god vergeet dat woord meteen, ik bedoel jij hebt een heel eigen woordgebruik. 'Dimmen', 'opzouten', 'richt maar een knikkerbond op' en dat soortement dingen. Dat wil die luu op dizze draad nie. Die willen een beetje beschaafd met elkaar leuteren.
Maar jij hebt iets heul, veul erges gedaan. Jij hebt beweerd dat ik -ik ben De Witt weet je nog wel?- heb gespeeld met het edele deel van de heer Kosmos. Dat had jij nooit, nooit mogen zeggen. Dat edele deel van de Kosmopolitische heer, daar mag nooit over gesproken worden. Dat is een soort van heilig iets. Begrijp ie dat een bietje, Fredje?
Nou, dat was nog tot daar aan toe, maar je hebt nog iets nog veul, veul erger dinges gedaan. Jij hebt dit geheime, edele deel, waar dus helemaal niet over gesproken mag worden, PIELENMUISJE genoemd.
Ja, geachte forumlezers, zeker gij die later heeft ingetuned op deze draad, dat is even schrikken, he? Heer Kei heeft dit gedaan. Ergens in het begin van deze draad. Welke pagina precies weet ik niet meer, deze draad is een soort van uitdijend heelal geworden.
PIELENMUISJE
't Is vreselijk. Het geheime, edele deel van de Kosmopolitische heer, die even op en neer wipt van Ljouwert naar Brunssum alsof het niks is en
en passant het Ktardammen voor drie-om-een fetisjisten heeft uitgevonden.
En passant, Flint, is zoiets as onderweegs. Van Ljouwert naar Brunssum, of van Brunssum naar Ljouwert. Zoiets. Ach laat ook maar zitten, breek je granieten kop er nou maar niet te veel over. Onderweegs, da's genog.
Ik neem het je niet zo kwalijk, dat je dit vreselijke hebt gedaan, je had er geen kwaad mee in de zin. Maar dat kan hier niet Hunebedman. Voor de heer Kosmos is het onverdraaglijk dat Homo Keiensis Neanderthalis zo maar in het openbaar over zijn geheime, edele deel praat. Daarvoor is het juist geheim!
En dan ook nog PIELENMUISJE.
Dus doe je zelf en anderen een lol. Zoek een draad die bij je past. Waar je 'Dikke lul, drie bier!' kunt roepen en lekker kunt boeren.
Of, de felicitatiedraad. Elke dag een posting. Niet meer of minder. En elke dag hetzelfde, dan ken je ook niet in de war rake.
Nog een keer: 'IK FELICITEER JOU'.