Lees bijvoorbeeld Spel- en wedstrijdreglement KNDB, Artikel 59.1.1.b. en 59.1.1.f.Eric Sanders wrote:Ik wil het reglement wel eens zien waarin staat dat die overgespeeld zou moeten worden.Hanco Elenbaas wrote:Ik wil die jongens van Maas van 't Hoog over een paar dagen nog wel horen piepen als ze te horen krijgen dat die wedstrijd tegen Apeldoorn moet worden overgespeeld...

Royement
- Hanco Elenbaas
- Eric Sanders
Daar lees ik:Hanco Elenbaas wrote:Lees bijvoorbeeld Spel- en wedstrijdreglement KNDB, Artikel 59.1.1.b. en 59.1.1.f.Eric Sanders wrote:Ik wil het reglement wel eens zien waarin staat dat die overgespeeld zou moeten worden.Hanco Elenbaas wrote:Ik wil die jongens van Maas van 't Hoog over een paar dagen nog wel horen piepen als ze te horen krijgen dat die wedstrijd tegen Apeldoorn moet worden overgespeeld...
b. is duidelijk niet het geval, althans daar heb ik niets van gehoord.59.1.1 Elke belanghebbende vereniging en ieder belanghebbend individueel lid kan bij de
Protestcommissie een protest indienen als:
a. de materiële omstandigheden (zie artikel 18.1 en 18.2) onvoldoende zijn;
b. er onregelmatigheden of geschillen tijdens de wedstrijd zijn voorgekomen;
c. de arbiter een foutieve beslissing heeft genomen;
d. de Wedstrijdleiding een foutieve beslissing heeft genomen;
e. er ongerechtigde spelers zijn opgesteld;
f. er ten onrechte straffen zijn opgelegd;
g. er anderszins in strijd is gehandeld met het Spel- en Wedstrijdreglement of de
nadere Wedstrijdvoorwaarden.
f. zou het geval kunnen blijken te zijn. in dat geval zou de partij van TG gespeeld moeten worden, maar dat is al gebeurd, dus kan men de remise invullen.
Dat het hele team opnieuw zou moeten spelen, lijkt me onreglementair en bovendien onfair.
- Hanco Elenbaas
Dat blijft jouw interpretatie. Ik denk er anders over.Eric Sanders wrote:Daar lees ik:Hanco Elenbaas wrote:Lees bijvoorbeeld Spel- en wedstrijdreglement KNDB, Artikel 59.1.1.b. en 59.1.1.f.Eric Sanders wrote: Ik wil het reglement wel eens zien waarin staat dat die overgespeeld zou moeten worden.
b. is duidelijk niet het geval, althans daar heb ik niets van gehoord.59.1.1 Elke belanghebbende vereniging en ieder belanghebbend individueel lid kan bij de
Protestcommissie een protest indienen als:
a. de materiële omstandigheden (zie artikel 18.1 en 18.2) onvoldoende zijn;
b. er onregelmatigheden of geschillen tijdens de wedstrijd zijn voorgekomen;
c. de arbiter een foutieve beslissing heeft genomen;
d. de Wedstrijdleiding een foutieve beslissing heeft genomen;
e. er ongerechtigde spelers zijn opgesteld;
f. er ten onrechte straffen zijn opgelegd;
g. er anderszins in strijd is gehandeld met het Spel- en Wedstrijdreglement of de
nadere Wedstrijdvoorwaarden.
f. zou het geval kunnen blijken te zijn. in dat geval zou de partij van TG gespeeld moeten worden, maar dat is al gebeurd, dus kan men de remise invullen.
Dat het hele team opnieuw zou moeten spelen, lijkt me onreglementair en bovendien onfair.
Maar de enige mening die over deze affaire voorlopig van belang is, is die van de protestcommissie.
De protestcommissie bestaat uit Theo van den Hoek, R.H. Hendriks en K. Dijk, met als reserveleden Jan Masselink, A.H. Saman en Bob van der Mark.
Als Dieter gelijk heeft en Guest de schuilnaam was van Theo van den Hoek dan is Maas van 't Hoog nog niet jarig.
- Hanco Elenbaas
Ach, nog twee of drie van dat soort voorvallen, als bij Witte van Moort, en je moet eens zien wat je allemaal roept.Koops wrote:Daar zou ik uiteraard niet mee eens zijn. Maar dan ga ik vast niet roepen dat ze altijd ons moeten hebben.Hanco Elenbaas wrote:[
Ik wil die jongens van Maas van 't Hoog over een paar dagen nog wel horen piepen als ze te horen krijgen dat die wedstrijd tegen Apeldoorn moet worden overgespeeld...
-
-
-
-
-
Wat een heibel om niets. Geval lijkt me zo duidelijk als wat. Een vertraging van 1:40 uur los je niet op met een half uurtje eerder van huis gaan. Das echte overmacht. Maar wat mij echt verbaasd, is dat de arbiter kennelijk onterecht besloten heeft dat het geen overmacht was. Waarom is er niet onder protest van WvM wel gespeeld? Dan was alles nu verder klaar geweest.
-
fout de arbiter heeft wel degelijk terecht gehandeld en die 1uur 40 te laat die krijg je inderdaad als je half overijssel afreist en via een omweg in westerhaar aankomt.ik begrijp niet waarom zoveel drukte je kan niet eerder een oordeel geven totdat je het hele verhaal hebt gelezen.
de ontstane vertraging is wel degelijk juist alleen als je in een situatie komt die sneel afhandelijng vereist dan ga je gebruik maken van een snellere methode die was er wel maar is niet benut door een langzamere methode te kiezen kwam er nog eens een vertraging in het geding van die vertraging is ook door de conducteur een bevestiging afgegeven maar van de eerste vertraging niet en dat kan niet m.i.
als er aan 4 bussen mensen aankomen en er zijn maar twee bussen beschikbaar en je weet dat je telaat aankomt dan ga je in die eerste twee bussen plaatsnemen je vraagt tenminste dat je anders te laat komt voor een belangrijke partij maar heeft dit zich laten passeren ja hoe veel bussen mag je dan laten schieten voordat je verder reist. mij was dit niet gebeurt ik had in de eerste twee bussen plaats genomen hoe dan ook en niet in de volgende twee bussen die een half uur later aankwamen. vreemd toch of ben ik te simplistisch.
de ontstane vertraging is wel degelijk juist alleen als je in een situatie komt die sneel afhandelijng vereist dan ga je gebruik maken van een snellere methode die was er wel maar is niet benut door een langzamere methode te kiezen kwam er nog eens een vertraging in het geding van die vertraging is ook door de conducteur een bevestiging afgegeven maar van de eerste vertraging niet en dat kan niet m.i.
als er aan 4 bussen mensen aankomen en er zijn maar twee bussen beschikbaar en je weet dat je telaat aankomt dan ga je in die eerste twee bussen plaatsnemen je vraagt tenminste dat je anders te laat komt voor een belangrijke partij maar heeft dit zich laten passeren ja hoe veel bussen mag je dan laten schieten voordat je verder reist. mij was dit niet gebeurt ik had in de eerste twee bussen plaats genomen hoe dan ook en niet in de volgende twee bussen die een half uur later aankwamen. vreemd toch of ben ik te simplistisch.
-
Het is doodsimpel. Hij kwam veeel te laat en heeft dus verloren.jan.Schippers wrote:fout de arbiter heeft wel degelijk terecht gehandeld en die 1uur 40 te laat die krijg je inderdaad als je half overijssel afreist en via een omweg in westerhaar aankomt.ik begrijp niet waarom zoveel drukte je kan niet eerder een oordeel geven totdat je het hele verhaal hebt gelezen.
Als ie niet inventief genoeg is om op tijd achter zijn bord te kruipen, moet ie maar op de blaren zitten
Eric van Dusseldorp wrote: Guest durft zich hier niet meer te vertonen sinds zijn identiteit, bij een drietal ingewijden, bekend is.
Nee hoor, Guest is even wat minder on-line dan hij zou willen. Binnenkort zal ik weer helemaal 'wired' zijn en dan ga ik me ook weer met de discussie bemoeien. Met name Dieter verdient dringend een reactie.
Komt eraan, mijne heren.
Eric, dream on.