Klokincident

Discussies over damsport (in het Nederlands)
blondegod
Posts: 562
Joined: Wed Nov 05, 2003 00:53

Post by blondegod » Tue Nov 02, 2004 20:10

Dominique wrote:
Je mag van een profspeler van het kaliber van Kees verwachten dat hij bij niet goed functioneren van de klok of om een andere klok vraagt bij de arbiter of er gedurende de rest van de partij sterk op let. Zeker bij zijn 50e zet!

Kees valt m.i. ook het nodige te verwijten (aangenomen dat hij tijdens de partij al opgemerkt heeft dat zijn klok niet goed functioneerde).
Het is wel makkelijk om lekker politiek correct Evert Dollekamp de zwarte Piet in handen te schuiven.

Hoewel ik mezelf beschouw als sportief, durf ik er mijn handen niet voor in het vuur te steken dat ik ook niet eens een keer in een moment van zwakte gewoon lekker mijn mond zou houden en mijn team aan twee belangrijke winstpunten zou helpen. In het heetst van de strijd kun je soms je hoofd wel eens een beetje verliezen.
Helemaal mee eens!

Vraagje
Posts: 858
Joined: Sat Oct 18, 2003 11:45

Post by Vraagje » Tue Nov 02, 2004 21:25

Casper van der Tak wrote:
tsjommer wrote:Als je nadat je gezet hebt de klok indrukt, mag je er toch vanuit gaan dat de tijd stopt. Als de klok dan toch door tikt kan een speler hier niks aan doen, hem valt dus niets te verwijten. Dan mag het dus nooit zo zijn dat een partij verloren verklaart wordt door ondeugdelijk materiaal. Daar heb je volgens mij geen regels voor nodig, toch?
Zie Macodou N'diaye - Alexei Tzizjow, WK 1990, Groningen...
Met als verschil dat Tzizjow geen fout maakte, Thijssen wel.
De meest gehate dammer allertijden.

FDA
Posts: 185
Joined: Sun May 09, 2004 17:29
Location: Delft

Post by FDA » Tue Nov 02, 2004 21:29

Vraagje wrote:
Casper van der Tak wrote:
tsjommer wrote:Als je nadat je gezet hebt de klok indrukt, mag je er toch vanuit gaan dat de tijd stopt. Als de klok dan toch door tikt kan een speler hier niks aan doen, hem valt dus niets te verwijten. Dan mag het dus nooit zo zijn dat een partij verloren verklaart wordt door ondeugdelijk materiaal. Daar heb je volgens mij geen regels voor nodig, toch?
Zie Macodou N'diaye - Alexei Tzizjow, WK 1990, Groningen...
Met als verschil dat Tzizjow geen fout maakte, Thijssen wel.
Het is niet zozeer een fout. Na de tijdnoodfase ben je blij dat je hebt gehaald en is het het beste (meen ik) om de eerste 5 minuten iets compleet anders te gaan doen. Afijn Thijssen loopt dus weg en denkt dat hij de tijdnoodfase heeft gehaald met gewonnen stand. Bij komt die terug en ziet dat hij heeft verloren. Waar heeft hij de fout gemaakt? (Ook al wist hij dat de klok het niet goed deed, dat vergeet je in de loop van de partij.)

Vraagje
Posts: 858
Joined: Sat Oct 18, 2003 11:45

Post by Vraagje » Tue Nov 02, 2004 22:41

FDA wrote:
Vraagje wrote:
Casper van der Tak wrote: Zie Macodou N'diaye - Alexei Tzizjow, WK 1990, Groningen...
Met als verschil dat Tzizjow geen fout maakte, Thijssen wel.
Het is niet zozeer een fout. Na de tijdnoodfase ben je blij dat je hebt gehaald en is het het beste (meen ik) om de eerste 5 minuten iets compleet anders te gaan doen. Afijn Thijssen loopt dus weg en denkt dat hij de tijdnoodfase heeft gehaald met gewonnen stand. Bij komt die terug en ziet dat hij heeft verloren. Waar heeft hij de fout gemaakt? (Ook al wist hij dat de klok het niet goed deed, dat vergeet je in de loop van de partij.)
Thijssen heeft de klok niet helemaal goed ingedrukt, hij heeft dus zelf iets fout gedaan, dit in tegenstelling tot Tzizjow die niets fout deed maar puur door ondeugdelijk materiaal verloor.
De meest gehate dammer allertijden.

kneeltje
Posts: 206
Joined: Sun Oct 05, 2003 15:39

Post by kneeltje » Tue Nov 02, 2004 22:49

FDA wrote:
Vraagje wrote:
Casper van der Tak wrote: Zie Macodou N'diaye - Alexei Tzizjow, WK 1990, Groningen...
Met als verschil dat Tzizjow geen fout maakte, Thijssen wel.
Het is niet zozeer een fout. Na de tijdnoodfase ben je blij dat je hebt gehaald en is het het beste (meen ik) om de eerste 5 minuten iets compleet anders te gaan doen. Afijn Thijssen loopt dus weg en denkt dat hij de tijdnoodfase heeft gehaald met gewonnen stand. Bij komt die terug en ziet dat hij heeft verloren. Waar heeft hij de fout gemaakt? (Ook al wist hij dat de klok het niet goed deed, dat vergeet je in de loop van de partij.)
Het vergeten dat de klok niet goed werkte, dat is de fout.

Vraagje
Posts: 858
Joined: Sat Oct 18, 2003 11:45

Post by Vraagje » Tue Nov 02, 2004 23:12

Hanco Elenbaas wrote:
Vraagje wrote:
En wat is er mis met het niets-zeggen van Evert Dollekamp? M.i. niets, ik zou in elk geval hetzelfde hebben gedaan.
Hier begint het zieke gedeelte van je geest je weer over te nemen. Waarom dit ziek gedrag is kun je het beste zelf proberen in te zien.
Ik zal in ieder geval iemand niet tegenhouden als hij je een pak slaag geeft, nadat je zoiets hebt geflikt.
quote="Casper van der Tak"]
Hanco Elenbaas wrote:
Vraagje wrote:
En wat is er mis met het niets-zeggen van Evert Dollekamp? M.i. niets, ik zou in elk geval hetzelfde hebben gedaan.
Hier begint het zieke gedeelte van je geest je weer over te nemen. Waarom dit ziek gedrag is kun je het beste zelf proberen in te zien.
Ik zal in ieder geval iemand niet tegenhouden als hij je een pak slaag geeft, nadat je zoiets hebt geflikt.
Hance heeft gelijk, behalve dan van dat pak slaag. Als ik zie dat mijn tegenstander vergeet zijn klok in te drukken, of hem niet goed indrukt, dan doe ik dat voor mijn tegenstander. En ik niet alleen, iedere dammer die de aanduiding "dammer" waard is.[/quote]

Toen ik smerig spel kocht wenste Kraijenbrink me iets toe in de trant van ''veel succes met voor je zelf uitmaken met wat wel en niet kan," alleen dan iets fraaier geformuleerd, de exacte formulering kan ik me zo gauw niet meer voor de geest halen. Jammer dat sommige mensen niet voor deze discussie openstaan, en mensen met een andere mening op dit vlak direct veroordelen.
De meest gehate dammer allertijden.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 02, 2004 23:33

blondegod wrote:
Dominique wrote:
Je mag van een profspeler van het kaliber van Kees verwachten dat hij bij niet goed functioneren van de klok of om een andere klok vraagt bij de arbiter of er gedurende de rest van de partij sterk op let. Zeker bij zijn 50e zet!

Kees valt m.i. ook het nodige te verwijten (aangenomen dat hij tijdens de partij al opgemerkt heeft dat zijn klok niet goed functioneerde).
Het is wel makkelijk om lekker politiek correct Evert Dollekamp de zwarte Piet in handen te schuiven.

Hoewel ik mezelf beschouw als sportief, durf ik er mijn handen niet voor in het vuur te steken dat ik ook niet eens een keer in een moment van zwakte gewoon lekker mijn mond zou houden en mijn team aan twee belangrijke winstpunten zou helpen. In het heetst van de strijd kun je soms je hoofd wel eens een beetje verliezen.
Helemaal mee eens!
Ik ben het niet met jullie eens jongens. Ik kom er later op terug. Eerst even verwerken wat vandaag met Theo van Gogh is gebeurd.
De Islam is een achterlijk geloof blijkt maar weer eens ten overvloede.
Arme geitenneukers die de nepgod Allah aanbidden, terwijl die door het Vaticaan bedachte Allah van eenzelfde orde van grootte is als Sinterklaas en de Kerstman. Stel je voor dat je jaar-in-jaar-uit zes keer per dag in je moskee tot Sinterklaas gaat bidden, omdat hij je anders meeneemt in de zak naar Spanje. Wat zul je van jezelf vinden in het hiernamaals, als je erachter komt hoe ze je hebben besodemieterd?
Wanneer worden die islamieten eindelijk wakker??

Casper van der Tak
Posts: 734
Joined: Fri Dec 19, 2003 02:05
Location: Beijing / Laveno-Mombello

Post by Casper van der Tak » Wed Nov 03, 2004 00:35

Vraagje wrote: Toen ik smerig spel kocht wenste Kraijenbrink me iets toe in de trant van ''veel succes met voor je zelf uitmaken met wat wel en niet kan," alleen dan iets fraaier geformuleerd, de exacte formulering kan ik me zo gauw niet meer voor de geest halen. Jammer dat sommige mensen niet voor deze discussie openstaan, en mensen met een andere mening op dit vlak direct veroordelen.
Niet zo gek dat die andere mensen dat doen - je hebt het bijvoorbeeld over arbiters die je een kunstje zouden flikken als ze gewoon in overeenstemming met het wedstrijdreglement handelen...

Als iemand je overspeelt, de 50e zet doet, de klok indrukt maar gezien een materiaaldefect niet goed genoeg, en dan wegloopt, dan waarschuw je hem. Dat lijkt me zo klaar als een klont. Ik zie niet in wat voor plezier je uit een klokoverwinning (in deze vorm) kan halen - eentje die enkel tot stand komt door efect materiaal.

Neem maar een voorbeeld aan Bronstring: 1. 32-28 18-23 2. 37-32?? 12-18! omdat hij niet door onoplettendheid van zijn tegenstander in de opening aan de punten wilde komen.

Ben Anoniem
Posts: 930
Joined: Fri Apr 09, 2004 20:38

Post by Ben Anoniem » Wed Nov 03, 2004 01:34

Hanco Elenbaas wrote:De Islam is een achterlijk geloof blijkt maar weer eens ten overvloede.
Hoezo?
Als christenen constant als marianeukers worden neergezet zal toch ook ooit eens een idioot tot aktie overgaan?
Wie wind zaait, zal storm oogsten.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Wed Nov 03, 2004 01:50

Ben Anoniem wrote:Wie wind zaait, zal storm oogsten.
Ik ben het met je eens dat het tijd wordt dat jij een beetje storm over je heen krijgt. Maar liever niet op dit FMJD-Forum, want alles wat jij doet is afkraken en het negatieve verdedigen, in dit geval de islam.
Het leven zal je vanzelf de gewenste storm doen toekomen.
Een mooie overweging (koan, hahaha!) voor jou zou zijn: He not busy born is busy dying.
Last edited by Hanco Elenbaas on Wed Nov 03, 2004 01:52, edited 1 time in total.

Ben Anoniem
Posts: 930
Joined: Fri Apr 09, 2004 20:38

Post by Ben Anoniem » Wed Nov 03, 2004 01:52

o sorry hoor, het zijn allemaal geitenneukers, daar zijn ze busy mee (koan)

(the world according to theo and hanco)


Nog een mooie positieve geitenneukervrije koan, voor hanco:

The world according to Halliburton:
http://www.motherjones.com/news/feature ... 55_01.html

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Wed Nov 03, 2004 02:47

Image


Jozef Stalin: "Het maakt me niet uit op wie de mensen stemmen. Het enige wat me interesseert is wie de stemmen telt."


Stemmachines in VS blijken al jarenlang uitermate fraudegevoelig
http://www.daanspeak.com/VoteScam06.html


De moord op Theo van Gogh
Gemoederen lopen hoog op http://www.daanspeak.com/MoordVanGogh01.html

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Wed Nov 03, 2004 06:19

Casper van der Tak wrote:
Vraagje wrote:
Casper van der Tak wrote: Hanco heeft gelijk, behalve dan van dat pak slaag. Als ik zie dat mijn tegenstander vergeet zijn klok in te drukken, of hem niet goed indrukt, dan doe ik dat voor mijn tegenstander. En ik niet alleen, iedere dammer die de aanduiding "dammer" waard is.
Toen ik smerig spel kocht wenste Kraijenbrink me iets toe in de trant van 'veel succes met voor je zelf uitmaken met wat wel en niet kan," alleen dan iets fraaier geformuleerd, de exacte formulering kan ik me zo gauw niet meer voor de geest halen. Jammer dat sommige mensen niet voor deze discussie openstaan, en mensen met een andere mening op dit vlak direct veroordelen.

Niet zo gek dat die andere mensen dat doen - je hebt het bijvoorbeeld over arbiters die je een kunstje zouden flikken als ze gewoon in overeenstemming met het wedstrijdreglement handelen...

Als iemand je overspeelt, de 50e zet doet, de klok indrukt maar gezien een materiaaldefect niet goed genoeg, en dan wegloopt, dan waarschuw je hem. Dat lijkt me zo klaar als een klont. Ik zie niet in wat voor plezier je uit een klokoverwinning (in deze vorm) kan halen - eentje die enkel tot stand komt door defect materiaal.

Neem maar een voorbeeld aan Bronstring: 1. 32-28 18-23 2. 37-32?? 12-18! omdat hij niet door onoplettendheid van zijn tegenstander in de opening aan de punten wilde komen.
[img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img] [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]

Dominique
Posts: 233
Joined: Wed Nov 19, 2003 14:22
Location: Melbourne

Post by Dominique » Wed Nov 03, 2004 12:21

Hanco Elenbaas wrote: Ik ben het niet met jullie eens jongens. Ik kom er later op terug. Eerst even verwerken wat vandaag met Theo van Gogh is gebeurd.
De Islam is een achterlijk geloof blijkt maar weer eens ten overvloede.
Arme geitenneukers die de nepgod Allah aanbidden, terwijl die door het Vaticaan bedachte Allah van eenzelfde orde van grootte is als Sinterklaas en de Kerstman. Stel je voor dat je jaar-in-jaar-uit zes keer per dag in je moskee tot Sinterklaas gaat bidden, omdat hij je anders meeneemt in de zak naar Spanje. Wat zul je van jezelf vinden in het hiernamaals, als je erachter komt hoe ze je hebben besodemieterd?
Wanneer worden die islamieten eindelijk wakker??
Goed dat je de nuance zoekt, Hanco.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Wed Nov 03, 2004 13:14

Dominique wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Ik ben het niet met jullie eens jongens. Ik kom er later op terug. Eerst even verwerken wat vandaag met Theo van Gogh is gebeurd.
De Islam is een achterlijk geloof blijkt maar weer eens ten overvloede.
Arme geitenneukers die de nepgod Allah aanbidden, terwijl die door het Vaticaan bedachte Allah van eenzelfde orde van grootte is als Sinterklaas en de Kerstman. Stel je voor dat je jaar-in-jaar-uit zes keer per dag in je moskee tot Sinterklaas gaat bidden, omdat hij je anders meeneemt in de zak naar Spanje. Wat zul je van jezelf vinden in het hiernamaals, als je erachter komt hoe ze je hebben besodemieterd?
Wanneer worden die islamieten eindelijk wakker??
Goed dat je de nuance zoekt, Hanco.
Vertel jij eens een mooi genuanceerd verhaal bij deze foto Dominique.

Image

Post Reply