![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Is De Witt nog wel de juiste woordvoerder van de DT?
-
Die paar trieste huisdammers die de afgelopen 20 jaar een kijkje kwamen nemen op de clubavond baalden juist dat ze nooit maar dan ook echt nooit een remise haalden. Hoe gaan we die categorie aan ons binden dan? Deze vraag speel ik door aan mijn vrienden Tjalling en Henk. Wijzigingen in de top kan ik me wel voorstellen maar is dat alles waar het om draait?
Zie het EK Goes met KO.hans andriessen wrote:Is het dan niet te verwachten, dat er juist meer overwinningen zullen vallen, omdat men het niet graag op sneldammen wil laten aankomen?Kosmos wrote:Op zich voel ik sumpathie voor het systeem :
overwinning 3-0
bij remise sneldammen op t derde punt,
maar er is 1 levensgroot probleem / gevaar:
Door de remisemarge zal er zo vaak gesneldamd worden dat de partijen wel erg vaak door de T-break beslist worden.
Probleem blijft de remisemarge.
Men?
De een niet.
De ander juist wel.
Heaven is no location, but a state of mind
Voor hen is een echte overwinning niet te behalen?Fred van Amersfoort wrote:Die paar trieste huisdammers die de afgelopen 20 jaar een kijkje kwamen nemen op de clubavond baalden juist dat ze nooit maar dan ook echt nooit een remise haalden. Hoe gaan we die categorie aan ons binden dan? Deze vraag speel ik door aan mijn vrienden Tjalling en Henk. Wijzigingen in de top kan ik me wel voorstellen maar is dat alles waar het om draait?
Wellicht een puntenoverwinning dan?
Maar dit is een heel ander punt volgens mij.
Of vergis ik me?
-
Lief Kosmosje van me, ik bedoel eigenlijk te zeggen dat alleen het oplossen van het remiseprobleem nog niet direkt de wederopstanding van de damsport betekent. Ik heb trouwens geen hekel aan jou hoor Kosmos, zoals je eerder suggereerde. Jij en die De Witt doen verder uitstekend werk al ben ik het niet altijd met jullie eens.
- Henk de Witt
Re: Is De Witt nog wel de juiste woordvoerder van de DT?
Nee hoor, jij zult mij op dit forum niet kunnen betrappen op schelden. Mijn kwalificaties zijn gebaseerd op de rode draad die duidelijk zichtbaar en bewijsbaar door jouw bijdragen in de discussie over de puntentelling loopt. Op den duur blijft dit niet onopgemerkt Eric. Ook een aantal bondsraadsleden hebben inmiddels ontdekt hoe hun nieuwe 'collega' op dit forum opereert.Eric van Dusseldorp wrote:Gaan we lopen schelden, De Witt?Henk de Witt wrote: (...)
Door de stukjes van Van Amersfoort en ook van dat nare, achterbakse mannetje Van Dusseldorp kunnen we het wel schudden.
(...)
Wat jij anderen verwijt, doe je zelf ook. En in het kwadraat.
Eerlijk duurt het langst.
-
Komop De Witt, ik heb aangetoond in weerwil van jouw suggesties dat ik wel degelijk open sta voor veranderingen. Daar reageer je niet op, nee je gaat liever weer op zoek naar een nieuwe woordenwisseling, nu met Van Dusseldorp. Schelden doe je trouwens wel degelijk, ik las iets over zwakzinnig en achterbaks.
-
Zal ik eens een verzameling aanleggen van al jouw scheldpartijen op dit forum en die toemailen naar alle bondsraadsleden en bestuursleden? Dan mag jij hetzelfde doen met mijn 'scheldpartijen'. Wat dat laatste betreft zal dat wel meevallen. (Hoewel, ik heb Marcel Kosters wel eens luitenant-kolonel genoemd.)Henk de Witt wrote:Nee hoor, jij zult mij op dit forum niet kunnen betrappen op schelden. Mijn kwalificaties zijn gebaseerd op de rode draad die duidelijk zichtbaar en bewijsbaar door jouw bijdragen in de discussie over de puntentelling loopt. Op den duur blijft dit niet onopgemerkt Eric. Ook een aantal bondsraadsleden hebben inmiddels ontdekt hoe hun nieuwe 'collega' op dit forum opereert.Eric van Dusseldorp wrote:Gaan we lopen schelden, De Witt?Henk de Witt wrote: (...)
Door de stukjes van Van Amersfoort en ook van dat nare, achterbakse mannetje Van Dusseldorp kunnen we het wel schudden.
(...)
En welke bondsraadsleden hebben met jou gecommuniceerd over mijn optreden op dit forum? Noem namen, s.v.p., desnoods in mijn Pb.
. Of jij stelt maar wat.
. Of mijn collega-bondsraadsleden communiceren niet met mij waar ze dat wel zouden moeten doen.
In beide gevallen is het uiterst kwalijk. Maar ik kom er wel achter.
Meerdere fronten
Alleraardigste Fred, vreest niet.Fred van Amersfoort wrote:Lief Kosmosje van me, ik bedoel eigenlijk te zeggen dat alleen het oplossen van het remiseprobleem nog niet direkt de wederopstanding van de damsport betekent. Ik heb trouwens geen hekel aan jou hoor Kosmos, zoals je eerder suggereerde. Jij en die De Witt doen verder uitstekend werk al ben ik het niet altijd met jullie eens.
Henk en ik zijn ons bewust ervan dat we op meerdere fronten moeten strijden als het gaat om imagoverbetering van de damsport.
We hadden het hier over de bestrijding van het remisespook.
Maar mag ik je de volgende gegevens voorleggen?
De Witt organiseerde vrouwentoernooien om vrouwelijke leden te winnen.
Henk organiseerde buurtoernooien in café's om leden te werven.
Henk verzorgt trainingen voor de jeugd.
Henk organiseert universiteitentoernooien, matches tussen buurtverenigingen.
Zelf heb ik in Leeuwarden een damschool gesticht. Honderden kinderen halen damdiploma's. Ik geef privélessen aan kinderen.
Ik begeleid kinderen naar toernooien en ik organiseer de UFO-cup, een jeugdtoernooi.
Ik maak een clubblad waarin propaganda voor het damspel wordt gemaakt.
Ik kan nog wel even doorgaan.
Maar het lijkt me duidelijk, Fred. Je hoeft die open deur niet voor ons in te trappen dat er meer nodig is dan alleen het remiseprobleem aanpakken.
Liever horen we wat jouw bijdrage aan het laten opbloeien van de damsport is.
Schrijf bijv. eens een draaiboek voor het op de juiste wijze opvangen van nieuwe leden op een damvereniging.
-
Vriend de Witt ik proef in een aantal van jouw stukjes wel degelijk een negatieve ondertoon (zie b.v. bovenstaande quote). Vooral als je in "discussie" bent met iemand die niet een grote voorstander van de DT is.Henk de Witt wrote:Nee hoor, jij zult mij op dit forum niet kunnen betrappen op schelden. Mijn kwalificaties zijn gebaseerd op de rode draad die duidelijk zichtbaar en bewijsbaar door jouw bijdragen in de discussie over de puntentelling loopt. Op den duur blijft dit niet onopgemerkt Eric. Ook een aantal bondsraadsleden hebben inmiddels ontdekt hoe hun nieuwe 'collega' op dit forum opereert.Eric van Dusseldorp wrote:Gaan we lopen schelden, De Witt?Henk de Witt wrote: (...)
(...)
Wat betreft de door jouw genoemde bondsraadsleden. Het zou goed zijn als die actief aan deze discussie meedoen. Bij voorkeur op dit forum of anders per email.
-
- Henk de Witt
Nee hoor, jij zult mij op dit forum niet kunnen betrappen op schelden. Mijn kwalificaties zijn gebaseerd op de rode draad die duidelijk zichtbaar en bewijsbaar door jouw bijdragen in de discussie over de puntentelling loopt. Op den duur blijft dit niet onopgemerkt Eric. Ook een aantal bondsraadsleden hebben inmiddels ontdekt hoe hun nieuwe 'collega' op dit forum opereert.Eric van Dusseldorp wrote: Wat jij anderen verwijt, doe je zelf ook. En in het kwadraat.
Eerlijk duurt het langst.[/quote]
Nou, nou manneke, je blaast wel een beetje hoog van de toren.Eric van Dusseldorp wrote:Zal ik eens een verzameling aanleggen van al jouw scheldpartijen op dit forum en die toemailen naar alle bondsraadsleden en bestuursleden? Dan mag jij hetzelfde doen met mijn 'scheldpartijen'. Wat dat laatste betreft zal dat wel meevallen. (Hoewel, ik heb Marcel Kosters wel eens luitenant-kolonel genoemd.)
In deze reactie begin ik met een klein voorbeeldje van de manier waarop Eric van Dusseldorp manipuleert en welke effecten dat heeft.
Zo begon jij de door jou gestarte poll 'Meest prestigieuze toernooi 2004'.Eric van Dusseldorp wrote:Henk de Witt noemde ergens zijn Duwo Kennisstadtoernooi het meest prestigieuze toernooi van Nederland. Zijn we het hiermee eens of is HdW een beetje erg chauvinistisch of zelfs een jokkebrok.
Enkele reacties op de eerste pagina.
Gerard de Groot wrote:Jokkebrok? Daar ken ik er nog wel eentje van. Ik vind het niet zo'n aardige kwalificatie voor een enthousiast organisator die dat enthousiasme probeert uit te dragen.
Op dezelfde pagina heb ik zelf ook meteen uitvoerig gereageerd. Voor geinteresseerden wijs ik naar de betreffende draad. Essentie van mijn reactie: Het woord 'prestigieus' is niet door mij gebruikt, maar door een journalist die Marcel Kosters citeerde.Kosmos wrote:Typerend voor de damwereld. Geen respect voor mensen die handen vol werk verzetten om de damsport te redden of in ieder geval een flinke injectie te geven. Ik kan ook wel een paar opmerkingen van Eric aanhalen om van hem een 'jokkebrok' te maken.
Te goedkoop.
Ook op die pagina 1 een reactie van Hanco Elenbaas met als enkele trefwoorden 'kale profeet uit Delft', 'vol walging de Delftse telling de nek omdraaien', 'gelieg en bedrieg'.
Dus, in plaats van een neutrale discussie over het meest prestigieuze damtoernooi in Nederland ben je er in geslaagd meteen de discussie op een persoon te focussen, agressie uit te lokken (Elenbaas), verontwaardigde reacties van Kosmos en De Groot die mij in bescherming nemen.
En dit was precies jouw bedoeling. Verdeeldheid zaaien, op de man spelen. Geen discussie over het meest prestigieuze damtoernooi, maar een discussie over de persoon De Witt.
Nog een reactie op blz. 2.
Dit slaat op het feit dat jij haastig met een stemverklaring kwam, toen de eerste resultaten van jouw poll kennelijk niet de gewenste resultaten waren. Jij zei zelf op Axioma Open NK Den Haag te hebben gestemd. Het afdruipen slaat vermoedelijk op het feit dat jij 'jokkebrok' in je inleiding voorzag van een in rood geschreven onderschrift: 'nee hoor, getuige tussenstand na 1 dag'.Klareveld wrote:Ook nogal gek dat de auteur van de poll besluit om eens lekker partijdig te zijn (...ondanks zijn snelle afdruipen).
Een correcte inleiding was bijvoorbeeld geweest:
'In een krantenartikel werd het DUWO Kennisstadtoernooi het meest prestigieuze damtoernooi van Nederland genoemd. Bent u het daarmee eens of zou u voor een ander toernooi kiezen?'
Nu doe jij in twee zinnetjes het volgende:
- Je legt mij een uitspraak in de mond die ik niet heb gedaan
- Je verbindt dit met de woorden 'chauvinistisch' en 'jokkebrok'
- Je spreekt over 'zijn' DUWO Kennisstadtoernooi
Goed, je bent snel door een aantal mensen op de vingers getikt. Desondanks heb je je inleiding niet gewijzigd. Elke keer als mensen op die draad inloggen zien ze weer staan: De Witt, chauvinistisch, jokkebrok. Het rode onderschrift 'nee hoor....' heb je toegevoegd omdat 'Delft' ondanks jouw stemmingmakerij toch bovenaan kwam in de poll. Sinds wanneer wordt door een poll uitgemaakt of iemand een jokkebrok is?
Bovenstaande is maar een klein voorbeeldje van jouw voortdurende gemanipuleer. In dit voorbeeldje hebben drie mensen je gewezen op het foute karakter van jouw inleiding, een bondsraadslid (Gerard de Groot) en twee ex-bondsraadsleden (Kosmos en De Witt). Jij mag er gerust van uitgaan dat sommige bondsraadsleden die niet deelnemen aan de discussie maar deze wel volgen, heel goed in de gaten hebben wat hier gebeurt. En natuurlijk wordt hier informeel over gesproken.
Niet iedereen voelt geroepen meteen op het forum of elders in de openbaarheid te reageren.
Die namen krijg je absoluut niet van mij! De drie bovenstaande namen zijn voldoende.Eric van Dusseldorp wrote:En welke bondsraadsleden hebben met jou gecommuniceerd over mijn optreden op dit forum? Noem namen, s.v.p., desnoods in mijn Pb.
Ik ben er niet zo gecharmeerd van meteen iemand voor tuchtcommissies en dergelijke te dagen. Zo langzamerhand vind ik dat jij daar niet ver meer vanaf bent. Want zoals gezegd, bovenstaande is maar een kleine illustratie van de manier waarop jij verhoudingen in de damwereld aan het vergiftigen bent.
Ik ben er zeer op tegen dat jij 'al mijn scheldpartijen op dit forum' naar Bondsraad en bestuur stuurt. Wanneer jij iets te klagen hebt over mijn bijdragen dan kun je de Bondsraad en het bestuur verwijzen naar de discussies op dit forum. Dan kan iedereen mijn bijdragen lezen en ook plaatsen in de contekst. Want daar ben jij ook heel goed in. Dingen uit de contekst halen.
Ik ben er van overtuigd dat men dan tot de concluise zal komen dat ik nergens gescholden heb. Met stevig polemiseren is niets mis. Ik heb nooit de bedoeling gemeen te zijn. Jij wel.
-
Ja, het maakt inderdaad uit of je sneldammer bent of niet. Het "aanjaag-effect", dat Vengaboy noemde is dus voor de niet-sneldammer groter dan voor de sneldammer. Maar ook de laatste zal toch liever 3 punten halen dan 2?Kosmos wrote:Zie het EK Goes met KO.hans andriessen wrote:Is het dan niet te verwachten, dat er juist meer overwinningen zullen vallen, omdat men het niet graag op sneldammen wil laten aankomen?Kosmos wrote:Op zich voel ik sumpathie voor het systeem :
overwinning 3-0
bij remise sneldammen op t derde punt,
maar er is 1 levensgroot probleem / gevaar:
Door de remisemarge zal er zo vaak gesneldamd worden dat de partijen wel erg vaak door de T-break beslist worden.
Probleem blijft de remisemarge.
Men?
De een niet.
De ander juist wel.
-
Henk de Witt wrote:Nee hoor, jij zult mij op dit forum niet kunnen betrappen op schelden. Mijn kwalificaties zijn gebaseerd op de rode draad die duidelijk zichtbaar en bewijsbaar door jouw bijdragen in de discussie over de puntentelling loopt. Op den duur blijft dit niet onopgemerkt Eric. Ook een aantal bondsraadsleden hebben inmiddels ontdekt hoe hun nieuwe 'collega' op dit forum opereert.Eric van Dusseldorp wrote: Wat jij anderen verwijt, doe je zelf ook. En in het kwadraat.
Eric van Dusseldorp wrote:Zal ik eens een verzameling aanleggen van al jouw scheldpartijen op dit forum en die toemailen naar alle bondsraadsleden en bestuursleden? Dan mag jij hetzelfde doen met mijn 'scheldpartijen'. Wat dat laatste betreft zal dat wel meevallen. (Hoewel, ik heb Marcel Kosters wel eens luitenant-kolonel genoemd.)
Henk de Witt wrote: Nou, nou manneke, je blaast wel een beetje hoog van de toren.
In deze reactie begin ik met een klein voorbeeldje van de manier waarop Eric van Dusseldorp manipuleert en welke effecten dat heeft.
Eric van Dusseldorp wrote:Henk de Witt noemde ergens zijn Duwo Kennisstadtoernooi het meest prestigieuze toernooi van Nederland. Zijn we het hiermee eens of is HdW een beetje erg chauvinistisch of zelfs een jokkebrok.
Henk de Witt wrote: Zo begon jij de door jou gestarte poll 'Meest prestigieuze toernooi 2004'.
Enkele reacties op de eerste pagina.
Gerard de Groot wrote:Jokkebrok? Daar ken ik er nog wel eentje van. Ik vind het niet zo'n aardige kwalificatie voor een enthousiast organisator die dat enthousiasme probeert uit te dragen.
Wat jij aan het doen bent, is het tegen elkaar opzetten van mensen. Haat zaaien tussen dammers die helemaal geen reden hebben om een hekel aan elkaar te hebben. Dat doe ik toch ook niet? Erg laag!Kosmos wrote:Typerend voor de damwereld. Geen respect voor mensen die handen vol werk verzetten om de damsport te redden of in ieder geval een flinke injectie te geven. Ik kan ook wel een paar opmerkingen van Eric aanhalen om van hem een 'jokkebrok' te maken.
Te goedkoop.
Kennelijk heb jij een anonymus nodig om jouw gelijk te bewijzen. Er kunnen wel honderd klarevelds zijn met evenzovele meningen. Mogelijk bestaan ze geen van allen.Henk de Witt wrote: Op dezelfde pagina heb ik zelf ook meteen uitvoerig gereageerd. Voor geinteresseerden wijs ik naar de betreffende draad. Essentie van mijn reactie: Het woord 'prestigieus' is niet door mij gebruikt, maar door een journalist die Marcel Kosters citeerde.
Ook op die pagina 1 een reactie van Hanco Elenbaas met als enkele trefwoorden 'kale profeet uit Delft', 'vol walging de Delftse telling de nek omdraaien', 'gelieg en bedrieg'.
Dus, in plaats van een neutrale discussie over het meest prestigieuze damtoernooi in Nederland ben je er in geslaagd meteen de discussie op een persoon te focussen, agressie uit te lokken (Elenbaas), verontwaardigde reacties van Kosmos en De Groot die mij in bescherming nemen.
En dit was precies jouw bedoeling. Verdeeldheid zaaien, op de man spelen. Geen discussie over het meest prestigieuze damtoernooi, maar een discussie over de persoon De Witt.
Nog een reactie op blz. 2.Klareveld wrote:Ook nogal gek dat de auteur van de poll besluit om eens lekker partijdig te zijn (...ondanks zijn snelle afdruipen).
Nee, het is er maar een. Kosmos en De Witt zijn geen bondsraadslid meer. Dus behalve Gerard de Groot moet er nog minstens nog een zijn die buiten mij om met jou contact opgenomen heeft over mijn 'gedrag'. Ik kom er wel achter wie dat is/zijn. Ik heb alle e-mailadressen behalve die van Wim Meijer, want die heeft geen pc. Dus: iemand krijgt met mij een probleem, anders jij wel.Henk de Witt wrote: Dit slaat op het feit dat jij haastig met een stemverklaring kwam, toen de eerste resultaten van jouw poll kennelijk niet de gewenste resultaten waren. Jij zei zelf op Axioma Open NK Den Haag te hebben gestemd. Het afdruipen slaat vermoedelijk op het feit dat jij 'jokkebrok' in je inleiding voorzag van een in rood geschreven onderschrift: 'nee hoor, getuige tussenstand na 1 dag'.
Een correcte inleiding was bijvoorbeeld geweest:
'In een krantenartikel werd het DUWO Kennisstadtoernooi het meest prestigieuze damtoernooi van Nederland genoemd. Bent u het daarmee eens of zou u voor een ander toernooi kiezen?'
Nu doe jij in twee zinnetjes het volgende:
- Je legt mij een uitspraak in de mond die ik niet heb gedaan
- Je verbindt dit met de woorden 'chauvinistisch' en 'jokkebrok'
- Je spreekt over 'zijn' DUWO Kennisstadtoernooi
Goed, je bent snel door een aantal mensen op de vingers getikt. Desondanks heb je je inleiding niet gewijzigd. Elke keer als mensen op die draad inloggen zien ze weer staan: De Witt, chauvinistisch, jokkebrok. Het rode onderschrift 'nee hoor....' heb je toegevoegd omdat 'Delft' ondanks jouw stemmingmakerij toch bovenaan kwam in de poll. Sinds wanneer wordt door een poll uitgemaakt of iemand een jokkebrok is?
Bovenstaande is maar een klein voorbeeldje van jouw voortdurende gemanipuleer. In dit voorbeeldje hebben drie mensen je gewezen op het foute karakter van jouw inleiding, een bondsraadslid (Gerard de Groot) en twee ex-bondsraadsleden (Kosmos en De Witt). Jij mag er gerust van uitgaan dat sommige bondsraadsleden die niet deelnemen aan de discussie maar deze wel volgen, heel goed in de gaten hebben wat hier gebeurt. En natuurlijk wordt hier informeel over gesproken.
Niet iedereen voelt geroepen meteen op het forum of elders in de openbaarheid te reageren.
Die namen krijg je absoluut niet van mij! De drie bovenstaande namen zijn voldoende.Eric van Dusseldorp wrote:En welke bondsraadsleden hebben met jou gecommuniceerd over mijn optreden op dit forum? Noem namen, s.v.p., desnoods in mijn Pb.
Henk de Witt wrote: Ik ben er niet zo gecharmeerd van meteen iemand voor tuchtcommissies en dergelijke te dagen. Zo langzamerhand vind ik dat jij daar niet ver meer vanaf bent. Want zoals gezegd, bovenstaande is maar een kleine illustratie van de manier waarop jij verhoudingen in de damwereld aan het vergiftigen bent.
Meteen doen! Absoluut meteen doen! Niet twijfelen, daag me gelijk voor de tuchtcommissie! Ik verheug me erop. En nee, niet twijfelen, niet ja maar, doch direct doen. Vandaag nog.
Dit is wel de meest onhandige opmerking van jou van de afgelopen jaren. Want je impliceert dat je daadwerkelijk gescholden hebt, iets wat je op een andere plek overigens ontkent. Had je niet gescholden, dan was er voor jou niks om zeer op tegen te zijn.Henk de Witt wrote: Ik ben er zeer op tegen dat jij 'al mijn scheldpartijen op dit forum' naar Bondsraad en bestuur stuurt.
Toevallig ben ik iemand die niet alleen dreigt, maar ook doet. Je zult het nog wel merken!
Ja hoor...Henk de Witt wrote: Wanneer jij iets te klagen hebt over mijn bijdragen dan kun je de Bondsraad en het bestuur verwijzen naar de discussies op dit forum. Dan kan iedereen mijn bijdragen lezen en ook plaatsen in de contekst. Want daar ben jij ook heel goed in. Dingen uit de contekst halen.
Ik ben er van overtuigd dat men dan tot de concluise zal komen dat ik nergens gescholden heb. Met stevig polemiseren is niets mis. Ik heb nooit de bedoeling gemeen te zijn. Jij wel.
Blijf maar lekker zieken.
Blijf maar lekker dammers tegen elkaar opzetten.
Als het maar om je ego gaat hè, dat is voor jou het belangrijkste.
Ik ben verbaasd dat jij een bestuurder bent in de damwereld, Eric van Dusseldorp!
Normaal gesporken zijn bestuurders ontzettend blij en trots op organisatoren van evenementen in hun sport. (Vaak zijn bestuurders zelf ook dat soort organisatoren). Misschien is de damsport anders.
Enfin - jouw afbrekende toon is volstrekt anders. Ik vind dat bijzonder vreemd. Iets meer respect voor iemand die meetbaar, zichtbaar en openlijk waarde toevoegt in de vorm van unieke top&massa-toernooien, zou je niet misstaan.
Bestuurders mogen nooit arrogant worden en denken dat ze verheven zijn boven anderen. Zeker niet als ze 'slechts' bestuurder zijn. Verder druipt er haat en venijn van sommige van je postings af. Ook dat is niet erg fraai voor iemand die de damsport moet vertegenwoordigen.
Normaal gesporken zijn bestuurders ontzettend blij en trots op organisatoren van evenementen in hun sport. (Vaak zijn bestuurders zelf ook dat soort organisatoren). Misschien is de damsport anders.
Enfin - jouw afbrekende toon is volstrekt anders. Ik vind dat bijzonder vreemd. Iets meer respect voor iemand die meetbaar, zichtbaar en openlijk waarde toevoegt in de vorm van unieke top&massa-toernooien, zou je niet misstaan.
Bestuurders mogen nooit arrogant worden en denken dat ze verheven zijn boven anderen. Zeker niet als ze 'slechts' bestuurder zijn. Verder druipt er haat en venijn van sommige van je postings af. Ook dat is niet erg fraai voor iemand die de damsport moet vertegenwoordigen.