Andermans naam ge/misbruiken

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Thu Jan 08, 2004 20:19

Dominique wrote:
Damkoningin wrote: Ik heb nu 2 dingen van jou gelezen, dus ik kan geen oordeel geven over jou.. Maar ik kan wel zeggen dat je niet 1` van de vrolijksten hier bent en dat je nog alleen maar commentaar gegeve hebt. (in de stukjes die ik geleze heb.)
Vreemd dat je geen oordeel kan vormen over mij. Je hoeft me toch helemaal niet te kennen om dat te kunnen doen? Hee, misschien kan Insomnia dan eigenlijk ook niet zulke gekke dingen zeggen over Gerard? Goh, volgens mij heb ik net een moment van inzicht, het duizelt me helemaal....

IK zeg helemaal niet dat ik je niet hoef te kennen voordat ik een oordeel kan geven. Ik kan ook wel een oordeel geven aan de hand van de dingen die je neerzet. En insomnia heeft dat gedaan met Gerard. Dus je hoeft personen niet te kennen, maar je kunt ook niet na 1 of 2 dingen gelezen te hebben gelijk een oordeel geven.
En als Insomnia dat wil zeggen over Gerard, laat hem toch.. Zit jij er mee dat Insomnia zo over hem denkt?
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jan 08, 2004 20:59

Insomnia wrote: Gerard mag weten wat hij met zijn forum doet natuurlijk, maar uitspraken verwijderen die hem niet aanstaan vind ik toch raar en niet echt 'normaal'. Die lasterlijke uitlatingen en onbeschofte ruzies valt wel erg mee toch, en meestal in 1 topic waar Erik en Tjalling vooral, elkaar beschuldigden van dingen. waar de menigte doorgaans van smult. Hij is compleet onverantwoordelijk voor uitspraken van anderen. Hij moest blij zijn dat zijn forum zoveel dammers trok.
Dat Gerard in de Damwebforumtijd niet verantwoordelijk was voor uitspraken van anderen is niet waar Insomnia. Volgens de wet kunnen media vervolgd worden wegens medeplichtigheid als zij gelegenheid geven tot strafbare handelingen als smaad of laster.
Als de verhalen kloppen, heeft menigeen Gerard zo gedwongen allerlei berichten te verwijderen.

Guest

Post by Guest » Thu Jan 08, 2004 22:15

Hanco Elenbaas wrote: Volgens de wet kunnen media vervolgd worden wegens medeplichtigheid als zij gelegenheid geven tot strafbare handelingen als smaad of laster.
Als de verhalen kloppen, heeft menigeen Gerard zo gedwongen allerlei berichten te verwijderen.
Tsjongejonge, Hanco! Wijze taal.

Reken je jezelf bij de groep aangeduid met 'menigeen'?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jan 08, 2004 22:37

Mooier dan Fred kan ik het niet zeggen.
Fred van Amersfoort wrote:Guest, je bent een enorme zeiksnor, het type Balkenende, moraalridder. Bah, mag ik even een teiltje? Pas maar op dat je nooit in een grijs pak op een stoep gaat staan, massa's zullen roepen: vuilnisman, mag deze zak ook mee? Ik hoop dat je eindelijk je muil 's gaat houden met je irritante achterbakse vermomming als anoniem wijsneusje. Of je maakt je bekend, of je houdt gewoon je muil. Het is verdomme steeds of ik een lama hoor schijten.

Guest

Post by Guest » Thu Jan 08, 2004 22:52

Hanco Elenbaas wrote:Volgens de wet kunnen media vervolgd worden wegens medeplichtigheid als zij gelegenheid geven tot strafbare handelingen als smaad of laster.
Nou nou, Hanco, je bent gelijk wel erg op je teentjes getrapt!!

Je noemt me moraalridder maar als ik bovenstaande quote lees dan moet ik toch constateren dat jij me in deze thread toch echt voor was om de (vermeende) moraalridder uit te hangen. Je haalt zelfs de wet erbij! Balkenende zou trots op je zijn. Keurige burger Hanco wijst Insomnia op de wet. Ga zo door!

Ik stel je dus nog een keer gewoon een vraag: vind je dat jij hoorde bij de groep die Gerard dwong zijn fraaie forum te sluiten??

Ik ben benieuwd naar je antwoord.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jan 08, 2004 23:09

Het keurige burgerschap mag aan mij voorbij blijven gaan.
Laat dat maar de hobby van types als Guest blijven.
Ik wees Insomnia er slechts op dat Gerard de Groot volgens de wet van het land wel degelijk verantwoordelijk was voor wat op zijn Forum werd geschreven, in tegenstelling tot wat Insomnia eerder schreef.
Die quote van Fred schiet me steeds te binnen als ik iets van Guest lees.

Guest

Post by Guest » Thu Jan 08, 2004 23:20

Hanco Elenbaas wrote: Ik wees Insomnia er slechts op dat Gerard de Groot volgens de wet van het land wel degelijk verantwoordelijk was voor wat op zijn Forum werd geschreven, in tegenstelling tot wat Insomnia eerder schreef.
Ik hoor hier toch echt een goede, keurige, brave burger, Hanco! Je hebt de wet ter hand genomen om een mede forumgebruiker op een onjuistheid te wijzen. Correcter kan bijna niet. Komaan, Hanco, je hebt ook een keer een keurige, burgelijke, moraalridderige opmerking gemaakt. Dat kan zelfs een blind paard lezen.

En blijkbaar zijn we alletwee even verbaasd hierover:
- ik vraag me nog steeds af hoe die plotse correctheid te rijmen valt met jouw eigen rol op Gerard's forum
- jij verzet je heftig tegen het feit dat je in dit ene geval toch echt braaf, burgelijk en correct was

Guest

Post by Guest » Thu Jan 08, 2004 23:35

Hanco Elenbaas wrote: Dat Gerard in de Damwebforumtijd niet verantwoordelijk was voor uitspraken van anderen is niet waar Insomnia. Volgens de wet kunnen media vervolgd worden wegens medeplichtigheid als zij gelegenheid geven tot strafbare handelingen als smaad of laster.
Ik zet even de woorden op een rijtje in deze paar regeltjes:
- verantwoordelijk
- volgens de wet
- vervolgd worden
- medeplichtigheid
- strafbare handelingen
- smaad of laster

Als je dit rijtje aan blind paard zou laten lezen; zou het paard dan denken: "dit is Hanco" of zou het paard denken: "deze moraalridder komt bij mij het zadel niet in"?

Enfin. Hanco, begrijp je waarom het me juist nu erg verbaasd dat je mij voor moraalridder uitmaakt?

Ik zou daarom graag eindelijk antwoord hebben op mijn eerste vraag: vind jij dat je zelf behoorde tot "menigeen" die Gerard dwong het forum te sluiten.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jan 08, 2004 23:53

Guest, je hebt me nu zoveel flauwekul geprobeerd aan te praten, dat het duidelijk is dat jij het beste zelf blind paard of schijtende lama kan spelen.

A nod is as good as a wink...
To a blind horse.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Jan 08, 2004 23:57

Fred van Amersfoort wrote:Guest, je bent een enorme zeiksnor, het type Balkenende, moraalridder. Bah, mag ik even een teiltje? Pas maar op dat je nooit in een grijs pak op een stoep gaat staan, massa's zullen roepen: vuilnisman, mag deze zak ook mee? Ik hoop dat je eindelijk je muil 's gaat houden met je irritante achterbakse vermomming als anoniem wijsneusje. Of je maakt je bekend, of je houdt gewoon je muil. Het is verdomme steeds of ik een lama hoor schijten.
ja, ik hoor het nu ook. guest, waarom maak jij van deze thread een flame?

Guest

Post by Guest » Fri Jan 09, 2004 00:01

Hanco Elenbaas wrote:Guest, je hebt me nu zoveel flauwekul geprobeerd aan te praten, dat het duidelijk is dat jij het beste zelf blind paard of schijtende lama kan spelen.

A nod is as good as a wink...
To a blind horse.
Hanco, wat is er in het nieuwe jaar met je aan de hand? Je reageert nauwelijks met argumenten.

Zoveel heb ik je niet aangepraat:
- ik heb gereageerd op de scheldkannonade die je aanhaalde. Met name omdat je zelf de moraalridder aan het spelen was
- ik heb geconstateerd dat je opmerking naar Insomnia correct en burgerlijk was

Bovenal heb ik een enkele vraag gesteld over jou rol mbt Gerard's forum. Zo ingewikkeld is het echt niet. Wat mij betreft beperken we ons tot die ene vraag. Graag je antwoord daarop.

Guest

Post by Guest » Fri Jan 09, 2004 00:06

Bert Zwart wrote: ja, ik hoor het nu ook. guest, waarom maak jij van deze thread een flame?
Hallo Bert:

Hoezo ben ik hier de oorzaak van de flame? Hanco reageert op een redelijke vraag van mij met een enorme scheldkannonade. En jij vindt het nodig deze scheldkannonade te herhalen.. Jammer.

Nog iets anders, Bert: Ook gelukkig nieuwjaar; laten we hopen dat we ons fondsje vernieuwend en positief kunnen inzetten.

anoniempje

Post by anoniempje » Fri Jan 09, 2004 11:05

zoooo, ze lijke dan toch weer op de ingeslagen weg van vorig jaar verder te ouwehoeren...

Mark Hees

Post by Mark Hees » Fri Jan 09, 2004 11:41

anoniempje wrote:zoooo, ze lijke dan toch weer op de ingeslagen weg van vorig jaar verder te ouwehoeren...
Ach ja, waarom zou je ook van je ervaringen leren?

Bommetje

Conflictfetisjisme

Post by Bommetje » Fri Jan 09, 2004 13:44

Ach, Guest, laat ik je zeggen dat ik het Damwebforum ook wel las en steeds viel me op dat Hanco het forum domineerde met zijn conflictzaaierij.
Braintag noemde hem geloof ik complotfetisjist. Nog toepasselijker is
"conflictfetisjist".
Alle kwaad dat in hem huist, projeceert Hanco op anderen.
Dit gebeurt met een hooghartigheid die zeldzaam is.
Je kunt beter niet teveel op hem happen, het leven van de man schijnt te bestaan bij gratie van conflictzaaierij.
Noodgedwongen gaan steeds meer mensen anoniem posten (waarop Hanco natuurlijk beweert te weten wie het betreft ) en dan steevast de plank misslaan, of niet Erno? ehh ik bedoel Guest?) om te ontkomen aan de moddergooierij van Mr Conflict.
Hanco is ook de spreekbuis van de FMJD verneem ik op dit forum.
Scheelt wel in taalfouten, ieder nadeel heb z'n voordeel .

Post Reply