Royement

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Andre de Koning

Post by Andre de Koning » Sun Nov 02, 2003 15:41

De Boeler wrote:Als je een keertje niet aan een financiele verplichting kan voldoen, maakt dat je nog geen slecht persoon. Maar als je je veelvuldig onbehoorlijk gedraagt en stelselmatig mensen zwaar gaat beledigen, dan is dat ander koek [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Oh? wat heeft dat met competitiewedstrijden te maken dan?
Er viel tijdens teamwedstrijden toch geen onvertogen woord?
Niks van gemerkt tenminste.
Wat interesseert het nou, wat er op internet wordt uitgekraamd, daar heeft de KNDB toch geen ene mallemoer mee te maken?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Nov 02, 2003 15:50

Dolly's brother wrote:Hanco, ben jij toen ook niet geschorst in de zaak van Westerloo en hoe is dat toen uiteindelijk afgelopen? Je damt toch wel al weer een aantal jaartjes. Is dat royement van Tjalling echt definitief of kan er nog tegen in hoger beroep worden gegaan?
In 1999 ben ik voor een jaar geschorst voor persoonlijke wedstrijden.
Ik mocht niet meer spelen in het Kampioenschap van Noord-Holland, maar wel in de clubcompetitie, nadat dit me met veel tamtam tijdelijk ook verboden was.
Hans Jansen, die in 1988 ook voor een jaar is geschorst, had me al voorspeld dat je door zo'n schorsing van slecht karma wordt verlost, waardoor je met hulp van de Damgoden, die niet van schorsingen houden, plotsklaps veel betere resultaten gaat halen.

Maar een schorsing is iets anders dan een royement.
Artikel 15 lid 9 van het Tuchtreglement van de KNDB zegt:
Tegen beslissingen van de Tuchtcommissie staat geen beroep open.
Wel kan volgens artikel 6 'Herziening' worden aangevraagd en kan het KNDB-bestuur volgens artikel 7 'Gratie' verlenen. Ik hoop dat Ebbo de Jong dit in overweging zal nemen. Ebbo had zijn buik al vol van al die tere zieltjes die voor het minste of geringste naar de overbelaste Tuchtcommissie stappen.
Om hiervan af te komen wou Ebbo een Ombudsman instellen voor allerlei futiele klachtjes van KNDB-leden.
In Zwartsluis tijdens de rapide- en sneldambarrage liepen ook enkele dammers rond, met 'belastend materiaal' tegen Tjalling Goedemoed. Ik heb hun uit het hoofd geprobeerd te praten een aanklacht in te dienen. Later heeft een broer van een van de betrokkenen dit ook geprobeerd, maar als nu blijkt tevergeefs.

Zoals een of andere zielige anonieme figuur uit Delft wil laten geloven, zou ik de dambond haten, pure laster!
Net als Tjalling haat ik niemand.
Wel verafschuw ik haatzaaiers.
Bepaalde lieden reageren hun negatieve emoties af op anderen door bestuurslid te worden of in de tuchtcommissie te stappen.

Tjalling, als deze ellende voorbij is zullen de Damgoden je de prachtigste overwinningen gaan schenken! Blijf lachen om die sukkels die je nu willen duperen.

steenslag

Post by steenslag » Sun Nov 02, 2003 16:34

Hanco Elenbaas wrote:
Dolly's brother wrote:Hanco, ben jij toen ook niet geschorst in de zaak van Westerloo en hoe is dat toen uiteindelijk afgelopen? Je damt toch wel al weer een aantal jaartjes. Is dat royement van Tjalling echt definitief of kan er nog tegen in hoger beroep worden gegaan?
In 1999 ben ik voor een jaar geschorst voor persoonlijke wedstrijden.
Ik mocht niet meer spelen in het Kampioenschap van Noord-Holland, maar wel in de clubcompetitie, nadat dit me met veel tamtam tijdelijk ook verboden was.
Hans Jansen, die in 1988 ook voor een jaar is geschorst, had me al voorspeld dat je door zo'n schorsing van slecht karma wordt verlost, waardoor je met hulp van de Damgoden, die niet van schorsingen houden, plotsklaps veel betere resultaten gaat halen.

Maar een schorsing is iets anders dan een royement.
Artikel 15 lid 9 van het Tuchtreglement van de KNDB zegt:
Tegen beslissingen van de Tuchtcommissie staat geen beroep open.

Zoals een of andere zielige anonieme figuur uit Delft wil laten geloven, zou ik de dambond haten, pure laster!
Bepaalde lieden reageren hun negatieve emoties af op anderen door bestuurslid te worden of in de tuchtcommissie te stappen.

Tjalling, als deze ellende voorbij is zullen de Damgoden je de prachtigste overwinningen gaan schenken! Blijf lachen om die sukkels die je nu willen duperen.
Dat artikel kan ik hier niet vinden:
http://www.kndb.nl/kndb/handboek/A4tuchtreglement.pdf. Het lijkt me overigens onwaarschijnlijk dat de hierin genoemde procedures zijn gevolgd.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Sun Nov 02, 2003 16:40

Wat een onduidelijk verhaal rondom het royement van Tjalling.
Wat is er nou eigenlijk gebeurd, gezegd en waar is dat gebeurd
en gezegd? Wie heeft aanstoot genomen aan het gezegde? Wat
heeft de KNDB doen besluiten zich (direct?) ontvankelijk te ver-
klaren voor een ingediende klacht (door wie ingediend is mij nog
niet duidelijk)? Is een royement van een zo prominent en verdien-
stelijk KNDB lid ook niet ronduit onverstandig? Zou - indien gegrond
- een discrete waarschuwing / goed gesprek niet meer op zijn plaats zijn?
Heeft de Kosmos zelf misschien - nu het toch op dit forum bekend is
geworden - wat achtergrondinfo?

reiger56

Post by reiger56 » Sun Nov 02, 2003 16:45

Hanco Elenbaas wrote: Zoals een of andere zielige anonieme figuur uit Delft wil laten geloven, zou ik de dambond haten, pure laster!
ik ben zeker niet anoniem, en niet half zo zielig als jij. Bovendien ben jij zo'n beetje de vleesgeworden lasteraar tegen iedereen die het niet met jouw zogenaamde inteligente ideeën eens is. Mocht je ooit nog eens uit het bruine gat van je "afgod" kruipen, kom dan eens met wat positieve kritiek op de mensen die hun nek uitsteken en proberen iets voor de damsport te doen. En waarom reageer jij altijd via derden en nooit rechtstreeks tot diegene die zich tot jouw gefrusteerde persoontje richt.
En als je jezelf als haatzaaier verafschuwd, ga eens met een goeie psyg praten.

Allard van Tongeren

tg dca

Post by Allard van Tongeren » Sun Nov 02, 2003 16:56

Als sponsor van DCA wil ik reageren op alle commotie rond TG.
Ik vind het opmerkelijk dat een zeer late berichtgeving van de KNDB m.b.t. royement van TG, los van alle aangevoerde argumenten, ons net voor een wedstrijd bereikt heeft. Waardoor was onze voorbereiding op de wedstrijd verre van optimaal was. Hiermee zijn, naast de team belangen, ook de belangen van de sponsoren op een zeer ernstige wijze geschaad.
Indien prive omstandigheden (chatten) de wedstrijd uitslagen kunnen beinvloeden, ben ik genoodzaakt mij als sponsor van DCA, sterk te maken voor terugtrekking van het team. In andere sportbonden is dit ongebruikelijk (Kluivert jaagt iemand dood, speelt gewoon in Oranje).

Waar zijn wij toch mee bezig!! [img]images/smilies/icon_evil.gif[/img] "Topsport vs. amateur bestuurders

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Nov 02, 2003 17:20

reiger56 wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Zoals een of andere zielige anonieme figuur uit Delft wil laten geloven, zou ik de dambond haten, pure laster!
ik ben zeker niet anoniem, en niet half zo zielig als jij. Bovendien ben jij zo'n beetje de vleesgeworden lasteraar tegen iedereen die het niet met jouw zogenaamde inteligente ideeën eens is. Mocht je ooit nog eens uit het bruine gat van je "afgod" kruipen, kom dan eens met wat positieve kritiek op de mensen die hun nek uitsteken en proberen iets voor de damsport te doen. En waarom reageer jij altijd via derden en nooit rechtstreeks tot diegene die zich tot jouw gefrusteerde persoontje richt.
En als je jezelf als haatzaaier verafschuwd, ga eens met een goeie psyg praten.
Als je niet anoniem bent, vertel dan wie zich achter je pseudoniem verstopt. Of ben je bang dat je dan ook geschorst wordt?

Gep Leeflang

Post by Gep Leeflang » Sun Nov 02, 2003 17:27

Wie een mening heeft om te verkondigen, kome er publiekelijk voor uit

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Nov 02, 2003 17:29

Even Apeldoorn bellen......

reiger56

Post by reiger56 » Sun Nov 02, 2003 17:58

Hanco Elenbaas wrote: Als je niet anoniem bent, vertel dan wie zich achter je pseudoniem verstopt. Of ben je bang dat je dan ook geschorst wordt?
Gerard Rijgersberg (zegt jou niks waarschijnlijk, niet belangrijk genoeg)

R.A. van Eijk

royement Goedemoed

Post by R.A. van Eijk » Sun Nov 02, 2003 18:20

Voordat de K.N.D.B. tot royement van een lid overgaat gaat er
doorgaans heel water door de zee. Het zal dan ook wel een optelsom
van voorvallen zijn geweest, waardoor de KNDB zich genoodzaakt zag
deze maatregel te nemen. Het taalgebruik, het al dan niet terecht
leden aan de KNDB aan te vallen heeft zijn grenzen.
Het feit dat naar het schijnt Tjalling iemand heeft getutoyeerd
als N.S.B.-er zal de bekende druppel zijn geweest.
Daarbij mag natuurlijk niet het oog worden verloren dat de betrokken speler als medewerker van het KNDB-damblad in die hoedanigheid
de KNDB vetegenwoordigt. Afgezien van een maatregel als deze zou
de KNDB naar buiten toe zonder ingrijpen zich met het gedachtegoed
van Tjalling Goedemoed vereenzelvigen.

Vraagje

Re: royement Goedemoed

Post by Vraagje » Sun Nov 02, 2003 18:28

R.A. van Eijk wrote:Voordat de K.N.D.B. tot royement van een lid overgaat gaat er
doorgaans heel water door de zee. Het zal dan ook wel een optelsom
van voorvallen zijn geweest, waardoor de KNDB zich genoodzaakt zag
deze maatregel te nemen. Het taalgebruik, het al dan niet terecht
leden aan de KNDB aan te vallen heeft zijn grenzen.
Daarbij mag natuurlijk niet het oog worden verloren dat de betrokken speler als medewerker van het KNDB-damblad in die hoedanigheid
Wie heeft hij dan nog meer een NSB-er genoemd? Weet iemand welke tekst nu eigenlijk de druppel is geweest want daar ben ik wel benieuwd naar.

Eric Sanders

Re: royement Goedemoed

Post by Eric Sanders » Sun Nov 02, 2003 18:33

R.A. van Eijk wrote:Daarbij mag natuurlijk niet het oog worden verloren dat de betrokken speler als medewerker van het KNDB-damblad in die hoedanigheid
Dit is echt nonsens.
De KNDB hoeft het niet eens te zijn met wat hij in zijn rubriek schrijft, zonder hem te royeren, laat staan met wat hij in zijn vrije tijd zegt.

Ben toch wel benieuwd wat nu precies de aanleiding was.
Tijd dat die NKexperidammers eens thuis komen.

Gep Leeflang

Post by Gep Leeflang » Sun Nov 02, 2003 18:35

de KNDB vetegenwoordigt.
Dus de ongetwijfeld riant vergoede relatie tot je bond betekent dat je 24 uur per dag in de kroeg, op straat, in je woonkamer met gasten en op internet kletsend moet oppassen dat je niet wordt geroyeerd?

Braintag

Post by Braintag » Sun Nov 02, 2003 18:42

Een NSB-er tutoyeren. Wat een hondsbrutale schoft die Goedemoed. NSB-ers hebben het al zo moeilijk tegenwoordig, met al die moslims en zo. Bovendien hebben ze een verantwoordelijke taak, het knippen en plakken van teksten die op internet worden gespuid. En om dan getutoyeerd te worden, ik kan me voorstellen dat zoiets de laatste druppel is. Pik het niet langer Erik, de bond steunt je!

Post Reply