Dolly's brother wrote:Hanco, ben jij toen ook niet geschorst in de zaak van Westerloo en hoe is dat toen uiteindelijk afgelopen? Je damt toch wel al weer een aantal jaartjes. Is dat royement van Tjalling echt definitief of kan er nog tegen in hoger beroep worden gegaan?
In 1999 ben ik voor een jaar geschorst voor persoonlijke wedstrijden.
Ik mocht niet meer spelen in het Kampioenschap van Noord-Holland, maar wel in de clubcompetitie, nadat dit me met veel tamtam tijdelijk ook verboden was.
Hans Jansen, die in 1988 ook voor een jaar is geschorst, had me al voorspeld dat je door zo'n schorsing van slecht karma wordt verlost, waardoor je met hulp van de Damgoden, die niet van schorsingen houden, plotsklaps veel betere resultaten gaat halen.
Maar een schorsing is iets anders dan een royement.
Artikel 15 lid 9 van het Tuchtreglement van de KNDB zegt:
Tegen beslissingen van de Tuchtcommissie staat geen beroep open.
Wel kan volgens artikel 6 'Herziening' worden aangevraagd en kan het KNDB-bestuur volgens artikel 7 'Gratie' verlenen. Ik hoop dat Ebbo de Jong dit in overweging zal nemen. Ebbo had zijn buik al vol van al die tere zieltjes die voor het minste of geringste naar de overbelaste Tuchtcommissie stappen.
Om hiervan af te komen wou Ebbo een Ombudsman instellen voor allerlei futiele klachtjes van KNDB-leden.
In Zwartsluis tijdens de rapide- en sneldambarrage liepen ook enkele dammers rond, met 'belastend materiaal' tegen Tjalling Goedemoed. Ik heb hun uit het hoofd geprobeerd te praten een aanklacht in te dienen. Later heeft een broer van een van de betrokkenen dit ook geprobeerd, maar als nu blijkt tevergeefs.
Zoals een of andere zielige anonieme figuur uit Delft wil laten geloven, zou ik de dambond haten, pure laster!
Net als Tjalling haat ik niemand.
Wel verafschuw ik haatzaaiers.
Bepaalde lieden reageren hun negatieve emoties af op anderen door bestuurslid te worden of in de tuchtcommissie te stappen.
Tjalling, als deze ellende voorbij is zullen de Damgoden je de prachtigste overwinningen gaan schenken! Blijf lachen om die sukkels die je nu willen duperen.