Axioma Open 2005
- Arjen de Mooij
-
-
Tjalling toch. Remise kan ook heel spannend zijn hoor!!! Ik wed dat t prachtige partijen zijn. Het is volslagen onzin dat iedere ruil weer een stapje dichterbij het onvermijdelijke is!! Wat is er nou mooier dan na hevige strijd weer liefdevol in elkaars armen te vallen en de vrede te tekenen, je verontschuldigingen aan te bieden hoe je zo brutaal kon zijn om elkaar schade te willen berokkenen.Kosmos wrote:Leuk systeem dat Zwitsers.
Dammen = kegelen.
Wie kegelt de weaky's het best.
Bord 1 t.m 5 natuurlijk: alles remise.
I know the story is old....
(Morrissey)
Zo, ff Dieter uit z'n hol roken.
Nu je het zegt!Double_D wrote:Tjalling toch. Remise kan ook heel spannend zijn hoor!!! Ik wed dat t prachtige partijen zijn. Het is volslagen onzin dat iedere ruil weer een stapje dichterbij het onvermijdelijke is!! Wat is er nou mooier dan na hevige strijd weer liefdevol in elkaars armen te vallen en de vrede te tekenen, je verontschuldigingen aan te bieden hoe je zo brutaal kon zijn om elkaar schade te willen berokkenen.Kosmos wrote:Leuk systeem dat Zwitsers.
Dammen = kegelen.
(Morrissey)
Je komt wel met ijzersterke argumenten, Spermajas!
Ik geef het op (0-2).
Jij wint (2-0)!
Of: Ik bied remise aan! (1-1)
Je wilt me toch potjandoppie geen scha berokkenen wel?
Heaven is no location, but a state of mind
-
Ok remise, gaan we gezellig pilsje drinken in Nijmegen En mijn excuses dat ik je schade wilde berokkenen in deze discussie, ook de discussie dient uiteraard remise te worden!Kosmos wrote:Nu je het zegt!Double_D wrote:Tjalling toch. Remise kan ook heel spannend zijn hoor!!! Ik wed dat t prachtige partijen zijn. Het is volslagen onzin dat iedere ruil weer een stapje dichterbij het onvermijdelijke is!! Wat is er nou mooier dan na hevige strijd weer liefdevol in elkaars armen te vallen en de vrede te tekenen, je verontschuldigingen aan te bieden hoe je zo brutaal kon zijn om elkaar schade te willen berokkenen.Kosmos wrote:Leuk systeem dat Zwitsers.
Dammen = kegelen.
(Morrissey)
Ik geef het op (0-2).
Jij wint (2-0)!
Double_D wrote:Ok remise, gaan we gezellig pilsje drinken in Nijmegen En mijn excuses dat ik je schade wilde berokkenen in deze discussie, ook de discussie dient uiteraard remise te worden!Kosmos wrote:Nu je het zegt!Double_D wrote: Tjalling toch. Remise kan ook heel spannend zijn hoor!!! Ik wed dat t prachtige partijen zijn. Het is volslagen onzin dat iedere ruil weer een stapje dichterbij het onvermijdelijke is!! Wat is er nou mooier dan na hevige strijd weer liefdevol in elkaars armen te vallen en de vrede te tekenen, je verontschuldigingen aan te bieden hoe je zo brutaal kon zijn om elkaar schade te willen berokkenen.
Ik geef het op (0-2).
Jij wint (2-0)!
-
http://www.damweb.nl/tho/index.php?page ... me&p=15-33Arjen de Mooij wrote:Cor van Dusseldorp - Marc Bremer 1-1 lafbekken! ze hadden toch wel even kunnen dobbelen wie er mocht winnen ?
-
Inderdaad een dramatisch slot. En ik was nog zover gekomen na een slechte partij.Kosmos wrote:
Vatoetin - E. van Dusseldorp
De zwartspeler heeft diverse remisemogelijkheden (vlucht in de 1 om 3) onbenut gelaten en is in een verloren stand verzeild geraakt.
Vatoetin speelde:
71.27-43? 11-16? 43-49 29-33 49-27 +
Zwart kon eenvoudig remise maken met 71.27-43 29-34 72.43x25 28-32 73.37x28 36-41 =.
Wit beschikte echter over een fraaie winstvariant!
Zoek maar! Het eindigt met een standaard-eindspel op de lange lijn!
Ik heb er weer een sappig afmaakstandje bij voor een training, ze druppelen maar binnen tijdens Den Haag.
Maar Vatoetin had de partij al op de 52e zet simpel kunnen beslissen.
Na 52. 30-24! had ik vermoedelijk meteen opgegeven.
Bijvoorbeeld (18-23) 33-28 (26-31) en zwart moet meerslag nemen.
Of (6-11, 12-17 komt op hetzelfde neer) 33-28 (11-17) 39-34 (17-21) 34-30 (12-17) 28-22 en zwart komt nergens meer.
Vatoetin dacht een half uur na en kwam met de remisezet 32-28. Waarom zou hij 30-24 hebben nagelaten? Ook Hans Jansen en Ron Heusdens vroegen zich dat af.
Vatoetin is een peper-en-zoutvaatje van Witrussische makelij en een man van weinig (tot geen) woorden en ik heb het hem dus maar niet gevraagd. Het lijkt erop dat hij dan toch de meerslag 30-24 (18-23) 33-28 (26-31) en (31x11) overzien heeft. Maar hoe kan een GMI zoiets overzien?
Zie ik zelf wat over het hoofd?
-
- Arjen de Mooij
Dit om mijn opmerking te onderschrijven? Ik moet toegeven, er zitten een paar oogstrelende ruilen in !Cor van Dusseldorp wrote:http://www.damweb.nl/tho/index.php?page ... me&p=15-33Arjen de Mooij wrote:Cor van Dusseldorp - Marc Bremer 1-1 lafbekken! ze hadden toch wel even kunnen dobbelen wie er mocht winnen ?
Begon je me te missen Tjalling, hoe is het met het rapid dammen?Kosmos wrote:Leuk systeem dat Zwitsers.
Dammen = kegelen.
Wie kegelt de weaky's het best van het bord?
(Of erger: Wie krijgt de meeste weaky's = strikes?)
(Morrissey)
Ik was donderdag in Den Haag en heb inderdaad genoten zeker ook van remise's, je kunt niet alles volgen maar de remise van Pieter-Pim was een zeer attractieve partij. Baljakin tegen Jean-Marc ook zeker leuk net als Anikeev - Thijssen. De winsten van Hans Jansen en Flaubert Ndonzi op de topborden waren die dag de kersen op de taart.
Gaan we nu ook al over het zwitsers systeem zeuren, is dat ook al niet goed meer?
Mijn vorspelling, Samb wint morgen van Hans (al gun ik Hans natuurlijk de zege) en zo komt Ndiaga toch nog op een.
Zwitsers is een lachertje.Dieter wrote:Begon je me te missen Tjalling, hoe is het met het rapid dammen?Kosmos wrote:Leuk systeem dat Zwitsers.
Dammen = kegelen.
Wie kegelt de weaky's het best van het bord?
(Of erger: Wie krijgt de meeste weaky's = strikes?)
(Morrissey)
Ik was donderdag in Den Haag en heb inderdaad genoten zeker ook van remise's, je kunt niet alles volgen maar de remise van Pieter-Pim was een zeer attractieve partij. Baljakin tegen Jean-Marc ook zeker leuk net als Anikeev - Thijssen. De winsten van Hans Jansen en Flaubert Ndonzi op de topborden waren die dag de kersen op de taart.
Gaan we nu ook al over het zwitsers systeem zeuren, is dat ook al niet goed meer?
Mijn vorspelling, Samb wint morgen van Hans (al gun ik Hans natuurlijk de zege) en zo komt Ndiaga toch nog op een.
Vraag maar aan Ton Sijbrands, die schijnt verstand te hebben van dammen en van wat zuiver is en is tegen spelregelwijziging. Hij verafschuwt Zwitsers.
Zwitsers = Kegelen.
Maar goed te horen dat je je vermaakt hebt, Dieter.
Ik miste je inderdaad, lieverd, blij dat je je hol even uitkomt.
Onbewust miste ik je, een beetje tegengas is nooit mis.
-