Vermoedelijk -maar Scholma is geen man met wie ik nou veel contact heb- is ie van mening veranderd.Henk de Witt wrote:Bert, ik ben ook een groot fan van Auke. Hij is een zeer kleurrijk dammer. De keren dat ik hem ontmoet heb, vond ik hem bovendien een aimabele kerel.Bert Zwart wrote:Een profdammer kan het zich heden ten dage financieel niet meer permitteren om alles vanuit zijn ivoren toren gade te slaan. Niemand verbied het Auke om tegen veranderingen te zijn en een financieel marginaal bestaan te leiden. Maar ik kan me niet voorstellen dat Auke tegen veranderingen is. Ik kan het me al een stuk beter voorstellen dat Auke niet wil dat het NK een proeftuin voor veranderingen wordt.
Dan zal hij tegelijkertijd wel moeten accepteren dat het NK daarom ook niet interessant is voor sponsors. Zijn prijzengeld zal hij ergens anders vandaan moeten halen.
Let wel, ik ben een zeer grote fan van Auke. Ik hoop ook dat hij eens een uitnodiging krijgt voor financieel lucratieve toernooien als Delft en Bijlmer.
Henk (de Witt), denk je dat er plaats is voor Auke?
Daarom ben ik des te meer teleurgesteld in zijn opstelling. Wat mij stoort is niet zozeer zijn opvatting, maar dat die opvatting kennelijk voortkomt uit gebrek aan belangstelling voor nieuwe ontwikkelingen. In 1998 was Auke nog bereid om het NK met de puntenoverwinning spelen. Hij nam ook de moeite voor een uitgebreid handgeschreven commentaar met goede adviezen. Zo stelde hij voor om de telling te gebruiken die nu door de KNDB is geaccepteerd, 2-0 1,5-0,5 1-1. Je zou verwachten dat Auke een open oog heeft voor deze ontwikkeling. Dat hij samenwerking zoekt met vooruitstrevende dambroeders als Clerc, Prosman en Thijssen.
Nu hoor en zie ik alleen van Auke het afdraaien van een grijs gedraaide plaat: Alles moet blijven zoals het is. Alleen de beloning voor de spelers moet omhoog. Wat is er met Auke gebeurd?
Dat zijn er meer: Heusdens, Zwart en volgens mij nog een heel rijtje. Kosmos was vorig jaar nog gillend enthousiast over Delfts, maar onder zijn berichten zie ik nu steevast staan: "killer draughts!" Double-D ondertekende zijn berichten vorig jaar met "DT of demotiedammen, weg met de remises", nu is het alleen nog maar "Doe mij maar killer, weg met de remises!". Hanco Elenbaas en ik hebben vorig jaar, toen DT nog 'hot' was, geflirt met de Delftse Telling, en dan nog de versie (met de 5-0) die jouw voorkeur heeft!
De Delftse Telling lijkt 'uit' te zijn. Niet 'cool' meer, om in jongerentaal te spreken. Vernieuwers hebben het nu voornamelijk nog over killer draughts.
Misschien heb je het scenario dat Wieger Wesselink als een mogelijkheid beschreef gelezen. Het staat ergens op dit forum. Waarom organiseer je in Delft niet eens een (officieus) NK of zelfs WK killer draughts? Je zult er ongetwijfeld nieuwe vriendjes mee maken.