Meest prestigieuze toernooi van 2004

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Wat is het meest prestigieuze, in Nederland georganiseerde, individuele toernooi van 2004?

Axioma Orap ICT Open NK (Den Haag Open)
10
16%
Bijlmertoernooi
12
19%
DuWo Kennisstadtoernooi
14
22%
Hiltex Zeeland Open
5
8%
NK-finale
7
11%
Nijmegen Open
11
17%
Ander toernooi (graag de naam!)
5
8%

Total votes: 64

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Fri Aug 06, 2004 14:00

Henk de Witt wrote:
Eric Sanders wrote:Als ik scheidsrechter was zou ik nu de match de Witt - Vengaboy in een matige 0-0 doen beeindigen.
Wat ben jij een partijdige scheidsrechter, Eric.
De ene partij probeert constructief spel op de mat te leggen, schiet er flink wat doelpunten in, de andere beperkt zich tot natrappen, spugen, de bal uit het veld trappen... En jij maakt er 0-0 van.
Kijk deze draad nog eens na wil je, zoals een scheidsrechter de videoband bekijkt van een wedstrijd die hij zeer slecht gefloten heeft.
De ene partij heeft cijfers en analyses geproduceerd, gebaseerd op toptoernooien die hij mede heeft georganiseerd, gelardeerd met diagrammen, is ingegaan op vele vragen, onder ander de invloed op het spel (klassiek o.a.), daarbij de mening van internationale topgrootmeesters over dit aspect weergevend, heeft op bladzijde 19 een plan van aanpak gepubliceerd.
De andere partij knoeit met cijfers, zet daar geen enkel eigen relevant cijfer tegenover, produceert geen enkele analyse of diagram, laat staan dat hij serieus met topsplers van gedachten heeft gewisseld, verdraait woorden, ontwijkt ALLE vragen zelfs de meest simpele, kortom is uitsluitend destructief bezig. Vervelend, klierig.
Jij moet voorlopig maar geen wedstrijden meer fluiten.
Ik snap dat je niet voor gelijke spelen bent, maar ik kan er niet meer van maken. Mijn oordeel is erop gebaseerd dat jullie niet naar elkaar luisteren (lees: niet elkaars teksten lezen), maar puur vanuit het eigen gelijk praten. Het is logisch dat je een discussie ingaat, ervanuitgaande dat je gelijk hebt, maar je kunt op z'n minst proberen te begrijpen wat de ander bedoelt. Ik heb niet het idee dat jij je best doet om Bart te begrijpen.
Die kleinerende opmerkingen heen en weer zijn erg kinderachtig. Misschien is het grappig, maar dan heb ik een ander soort humor.
Ik heb de wedstrijd nog eens bekeken en blijf bij mijn 0-0. Met voor allebei een gele kaart.

En daarmee zeg ik niets over jouw initiatief om de DT op grotere schaal ingevoerd te krijgen.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Vengaboy

Post by Vengaboy » Fri Aug 06, 2004 14:21

Eric Sanders wrote:
Henk de Witt wrote:
Eric Sanders wrote:Als ik scheidsrechter was zou ik nu de match de Witt - Vengaboy in een matige 0-0 doen beeindigen.
Wat ben jij een partijdige scheidsrechter, Eric.
De ene partij probeert constructief spel op de mat te leggen, schiet er flink wat doelpunten in, de andere beperkt zich tot natrappen, spugen, de bal uit het veld trappen... En jij maakt er 0-0 van.
Kijk deze draad nog eens na wil je, zoals een scheidsrechter de videoband bekijkt van een wedstrijd die hij zeer slecht gefloten heeft.
De ene partij heeft cijfers en analyses geproduceerd, gebaseerd op toptoernooien die hij mede heeft georganiseerd, gelardeerd met diagrammen, is ingegaan op vele vragen, onder ander de invloed op het spel (klassiek o.a.), daarbij de mening van internationale topgrootmeesters over dit aspect weergevend, heeft op bladzijde 19 een plan van aanpak gepubliceerd.
De andere partij knoeit met cijfers, zet daar geen enkel eigen relevant cijfer tegenover, produceert geen enkele analyse of diagram, laat staan dat hij serieus met topsplers van gedachten heeft gewisseld, verdraait woorden, ontwijkt ALLE vragen zelfs de meest simpele, kortom is uitsluitend destructief bezig. Vervelend, klierig.
Jij moet voorlopig maar geen wedstrijden meer fluiten.
Ik snap dat je niet voor gelijke spelen bent, maar ik kan er niet meer van maken. Mijn oordeel is erop gebaseerd dat jullie niet naar elkaar luisteren (lees: niet elkaars teksten lezen), maar puur vanuit het eigen gelijk praten. Het is logisch dat je een discussie ingaat, ervanuitgaande dat je gelijk hebt, maar je kunt op z'n minst proberen te begrijpen wat de ander bedoelt. Ik heb niet het idee dat jij je best doet om Bart te begrijpen.
Die kleinerende opmerkingen heen en weer zijn erg kinderachtig. Misschien is het grappig, maar dan heb ik een ander soort humor.
Ik heb de wedstrijd nog eens bekeken en blijf bij mijn 0-0. Met voor allebei een gele kaart.

En daarmee zeg ik niets over jouw initiatief om de DT op grotere schaal ingevoerd te krijgen.

Wat Henk wil is dmv zijn DT de remisemarge verkleinen met een aantal procenten , Dit werkt! tenminste als zijn cijfers representatief zijn.
Henk denkt dat die paar procenten verschil genoeg zijn om het dammen aantrekkelijk te maken voor het "publiek" ( waaronder sponsoren , leken, sportverslaggevers)

Wat ik wil is dmv een sneldambarrage van het id Georgiev (dus een half uur of korter per speler voor alle partijen die eventueel nodig zijn, als er een overwinning is is de barrage afgelopen) en de stand is 2-1 of 3-0 ( omgekeerd mag ook )
De voordelen van mijn voorstel zijn:
dat het spel op zich niet wordt aangepast, alleen de puntentelling.
De mensen kennen al sneldambarrages.
Het publiek krijgt meer aktie te zien als een partij in remise is geeindigt
Als je van jezelf het id hebt dat je de sneldampot verliest , krijg je misschien wel een "aanjaageffect"
en misschien nog wel meer.

Dus ik denk gewoon dat mijn id wat completer is als die van Henkie, het nadeel is dat er met mijn id nog geen voorbeelden gespeeld zijn. en met die van Henkie wel.
......door politie en dominee geweerd.....

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Fri Aug 06, 2004 14:27

Hanco Elenbaas wrote:Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt, zei Jan Pieter al
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt, heb ik gezegd.

En ondertussen ben ik nog steeds benieuwd naar wat Henk de Witt vindt van mijn (dit keer uitgebreid beargumenteerde) stelling dat invoering van DT het imago van de damsport niet zal verbeteren.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Fri Aug 06, 2004 14:29

Vengaboy wrote:en de stand is 2-1 of 3-0 ( omgekeerd mag ook )
Ah, je bedoelt dat het in plaats van '2-1 of 3-0' ook '3-0 of 2-1' kan zijn, toch?

Vengaboy

Post by Vengaboy » Fri Aug 06, 2004 14:32

Jan Pieter wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt, zei Jan Pieter al

En ondertussen ben ik nog steeds benieuwd naar wat Henk de Witt vindt van mijn (dit keer uitgebreid beargumenteerde) stelling dat invoering van DT het imago van de damsport niet zal verbeteren.
Ik zei al, hij beantwoord niet graag dingen die ingaan tegen zn DT

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Fri Aug 06, 2004 14:33

Vengaboy wrote: Dus ik denk gewoon dat mijn id wat completer is als die van Henkie, het nadeel is dat er met mijn id nog geen voorbeelden gespeeld zijn. en met die van Henkie wel.
Okee, je hebt jouw punt duidelijk gemaakt. Het is dan denk ik zaak voor je om voldoende steun voor je idee te verwerven en voldoende stemmen in de Bondsraad.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Fri Aug 06, 2004 14:46

Eric van Dusseldorp wrote: Toegevoegd zijn: de 'persoonlijke gesprekken' met de topspelers. Laat me niet lachen, het zijn toch geen kleine kinderen. Topspelers omlullen, je kan het proberen.
Jezus nog aan toe! Ik ben steeds van plan om aan te kondigen dat ik het nu welletjes vindt, deze draad. Dat alles (bijna alles) wel zo'n beetje gezegd is en er (voor mij althans) weer ander werk te wachten ligt.
Maar ik kom maar niet van jullie af.
Met topspelers praten is iets anders dan topspelers 'omlullen'. Via een gesprek krijg je vaak een heel ander beeld van iemands opvattingen dan uit een simpel kruisje op een stembiljet. Een veel genuanceerder beeld met name.
Omdat het niet om zo'n grote groep gaat, is het voeren van die gesprekken organiseerbaar. Dat kan voor de Bondsraad een zeer belangrijke toegevoegde waarde hebben.
Alstublieft, leg mij toch niet steeds woorden in de mond. Vraag desnoods nadere toelichting. Ja, nu even niet, want ik ga er zo dadelijk echt mee stoppen.

Vengaboy

Post by Vengaboy » Fri Aug 06, 2004 14:48

Henk de Witt wrote:
Vengaboy wrote: Dus ik denk gewoon dat mijn id wat completer is als die van Henkie, het nadeel is dat er met mijn id nog geen voorbeelden gespeeld zijn. en met die van Henkie wel.
Okee, je hebt jouw punt duidelijk gemaakt. Het is dan denk ik zaak voor je om voldoende steun voor je idee te verwerven en voldoende stemmen in de Bondsraad.

[img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]

Vengaboy

Post by Vengaboy » Fri Aug 06, 2004 14:49

Henk de Witt wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Toegevoegd zijn: de 'persoonlijke gesprekken' met de topspelers. Laat me niet lachen, het zijn toch geen kleine kinderen. Topspelers omlullen, je kan het proberen.
Jezus nog aan toe! Ik ben steeds van plan om aan te kondigen dat ik het nu welletjes vindt, deze draad. Dat alles (bijna alles) wel zo'n beetje gezegd is en er (voor mij althans) weer ander werk te wachten ligt.
Met topspelers praten is iets anders dan topspelers 'omlullen'. Via een gesprek krijg je vaak een heel ander beeld van iemands opvattingen dan uit een simpel kruisje op een stembiljet. Een veel genuanceerder beeld met name.
Omdat het niet om zo'n grote groep gaat, is het voeren van die gesprekken organiseerbaar. Dat kan voor de Bondsraad een zeer belangrijke toegevoegde waarde hebben.
Alstublieft, leg mij toch niet steeds woorden in de mond. Vraag desnoods nadere toelichting. Ja, nu even niet, want ik ga er zo dadelijk echt mee stoppen.
Ik denk dat je zus er weinig mee vandoen heeft hiero. toch?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Fri Aug 06, 2004 14:50

Henk de Witt wrote:
OK, helder.
Maar een veel belangrijker vraag van de betreffende quote is: ben je bereid tot het omschreven compromis?
S.v.p. reageer hier nog even op.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Fri Aug 06, 2004 15:01

Eric van Dusseldorp wrote:
Henk de Witt wrote:
OK, helder.
Maar een veel belangrijker vraag van de betreffende quote is: ben je bereid tot het omschreven compromis?
S.v.p. reageer hier nog even op.
Eric, hou op! Het is bijna drie uur. Nog even omkleden en naar het strand fietsen dan kan ik daar om vier uur zijn.
Ik ben een zeer compromisbereid mens. Het gaat niet om mij, het gaat om de BONDSRAAD. Als de bondsraad zegt 'De Witt gij zult met plusjes remiseren' dan zal ik met plusjes remiseren. Als de Bondsraad zegt 'De Witt gij zult Vengaboy dammen' dan ga ik Vengaboy dammen. Als de Bondsraad zegt 'De Witt gij zult demotiedammen' dan ga ik demotiedammen. Als de Bondsraad zegt 'De Witt gij zult puntenoverwinning dammen' dan zal ik eerst wat tegenstribbelen en zeggen 'moet dat nou?', maar uiteindelijk zal ik zelfs dat hele, hele erge doen, dat vermaledijde puntenoverwinning dammen.
Nou even niet meer Eric, ik smeek je, alsjeblieft.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Fri Aug 06, 2004 15:05

Jan Pieter wrote:

Nu even niet, Jan Pieter.
Vanavond. Als aller, allerlaatste bijdrage aan deze draad. Help even, op welke bladzijde stond jouw betoog?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Fri Aug 06, 2004 15:15

Henk de Witt wrote: Eric, hou op! Het is bijna drie uur. Nog even omkleden en naar het strand fietsen dan kan ik daar om vier uur zijn.
Ik ben een zeer compromisbereid mens. Het gaat niet om mij, het gaat om de BONDSRAAD. Als de bondsraad zegt 'De Witt gij zult met plusjes remiseren' dan zal ik met plusjes remiseren. Als de Bondsraad zegt 'De Witt gij zult Vengaboy dammen' dan ga ik Vengaboy dammen. Als de Bondsraad zegt 'De Witt gij zult demotiedammen' dan ga ik demotiedammen. Als de Bondsraad zegt 'De Witt gij zult puntenoverwinning dammen' dan zal ik eerst wat tegenstribbelen en zeggen 'moet dat nou?', maar uiteindelijk zal ik zelfs dat hele, hele erge doen, dat vermaledijde puntenoverwinning dammen.
Nou even niet meer Eric, ik smeek je, alsjeblieft.
Maar je draait er omheen. Mijn vraag is: ben jij voordat de Bondsraad erover besloten heeft, bereid tot het omschreven compromis?
Ondanks het feit dat je niet in de Bondsraad zit, is jouw mening van belang. En je weet zelf ook wel waarom.

Vengaboy

Post by Vengaboy » Fri Aug 06, 2004 15:48

Het blijft angstvallig stil [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Fri Aug 06, 2004 15:54

Henk de Witt wrote:Vanavond. Als aller, allerlaatste bijdrage aan deze draad. Help even, op welke bladzijde stond jouw betoog?
Blz 19. Als je in de adresregel van de Explorer 'start=271' invult, dan ga je er rechtstreeks heen.

Post Reply