Wat vinden jullie van de tussenstanden bij de HF in Papendal

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Mar 08, 2004 16:57

Guest wrote:
Dominique wrote:Wat is overigens het belang van deze match; een zakje geld voor Guest? Of valt deze match onder die vooruitstrevende, vernieuwende ideeën die het dammen in beter vaarwater moeten krijgen? Of zijn jullie heel misschien een beetje 'incrementeel' bezig?
Het doel van mijn matchvoorstel is vrij simpel:
1. aantonen dat Hanco uitblinkt in het rondslingeren van halve waarheden zonder kennis (zie voor verder illustratie de meest recente thread die Hanco heeft geopend)
2. duidelijk maken wie er verstand heeft van dammen maar vooral wie niet (tussen Hanco en mijzelf)
3. het verdienen van Euro 500 of meer
Het is duidelijk dat Hanco niet tegen jou wil dammen. Is er een andere speler tegen wie je wel voor € 500 een match wil spelen tijdens het NK?

Vengaboy

Post by Vengaboy » Mon Mar 08, 2004 17:20

Eric van Dusseldorp wrote:
Guest wrote:
Dominique wrote:Wat is overigens het belang van deze match; een zakje geld voor Guest? Of valt deze match onder die vooruitstrevende, vernieuwende ideeën die het dammen in beter vaarwater moeten krijgen? Of zijn jullie heel misschien een beetje 'incrementeel' bezig?
Het doel van mijn matchvoorstel is vrij simpel:
1. aantonen dat Hanco uitblinkt in het rondslingeren van halve waarheden zonder kennis (zie voor verder illustratie de meest recente thread die Hanco heeft geopend)
2. duidelijk maken wie er verstand heeft van dammen maar vooral wie niet (tussen Hanco en mijzelf)
Het is duidelijk dat Hanco niet tegen jou wil dammen. Is er een andere speler tegen wie je wel voor € 500 een match wil spelen tijdens het NK?
Misschien, welk speeltempo wordt er gebruikt?
......door politie en dominee geweerd.....

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Mar 08, 2004 17:24

Vengaboy wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:
Guest wrote: Het doel van mijn matchvoorstel is vrij simpel:
Misschien, welk speeltempo wordt er gebruikt?
Als het aan mij ligt -maar het ligt vermoedelijk niet aan mij- het klassieke tempo.

Guest

Post by Guest » Mon Mar 08, 2004 18:55

Eric van Dusseldorp wrote: Het is duidelijk dat Hanco niet tegen jou wil dammen. Is er een andere speler tegen wie je wel voor € 500 een match wil spelen tijdens het NK?
Zo duidelijk is dat niet altijd geweest. Hanco gaf zelfs aan welke arbiter hij in gedachten had en wat voor speeltempo we zouden gebruiken...

In antwoord op je vraag: in de doelstelling van de match is duideljk verpakt dat ik het belangrijk vind dat wordt aangetoond:
1) dat Hanco maar al te vaak nonsense spuit op dit forum en
2) dat hij slechts een vrij beperkte kennis van het spel heeft

Het is me dus met name om Hanco te doen. Maar als jij voor een mooie prijzenpot (vanaf Euro 500) wil spelen, dan kunnen we daar zeker over praten...

Bezoeker

Post by Bezoeker » Mon Mar 08, 2004 19:41

Hanco is

Image

oftewel

Image
Melk is goed voor elk, en thee is goed voor twee

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Mar 08, 2004 19:44

Guest wrote:Zo duidelijk is dat niet altijd geweest. Hanco gaf zelfs aan welke arbiter hij in gedachten had en wat voor speeltempo we zouden gebruiken...

In antwoord op je vraag: in de doelstelling van de match is duideljk verpakt dat ik het belangrijk vind dat wordt aangetoond:
1) dat Hanco maar al te vaak nonsense spuit op dit forum en
2) dat hij slechts een vrij beperkte kennis van het spel heeft

Het is me dus met name om Hanco te doen. Maar als jij voor een mooie prijzenpot (vanaf Euro 500) wil spelen, dan kunnen we daar zeker over praten...
Belangrijkste voorwaarde is altijd geweest dat ik wist tegen wie ik zou spelen. Het bespreken van de randvoorwaarden impliceerde nooit dat die belangrijkste voorwaarde kwam te vervallen.
Als iemand anders 500 euro wil gaan gokken in de veronderstelling dat je slechts een bluffer bent, wat ook ik niet onaannemelijk acht, OK. Zelf heb ik geen talent voor gokken.

Nonsense spuiten, het is maar hoe je het bekijkt. Een waardevrij, onpersoonlijk oordeel van Guest?

Beperkte kennis van het spel, natuurlijk, alleen in Nederland zijn volgens de ratinglijst van Jan Masselink al honderden spelers met een wat minder beperkte damkennis dan ik.
En juist omdat die damkennis van mij beperkt is, èn omdat ik nog nooit iemand gezien heb die het spel tot in de perfectie beheerst, verzet ik me ertegen dat allerlei 'vernieuwers' me verhinderen die kennis uit te breiden door de regels van het spel te veranderen. Jammer voor jou Guest, maar het staat je vrij een andere bond op te richten voor een soort damspel dat je meer ligt.

Wat wil je nu eigenlijk bewijzen? Dat jij, omdat je -in je eigen ogen- meer verstand van het spel hebt, het recht hebt om door voortdurend te jeremiëren over de remisemarge ons kunt dwingen ons damspel aan jouw wensen aan te passen?

Guest

Post by Guest » Mon Mar 08, 2004 19:53

Hanco Elenbaas wrote:Wat wil je nu eigenlijk bewijzen? Dat jij, omdat je -in je eigen ogen- meer verstand van het spel hebt, het recht hebt om door voortdurend te jeremiëren over de remisemarge ons kunt dwingen ons damspel aan jouw wensen aan te passen?
Laat de remisemarge er nou toch buiten. Daar heeft deze discussie echt helemaal niets mee te maken. Het gaat mij om jou. Ik heb zin om je in de pan te hakken en daarmee o.a. aan te tonen dat je maar al te vaak zomaar wat rondbazuint op dit forum. Verder is het nog smakelijker om er 500 Euro mee te verdienen.

Fantastische cartoon, Bezoeker!! Ook zeer toepasselijk!!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Mar 08, 2004 20:13

Guest wrote: Laat de remisemarge er nou toch buiten. Daar heeft deze discussie echt helemaal niets mee te maken. Het gaat mij om jou. Ik heb zin om je in de pan te hakken en daarmee o.a. aan te tonen dat je maar al te vaak zomaar wat rondbazuint op dit forum. Verder is het nog smakelijker om er 500 Euro mee te verdienen.

Fantastische cartoon, Bezoeker!! Ook zeer toepasselijk!!
Mij uitdagen voor een match begon toen ik je schreef dat het remisepercentage in de HF behoorlijk zou zijn gedaald als jij had meegedaan. Die remisemarge heeft er dus wel degelijk mee te maken.
Wil je een match? Zeg wie je bent en ik zeg je of ik je uitdaging om 500 euro aanneem.
Simpel toch? Of kost het 500 euro om jou je anonimiteit te laten opgeven?
De beste oplossing is misschien dat ik hier iemand anoniem jou laat uitdagen voor die 500 euro. Benieuwd wat voor cartoons er dan over jou verschijnen.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Mar 08, 2004 20:55

Guest wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Wat wil je nu eigenlijk bewijzen? Dat jij, omdat je -in je eigen ogen- meer verstand van het spel hebt, het recht hebt om door voortdurend te jeremiëren over de remisemarge ons kunt dwingen ons damspel aan jouw wensen aan te passen?
Laat de remisemarge er nou toch buiten. Daar heeft deze discussie echt helemaal niets mee te maken.
Daar heeft Guest wel gelijk in. En waar Guest ook wel gelijk in heeft, is dat het bijna ondenkbaar is dat een sterke speler namens hem het strijdperk zal betreden.
Stel: Guest stuurt Erno Prosman om namens hem de 500 euro te cashen.
Een volgende dialoog kan zich ontwikkelen:
Hanco: Dag Erno
Erno: Oh, eh hallo
Hanco: Erno, wat betekent volgens jou de term 'incrementeel'?
Erno: Wat zeg je?
Hanco: In-cre-men-teel
Erno: Nee dank je, ik hoef geen suiker in mijn koffie.

Kortom, ik denk dat jij -ondanks alles- toch aan zet bent, Hanco!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Mar 08, 2004 21:04

Eric van Dusseldorp wrote: Kortom, ik denk dat jij -ondanks alles- toch aan zet bent, Hanco!
Eric, ik wil graag tegen guest spelen, maar ben lang niet zo nieuwsgierig naar wie hij is als jij. Als jij nu die 500 euro ophoest (twee krantenrubrieken?) dan zal ik tegen hem spelen en weet jij eindelijk wie hij is. Afgesproken?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Mar 08, 2004 21:17

Hanco Elenbaas wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Kortom, ik denk dat jij -ondanks alles- toch aan zet bent, Hanco!
Eric, ik wil graag tegen guest spelen, maar ben lang niet zo nieuwsgierig naar wie hij is als jij. Als jij nu die 500 euro ophoest (twee krantenrubrieken?) dan zal ik tegen hem spelen en weet jij eindelijk wie hij is. Afgesproken?
Maar... wat is het nu precies? Eerst heb je een principieel probleem (je wilt niet spelen tegen iemand wiens identiteit jou niet van tevoren bekend is) en vervolgens een financieel probleem (lastig om zelf 500 euro op te hoesten).

Is co-sponsoring misschien een idee: jij, Bert en ik alledrie eenderde van 500 euro om het risico te delen?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Mar 08, 2004 21:35

Eric van Dusseldorp wrote: Is co-sponsoring misschien een idee: jij, Bert en ik alledrie eenderde van 500 euro om het risico te delen?
Nee hoor Eric, ik heb er nog geen 5 euro voor over om te weten wie Guest is. Als ik weet wie hij is (Theo??, zoals jij toch zeker weet) kan ik bepalen of ik 500 euro zet op zo'n match. Als Guest niet vooraf zijn identiteit wil prijsgeven, wil ik wel spelen, maar niet om geld, tenzij jij die match sponsort.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Mar 08, 2004 23:38

Hanco Elenbaas wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Is co-sponsoring misschien een idee: jij, Bert en ik alledrie eenderde van 500 euro om het risico te delen?
Nee hoor Eric, ik heb er nog geen 5 euro voor over om te weten wie Guest is. Als ik weet wie hij is (Theo??, zoals jij toch zeker weet) kan ik bepalen of ik 500 euro zet op zo'n match. Als Guest niet vooraf zijn identiteit wil prijsgeven, wil ik wel spelen, maar niet om geld, tenzij jij die match sponsort.
Voor 500 euro speel ik liever zelf een match tegen Guest.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Mar 08, 2004 23:41

Guest wrote: Maar als jij voor een mooie prijzenpot (vanaf Euro 500) wil spelen, dan kunnen we daar zeker over praten...
Verkocht. Voor 500 euro inzet de man.
Vijf partijen tijdens het aanstaande NK?

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Moed

Post by Kosmos » Tue Mar 09, 2004 00:00

Zozo edelmoedige Eric neemt de handschoen op!
Compliment voor de moed van Eric!
Heaven is no location, but a state of mind

Post Reply