Royement

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 04, 2003 01:53

Wytze Sytsma wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Wytze Sytsma wrote: En als Tjalling 59 minuten te laat was binnengekomen en hij had de partij verloren. Vervolgens zeggen de arbiters tegen Tjon: het is wel een nadeel om met 59 minuten minder te spelen. Ga je er mee accoord om de partij over te spelen?
Is het dan onsportief om nee te zeggen.
De vergelijking gaat niet op beste Wytze!
Tjalling had zijn niet-op-tijd-aanwezig-zijn in 2001 geheel aan zichzelf te wijten.
Het onterechte royement van Tjalling was te wijten aan Jozef Linssen en Leen de Rooij.
Goed, stel in het bovenstaande geval, dat Tjalling (of iemand anders, dat doet er nu even niet toe) te laat was, omdat iemand betrokken bij de organisatie hem verkeerd had ingelicht over de begintijd of over de locatie of zo. De partij wordt gewoon gespeeld met 59 minuten minder voor de speler die te laat komt. Na afloop wordt aan de tegenstander, die gewonnen heeft, gevraagd om de partij over te spelen.
Is het onsportief om dan nee te zeggen?
Nee, dat zou niet onsportief zijn.
Maar ik neem aan dat Apeldoorn geprotesteerd heeft tegen de gang van zaken op 1 november, hoewel ik me kan voorstellen dat men zo in de war was -getuige de reacties van secretaris André de Koning- dat men vergeten is een officieel protest op het wedstrijdformulier te laten aantekenen.
Het zou dus onsportief zijn van jullie vereniging Maas van 't Hoog om de wedstrijd op te eisen.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Tue Nov 04, 2003 01:55

Tsja Hanco, waar ben je vilein? Om je zelfinzicht te vergroten, mag je daarnaar zelf op zoek.
Ik stel je adviezen niet zo op prijs.
Houd ze liever voor je, svp.
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 04, 2003 01:57

Kosmos wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote: Dat heb je goed begrepen, JP!
Ebbo is i.t.t. mij (Prozac-, alcohol- en cannabisverslaafde, dankje goede vriend Hanco! Ik vergeef het je jongen, dat je vertrouwlijke informatie misvormt en openbaar maakt) in staat tot zelfkritiek:
Koot: "Wat hebben wij geleerd van deze zaak, Ebbo?"
"Wellicht (sic!) hebben wij het royement van de GDB iets te overhaast overgenomen."
Verslaafd heb ik nooit gezegd.
Daarnaast heb ik altijd begrepen dat jij en ik niets te verbergen hebben en dat we dus het Peter Tosh-principe 'Live clean, let your works be seen'-principe
kunnen hanteren. Het spijt me als dit wat jou betreft op een misverstand berust.
Je opmerkingen over middelengebruik zijn niet conform de werkelijkheid.
Ik raad jonge dammers het gebruik van cannabis af, omdat dit een negatieve invloed heeft op de werking van het werkgeheugen (of korte-termijn-geheugen).

Ik herken me niet in jouw analyse, Hanco.
Ik heb juist een gezonde dosis zelfkritiek. Ik ben vergevingsgezind, barmhartig.
Mijn tekortkoming is te sterke emotionele betrokkenheid in discussies, leidend tot conflictuitlokkend gedrag.
Ik probeer mij te ontwikkelen als mens. Misschien word ik nog wel eens wijs... (De wonderen zijn de wereld nog niet uit!)

Kun jij ook tekortkomingen van jezelf onder ogen zien, Hanco?
Jawel, maar ook mij bezorgt dat soms pijn. Het ego wil niet wat het Zelf beter vindt!

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Nov 04, 2003 02:00

Hanco Elenbaas wrote:
Wytze Sytsma wrote:
Hanco Elenbaas wrote: De vergelijking gaat niet op beste Wytze!
Tjalling had zijn niet-op-tijd-aanwezig-zijn in 2001 geheel aan zichzelf te wijten.
Het onterechte royement van Tjalling was te wijten aan Jozef Linssen en Leen de Rooij.
Goed, stel in het bovenstaande geval, dat Tjalling (of iemand anders, dat doet er nu even niet toe) te laat was, omdat iemand betrokken bij de organisatie hem verkeerd had ingelicht over de begintijd of over de locatie of zo. De partij wordt gewoon gespeeld met 59 minuten minder voor de speler die te laat komt. Na afloop wordt aan de tegenstander, die gewonnen heeft, gevraagd om de partij over te spelen.
Maar ik neem aan dat Apeldoorn geprotesteerd heeft tegen de gang van zaken op 1 november, hoewel ik me kan voorstellen dat men zo in de war was -getuige de reacties van secretaris André de Koning- dat men vergeten is een officieel protest op het wedstrijdformulier te laten aantekenen.
Het zou dus onsportief zijn van jullie vereniging Maas van 't Hoog om de wedstrijd op te eisen.
Nog één keer, Hanco, een wedstrijd die rechtmatig gewonnen is, hoef je niet op te eisen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 04, 2003 02:04

Kosmos wrote:Tsja Hanco, waar ben je vilein? Om je zelfinzicht te vergroten, mag je daarnaar zelf op zoek.
Ik stel je adviezen niet zo op prijs.
Houd ze liever voor je, svp.
Maar, als ik mijn adviezen jegens jou voor me moet houden, waarom permitteer jij je dan meningen over EvdW, Leen de Rooij, Henk Stoop, etc.???
Nogmaals, ik vind dat jij en Henk en Erik en Leen zo snel mogelijk met elkaar moeten worden geconfronteerd.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 04, 2003 02:06

Eric van Dusseldorp wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Wytze Sytsma wrote: Goed, stel in het bovenstaande geval, dat Tjalling (of iemand anders, dat doet er nu even niet toe) te laat was, omdat iemand betrokken bij de organisatie hem verkeerd had ingelicht over de begintijd of over de locatie of zo. De partij wordt gewoon gespeeld met 59 minuten minder voor de speler die te laat komt. Na afloop wordt aan de tegenstander, die gewonnen heeft, gevraagd om de partij over te spelen.
Nog één keer, Hanco, een wedstrijd die rechtmatig gewonnen is, hoef je niet op te eisen.
Het rechtmatige van deze overwinning staat juist ter discussie........

Wytze Sytsma

Post by Wytze Sytsma » Tue Nov 04, 2003 02:07

Hanco Elenbaas wrote:
Wytze Sytsma wrote:
Hanco Elenbaas wrote: De vergelijking gaat niet op beste Wytze!
Dan meet je dus met twee maten, Hanco. Dit voorbeeld komt behoorlijk overeen met de situatie van zaterdag. Ik ben me niet bewust van een protest van Apeldoorn. Waar hadden ze trouwens tegen moeten protesteren? Je kunt toch moeilijk protesteren tegen het niet op mogen stellen van een speler, die wel opgesteld is.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Nov 04, 2003 02:11

Wytze Sytsma wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Wytze Sytsma wrote: Goed, stel in het bovenstaande geval, dat Tjalling (of iemand anders, dat doet er nu even niet toe) te laat was, omdat iemand betrokken bij de organisatie hem verkeerd had ingelicht over de begintijd of over de locatie of zo. De partij wordt gewoon gespeeld met 59 minuten minder voor de speler die te laat komt. Na afloop wordt aan de tegenstander, die gewonnen heeft, gevraagd om de partij over te spelen.
Dan meet je dus met twee maten, Hanco. Dit voorbeeld komt behoorlijk overeen met de situatie van zaterdag. Ik ben me niet bewust van een protest van Apeldoorn. Waar hadden ze trouwens tegen moeten protesteren? Je kunt toch moeilijk protesteren tegen het niet op mogen stellen van een speler, die wel opgesteld is.
Ga nou maar lekker slapen, Wytze, en morgen gezond weer op. Dat 'overspelen' zal nooit serieus aan de orde zijn.

Wytze Sytsma

Post by Wytze Sytsma » Tue Nov 04, 2003 02:12

Eric van Dusseldorp wrote: Ga nou maar lekker slapen, Wytze, en morgen gezond weer op. Dat 'overspelen' zal nooit serieus aan de orde zijn.
Goed idee, welterusten.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 04, 2003 02:15

Wytze Sytsma wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Haast zou ik denken dat ook jij een KTAR-bord voor je kop hebt Wytze.
Damclub Apeldoorn moet protesteren tegen het onrechte royement van hun werknemer Goedemoed, wat een stempel gedrukt heeft op de voorbereiding van de overige werknemers en de concentratie tijdens de wedstrijd nadelig heeft beïnvloed.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 04, 2003 02:21

Wytze Sytsma wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Ga nou maar lekker slapen, Wytze, en morgen gezond weer op. Dat 'overspelen' zal nooit serieus aan de orde zijn.
Goed idee, welterusten.
Helemaal geen welterusten Wytze!
Ik wens je de nachtmerrie toe, die Tjaling en DC Apeldoorn dit weekend is overkomen.
En ik hoop dat je dankzij deze nachtmerrie begrip zult kunnen opbrengen voor wat Apeldoorn afgelopen weekend is overkomen.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Tue Nov 04, 2003 02:33

Van de redactie van Het Damspel,
Bob Nuys en Henk de Witt

Bestuur van de KNDB

Delft/Leeuwarden, 3 november 2003

Betreft royement Tjalling Goedemoed

Beste bestuurders,

Met verbijstering en ongeloof namen wij kennis van het royement van Tjalling Goedemoed.
Tjalling is één van de beste mensen in de damwereld. Vaste medewerker van Het Damspel, lid van de Bondsraad, jeugdtrainer en publicist met vernieuwende ideeën.

Zo’n man royeer je niet, daar ben je zuinig op. Tenzij er sprake is van ernstige feiten. De brief aan ons gericht met de mededeling van het royement vermeldt geen enkel feit. Uit informatie uit andere bronnen komen redenen voor het royement naar voren die wel heel licht zijn. Op deze manier kunnen we nog wel een paar honderd mensen royeren.

Tjalling staat er om bekend dat hij geen blad voor de mond neemt en scherp kan polemiseren. Maar altijd met open vizier en nooit achterbaks. Dat hij iemand een ‘chanteur’ (Franse woord voor zanger) heeft genoemd lijkt ons nogal onschuldig gezien de beledigingen die dambroeders (damzusters doen hieraan gelukkig nog niet mee) elkaar via internet plegen toe te voegen.
Dat hij het klikspaangedrag van een KNDB lid aanpakt middels de vergelijking ‘als een NSB’er’ is scherp, op of misschien over het randje, maar nogmaals dan weten wij nog wel een aantal leden die meer voor royement in aanmerking komen.

Wat ons verder verbijstert is de razendsnelle manier waarop de KNDB het royement van de Gelderse dambond heeft overgenomen, zonder zelfs maar het voltallige KNDB bestuur hier over in te lichten. Zo ga je niet met prominente leden om. Bovendien worden Tjallings clubs De Oldehove en Apeldoorn en de Friese Dambond gedupeerd.

Wij beschouwen het royement als een bestuurlijke dwaling die op de kortst mogelijke termijn ongedaan moet worden gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Bob Nuys
Henk de Witt
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 04, 2003 02:40

::

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue Nov 04, 2003 08:15

ZevenInEenKlap wrote:
Arjen de Mooij wrote:Lieve zevenineenklap,

ik denk dat Bert het boek Animal Farm van Orwell bedoelt.
Bert maakte een grapje dat je het op de mavo had gelezen, dat was kleinerend bedoelt. Daar moesten wij allemaal om lachen, want je kwam ook nogal dom over met je verhaaltje. Dat je het voor je studie hebt gelezen maakt het niet minder grappig.
Ik zie trouwens ook nergens bert insinueren dat jij het verhaal uit orwell hebt.
Lieve Arjen,

Ik weet dat hij dat boek bedoelde. Ik weet dat het kleinerend was bedoel, maar ik probeerde het volwassen te behandelen, dat mag dan blijkbaar weer niet. Het verhaaltje was iets wat me te binnen schoot en wat in grote lijnen wel overeenkwam met de huidige situatie in onze dambond. Gezeur tussen leden/bestuur. Bestuur dat zijn ijzeren hand voert over ons en zegt dat het het beste met ons voor heeft. Wij die plots inzien dat dat niet rechtvaardig is en dat bestuur willen omverwerpen. Die grote lijnen kloppen toch echt allemaal met het verhaal. Ik wilde Bert alleen even uitleggen dat ze dat boek wel degelijk op hoger niveau lezen, maar dat zal hij waarschijnlijk nooit hebben hoeven doen, hij kwam niet verder dan animal farm, blijkaar.
Het is overigens wel hele simpele humor, maar ach, ieder zijn eigen ding hè, intelligentie kan je vaak afmeten aan humor, laten we dat hier ook maar op toepassen.
Die insinuatie kan ik mis hebben, maar ik dacht dat Bert met
> Vergissen? hahahahahahaha

Je hebt er helemaal niks van begrepen man. Het ging je toch om de humor? Sarcasme? Big picture weet je nog wel? Een kwestie van je vijfstappenplan doorwerken, koekenbakker! < toch echt inging op dat ik niks begreep van Orwell z'n boek. Je kan het op verscheidene manieren lezen.
Lieve Bart (je moet het zijn, je gebruikte op damweb forum "en zo staat het geschreven" eerst onder je eigen naam en liet vallen dat je in Utrecht studeert)

Mijn bedoeling was louter je een plezier te doen met wat onvervalst sarcasme. Je vroeg daar toch zelf om? Daarbij heb ik me keurig aan je stappenplan gehouden die jij eerder dicteerde aan ons, niet nozelen: hoeft niet allemaal waar te zijn, gaat om de big picture en let op de humor, enzovoorts. Maar jij nam het vervolgens nogal serieus op. Of was dit ook een vorm van humor?

Ik heb inderdaad alleen animal farm gelezen op de middelbare school (was het in de brugklas?). Daarna bestudeerde ik liever de kellervariant in plaats van de boeken op mijn engelse lijst. Mijn docente dacht vast, die jongen is zo braaf, die heeft keurig alles gelezen. Zo heb ik mijn middelbareschooldiploma dus uiteindelijk gehaald. Mensen die mij graag willen pakken kunnen dit bericht doorsturen naar het Erfgooierscollege in Huizen. Ik heb hier overigens wel spijt van, sinds het niet meer verplicht is lees ik weer.

DeletedProfile

waarschwingen?

Post by DeletedProfile » Tue Nov 04, 2003 11:03

Zijn er nog wel waarschuwingen vanuit het bestuur aan jou adres gekomen Tjalling? Ik kan me voorstellen dat ze niet blij zijn met jou handelswijze...

Post Reply