NK2005 (DG Het Noorden 100jaar)
Heb ik iets gemist of heeft dit krantenartikel werkelijk helemaal niets met het topic te maken?
Ondertussen komt het NK steeds dichterbij. De site (www.nkdammen2005.nl) heeft de afgelopen dagen weer een flinke update ondergaan. Zo zijn er bijvoorbeeld, niet onbelangrijk, weer enkele sponsors toegevoegd. Ook informatie over de speellocaties, Martiniplaza en Sportcentrum Kardinge, is er te vinden. En, ik zou het bijna vergeten, het programma, met daarin alle nevenactiviteiten die op dit moment vast staan.
Vriend van 'Het Noorden 100 jaar' worden kan nog steeds. Zie daarvoor de site.
Ondertussen komt het NK steeds dichterbij. De site (www.nkdammen2005.nl) heeft de afgelopen dagen weer een flinke update ondergaan. Zo zijn er bijvoorbeeld, niet onbelangrijk, weer enkele sponsors toegevoegd. Ook informatie over de speellocaties, Martiniplaza en Sportcentrum Kardinge, is er te vinden. En, ik zou het bijna vergeten, het programma, met daarin alle nevenactiviteiten die op dit moment vast staan.
Vriend van 'Het Noorden 100 jaar' worden kan nog steeds. Zie daarvoor de site.
- Hanco Elenbaas
In dat artikel staat dat de schaakbond de halve finales organiseert in het nieuwe gebouw van een provinciaal Waterschap. Misschien een idee voor dammers die in de toekomst moeite hebben met sponsors vinden.m wrote:Heb ik iets gemist of heeft dit krantenartikel werkelijk helemaal niets met het topic te maken?
- Hanco Elenbaas
Onderstaand stukje van steenslag is beslist niet onbelangrijk.
In 1988, 1989 hebben Raoul Alias en ik samen met Streetcornerwork Amsterdam een aantal fondsen aangeschreven om denksportcentrum Baba Sy op te zetten. Binnen een jaar hebben we 16.000 gulden gekregen van die fondsen.
In 1988, 1989 hebben Raoul Alias en ik samen met Streetcornerwork Amsterdam een aantal fondsen aangeschreven om denksportcentrum Baba Sy op te zetten. Binnen een jaar hebben we 16.000 gulden gekregen van die fondsen.
steenslag wrote:Voor het NK komt het veel te laat, maar misschien hebben toekomstige organisatoren hier iets aan. Vroeger moest ik ook af en toe fondsen werven voor activiteiten van een studentenvereniging. Daar bestond gelukkig een vaste procedure voor.
Begin ongeveer een jaar van tevoren.
De eerste externe stap was meen ik: vorm een comité van aanbeveling. De burgemeester, de commisaris van de koningin, Wiersma, Sijbrands, het is niet gauw gek genoeg. Dan naar de bibliotheek voor het fondsenboek ( http://www.fondsenboek.nl/ ). Van de 800 fondsen blijken er vaak maar een paar van toepassing, en je moet een beetje in hun straatje denken. Het zou me niets verbazen als een aantal fondsen niets met dammen hebben, maar wel met Fries cultuurgoed. Daar zou je, voor dit NK met als nevenactiviteit Fries dammen, al mee scoren. Stuur die paar fondsen een op hen toegesneden brief en stuur de namen van je comite van aanbeveling mee. Die fondsen vergaderen vaak maar een paar keer per jaar, dus verwacht niet onmiddellijk uitsluitsel, maar een paar duizend euro en een verliesgarantie heb je zo te pakken. Dan wordt het tijd om sponsors aan te trekken. Hamer niet teveel op de publicitaire waarde, dat kunnen ze zelf veel beter inschatten. Vermeld wel je comité en je fondsaanvragen en de sponsors die je al hebt. Er zou overigens een lijst moeten zijn met dammers die invloed hebben op PR-budgetten. Hein Wilsens, ik zeg maar wat, zou daar ook op moeten staan.
Er waren nog meer stappen, maar die ben ik vergeten. Oh ja, bedank iedereen schriftelijk voor hun reactie, positief of negatief. Je kunt ze nog nodig hebben.
En alsjeblieft, geef ze waar voor hun geld. Blaas relletjes op, creeer ze desnoods. Bij het Corus-schaaktoernooi kon ik toevallig in de keuken kijken, en die hebben daar een fulltime persbegeleider neergezet die het leuk maakt voor journalisten (Timman speelt niet! Timman is boos! Een kilometer pers voordat het toernooi begonnen was).
Dit is amateur-advies. Composite, Henk de Witt, goede raad?
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Merkwaardig bericht. Als de organisatie recht heeft op een plaats (en ik vind dat een goede zaak, want dan weet je tenminste zeker dat er altijd een 'local hero' meedoet) dan maakt het toch niet uit of er 1 of 10.000 euro betaald wordt?Dagblad van het Noorden, 7 maart 2005 wrote:De organisatie heeft haar enige sponsorplaats bij gebrek aan euro's moeten inleveren bij de bond. Omdat vedetten als Ton Sijbrands en Harm Wiersma niet voor een vriendenprijsje komen opdraven, had het Groninger comité het vrijkaartje graag aan Sven Winkel gegeven. De Drent zal het nu helemaal op eigen kracht moeten doen.
-
In het SWR staat:Jan Pieter wrote:Merkwaardig bericht. Als de organisatie recht heeft op een plaats (en ik vind dat een goede zaak, want dan weet je tenminste zeker dat er altijd een 'local hero' meedoet) dan maakt het toch niet uit of er 1 of 10.000 euro betaald wordt?Dagblad van het Noorden, 7 maart 2005 wrote:De organisatie heeft haar enige sponsorplaats bij gebrek aan euro's moeten inleveren bij de bond. Omdat vedetten als Ton Sijbrands en Harm Wiersma niet voor een vriendenprijsje komen opdraven, had het Groninger comité het vrijkaartje graag aan Sven Winkel gegeven. De Drent zal het nu helemaal op eigen kracht moeten doen.
33.6.1 Het aantal deelnemers aan de finale bedraagt veertien.
33.6.2 Recht tot deelnemen hebben:
a. de spelers die in de laatstgehouden finale de eerste tot en met de vierde plaats in de eindstand bezetten;
b. de uit de voorafgaande halve finale gepromoveerde spelers;
c. maximaal twee internationale grootmeesters die tenminste eenmaal hebben deelgenomen aan wedstrijden waarbij de wereldtitel direct op het spel stond, mits zij door het Bestuur zijn uitgenodigd aan de finale deel te nemen en deze uitnodiging voor de aanvang van de voorafgaande halve finale hebben geaccepteerd;
d. en voorts zo nodig ter aanvulling van het deelnemersaantal één of meer na advies van de Commissie Training en Opleiding door het Bestuur aan te wijzen spelers.
Op punt c slaat de uitdrukking: "Sijbrands en Wiersma mogen altijd meedoen, als ze daar zin in hebben".
Dat zal dan wel geld kosten. Als de organisator dat geld niet heeft, moet hij de plaatsen "inleveren".
Er is geen sprake van een organisatieplaats/vrijkaartje.
Dit keer is besloten ter voldoening aan punt d een barrage te laten spelen.
Inderdaad een merkwaardig bericht. Maar in de pers raken wel vaker nuances zoek.
Veel updates op de site van het NK, de deelnemer sen de nevenactiviteiten worden nader toegelicht (zie bijvoorbeeld het experidammen) enz enz enz
houd de site in de gaten!
www.nkdammen2005.nl
houd de site in de gaten!
www.nkdammen2005.nl
Winkel - Scholma
Barrage om NK-ticket 2005
Wie wil weten hoe Scholma dit standje op bijzonder stijlvolle wijze in winst had kunnen zetten door middel van een ouwerwetse tric-trac-truc,
klikke op:
http://www.damwereld.com/xbb/modules/ne ... ?storyid=6
Heaven is no location, but a state of mind
-
waar blijven de live partijen
als zo gaat,voorspelt dat zeer weinig
[img]images/smilies/icon_evil.gif[/img]
als zo gaat,voorspelt dat zeer weinig
[img]images/smilies/icon_evil.gif[/img]
Tja, geen live partijen....was ook al aan het zoekn [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]
Zelfs geen nieuws over de opening of het zgn. wereldrecord. Beetje teleurstellend. Denk dat ik een stuk minder zal kijken op de site...Damsaurus wrote:Tja, geen live partijen....was ook al aan het zoekn [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]
-
16.28 uur:
Animaties ronde 1 zijn op de site te vinden [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Winkel - Barkel 1-1
Animaties ronde 1 zijn op de site te vinden [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Winkel - Barkel 1-1
-
- Real name: Irene Stegeman
Haha, jammer Mikkel, ik had het toch goed.. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]AnDa wrote:16.28 uur:
Winkel - Barkel 1-1
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~