BIJ-NAMEN!!!!
Re: Puntenneuker
Maar waarom noemde je Wiebo een puntenneuker, Eric wil het publiek weten?Eric van Dusseldorp wrote:Dat is inderdaad het goede antwoord.Kosmos wrote:Ik herinner mij een verhaal zich afspelend tijdens een zomertoernooi van Nijmegen dat Andries Bakker circa tien keer verteld heeft en waarin de term "Puntenneuker" een hoofdrol speelde.Eric van Dusseldorp wrote:Raadseltje:
Wie staat er in de damwereld bekend als 'puntenneuker' en hoe is deze bijnaam ontstaan?
(Overigens: voor de winnaar geen € 10 !)
Ik meen dat Andries elke keer weer dubbel lag over de gebeurtenis dat Eric van Dusseldorp aan de andere kant van het overvolle terras op de Keizer-Karel-plein te Nijmegen Wiebo Drost zag zitten en keihard over het volle terras tetterde: "Heee, Wiebo, ouwe PUNTENNEUKER!"
De uitleg mag je zelf geven.
Dan nu een tweede raadsel. Wie bedacht ooit de bijnaam en perfecte anagram Patser van der Cak?
Jammer dat er geen euro's mee te winnen waren....
Heaven is no location, but a state of mind
Logicus
Hoezo, Hans is toch zelf ook een patser?dam'right wrote:Dat lijkt me typisch een uitspraak van Hans Vermin.
Casper gaf Kees ooit heel goed advies (we hadden net de Klaveren verlaten en stonden tussen de tramrails, Kees zou afreizen met Oranje naar OekraÃ?ene):
"Kees, denk niet dat je God bent, want je bent God niet."
Vooral die uitleg: "Want je bent God niet" sprak mijn boerenverstand aan.
Ik dacht: "Die Casper is een groot logicus."
ondanks het feit dat de puntenneuker tientallen ratingpunten meer had (20 o.i.d.) hakte hij er vrolijk op los tegen eric v.D. dit kon de laatste ABSOLUUT niet begrijpen (hij heeft gv... een hogere rating!!! en dan nog op remise spelen???) tja, toen had de puntenneuker nog een redelijke rating, na die wedstrijd is het daarmee hart achteruit gegaan!! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
hart??? ben nog niet echt wakker [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]
Caveman
Waarom gebruik je de edit-knop niet? Dan ziet niemand dat je niet zo goed kunt schrijven, Caveman!blondegod wrote:hart??? ben nog niet echt wakker
Overigens stel ik voor om voortaan te reppen van de "Puntencopuleerder". We moeten aan ons imago denken tenslotte.
Ik las laatst een fragment uit een jeugdboek. Ik had net 5 zinnen gelezen toen een jongen door twee tieners voor "Smerige NSB-er!" werd uitgemaakt. Het betrof een metafoor voor verklikker.....
Ik ga morgen naar de uitgever om hem een fikse uitbrander te geven. Wat een opvoeding krijgen die kinderen. Straks schrijven ze zoiets nog zelf op ook!
-
Gezien de structuur van de bijnaam - men neme een naam en haspele de letters door elkaar - lijkt me dit een bijnaam die Hein Meijer bedacht heeft, want die heeft wel meer van dit soort bijnamen op zijn geweten.Eric van Dusseldorp wrote:Dat is inderdaad het goede antwoord.Kosmos wrote:Ik herinner mij een verhaal zich afspelend tijdens een zomertoernooi van Nijmegen dat Andries Bakker circa tien keer verteld heeft en waarin de term "Puntenneuker" een hoofdrol speelde.Eric van Dusseldorp wrote:Raadseltje:
Wie staat er in de damwereld bekend als 'puntenneuker' en hoe is deze bijnaam ontstaan?
(Overigens: voor de winnaar geen € 10 !)
Ik meen dat Andries elke keer weer dubbel lag over de gebeurtenis dat Eric van Dusseldorp aan de andere kant van het overvolle terras op de Keizer-Karel-plein te Nijmegen Wiebo Drost zag zitten en keihard over het volle terras tetterde: "Heee, Wiebo, ouwe PUNTENNEUKER!"
Dan nu een tweede raadsel. Wie bedacht ooit de bijnaam en perfecte anagram Patser van der Cak?
Het is natuurlijk geen echte bijnaam - een bijnaam is pas een bijnaam als je 'm gebruikt om iemand daarwerkelijk te benoemen. Bevredigende logica weer, zal Kosmos blij mee zijn.
Creatievere bijnamen voor me, die ook echt gebruikt zijn:
- "Tak"
- "Takkie" (het hondje van Jip en Janneke, naar ik meen)
- "Spookie"
- "Guaizai" (Spookie in het Cantonees, als ik het me goed herinner tenminste en met de nodige reserves voor wat betreft de spelling)
- "Casper - nu in de bioscooop!" (Toen de film "Casper" net in de bioscoop was)
- "Caspergesoep" (die vind ik het meest origineel - rijmt op aspergesoep voor de minder snuggeren onder ons)
Ik herinner me als de dag van gisteren dat ik saam met Nadine in de bioscoop naar Caspar keek. Caspar het spook was het, Casper!Casper van der Tak wrote:Gezien de structuur van de bijnaam - men neme een naam en haspele de letters door elkaar - lijkt me dit een bijnaam die Hein Meijer bedacht heeft, want die heeft wel meer van dit soort bijnamen op zijn geweten.Eric van Dusseldorp wrote:Dat is inderdaad het goede antwoord.Kosmos wrote: Ik herinner mij een verhaal zich afspelend tijdens een zomertoernooi van Nijmegen dat Andries Bakker circa tien keer verteld heeft en waarin de term "Puntenneuker" een hoofdrol speelde.
Het is natuurlijk geen echte bijnaam - een bijnaam is pas een bijnaam als je 'm gebruikt om iemand daarwerkelijk te benoemen. Bevredigende logica weer, zal Kosmos blij mee zijn.
- "Tak"
- "Spookie"
- "Guaizai" (Spookie in het Cantonees, als ik het me goed herinner tenminste en met de nodige reserves voor wat betreft de spelling)
- "Caspergesoep" (die vind ik het meest origineel - rijmt op aspergesoep voor de minder snuggeren onder ons)
Of ben ik nu in de war met een damknulletje die Caspar hette? Volgens mij heetten ze allebei Caspar!
Zelf vind ik Patser van der Kak leuker. Maar dat vind jij natuurlijk minder leuk. Overigens zijn patsers veel toleranter dan hippies, wist je dat?
-
- Hanco Elenbaas
Casper een patser??Kosmos wrote: Zelf vind ik Patser van der Kak leuker. Maar dat vind jij natuurlijk minder leuk. Overigens zijn patsers veel toleranter dan hippies, wist je dat?
Rond 1990 heb ik met wat anderen ± anderhalf jaar denksportcentrum Baba Sy gerund op het Staringplein in Amsterdam.
Om de zaak op te zetten hadden we startsubsidies verzameld via de Stichting Streetcornerwork. Daar kregen we het advies om in het begin wat wiet te verkopen om de huur te kunnen betalen.
De gemeentepolitie bleek dat geen goed idee te vinden. Bij de eerste de beste inval werd een halve kilo marihuana in beslag genomen, prachtige Colombiaanse buitenwiet.
Een grote strop voor ons, temeer daar ons om die reden een drankvergunning zou worden geweigerd. En volgens de KNDB was de ruimte niet geschikt voor clubcompetitiewedstrijden, zodat Amsterdam '80/Hiltex er het Kampioensseizoen '89-'90 niet mocht afmaken.
Casper zorgde toen voor wat pleisters op de wonden door zijn backgammonvrienden een keer per week naar de tent te brengen, waardoor de zaken op het Staringplein mooi afgerond konden worden.
Casper een patser?? Hahahah.
Last edited by Hanco Elenbaas on Thu Apr 15, 2004 01:01, edited 1 time in total.
Ik vind de naam gewoon grappig. Dat wil niet zeggen dat ik Casper een patser vind. Casper is een prima kerel. Maar misschien zijn er ook wel heel leuke patsers, nuja kakkers dan.Hanco Elenbaas wrote:Casper een patser??Kosmos wrote: Zelf vind ik Patser van der Kak leuker. Maar dat vind jij natuurlijk minder leuk. Overigens zijn patsers veel toleranter dan hippies, wist je dat?
Rond 1990 heb ik met wat anderen ± anderhalf jaar denksportcentrum Baba Sy gerund op het Staringplein in Amsterdam.
Om de zaak op te zetten hadden we startsubsidies verzameld via de Stichting Streetcornerwork. Daar kregen we het advies om in het begin wat wiet te verkopen om de huur te kunnen betalen.
De gemeentepolitie bleek dat geen goed idee te vinden. Bij de eerste de beste inval werd een halve kilo marihuana in beslag genomen, prachtige Colombiaanse buitenwiet.
Een grote strop voor ons, temeer daar ons om die reden een drankvergunning zou worden geweigerd. En volgens de KNDB was de ruimte niet geschikt voor clubcompetitiewedstrijden, zodat Amsterdam '80/Hiltex er het Kampioensseizoen niet mocht afmaken.
Casper zorgde toen voor wat pleisters op de wonden door zijn backgammonvrienden een keer per week naar de tent te brengen, waardoor de zaken op het Staringplein mooi afgerond konden worden.
Casper een patser?? Hahahah.
Casper van der Tak wrote:Gezien de structuur van de bijnaam - men neme een naam en haspele de letters door elkaar - lijkt me dit een bijnaam die Hein Meijer bedacht heeft, want die heeft wel meer van dit soort bijnamen op zijn geweten.Eric van Dusseldorp wrote:Dat is inderdaad het goede antwoord.Kosmos wrote: Er schiet mij er plotseling ook 1 te binnen : CasPervers
Ik herinner mij een verhaal zich afspelend tijdens een zomertoernooi van Nijmegen dat Andries Bakker circa tien keer verteld heeft en waarin de term "Puntenneuker" een hoofdrol speelde.
- "Tak"
- "Spookie"
-