Goedemoed exit bondsraad

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Signaal

Post by Kosmos » Sat Feb 28, 2004 00:53

Aan het bestuur van de KNDB

Betreft: tegenstrijdige verklaringen

Aan de hand van de brief van de heer Bouma aan Bondsraad en KNDB-bestuur kom ik tot de conclusie dat onze voorzitter Ebbo de Jong bij de behandeling van de ‘royementskwestie’ blijft steken in tegenstrijdigheden.

Ik citeer uit de brief van de heer Bouma (Bouma op zijn beurt citeert de notulen van de Bondsraadvergadering):

“Bouma is van mening dat alleen de Tuchtcommissie een royement van drie dagen op kan leggen. Hij wil weten of het bestuur in de toekomst vaker straffen uit zal delen.
E. de Jong zegt dat dat niet de bedoeling is en dat deze straf als een signaalfunctie gezien moet
worden.

Bouma is van mening dat alleen de Tuchtcommissie een schorsing van drie dagen of andere straffen op kan leggen. Hij wil weten, n.a.v. de verklaring van 4 december 2003 (en nu citeer ik maar weer even: “Wellicht is het zinnig in de nieuwe statuten het bestuur het recht te geven genuanceerdere straffen te kunnen uitdelen.�) of het bestuur zich het recht voorbehoudt om in de toekomst vaker straffen uit te delen en dus op de stoel van de Tuchtcommissie wil gaan zitten.
E. de Jong beantwoordde uiteindelijk deze vraag met een kort: Nee.�

Als het bestuur niet van plan is om in de toekomst tuchtstraffen uit te delen dan is het absurd om over een signaalfunctie te spreken. Welk signaal wordt er eigenlijk afgegeven? Welnu, dat ook al kan het niet, Ebbo toch straffen uitdeelt? Het signaal misschien dat leden geen enkel recht hebben? Het signaal dat de statuten met voeten getreden worden door de voorzitter? Het signaal dat iemand zonder vorm van proces veroordeeld kan worden?

Voor ieder weldenkend mens is het duidelijk dat de driedaagse schorsing niet gehandhaafd kan blijven. Zolang Ebbo weigert zijn fout te herstellen en de statuten en leden blijft minachten, is de zaak niet afgehandeld. Ik eis volledig eerherstel!
Op de argumenten in mijn vorige brief aangedragen, kwamen geen tegenargumenten. Conclusie: Wat is schreef is logisch en onweerlegbaar.
Mocht het bestuur vasthouden aan de onrechtmatige schorsing van 3 dagen, dan beraad ik mij op nadere stappen.

Groet Tjalling Goedemoed
Heaven is no location, but a state of mind

Post Reply