Grof taalgebruik/beledigingen op internet strafbaar???

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Thu Nov 06, 2003 12:46

Hanco Elenbaas wrote:Image
En wat betreft de onzinnige gedachte dat
de wedstrijd DC Apeldoorn - Maas van 't Hoog
overgespeeld moet worden:
Luister naar mijn verstandige leerling Marcel Kosters!!
Deze jongeman begrijpt de situatie haast even goed als ik!
Die Alexander Presman kletst maar wat, elders op dit Forum.
Een goede profspeler hoort niet beïnvloed te worden door
het idee dat medespeler Goedemoed wel eens een
reglementaire nul zou kunnen krijgen.
Mijn Marcel heeft gelijk: DC Apeldoorn heeft dringend een
sportpsycholoog nodig!
Haha, ik vind hem mooi, Hanco. Overigens wil ik als goed leerling van
Henk Fokkink nog wel kwijt dat Apeldoorn niet de enige club is die wel
wat hulp kan gebruiken als het gaat om vrij normale zaken (ook voor
niet professionele clubs) zoals wakker worden en omgaan met tegenslag.
Vanwaar toch jouw persoonlijke frustratie over de werkelijkheid van het
alledaagse damleven? Dat is toch niet de kern van het Taoïsme, de
stroming waar ook jij zoveel sympathie voor voelt, steun en houvast aan
ontleent? Ik heb het voor de zekerheid nog eens nagezocht op internet
en op de eerste de beste site kom ik de volgende zin tegen:

"In zijn meest fundamentele vorm is Taoisme een manier van leven en werken die accepteert wat er gebeurt, het waardeert en ervan leert."
Zie http://www.innerned.com/tao.html

Als je je ook maar een klein beetje zou laten leiden door bovenstaand
principe, zie ik niet hoe je tot ideeën als het overspelen van wedstrijden
kunt komen die - als je het even sec bekijkt - grotendeels te danken zijn
aan fouten gemaakt door spelers van het eigen team, maar waarvan de
oplossing onevenredig drukt op clubs, teams en spelers die helemaal
niets daarmee van doen hebben. Al zou het maar de extra tijd en het
extra geld zijn wat je als helemaal niet club- of egocentrisch denkend Taoïst vraagt van je sympathieke mededammers.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Nov 06, 2003 13:21

Het lijkt erop dat je Fokkink aan het overtreffen bent Marcel.
Het is dan ook verstandig dat je je gedachtengoed vooral toetst aan dat van Fokkink. Hij respecteert jou!

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Thu Nov 06, 2003 14:22

Mogelijk gaat Apeldoorn haar thuiswedstrijden nu spelen in Mosul. De Irakese dambond schijnt volledig betrouwbaar te zijn. Ik garandeer u dat er van censuur geen sprake zal zijn. Het wedstrijdverslag van DCA-Hengelo stond al afgedrukt in het regionale blad van Tikrit.

De helden van het Apeldoornse DCA hebben in het onderlinge treffen tegen de giganten uit Hengelo ondanks het opstellen van een dissident een verdienstelijke 2e plaats behaald. De spelers uit Hengelo werden een na laatste. Die Apeldoorners moeten het allemaal wat positiever zien. Ook het verplaatsen van de onderlinge kompetitie naar Mosul heeft nog geen nadelige invloed gehad op de opkomst van de leden.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Thu Nov 06, 2003 14:30

Heeft iemand bovenstaand stukje al doorgestuurd naar de GDB of zal ik het effe doen?

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Thu Nov 06, 2003 15:28

Hanco Elenbaas wrote:Het lijkt erop dat je Fokkink aan het overtreffen bent Marcel.
Het is dan ook verstandig dat je je gedachtengoed vooral toetst aan dat van Fokkink. Hij respecteert jou!
Nu je je intieme vriend Henk F. er toch weer bij hebt weten te sleuren,
vraag ik me af wanneer dat verzoeningsgesprek tussen jullie twee staat
gepland? Hoewel, verzoening, ik heb jou eigenlijk enkel over Fokkink ge-
hoord. Van hem hoor ik hier niets over jou. Maar goed, ik moet gaan,
vanavond speel ik tegen Tinus Spoelbak in Mosul. Zou ik nog op tijd ko-
men? Misschien moet ik Toby Hage maar als gids meenemen.

Paul Wijninga

Post by Paul Wijninga » Thu Nov 06, 2003 15:40

Lijkt me duidelijk dat de dambond zich met zaken heeft bemoeid die hun niks aangaan. Straks word ik ook nog geschorst, omdat ik onderweg vanaf de damzaal geen licht op mijn fiets heb. Mooie boel. Trouwens. Tjalling komt dr zo mooi vanaf. De tuchtcommissie kan toch moeilijk een straf gaan uitdelen. Immers. Tjalling is al geschorst geweest en dat is na 3 dagen weer opgeheven. En 2 keer straffen voor een vergrijp is zelfs in een stalinistische staat not done.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Thu Nov 06, 2003 15:56

Paul Wijninga wrote:Lijkt me duidelijk dat de dambond zich met zaken heeft bemoeid die hun niks aangaan. Straks word ik ook nog geschorst, omdat ik onderweg vanaf de damzaal geen licht op mijn fiets heb. Mooie boel. Trouwens. Tjalling komt dr zo mooi vanaf. De tuchtcommissie kan toch moeilijk een straf gaan uitdelen. Immers. Tjalling is al geschorst geweest en dat is na 3 dagen weer opgeheven. En 2 keer straffen voor een vergrijp is zelfs in een stalinistische staat not done.
Vanwaar dit ongebreideld optimisme? Heb je nu nog niet door wat de NDB (De K zijn we wel kwijt inmiddels neem ik aan) van democratische waarden vindt?
Onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal, een anonieme tip, geen aanklacht geformuleerd, geen onderzoek, geen hoor en wederhoor, 5 bestuursleden niet in kennis gesteld, andere bestuursleden akkoord met niet-volledig-terugdraaien,schorsing blijft gehandhaafd, Apeldoorn gedupeerd,geen eerherstel en dan willen ze me dubbel straffen.
Geen zelfkritiek, geen spoor van spijt, maar wel landelijke golf van verontwaardiging en afschuw die voert tot ver over de grenzen van onze NDB.
De Nederlandse Schaak Bond is haar predikaat Koninklijke kwijtgeraakt door gebrek aan humor.
Iemand anders mag formuleren waarom de NDB zijn K hoort te verliezen.

Kom op mensen, vrijheid van meningsuiting is een verworvenheid waar we trots op moeten zijn! Het heeft ons land grootgemaakt! Wees trots op je vaderland en strijd voor de vrijheid van meningsuiting.
Iedere vermeende belediging kan aan een rechtbank voorgelegd worden, de NDB heeft belangrijker werk te doen dan een verklikkerscultuur kweken.
Ex-voorzitter Anton Schotanus, een nobel en verstandig mens, is enorm kwaad geworden dat NDBbestuurders de democratische waarden die in dit land gelden, aan hun laars hebben gelapt.
Heaven is no location, but a state of mind

Paul Wijninga

Post by Paul Wijninga » Thu Nov 06, 2003 17:08

Kom op mensen, vrijheid van meningsuiting is een verworvenheid waar we trots op moeten zijn! Het heeft ons land grootgemaakt! Wees trots op je vaderland en strijd voor de vrijheid van meningsuiting.
Iedere vermeende belediging kan aan een rechtbank voorgelegd worden, de NDB heeft belangrijker werk te doen dan een verklikkerscultuur kweken.
Nahhh. Nou moet je niet overdrijven Tjalling. Op zich was het niet helemaal jofel wat je schreef. Terecht dat je een rectificatie deed. Het gaat te ver om nu te zwaaien met vrijheid van meningsuiting. Wel is het waar dat de NDB (en GDB) zo'n beetje alle juridische grondregels hebben overtreden. Denk dat Schotanus dat ook precies bedoelt. Alleen al op basis hiervan hoort gewoon alles terug gedraaid te worden.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Thu Nov 06, 2003 17:15

Is op zich waar, maar hoe moest Tjalling weten dat de Gelderse Dambond hier aan zou komen. Hij poste het immers op een besloten forum.

Koops

Post by Koops » Thu Nov 06, 2003 17:57

Arjen de Mooij wrote:Is op zich waar, maar hoe moest Tjalling weten dat de Gelderse Dambond hier aan zou komen. Hij poste het immers op een besloten forum.
Ja, en dan mag je natuurlijk alles zeggen wat je wilt.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Thu Nov 06, 2003 19:32

Nee, dat formuleerde ik een beetje verkeerd.
Als je onder vrienden iets zegt, en het dammers Forum, en daar hebben we het over, zou wat mij betreft een plaats zijn met enigszins gelijkgestemden, dan wordt je het je vergeven, die mensen begrijpen dat je in een opwelling zoiets kan zeggen, je bedoelt het ook niet serieus.
Het is totaal niet openbaar en het kwetst ook niemand, tenzij iemand ongevraagd gaat kopiëren en doorsturen. Wat Tjalling deed was absoluut niet een openbare uitlating, hij hoefde er dus ook geen rekening mee te houden dat de betreffende persoon het onder ogen zou krijgen, en het was dan ook niet bedoeld om de betreffende persoon te kwetsen, het was slechts bedoeld om z'n hart te luchten. Tenminste daar ga ik vanuit, want ik kan natuurlijk niet in Tjalling z'n hoofd kijken.
Ik vind dus inderdaad dat ik in een besloten groepje alles kan zeggen wat ik wil, tenzij het aanzet tot discriminatie of misdrijven oid.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Nov 06, 2003 20:11

Arjen de Mooij wrote:Nee, dat formuleerde ik een beetje verkeerd.
Als je onder vrienden iets zegt, en het dammers Forum, en daar hebben we het over, zou wat mij betreft een plaats zijn met enigszins gelijkgestemden, dan wordt je het je vergeven, die mensen begrijpen dat je in een opwelling zoiets kan zeggen, je bedoelt het ook niet serieus.
Het is totaal niet openbaar en het kwetst ook niemand, tenzij iemand ongevraagd gaat kopiëren en doorsturen. Wat Tjalling deed was absoluut niet een openbare uitlating, hij hoefde er dus ook geen rekening mee te houden dat de betreffende persoon het onder ogen zou krijgen, en het was dan ook niet bedoeld om de betreffende persoon te kwetsen, het was slechts bedoeld om z'n hart te luchten. Tenminste daar ga ik vanuit, want ik kan natuurlijk niet in Tjalling z'n hoofd kijken.
Ik vind dus inderdaad dat ik in een besloten groepje alles kan zeggen wat ik wil, tenzij het aanzet tot discriminatie of misdrijven oid.
Er lijken me inderdaad aanzienlijk grote verschillen te zijn in het geval van mij en dat van Tjalling.
In de eerste plaats stuurde ik mijn verhaaltje ongevraagd door aan anderen, terwijl dat van Tjalling gesneaked is op een besloten Forum.
Verder had mijn geval een omvangrijker voorgeschiedenis
Er zijn met een beetje onwil wel overeenkomsten aan te wijzen.
Echter, oudere generaties kunnen vaak de confrontatie met jongere niet aan en hebben vanuit deze onhebbelijkheid doorgaans de gewoonte om met behulp van hun netwerk autoritair op hun strepen te gaan staan, terwijl juist meer tot oplossingen zou kunnen leiden de directe confrontatie wel als eerste keuze te zien.
Dat ik voor een jaar geschorst werd voor persoonlijke wedstrijden was misschien wel terecht.
Hoe dan ook, achteraf ben ik er heel dankbaar om.

Maar, als Tjalling op de een of andere manier geschorst of anderszins gedupeerd wordt, zal ook ik overwegen mijn lidmaatschap van de KNDB op te zeggen.
Op het gevaar af dat Tjalling nu juist een nog grotere kans loopt gestraft te worden, zie ik het toch als niet helemaal onbelangrijk om dit hier zo te stellen.
Misschien is het niet onverstandig hier een topic te openen over de Tuchtcommissie en haar leden, teneinde informatie te verzamelen over deze lieden en hun achtergrond, opdat 'Het Geweten' van de KNDB eens geanalyseerd wordt?

To manage your mind, know
that there is nothing, and then
relinquish all attachment to the
nothingness.

The Hua Hu Ching

Kosmos

Post by Kosmos » Fri Nov 07, 2003 03:05

Koops wrote:
Arjen de Mooij wrote:Is op zich waar, maar hoe moest Tjalling weten dat de Gelderse Dambond hier aan zou komen. Hij poste het immers op een besloten forum.
Ja, en dan mag je natuurlijk alles zeggen wat je wilt.
Of je iets mag zeggen of niet, bepaalt in een democratie nog altijd de rechter, petmans. En zo staat het dan ook geschreven!
Maar anoniem klikken, wat vind je daar dan van, Koops?

Kosmos

Post by Kosmos » Fri Nov 07, 2003 03:11

Hanco Elenbaas wrote:
Arjen de Mooij wrote:Nee, dat formuleerde ik een beetje verkeerd.
Er lijken me inderdaad aanzienlijk grote verschillen te zijn in het geval van mij en dat van Tjalling.
In de eerste plaats stuurde ik mijn verhaaltje ongevraagd door aan anderen, terwijl dat van Tjalling gesneaked is op een besloten Forum.
Verder had mijn geval een omvangrijker voorgeschiedenis
Er zijn met een beetje onwil wel overeenkomsten aan te wijzen.
Echter, oudere generaties kunnen vaak de confrontatie met jongere niet aan en hebben vanuit deze onhebbelijkheid doorgaans de gewoonte om met behulp van hun netwerk autoritair op hun strepen te gaan staan, terwijl juist meer tot oplossingen zou kunnen leiden de directe confrontatie wel als eerste keuze te zien.
Dat ik voor een jaar geschorst werd voor persoonlijke wedstrijden was misschien wel terecht.
Hoe dan ook, achteraf ben ik er heel dankbaar om.

Maar, als Tjalling op de een of andere manier geschorst of anderszins gedupeerd wordt, zal ook ik overwegen mijn lidmaatschap van de KNDB op te zeggen.
Op het gevaar af dat Tjalling nu juist een nog grotere kans loopt gestraft te worden, zie ik het toch als niet helemaal onbelangrijk om dit hier zo te stellen.
Misschien is het niet onverstandig hier een topic te openen over de Tuchtcommissie en haar leden, teneinde informatie te verzamelen over deze lieden en hun achtergrond, opdat 'Het Geweten' van de KNDB eens geanalyseerd wordt?

To manage your mind, know
that there is nothing, and then
relinquish all attachment to the
nothingness.

The Hua Hu Ching
Arjen verwoordt de zaken uitstekend. Dank daarvoor!

En ook Dank aan Hanco, dat je deze zaken eens duidelijk maakt.
Diverse andere personen wilden hun lidmaatschap opzeggen bij royement.
Want laten we wel wezen als de heer peeeep niet als anoniem lid was binnegeslopen en de mail had verklikt was er niks aan de hand geweest. Maar men hoeft niet eens zijn naam te noemen om iemand te verklikken .

Ook ik Hanco ben gelouterd door deze crisis.
En er zit ook iets heel positiefs aan : De massale steun die ik ontvangen mocht, heeft mij goed gedaan! Ik ben blij dat ik in de damwereld zit. Het is een mooie wereld met veel mooie mensen.

Kosmos

Dissident

Post by Kosmos » Fri Nov 07, 2003 03:54

Mogelijk gaat Apeldoorn haar thuiswedstrijden nu spelen in Mosul. De Irakese dambond schijnt volledig betrouwbaar te zijn. Ik garandeer u dat er van censuur geen sprake zal zijn. Het wedstrijdverslag van DCA-Hengelo stond al afgedrukt in het regionale blad van Tikrit.

De helden van het Apeldoornse DCA hebben in het onderlinge treffen tegen de giganten uit Hengelo ondanks het opstellen van een dissident een verdienstelijke 2e plaats behaald. De spelers uit Hengelo werden een na laatste. Die Apeldoorners moeten het allemaal wat positiever zien. Ook het verplaatsen van de onderlinge kompetitie naar Mosul heeft nog geen nadelige invloed gehad op de opkomst van de leden.
Arjen de Mooij wrote:Heeft iemand bovenstaand stukje al doorgestuurd naar de GDB of zal ik het effe doen?
Ik denk dat de geachte voorzitter van de GDB de heer Jozef Linssen (zie ook foto's van bewonderaars van deze man elders op dit forum) weinig kwaads ziet in de betiteling van Het Grote Kwaad (hij sprak over Nederlandse Schaak Bond) als dissident.
Het is een tefzekere kwalificatie van een lastig jongmens dat monddood moet worden gemaakt. Want woorden zijn gevaarlijk. Levensgevaarlijk.

Maak er nog een paar leuke Fred! Ze zijn top.

Post Reply