Jeugdtraining in Nederland

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Fri Jul 22, 2005 13:33

Arjen de Mooij wrote:
Urker wrote:Jongens, laten we blij zijn dat er nog puur talent is. Goedemoed heeft bewezen een fantastische trainer te zijn toch? Krajenbrink heeft al helemaal een geweldige staat van dienst en kennelijk heeft Stoop ook enorme capaciteiten. Het gat om de juiste combi van technische/didaktische kennis maar ook om de voorbeeldfunktie die je uitstraalt. Ik geloof niet in vriendjespolitiek want ik wil graag puur naief in het leven staan. Goedemoed lijkt mij een beetje te omstreden en dus ongeschikt. Krajenbrink kan ik niet beoordelen
Wat?? Jij gelooft niet in vriendjespolitiek, maar als iemand omstreden is, nee dan moeten we hem maar niets laten doen???

Wat dacht je van iemand trainer maken op basis van zijn trainerskwaliteiten. Als ie tijdens de training rare dingen zegt kun je hem alsnog wel ontslaan. Als je naief bent ga je er niet van tevoren van uit dat iemand slechte dingen doet omdat ie omstreden is, dunkt mij? (2 punten)
Elegante jump, goeie dunk, Zopje!
Overigens ben ik bij mijn leerlingen en dier ouders niet omstreden, krijg ik de stellige indruk.
Ik krijg de indruk dat ze mij waarderen en van me houden.
Laatst kreeg ik vijf vette vissen mee naar huis van de familie Wijnker.
Gisteren een kaart en een flapje van de Wu's.
Damtrainer zijn is een geweldig leuk beroep.
Ik ben dankbaar dat ik in dienst ben van de damkinderen en hun ouders en van Krajenbrink (als coördinator TO).

Waarom ben ik omstreden?
Omdat ik rebelleerde tegen corruptie!
Het begon allemaal met de herhaaldelijke chantagepogingen (waarvan 2 geslaagd en de derde is verijdeld) van Henk Stoop (inderdaad, Carthago dient verwoest te worden, dus mr. Bin laden: Aim your bombs at Chartago please instead of London!)
Ik ben aangeklaagd bij de TC omdat ik Stoop een 'Franse zanger' (citaat van levenskunstenaar Henk de Witt) heb genoemd. Ik werd vrijgesproken, omdat ik mij terecht zorgen had gemaakt volgens de TC dat ik voor de derde maal het slachtoffer zou worden van pogingen van Stoop mij als begeleider en eerder als trainer aan de kant te zetten. De TC heeft de zaak grondig uitgezocht destijds; het uitgebreide onderzoek staat zwart op wit en de conclusie luidt dus dat Stoop een paar maal zwaar over de schreef is gegaan in zijn machtswellustige beleid (Culemborg versus de rest!).
Toen deze poging via de officiële kanalen om mij te beschadigen mislukte, kwam de GDB in actie met een royement zonder aanklacht en zonder proces. De toenmalige voorzitter van de KNDB heeft zich mee laten sleuren.
Drie dagen later haalde men bakzeil.

Sindsdien ben ik omstreden.

Socrates was ook omstreden.
Jezus was ook omstreden (don't get me wrong, ik kan niet in Zijn schaduw staan).
De Boeddha is ook omstreden (er zijn mensen die beweren dat meditatie gevaarlijk is!).
Maar geweldige leraren als je het aan mij vraagt!
En most damkids they love me.
And I love them.
Ik geef les recht vanuit het hart.
Last edited by Kosmos on Sat Jul 23, 2005 06:36, edited 2 times in total.
Heaven is no location, but a state of mind

Maikel

Post by Maikel » Fri Jul 22, 2005 13:38

Amen...

Nescio

Post by Nescio » Fri Jul 22, 2005 13:59

Ik vind dat we heel blij moeten zijn met mensen als Tjalling Goedemoed. De damwereld is aan het vergrijzen en dat houdt in dat het aantal leden op een bepaald moment op natuurlijke wijze zal afnemen (we zijn immers geen Highlanders). Ik kan niet oordelen over zijn manier van trainen, aangezien ik er nooit bij ben geweest. Maar als je de reacties leest, dan zijn die bijna altijd positief. En de jeugd van tegenwoordig heeft zijn mondje echt wel klaar als hem of haar iets niet bevalt, dus het zal dan ook echt wel zo zijn. Jeugd is belangrijk als de toekomst er positief uit dient te zien. En mensen die bereid zijn om de jeugd te motiveren, die moet je koesteren in plaats van beschimpen.

Mensen die de damwereld op een positieve manier willen helpen, die moeten we koesteren. Eigenlijk zijn kwantiteit en enthousiasme zelfs belangrijker dan kwaliteit, maar daar doet niet iedereen het voor. Niet erg, weant een mengeling van deze twee is heel goed. Ik zal zelf nooit een topper worden, maar ik vind het spelletje al bijna 20 jaar geweldig. En dat zal vast nog wel een tijdje zo blijven.

Ieder mens heeft zijn nukken, zijn plussen en zijn minnen. Laten we die eens accepetren van elkaar en ophouden om met modder te gooien. Wie wordt daar nu ook maar iets wijzer van. Da damwereld is al zo klein, laten we zorgen dat die niet nog kleiner wordt. Jammer dat er zoveel egootje rondlopen in dit wereldje die denken dat ze iets voorstellen. Terwijl ze eiegenlijk niets voorstellen. De belangrijkste mensen, dat zijn de mensen die iets doen en die niet alleen maar kankeren op alles en iedereen. Als iedereen dat nu eens besefte.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Fri Jul 22, 2005 14:07

Kosmos wrote: Overigens ben ik bij mijn leerlingen en diens ouders niet omstreden, krijg ik de stellige indruk.
Ik krijg de indruk dat ze mij waarderen en van me houden.
Hier gaat het toch uiteindelijk om? Het is dan jammer dat allerlei randverschijnselen spelen die deze waarden doen ondersneeuwen.

Urker

Post by Urker » Fri Jul 22, 2005 14:36

Ik heb goede tegenargumenten gehoord. Als iedereen tevreden is over Goedemoed, ik heb geen reden tot twijfel hierin, aanstellen die man!!!! Of is er toch meer aan de hand? Vriendjespolitiek zou walgelijk zijn, is er bewijs of is het een subjektieve waangedachte? Minder grote woorden gebruiken Goedemoed, corruptie is een ernstige zaak.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Jul 22, 2005 14:58

Urker wrote:aanstellen die man!!!!
Via het forum wordt er natuurlijk niemand aangesteld.
Belangrijk is als er functies openvallen binnen de KNDB, dat er een heldere procedure is, waarbij vooraf ook duidelijk is wat criteria zijn, de werkzaamheden die verricht moeten worden en hoe de uiteindelijke besluitvorming is geregeld.

Ik vind dat de verantwoordelijke KNDB-bestuurder dat van tevoren helder moet maken aan belangstellenden.
Hetzelfde geldt ook voor de toekomstige vacature van bondsdirecteur.

Kosmos

Post by Kosmos » Fri Jul 22, 2005 15:45

Urker wrote:Ik heb goede tegenargumenten gehoord. Als iedereen tevreden is over Goedemoed, ik heb geen reden tot twijfel hierin, aanstellen die man!!!! Of is er toch meer aan de hand? Vriendjespolitiek zou walgelijk zijn, is er bewijs of is het een subjektieve waangedachte? Minder grote woorden gebruiken Goedemoed, corruptie is een ernstige zaak.
Ik stel je openheid (ontvankelijkheid) voor argumenten op prijs, beste Urker!

Corrupt is letterlijk omkoopbaar.
Corrupt betekent in ruime zin moreel verwerpelijk.
Ik had het over chantage en het ingaan op chantage.
In die context moet je het woord corruptie zien.

Urker

Post by Urker » Fri Jul 22, 2005 16:07

Ik neem aan dat je doelt op Krajenbrink maar vooral de officials van de KNDB? Wat ik dan nog niet begrijp is dat je wel bereid bent gevonden columnist te zijn in Nijmegen (leuke artikelen) Is dat een signaal van goede wil of???? Visser heeft dan een andere pet maar blijft natuurlijk de rechterhand van Haijtink. Dus......wek jij dan niet een beetje de indruk dat je met 2 maten meet? De ene keer zijn ze korrupt, de andere keer werk je samen. Hoe zit dit? Mooi verhaal over gulzigheid trouwens.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Fri Jul 22, 2005 16:10

Kosmos wrote:dus mr. Bin laden: Aim your bombs at Culemborg please instead of London!
Dat moet te doen zijn, kwestie van coördinaten.
Kosmos wrote:don't get my wrong, ik kan niet in Zijn schaduw staan
Dat een leraar zo christelijk doet is geen pré, maar ook die ernstige taalfout past niet.

Kosmos

Post by Kosmos » Fri Jul 22, 2005 16:19

Urker wrote:Ik neem aan dat je doelt op Krajenbrink maar vooral de officials van de KNDB? Wat ik dan nog niet begrijp is dat je wel bereid bent gevonden columnist te zijn in Nijmegen (leuke artikelen) Is dat een signaal van goede wil of???? Visser heeft dan een andere pet maar blijft natuurlijk de rechterhand van Haijtink. Dus......wek jij dan niet een beetje de indruk dat je met 2 maten meet? De ene keer zijn ze korrupt, de andere keer werk je samen. Hoe zit dit? Mooi verhaal over gulzigheid trouwens.
Beste Urker, ik zal proberen duidelijker te zijn:
de 'Franse zanger' (klinkt wat gemoedelijker) is corrupt en op het moment dat er wordt ingegaan op door dreigementen omlijste eisen (1. Goedemoed moet aan de kant gezet worden als trainer Van B. Derkx, want anders.... ; 2. Goedemoed moet aan de kant worden gezet als begeleider op het WK aspiranten (Minsk) , want anders; 3. Goedemoed moet (weer) aan de kant gezet worden als begeleider op het WK (Hijken), want anders....
DIT ZIJN FEITEN; de TC Heeft een uitspraak gedaan waarin het bewijs is geleverd, ik kan dit bewijs zo scannen en publiceren, maar dat doe ik alleen als ik daartoe uit zelfverdediging gedwongen wordt, net als dat ik puur uit zelfverdediging mij (succesvol!) heb verweerd destijds tegen de dreigende corruptie (lees: chantagepoging 3), in een brief louter bestemd voor het KNDB-bestuur met een afschrijft naar dhr. Stoop).

In gevallen 1 en 2 was 'men' dus laakbaar, in geval 3 heeft 'men' zich verbeterd. Ik richt deze kwalificatie dus op Stoop.

Paul Visser is iemand die ik ken als iemand die er hoogstaande morele principes er op nahoudt. Hij heeft mij verdedigd ten tijde van de 'royementscrisis.' Paul Visser is geen linkerhand van wie dan ook.
Paul Visser is onafhankelijk en een vrijdenker.

composite

Post by composite » Fri Jul 22, 2005 16:33

Ben Anoniem wrote:
Kosmos wrote:dus mr. Bin laden: Aim your bombs at Culemborg please instead of London!
Dat moet te doen zijn, kwestie van coördinaten.
Kosmos wrote:don't get my wrong, ik kan niet in Zijn schaduw staan
Dat een leraar zo christelijk doet is geen pré, maar ook die ernstige taalfout past niet.
Pré? Je bedoelt 'pre', naar ik mag hopen.
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Fri Jul 22, 2005 16:56

composite wrote: naar ik mag hopen.
Een nare ik hoopt.
Da's goed, daar hoef je geen toestemming voor te vragen.
Dus gewoon schrijven "naar ik hoop".

composite

Post by composite » Fri Jul 22, 2005 17:07

Ben Anoniem wrote:
composite wrote: naar ik mag hopen.
Een nare ik hoopt.
Da's goed, daar hoef je geen toestemming voor te vragen.
Dus gewoon schrijven "naar ik hoop".
Zwak.
Leonard Cohen

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Fri Jul 22, 2005 17:26

composite wrote:
Zwak.
Uitstekend geformuleerd; jij kan je best klip en klaar uitdrukken.

composite

Post by composite » Fri Jul 22, 2005 17:37

Ben Anoniem wrote:
composite wrote:
Zwak.
Uitstekend geformuleerd; jij kan je best klip en klaar uitdrukken.
Geen 'kan', maar 'kunt'.
Leonard Cohen

Post Reply