Kosmos wrote:Henk de Witt wrote:Kosmos wrote:Sterker nog: als Wiersma in tijdnood komt ga ik proberen ervan te profiteren! Wat ben ik toch een gemenerik gnagna.
Bah, op winst spelen is bijna net zo gemeen als op schijven jagen. Nog erger is het
ordinair op schijven jagen in het eindspel.
Wat zeg je hier?
Ordinair op schijven jagen?
En dat zeker om een
gore puntenoverwinning in de wacht te slepen he, viezerik?
Zeg, wil jij je toon een beetje matigen? Je hebt het wel tegen een heer, hoor! Het lijkt wel of je bij Amersfoortman in de leer bent geweest. A propos nu we het toch over de heer Amersfoort hebben, onlangs zag ik weer een bijdrage van hem nadat hij een tijdje uit de running was geweest. Denkelijk omdat hij door de regering naar een beschavingscursus was gestuurd. Het moet een niet al te beste cursus zijn geweest, want de heer Amersfoort gebruikte in zijn eerste bijdrage al weer ijdel het woord 'stront'. Dit grove taalgebruik is voor damheren en -dames, die op dit forum toch verre in de meerderheid zijn, een gruwel.
Terzake het jagen op schijven. Dit is een omstreden kwestie in de damwereld. Sommige dammers gaan ermee akkoord dat het gebeurt, zij menen zelfs dat het een essentieel onderdeel is van de damsport.
Anderen daarentegen vinden het maar ordinair. Zij wijzen om die reden ook de puntenoverwinning af. Logisch vanuit hun visie. Immers de puntenoverwinning bevordert het jagen op schijven.
Ook het spelen op winst is zo'n omstreden kwestie. Dat bleek maar weer eens in het WK Blinddammen. De heer Georgiev pleegt op winst te spelen. De heer Wiersma is het in het geheel niet eens met deze agressieve gewoonte. Na zijn dubbele treffen met Georgiev was de lol er voor hem dan ook af. Hij zei het toernooi vaarwel.
U, heer Kosmos, hebt u duidelijk gemanifesteerd als behorend tot het kamp der agressors, de ordinaire winstspelers zeg maar. Uw kamp lijkt voorzichtig aan de winnende hand. Toch zijn er ook dammers die meer voelen voor het beschaafde standpunt van de heer Wiersma. Een mooie partij spelen, maar op het eind dient deze wel in 1 remise te eindigen.
Mijn positie in beide kwesties is die van afwachtende toeschouwer. Men moet met iedereen door 1 deur kunnen, nietwaar?
Van tijd tot tijd steek ik een bevochtigde vinger op om de temperatuur te meten en tevens te voelen uit welke hoek de wind waait. Beetje guur vandaag.