Hanco,Hanco Elenbaas wrote:Ik zeg niet dat jullie 'nog maar een keer moeten winnen', ik zeg dat jullie onder 'normale' omstandigheden tegen Apeldoorn moeten spelen.
Dus zonder alle heetgebakerde, de concentratie en voorbereiding verstorende omstandigheden.
Maar goed, alle onwil bij jullie bespeurend lijkt het me weer een nieuw geval voor de Protestcommissie en eventueel Beroepscommissie.
Je gaat er te gemakkelijk uit, dat er zaterdag geen sprake was van een echte wedstrijd. Dat Tjalling niet echt gespeeld heeft, mag duidelijk zijn. Maar remise tegen Odin Mol is ook weer geen ondermaatse prestatie.
Op de overige borden was er voor zover ik gemekrt heb ik geen overdreven verstoorde concentratie bij de Apeldoorn-spelers. Het grootste probleem voor de Apeldoorn-spelers was de snelle nederlaag van invaller Groen tegen Stokkel en de strategische overrompeling van Boom door Van Splunter. Daarna werd er op een aantal borden teveel risico genomen met als gevolg een paar nullen door fouten in tijdnood. Vervolgens werden er door Maas-spelers nog een aantal punten voor de poorten van de hel weggesleept met een 12-8 overwinning tot gevolg. Dit had ook het scenario kunnen zijn in een "normale"wedstrijd.