WK blinddammen

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon May 09, 2005 01:45

A.Presman wrote:Waarschijnlijk dit Forum is niet de beste plaats maar ik denk wij moeten allemaal de organisatie van het WK blinddammen bedanken.
Geweldige evenement.
Beste informatiedekking ooit.
Veel originele organisationele ideeen.
Echte teamwerk van meerdere betrokkenen.
enz. enz.

Chapeau!
Vooral bedankt Hans Lansbergen, met de beste Dam-website ooit!!

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Mon May 09, 2005 02:35

Eric Sanders wrote:
Ik hoop van harte dat Schwarzman zijn vorm vasthoudt en het WK gaat winnen.
Mee eens! Schwarzman speelt er voor, is fanatiek, en ook sportief. En hij is een goede en betrouwbare vriend.

Mooi toernooi, mooie afloop, hopelijk volgend jaar weer. Bedankt!

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Mon May 09, 2005 07:38

GuidoB wrote: Als Georgiev vanmiddag wint en Schwarzman speelt remise, dan eindigen ze exact gelijk. Ze hebben dan namelijk precies dezelfde scores tegen dezelfde spelers behaald. In dat geval gaan we rapid blinddammen. Het belooft een waar spektakel te worden, dus kom nu allemaal naar Schiedam!
Georgiev was te vermoeid en heeft zich teruggetrokken.
Schwarzman dus kampioen.
De organisatie neemt Georgiev zijn houding kwalijk en verwacht excuses, ook namens het dampubliek.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Mon May 09, 2005 09:18

Inderdaad een prachtig georganiseerd toernooi. Ook een goede ambiance in de demonstratiezaal. Andreas Kuyken lukte het om het publiek bij de partijen te betrekken. Alexander Schwartzman (op donderdag de 'gast'analyst) vond ik ook duidelijk in zijn uitleggen. Zelfs was er nog een intermezze over de Van Westerloo variant, door Van Westerloo zelf.

Wel lijkt het bijna noodzakelijk om voor een dergelijk zwaar toernooi een rustdag in te lasten. Het lijkt me dat vooral de tweede helft bij het blinddammen de meeste blunders begaan werden door het niet meer herinneren van de juiste stand. Kuyken haalde dit ook al aan toen duidelijk werd dat 2 van de 4 partijen door blunders beslist werden.

Hopelijk dat als het toernooi volgend jaar herhaald zou worden, er een grotere demonstratiezaal zal moeten komen. Donderdag zat die 's middags gezellig afgeladen vol.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Mon May 09, 2005 17:43

Kosmos wrote:Gisteren genoten van een leuke dag in Schiedam...
We konden de hele dag gratis consumeren...
Na afloop mochten we van de grote man achter dit unieke evenement Jan van Stight Thans mee-eten met de spelers, er was een barbecue...
Kom zojuist terug uit Schiedam. Ik wilde even wat blindvarianten meepakken, maar vooral een biertje tappen en een vorkje meeprikken. Vanwege de lekkere honger, weet je wel. Kwam ik voor een dichte deur! Ik was op mijn maag afgegaan en helemaal vergeten dat het damtoernooi al was afgelopen. In de verte zag ik een man weghollen richting station. Een beetje Friese galop, sprekend Tjalling Goedemoed. Was jij dat Kosmos? Arme donder, ook zeker vergeten dat het toernooi afgelopen was. Delft ligt op een steenworp van Schiedam maar jij hebt nog een paar uurtjes te goed in de trein. Zakdambordje bij je?

Oant!

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon May 09, 2005 19:07

Henk de Witt wrote:
Kosmos wrote:Gisteren genoten van een leuke dag in Schiedam...
We konden de hele dag gratis consumeren...
Na afloop mochten we van de grote man achter dit unieke evenement Jan van Stight Thans mee-eten met de spelers, er was een barbecue...
Kom zojuist terug uit Schiedam. Ik wilde even wat blindvarianten meepakken, maar vooral een biertje tappen en een vorkje meeprikken. Vanwege de lekkere honger, weet je wel. Kwam ik voor een dichte deur! Ik was op mijn maag afgegaan en helemaal vergeten dat het damtoernooi al was afgelopen. In de verte zag ik een man weghollen richting station. Een beetje Friese galop, sprekend Tjalling Goedemoed. Was jij dat Kosmos? Arme donder, ook zeker vergeten dat het toernooi afgelopen was. Delft ligt op een steenworp van Schiedam maar jij hebt nog een paar uurtjes te goed in de trein. Zakdambordje bij je?

Oant!
Ach, ik kwam erachter dat er meer etablissementen zijn in Schiedam alwaar het goudgele gerstenvocht wordt geserveerd. Alleen zijn ze minder gul dan Jan. Peperdure prijzen!
En zo'n treinreisje van 5 uur daar raak je wel aan gewend. Je moet weten dat de NS prima kiosken heeft, alwaar halve liter blikken ehm.. sinas te koop zijn, volgens mijn baas, de Kraaiepoot, mag je alleen stiekem drinken, dus vandaar deze op de mediatraining van de heer drs Kemperman geleerde term, sinas.
Jij zal wel je toevlucht genomen hebben tot het strand, niet kale?
Heb je al een geinig type rollator gekocht trouwens om naar het strand te tuffen?
Als begenadigd blinddammer heb ik trouwens geen zakdambord nodig.
Binnekort daag ik Wiersma uit voor een match Fries blinddammen, we doen de eerste 50 zetten per computer en daarna schakelen we over op papiertjes.
Heaven is no location, but a state of mind

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Mon May 09, 2005 20:07

Kosmos wrote:Binnekort daag ik Wiersma uit voor een match Fries blinddammen, we doen de eerste 50 zetten per computer en daarna schakelen we over op papiertjes.
En dan zeker fel op winst spelen, he? Onsportieveling!

Kosmos

Post by Kosmos » Mon May 09, 2005 21:44

Henk de Witt wrote:
Kosmos wrote:Binnekort daag ik Wiersma uit voor een match Fries blinddammen, we doen de eerste 50 zetten per computer en daarna schakelen we over op papiertjes.
En dan zeker fel op winst spelen, he? Onsportieveling!
Ja sorry, ik ben van de nieuwe generatie.
Sterker nog: als Wiersma in tijdnood komt ga ik proberen ervan te profiteren! Wat ben ik toch een gemenerik gnagna.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Mon May 09, 2005 22:45

Geweldig stoer hoor.

Als het om een WK-titel gaat is het overigens gebruikelijk om om redenen van vermoeidheid de titel aan de vermoeide weg te schenken.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Tue May 10, 2005 08:38

Kosmos wrote:Sterker nog: als Wiersma in tijdnood komt ga ik proberen ervan te profiteren! Wat ben ik toch een gemenerik gnagna.
Bah, op winst spelen is bijna net zo gemeen als op schijven jagen. Nog erger is het ordinair op schijven jagen in het eindspel.

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Tue May 10, 2005 09:47

Qua opzet was dit denk ik een van de beste toernooien ooit. De website was geweldig goed verzorgd. Waar ik erg van kon genieten waren bijvoorbeeld de prachtig verzorgde analyses van Frits Luteyn. Dat moet een enorm karwei geweest zijn om dagelijks al die partijen van commentaar te voorzien. Het attractiviteits-klassement heeft denk ik ook heel goed gewerkt. Het zette de spelers aan om na afloop de hoogtepunten van de partijen te laten zien op het demonstratiebord, en ik denk dat het zeker in de tweede helft van het toernooi heeft bijgedragen aan de strijdlust. De eindstand van het attractiviteits-klassement komt bovenin wel ongeveer overeen met mijn eigen indrukken. Maar ik snap er niets van dat uitgerekend Ron Heusdens daarin onderaan staat. Zelf zou ik hem zonder meer in de bovenste helft geplaatst hebben. Misschien dat er bij de waardering onbewust toch naar reputaties en uitslagen van de partijen is gekeken? Overigens heb ik wel het idee dat Andreas Kuyken zijn taak zeer serieus heeft opgevat, dus daar ligt het niet aan.

Nescio

Post by Nescio » Tue May 10, 2005 11:36

Ik wil een ieder hier bedanken voor de mooie complimenten die we tijdens het toernooi ontvangen hebben over de website. Het is vreselijk veel werk geweest (zoals ik in mijn column reeds vermeld had, zo'n 12 tot 15 uur per dag), maar ik vond achteraf dat het het wel allemaal waard is geweest. Jullie zullen nog wat kleine dingen missen (eindstand attractiviteit en de partijnotaties van de laatste ronde). Oorzaak is dat dit op een andere pc staat die zich nu nog bevind in de speellocatie, maar ook dit gaat nog helemaal goedkomen. Hopelijk vandaag of morgen. Het gewone leven is immers weer verder gegaan en er zijn inmiddels weer andere pioriteiten. Mochten er nog berichten komen die relvant zijn, dan zullen ook die nog geplaatst gaan worden. Voor mij is het immers nog niet over.

Voor wie de uitslag van de attractiviteit nog niet wist en het wel alvast wil weten: Antwarg, Schwrzman en Georgiev gedeeld op de eerste plaats
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Nescio

Post by Nescio » Tue May 10, 2005 13:46

Nog even een edit: de site is natuurlijk niet alleen door mij gemaakt. Mijn broertje (die verder helemaal niets met dammen heeft) heeft de website gebouwd, Fritsl Luteyn maakte zelf de analyses en foto's die hij vanuit zijn eigen huis kun uploaden (ook daar had mijn broertje over nagedacht). Verder zijn er veel mensen geweest die van alles hebben geschreven, ik moest het dan alleen nog in de goede layout plaatsen, het schikken en uploaden. Toegeven, het bleef vreselijk veel werk. Maar het was uiteraard niet alleen mijn verdienste.

Zoals het gehele toernooi niet de verdienste van één iemand genoemd kan worden. Er is echt als een team gewerkt en geloof me: dat motiveert ook automatisch een stuk meer. De jongens en meiden van de catering, de hulparbiters, de systeembeheerder en wie van alle medewerkers dan ook: het zijn allemaal kanjers geweest. Dus stel dat er ooit weer zoiets zou komen (reken er overigens niet op) en de vraag zou zijn of ik het wederom zou doen met dezelfde mensen en dezelfde omstandigheden: ik zou geen seconde twijfelen en wederom ja zeggen!
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Kosmos

Post by Kosmos » Wed May 11, 2005 01:43

Henk de Witt wrote:
Kosmos wrote:Sterker nog: als Wiersma in tijdnood komt ga ik proberen ervan te profiteren! Wat ben ik toch een gemenerik gnagna.
Bah, op winst spelen is bijna net zo gemeen als op schijven jagen. Nog erger is het ordinair op schijven jagen in het eindspel.
Wat zeg je hier? Image
Ordinair op schijven jagen? Image
En dat zeker om een gore puntenoverwinning in de wacht te slepen he, viezerik? Image

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Wed May 11, 2005 08:50

Niemand begrijpt natuurlijk hoe het "WK" Blinddammen is geëindigd.

Gewend als men is aan remises, moet men nog wennen aan NietSpelen als uitslag.
NietSpelen is goed als Jan van Stigt Thans het goed vindt, want hij geeft ons gratis drank (nou ja, mede op kosten van de belastingbetaler natuurlijk)

Wat zegt het NRC maandag, op gezag van het ANP?

DE TITEL GING NAAR GEORGIEV OP BASIS VAN ZIJN AANTAL WINSTPARTIJEN

Post Reply