Meest prestigieuze toernooi van 2004
-
- Hanco Elenbaas
Het idee om alleen plusjes te tellen en geen minnen is door de heer Pieter Hildering geïntroduceerdEric van Dusseldorp wrote:Maar het gelul gaat nu wel een bepaalde kant op, vind ik. Ik zie bij een aantal belangrijke opinion leaders alhier een voorzichtige bereidheid om over een compromis te praten.Gerard de Groot wrote: Ja het is toch wel merkwaardig. Volgens mij is er geen oppositie tegen de voordeelremise, maar de heren blijven munitie vinden om elkaar verbaal om de oren te slaan. Vreemd hoor. Het gelul gaat maar door.
Mijn vraag over hoe men denkt over het invoeren van de Goese Telling (misschien met een kleine aanpassing) in met name de NK (halve en hele finale) heeft positieve reacties opgeleverd.
Henk de Witt vóór;
Gerard lijkt vóór;
Ik ben wel vóór;
Hanco is vóór;
Piet Bouma is vóór;
Ktarinus is vóór;
...
De 'Delftsen' beseffen dat er niet meer te halen valt dan een plusremise.
De 'conservatieven' of 'internationalen' of althans een aantal van hen vinden een 'Delftse' beslissing bij een ex aequonotering niet op voorhand onredelijk.
Voor mij blijft een voorwaarde wel: voordeelremises mogen nooit wedstrijdpunten worden.
Ik zou ook niet willen spreken van het Paul Oudshoornsysteem omdat het domweg zijn systeem niet is. Het idee van de plussen en minnen komt overeen met het doelsaldosysteem van J. Reiffers en D. van den Berg.Gerard de Groot wrote: Overigens zou ik nou niet direct willen spreken van het Paul Oudshoorn systeem, net zo min als over de Delftse telling of HdW telling. Een betere term lijkt me gewoon 'voordeelremise'.
Iets anders is het wanneer er wel plussen kunnen worden gescoord, maar geen minnen, zodat iemand die een KVO nog net weet te redden, niet gestraft wordt met een min. Dat idee -ik weet niet waar dat oorspronkelijk vandaan komt- is bij mijn weten wél nieuw.
De term 'plusremise' (i.p.v. voordeelremise) dekt de lading natuurlijk het best.
op de bijzondere bijeenkomst van Ereklassevereniging Hiltex rond Kerst 2003.
We kunnen dus het beste spreken van de Assendelftse telling.
Met deze constatering is het plaatsje delft meer dan genoeg eer toebedeeld.
- Henk de Witt
Heer Steenslag, ik haast mij u mijn welgemeende excuses aan te bieden. Nauwelijks was de inkt droog waarmee ik beloofde het forum te vrijwaren van mededelingen omtrent mijn strandbezoek of -jandikkie nog aan toe!- in de volgende zin was het al weer zover. Net zo makkelijk als iemand anders zegt 'Ik moet even boodschappen doen' ontglipt mij 'Ik ga even naar het strand'.steenslag wrote:*kreun* nou doet ie het twee keer per dag...Henk de Witt wrote:Okee, beloof ik. Maar dit is voorlopig mijn allerlaatste reactie in de vroege middag, want nu wil echt nog even naar het strand.steenslag wrote:Stelling:
Het zou van compassie met minder gefortuneerde forumdeelnemers getuigen als de heer de Witt niet iedere dag zou melden dat ie naar het strand gaat.
Ik zie dat u qua strandbezoek in een achterstandspositie verkeert en dat uw humeur danig onder mijn loslippigheid heeft geleden. Ik hoop dat u uw ergernis enigszins heeft kunnen afreageren. Op uw vrouw bijvoorbeeld. Of de goudvis.
U lijkt mij trouwens wel een man met enige humor. Dat zouden meer forumtijgers moeten hebben.
Het was trouwens wel weer heerlijk op het strand.
Noordoosten briesje, 27 graden, kabbelend zeetje. Watertemperatuur nog wat aan de frisse kant, maar goed te doen. Mijn buurman zei over die temperatuur 'Ja wat wil je, wat hebben we tot nu toe helemaal voor een zomer gehad?'. Ook weer waar.
Ik beloof u plechtig dat ik met ingang van donderdag 5 augustus 0.00 uur het strand niet meer op dit forum zal bezigen.
Dit voelt toch een beetje als verraad aan mijn minnares, het strand. Zij (het?) leest namelijk al mijn postings op dit forum. Vergun mij daarom nog eenmaal, voor ik mij weer begeef in het loodzware, humorloze puntentellingdiscours, een kleine ode op het strand.
Het fijnkorrelige zandstrand
Het blauwe zee strand
Het blonde duinen strand
Het witte meeuwenstrand
Het bloemkoolwolkenstrand
Het kaplaarzenstrand
Het blote billen strand
Het golven met schuimkoppen strand
Het mosselen eten strand
Met witte wijn daarbij strand
En een cognacje na afloop strand
Het Michele Borghetti strand
Het naaktstrand
Voorheen het naturistenstrand
Het een sigaartje in de hand strand
Het uitwaai strand
Het krantwegwaaistrand
Het Verweggistan strand
Het ondergaande zon strand
Het hand in hand strand
Het Kees Thijssen interview strand
Het zakdambordje meenemen strand
Het heldere sterrennacht stand
Het erotische strand
Het ondeugende strand
Het breng mij in verzoeking strand
Het ijsjes likken strand
Het cryptogram oplossen strand
Het warme dijen strand
Het driemaster aan de horizon strand
Het strand
Het strand
Het strand......
Aan een plusjessysteem ´moet´ uiteraard wel een corresponderend minnetjessysteeem verbonden worden, anders krijg je uiteraard wel driehoekjes, of gewoon een situatie dat je iemand wilt helpen (of een ander wilt naaien)en zelf geen kans denkt te maken, en dan een remisestand maar als een plusremise voor de tegenstander geeft als het voor jou toch niet uitmaakt.
Ik zie trouwens nog steeds niet de logica van alleen plusjes geven bij een bepaald overwicht, waarom niet gewoon een plusje per schijf...
Ik zie trouwens nog steeds niet de logica van alleen plusjes geven bij een bepaald overwicht, waarom niet gewoon een plusje per schijf...
De meest gehate dammer allertijden.
- Henk de Witt
Ho! Ik wilde net kappen en even rustig met een biertje voor de tv gaan zitten, toen ik nog even in het forum bladerde en bovenstaande tegenkwam. Henk de Witt voor de plusjes, aha. De 'Delftsen' beseffen dat er niet meer te halen valt dan een plusremise, aha.Eric van Dusseldorp wrote: Maar het gelul gaat nu wel een bepaalde kant op, vind ik. Ik zie bij een aantal belangrijke opinion leaders alhier een voorzichtige bereidheid om over een compromis te praten.
Mijn vraag over hoe men denkt over het invoeren van de Goese Telling (misschien met een kleine aanpassing) in met name de NK (halve en hele finale) heeft positieve reacties opgeleverd.
Henk de Witt vóór;
Gerard lijkt vóór;
Ik ben wel vóór;
Hanco is vóór;
Piet Bouma is vóór;
Ktarinus is vóór;
...
Maar dat heb ik nooit gezegd en nooit bedoeld!
Ik heb heel duidelijk gemaakt dat ik de plusjes een doordammen vind met voorbehoedmiddel. Ik ben het volledig eens met Ben Anoniem dat je hier eigenlijk ook naar publiek en media nauwelijks mee voor de dag kan komen.
Ook heb ik nimmer 'beseft' dat er niet meer te halen zou zijn. Integendeel de puntenoverwinning is reeds officieel erkend. Volgens mij gaat die puntenoverwinning die in West Holland al volledig geaccepteerd zich onherroepelijk uitbreiden. Daarover bestaat bij mij geen enkele twijfel.
Ik heb de vraag over de plusjes zo begrepen: Als de Bondsraad hiertoe zou besluiten m.b.t. halve finale + NK of ik daar voor zou zijn. Op die vraag heb ik ja gezegd, want dan is er sprake van een Bondsraadsbesluit en dat zou ik op geen enkele wijze willen tegenwerking. Dus niets in de trant van wat er met het Bondsraadsbesluit over de puntentelling is gebeurd.
Voor het overige zit ik niet meer in de Bondsraad en heb ik formeel gesproken geen enkele stem in het kapittel.
Ik zie echter nog een heel ander traject voor me.
Dat zal ik morgen op het forum zetten
Voor straks, iedereen welterusten.
- Hanco Elenbaas
Wauw!! Voor de verandering geen enkele taalfout deze keer!!Braintag wrote:Inderdaad, de wijze aftocht duurde wel erg kort. Ook de opgaaf voor het Mello Koolman toernooi is weer ingetrokken. Niet echt een man van zijn woord die Hanco, ik zou bijna willen zeggen; een jokkebrok.reiger56 wrote:Zeg hanco2, toen je zei dat je een tijdje ging stoppen bedoelde je dus eigenlijk een paar uurtjes, om later in 3 voud terug te komen.Hanco Elenbaas wrote:Goed. Om aan al het gelul een eind te maken kunnen we dus binnenkort het systeem Paul Oudshoorn gaan invoeren © Paul Oudshoorn 1996 http://www.win.tue.nl/~wieger/puntenove ... _Oudshoorn
Dus absoluut geen © Henk de Witt!!!!
Ik zag bij flame trouwens dat je in het engels net zo makkelijk liegt en lastert als in het nederlands [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Het lijkt de hoogste tijd dat Henkie zijn trouwe dienaar Gerard Reiger bevordert van verse lijkenopgraver tot secretaris. En fretje moet volgende keer natuurlijk uitgenodigd worden voor het toptoernooi in delft, opdat het winstpercentage weer wat kan worden opgevijzeld.
- Hanco Elenbaas
Maar wat wil je dan Henkie,Henk de Witt wrote:Ho! Ik wilde net kappen en even rustig met een biertje voor de tv gaan zitten, toen ik nog even in het forum bladerde en bovenstaande tegenkwam. Henk de Witt voor de plusjes, aha. De 'Delftsen' beseffen dat er niet meer te halen valt dan een plusremise, aha.Eric van Dusseldorp wrote: Maar het gelul gaat nu wel een bepaalde kant op, vind ik. Ik zie bij een aantal belangrijke opinion leaders alhier een voorzichtige bereidheid om over een compromis te praten.
Henk de Witt vóór;
Gerard lijkt vóór;
Ik ben wel vóór;
Hanco is vóór;
Piet Bouma is vóór;
Ktarinus is vóór;
...
Maar dat heb ik nooit gezegd en nooit bedoeld!
Ik heb heel duidelijk gemaakt dat ik de plusjes een doordammen vind met voorbehoedmiddel. Ik ben het volledig eens met Ben Anoniem dat je hier eigenlijk ook naar publiek en media nauwelijks mee voor de dag kan komen.
Ook heb ik nimmer 'beseft' dat er niet meer te halen zou zijn. Integendeel de puntenoverwinning is reeds officieel erkend. Volgens mij gaat die puntenoverwinning die in West Holland al volledig geaccepteerd zich onherroepelijk uitbreiden. Daarover bestaat bij mij geen enkele twijfel.
Ik heb de vraag over de plusjes zo begrepen: Als de Bondsraad hiertoe zou besluiten m.b.t. halve finale + NK of ik daar voor zou zijn. Op die vraag heb ik ja gezegd, want dan is er sprake van een Bondsraadsbesluit en dat zou ik op geen enkele wijze willen tegenwerking. Dus niets in de trant van wat er met het Bondsraadsbesluit over de puntentelling is gebeurd.
Stel dat het delfts zich inderdaad zou gaan uitbreiden. Stel.
Nu wil delft geen eigen bond want splitsingen zouden niet de bedoeling zijn van delft en den haag.
Stel dat delfts uiteindelijk meer dan 50% aanhangers zou krijgen binnen de KNDB. Stel.
Weet je dan zeker dat de minderheid zich zal conformeren?
In dat geval zal ik in ieder geval mijn uiterste best doen om de minderheid zich te laten afscheiden in een 'traditionele' bond.
Ga rustig door het dammen kapot te maken. Kunnen ze je na je dood in ieder geval in één opzicht de geschiedenisboekjes in laten gaan.
Al 3 maal iets over verse lijkenopgraver gezegd. Probeer weer eens iets nieuws te verzinnen. Je zure grapjes over de stad Delft gaan ook een beetje vervelen. En inderdaad worden je taalfouten al wat minder. Ga zo door hanco2.Hanco Elenbaas wrote: Wauw!! Voor de verandering geen enkele taalfout deze keer!!
Het lijkt de hoogste tijd dat Henkie zijn trouwe dienaar Gerard Reiger bevordert van verse lijkenopgraver tot secretaris. En fretje moet volgende keer natuurlijk uitgenodigd worden voor het toptoernooi in delft, opdat het winstpercentage weer wat kan worden opgevijzeld.
-
- Hanco Elenbaas
Aardig om te zien dat je ook de score bijhoudt, behalve verse lijken opgraven. Hoeveel keer heb ik het nu gezegd?reiger56 wrote:Al 3 maal iets over verse lijkenopgraver gezegd. Probeer weer eens iets nieuws te verzinnen. Je zure grapjes over de stad Delft gaan ook een beetje vervelen. En inderdaad worden je taalfouten al wat minder. Ga zo door hanco2.Hanco Elenbaas wrote: Wauw!! Voor de verandering geen enkele taalfout deze keer!!
Nog taalfouten waargenomen, boekhouder? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
- Hanco Elenbaas
...........zucht [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Ja, maar nu ga ik slapen. Misschien moet jij nog wat vieze praatjes houden op het voetbalforum. (Weet je nog, april 2003)Hanco Elenbaas wrote: Aardig om te zien dat je ook de score bijhoudt, behalve verse lijken opgraven. Hoeveel keer heb ik het nu gezegd?
Nog taalfouten waargenomen, boekhouder? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
-
- Hanco Elenbaas