Royement

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Mon Nov 03, 2003 22:27

SAN wrote:Het royement is met ingang van 3 november opgeheven.
Wordt het niet met terugwerkende kracht ongedaan gemaakt???
Zoals jij het schrijft, zou Tjalling van 30-10 tot 3-11 geroyeerd zijn, en heeft hij afgelopen zaterdag dus illegaal voor Apeldoorn gespeeld. Nooit mee accoord gaan, Tjalling!
Last edited by Jan Pieter on Mon Nov 03, 2003 22:29, edited 1 time in total.

Insomnia

Post by Insomnia » Mon Nov 03, 2003 22:28

nee de wedstrijd word misschien overgespeeld en voor de rest is dr mee in die 3 dage Alexander

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Nov 03, 2003 22:31

Jan Pieter wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Maar zo'n vergissing zo snel weer te herstellen blijft voor mij een groot gebaar, nooit eerder vertoond door de voorzitter van de KNDB.
Vergissingen van dit formaat zijn bij mijn weten ook nog nooit vertoond.
Hanco Elenbaas wrote:Willen jullie nu Ebbo's bloed zien vloeien?
Ik hoef geen bloed te zien, maar er lijkt mij alle reden om jouw loftuigingen aan het adres van Ebbo wat te nuanceren.
Jij hebt je nooit vergist? Jij hebt nimmer geblunderd? Jij had als je je wel vergist had deze fout meteen toegegeven?
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen!
Last edited by Hanco Elenbaas on Mon Nov 03, 2003 22:32, edited 1 time in total.

Scoob

Post by Scoob » Mon Nov 03, 2003 22:31

A.Presman wrote:Betekent dat dat het royement op zich wordt nog steeds als legitieme beschouwd?
Nee, jongens, dat zou ik nooit accepteren.
Het zou betekenen dat het tussentijdse royement terecht is geweest? Dat zou ik heel krom vinden. Net als een voetballer die na een rode kaart voorlopig wordt geschorst, daardoor een wedstrijd mist en later geheel wordt vrijgesproken. Dat kan natuurlijk niet.

Wytze Sytsma

Post by Wytze Sytsma » Mon Nov 03, 2003 22:32

En hoe het nu is gegaan is wel eerlijk???
Mogelijk is Apeldoorn nu benadeeld. Je kunt alleen achteraf nooit bepalen hoe het zonder dit gedoe gelopen was. Zo'n incident kan zowel positief als negatief uitpakken voor een team. Vergelijk het met een voetbalelftal, dat met 10 man verder moet door een rode kaart. De spelers doen dan allemaal een stapje extra extra voor elkaaar.

Als de de wedstrijd overgespeeld wordt, is het duidelijk, dat Apeldoorn bevoordeeld wordt ten koste van Maas van 't Hoog, dat niets aan het incident kon doen.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Mon Nov 03, 2003 22:36

Jan Pieter wrote:
SAN wrote:Het royement is met ingang van 3 november opgeheven.
Wordt het niet met terugwerkende kracht ongedaan gemaakt???
Zoals jij het schrijft, zou Tjalling van 30-10 tot 3-11 geroyeerd zijn, en heeft hij afgelopen zaterdag dus illegaal voor Apeldoorn gespeeld.
Daar komt bij dat ie dan nog veertig jaar moet wachten op z'n kndb-lintje!

Rik Keurentjes

Overspelen wedstrijd Apeldoorn-Maas

Post by Rik Keurentjes » Mon Nov 03, 2003 22:39

Het lijkt me vrij onzinnig om de hele wedstrijd weer over te spelen. Het lijkt mij persoonlijk correct dat Tjalling's partij met Odin alsnog remise wordt verklaard. Vergeet namelijk ook niet dat het voor Maas als tegenstander ook een vreemde situatie was. En daar komt Wytze's argument nog bij, dat het bij een overwinning voor Apeldoorn de discussie ook helemaal niet naar voren zou zijn gekomen.

En ik mag aannemen dat de spelers in de Ereklasse wel dermate professioneel zijn dat ze tijdens de partij zich op hun partij concentreren, en niet op de vervelende situatie daarnaast. Voor Tjalling ligt dit anders, daar ben ik zeker van. Maar ook Mol heeft gewoon gespeeld, met gewoon louter de aandacht op de wedstrijd.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Nov 03, 2003 22:40

Wytze Sytsma wrote: Mogelijk is Apeldoorn nu benadeeld. Je kunt alleen achteraf nooit bepalen hoe het zonder dit gedoe gelopen was. Zo'n incident kan zowel positief als negatief uitpakken voor een team. Vergelijk het met een voetbalelftal, dat met 10 man verder moet door een rode kaart. De spelers doen dan allemaal een stapje extra extra voor elkaaar.

Als de de wedstrijd overgespeeld wordt, is het duidelijk, dat Apeldoorn bevoordeeld wordt ten koste van Maas van 't Hoog, dat niets aan het incident kon doen.
Als Rinus Israel, trainer-coach van FC Den Haag, een geweer bij de hand had gehad, zou hij hebben overwogen een van zijn spelers tijdens een wedstrijd door de knie te schieten.
Na zo'n gebeurtenis zou de tegenstander kunnen overwegen te protesteren als de bond de wedstrijd zou willen laten overspelen.
Protesten tegen het laten overspelen van de damwedstrijd Apeldoorn - Maas van 't Hoog zijn echter volkomen misplaatst. Onsportief om daartegen iets in te brengen!

Wytze Sytsma

Post by Wytze Sytsma » Mon Nov 03, 2003 22:41

Hanco Elenbaas wrote: Niet zeuren, maar overspelen!
Apeldoorn is zwaar gedupeerd!
Zou je dat ook geroepen hebben, als Apeldoorn de wedstrijd had gewonnen?
Zie je Maas van 't Hoog misschien liever gedupeerd dan Apeldoorn?
Ondanks al het gedoe is er zaterdag gewoon gedamd in Apeldoorn. Het is wat kort door de bocht om de nederlaag volledig op te hangen aan het royement van Tjalling. Het te laat komen van Toby Hage heeft misschien nog wel een belangrijkere rol gespeeld.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Mon Nov 03, 2003 22:42

Het zou van den zotte zijn als Twente's Eerste de dupe zou worden van de hele affaire door over te moeten spelen.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Nov 03, 2003 22:42

Wytze Sytsma wrote:En hoe het nu is gegaan is wel eerlijk???
Mogelijk is Apeldoorn nu benadeeld. Je kunt alleen achteraf nooit bepalen hoe het zonder dit gedoe gelopen was. Zo'n incident kan zowel positief als negatief uitpakken voor een team. Vergelijk het met een voetbalelftal, dat met 10 man verder moet door een rode kaart. De spelers doen dan allemaal een stapje extra extra voor elkaaar.

Als de de wedstrijd overgespeeld wordt, is het duidelijk, dat Apeldoorn bevoordeeld wordt ten koste van Maas van 't Hoog, dat niets aan het incident kon doen.[/quote]

Vanaf nu Eric:

Ik vind dat Wytze Sytsma wel gelijk heeft. Overspelen heeft iets onzuivers. Ik begreep dat Apeldoorn-speler Toby Hage de weg kwijt was waarna een zwakke invaller moest worden opgesteld. Dit soort blunders worden dan onder oneigenlijke vlag weggepoetst.

Niet overspelen dus, uiteraard wel 12-8 i.p.v. 13-7.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Mon Nov 03, 2003 22:47

Wytze Sytsma wrote:

Ja inderdaad, teams met minder spelers zijn altijd in het voordeel. Gek eigenlijk dat Ajax gewoon weer elke wedstrijd 11 spelers opstelt. Natuurlijk is dit niet in het voordeel van Apeldoorn, zij hebben een wedstrij moeten spelen onder psychisch zwaren omstandigheden, nu moeten zij de kans krijgen om dit op een eerlijke manier met gelijke kansen over te kunnen doen. Het zou van grootsheid getuigen als maas van 't hoog hierin toestemd.
Alleen jammer voor Rik Keurentjes die dan van zn eerste ereklasse overwinning wordt beroofd.

Wytze Sytsma

Post by Wytze Sytsma » Mon Nov 03, 2003 22:49

Hanco Elenbaas wrote: Als Rinus Israel, trainer-coach van FC Den Haag, een geweer bij de hand had gehad, zou hij hebben overwogen een van zijn spelers tijdens een wedstrijd door de knie te schieten.
Na zo'n gebeurtenis zou de tegenstander kunnen overwegen te protesteren als de bond de wedstrijd zou willen laten overspelen.
Protesten tegen het laten overspelen van de damwedstrijd Apeldoorn - Maas van 't Hoog zijn echter volkomen misplaatst. Onsportief om daartegen iets in te brengen!
Volgens mij is het onsportief als je gaat marchanderen. Dupeer je een keer een club. Och dan compenseer je dat gewoon door ze een keer te bevoordelen t.o.v. een andere club.

Scoob

Post by Scoob » Mon Nov 03, 2003 22:51

Eric van Dusseldorp wrote:Ik vind dat Wytze Sytsma wel gelijk heeft. Overspelen heeft iets onzuivers. Ik begreep dat Apeldoorn-speler Toby Hage de weg kwijt was waarna een zwakke invaller moest worden opgesteld. Dit soort blunders worden dan onder oneigenlijke vlag weggepoetst.

Niet overspelen dus, uiteraard wel 12-8 i.p.v. 13-7.
Ik vind niet dat je de verhalen zondermeer tegen elkaar kunt wegstrepen. De speelzaal niet kunnen vinden is je eigen schuld, de zaak Goedemoed is een situatie die achteraf niet had mogen gebeuren. Ik blijf dus voor het overspelen van de wedstrijd. Ik denk dat iedereen dat zou vinden als het met een ploeggenoot van hem of haar was gebeurd, in welke sport dan ook.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Mon Nov 03, 2003 22:52

ook met een speler van de tegenpartij hoor.

Post Reply