Ik weet niets van Roozenburgs foute achtergrond, anders dan wat jij hier gesuggereerd hebt. En daar kan ik in het geheel niet over oordelen, omdat ik niet weet onder welke omstandigheden Roozenburg in Duitsland gewerkt zou hebben. Een heleboel mensen werden verplicht in Duitsland te gaan werken, of ze wilden of niet.Hanco Elenbaas wrote:Eric, ik snap niet dat iemand met jouw respectabele politieke achtergrond (SP) en veronderstelde sociale bewogenheid een persoon als Piet Roozenburg kan kiezen tot grootste dammer aller tijden.Eric Sanders wrote:Ben je weer in een melige bui Bert? Eerder schreef je (terecht) nog:
Bert Zwart wrote:Natuurlijk is Piet Roozenburg met grote afstand de grootste dammer die we ooit hebben gehad.
een verkiezing lijkt me overbodig.
Zoals je weet heeft Roozenburg zich van 1943 tot 1945 in dienst gesteld van de oorlogsindustrie van Nazi-Duitsland.
Kun je dat misschien uitleggen?
Daarbij, al zou hij iets gedaan hebben wat niet helemaal in de haak was, dan is het niet aan mij om daar achteraf over te oordelen. Achteraf is altijd makkelijk(er) te zeggen wat goed of fout is.
Ook staat het los van de vraag hoe groot hij als dammer was.
Tenslotte ben ik bevooroordeeld omdat ik als klein ventje het dammen van de grote Roozenburg geleerd heb. Zie ook http://home.wanadoo.nl/eppers/magazin/magazin02_14.pdf (PDF formaat!).