Ga er maar vanuit dan Hanco het sarcastisch bedoelde. Ik vraag me ook af hoe de andere bestuursleden over deze tweemansactie denken en gedacht hebben. Zij zullen zich toch ook in hun hemd gezet voelen en niet serieus genomen voelen door dit besluit van twee man.Piet Bouma wrote:En je applaus voor Ebbo lijkt me niet helemaal terecht. Volgens mijn informatie hebben twee bestuursleden, waaronder Ebbo het royement eerst geaccodeerd. In dit soort situaties is het natuurlijk verrekte handig alle bestuursleden te raadplegen.

Royement
- Hanco Elenbaas
Maar Piet,Piet Bouma wrote:Hanco,Wederom blijkt dat Ebbo een fantastisch voorzitter is!
Groter dan Anton (op dit forum SAN) , die moeite had zijn vergissingen toe te geven.
Door dit schandaal komen wederom zwakke plekken in onze organisatie aan het licht.
Via de protest- en beroepscommissie moet een nieuwe datum vastgesteld worden voor Apeldoorn - Maas van 't Hoog.
SAN staat voor Sietse Nagel.
En je applaus voor Ebbo lijkt me niet helemaal terecht. Volgens mijn informatie hebben twee bestuursleden, waaronder Ebbo het royement eerst geaccodeerd. In dit soort situaties is het natuurlijk verrekte handig alle bestuursleden te raadplegen.
Als mijn informatie klopt, dan heeft Leen de Rooij aan Ebbo verteld dat een royement van een provinciale bond altijd zonder meer door de KNDB wordt overgenomen. En Ebbo ging ervanuit dat Leen toen niets dan de waarheid vertelde.
Ebbo wist niet dat Leen al eerder betrokken was bij pogingen disciplinaire acties tegen Tjalling te ondernemen. En dat terwijl Tjalling op verzoek van Leen speciale trainingen had gegeven op de school waar de ongetalenteerde kleinzoon van Leen door de week naartoe gaat!
Dat Ebbo nu zijn vergissing toegeeft vind ik een groot gebaar.
Geef Ebbo nog wat tijd en je zult zien hoe blij we mogen zijn met een dergelijke voorzitter!
-
Het KNDB bestuur neemt geen beslissing? Dus men laat mensen, die part noch deel hadden aan deze ongein, gewoon verzuipen? Is dat de bedoeling?Gep Leeflang wrote:Gelderland moet daarover zelf beslissen, heeft wel dusdanig advies van KNDB gekregen
Over competitiewedstrijd DCA neemt bestuur geen beslissing.
Wat mij betreft is het simpel, die wedstrijd van afgelopen zaterdag wordt a.s. zaterdag overgespeeld en zo niet is het finito.
Door het terugdraaien van het royement geeft men toe foutief te hebben gehandeld en dus moet de situatie van afgelopen donderdag worden hersteld.
Men verwacht zeker, dat wij als DC Apeldoorn ons ook nog eens komen verdedigen tegenover een of ander tribunaal om de ontstane situatie ongedaan te maken.
Dit is toch ontstaan door imcompetent handelen van het KNDB bestuur of snap ik het niet ? Als je deze maatregel terugdraait, geef je toch toe, dat je in eerste instantie hebt zitten kloten of niet dan?
Neem dan ook nu je verantwoordelijkheid.
Kennelijk heeft Dr. Joseph Linssen dat beoogd om God-mag-weten-wat-voor-argument.
Dat de KNDB het door hem bekokstoofde royement zo klakkeloos heeft overgenomen, begrijp ik ook al helemaal niet.
Morbide, dat dit soort besluiten voorgekookt zijn aan de voet van de Grebbeberg.
Het kan niet anders zijn dan een gigantische samenzwering, je houdt dit toch niet voor mogelijk?
Is er ook een naam voor dit soort politiek?
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Mocht dat waar zijn, dan pleit dat Ebbo absoluut niet vrij. Elke forumbezoeker hier wist dat de KNDB dat niet hoefde te doen, dan mag je die kennis toch ook bij de (nog steeds: beoogde) voorzitter verwachten.Hanco Elenbaas wrote:Als mijn informatie klopt, dan heeft Leen de Rooij aan Ebbo verteld dat een royement van een provinciale bond altijd zonder meer door de KNDB wordt overgenomen. En Ebbo ging ervanuit dat Leen toen niets dan de waarheid vertelde.
-
Hanco,Dat Ebbo nu zijn vergissing toegeeft vind ik een groot gebaar.
Geef Ebbo nog wat tijd en je zult zien hoe blij we mogen zijn met een dergelijke voorzitter!
Ik ben best bereid om Ebbo nog meer tijd te geven. Tevens waardeer ik het ten zeerste als men vergissingen achteraf toegeeft en rechtzet.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat een voorzitter aan zijn secretaris de reden(en) van een royementsverzoek niet vraagt.
Het zal hem dan toch ook duidelijk zijn dat dit dan niet een "standaard" royement is, waar je snel een besluit in neemt. Druk van GPD en een aanstaande competitiewedstrijd dient daar geen enkele rol in te spelen.
Klopt, bovendien blijft de besluitvorming ondemocratisch en is deze slechts door een deel van het bestuur bekrachtigd. Daar is een voorzitter medeschuldig aan.Jan Pieter wrote:Mocht dat waar zijn, dan pleit dat Ebbo absoluut niet vrij. Elke forumbezoeker hier wist dat de KNDB dat niet hoefde te doen, dan mag je die kennis toch ook bij de (nog steeds: beoogde) voorzitter verwachten.
- Eric Sanders
Dat kun je niet vergelijken. Door een beslissing nu terug te draaien is er een wedstrijd gespeeld die van tevoren al "besmet" was. Hieroor kun je het erop gooien dat de wedstrijd niet onder gewone omstandigheden werd gespeeld door een situatie die achteraf onterecht bleek. Apeldoorn was dus psychologisch al in het nadeel bij aanvang van de wedstrijd. Of bepaalde spelers daardoor anders gespeeld hebben, dat kan een buitenstaander natuurlijk nooit bewijzen. Je kun het in de richting van de protestcommisie daar wel op laten aankoemn.Eric Sanders wrote:Weten ze dat in Hengelo al?
Ik neem aan dat ze er daar niet zo'n zin in hebben. Ik krijg opeens een deja vu. Iets met een mobiele telefoon enzo.
Het geval de telefoon is iets dat gewoon niet mag. Al geloof ik nog steeds dat arbiters daar niet consequent in handelen. Maar goed, dat is een heel andere discussie en niet relevant in deze topic.
- Hanco Elenbaas
Nadine van Tiel vertelde al dat Leen de Rooij refereerde aan mijn (enigszins identieke) schorsing.Piet Bouma wrote:Hanco,Dat Ebbo nu zijn vergissing toegeeft vind ik een groot gebaar.
Ik ben best bereid om Ebbo nog meer tijd te geven. Tevens waardeer ik het ten zeerste als men vergissingen achteraf toegeeft en rechtzet.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat een voorzitter aan zijn secretaris de reden(en) van een royementsverzoek niet vraagt.
Het zal hem dan toch ook duidelijk zijn dat dit dan niet een "standaard" royement is, waar je snel een besluit in neemt. Druk van GPD en een aanstaande competitiewedstrijd dient daar geen enkele rol in te spelen.
Uit Nadine's verhaal bleek ook dat De Rooij het verschil tussen royement en schorsing niet kent.
Is er contact geweest tussen De Rooij en Mr. Dammans, voorzitter van de Tuchtcommissie? Het lijkt er niet op. Ook mijn teamgenoot Mr. Kees Jacobs, lid van de Tuchtcommissie wist van niks.
Vermoedelijk is men er ten onrechte van uit gegaan dat Jozef, lid van de Tuchtcommissie, voorzitter van de GDB en bondsraadlid erg op de hoogte was. Speeltuinverenigingswerk.
Ebbo de Jong heeft momenteel een heel zware, onbezoldigde bijbaan aan het voorzitterschap van de KNDB. Waarschijnlijk is Ebbo onbedachtzaam geweest door De Rooij meteen op zijn woord te geloven en hem daarom zijn zin te geven.
Vergissing.
Maar zo'n vergissing zo snel weer te herstellen blijft voor mij een groot gebaar, nooit eerder vertoond door de voorzitter van de KNDB.
Willen jullie nu Ebbo's bloed zien vloeien? Triest, want ik ben er bijna zeker van dat Pieter Hildering, vice-president van de FMJD, er dan ook de brui aan geeft.
Laten we even wachten wat Tjalling over de zitting heeft mee te delen.
-
Overspelen van de wedstrijd Apeldoorn - Maas van 't Hoog lijkt me geen reële optie.
Maas van 't Hoog zou hiermee aanzienlijk benadeeld worden.
Ik denk tenminste niet, dat het voorstel tot overspelen gedaan zou zijn. als Apeldoorn de wedstrijd gewonnen had.
Het zou er dus op neer komen, dat Apeldoorn aan 1 overwinning in 2 wedstrijden genoeg heeft, terwijl Maas van 't Hoog 2 keer moet winnen om tot eindwinnaar uitgeroepen te worden. Niet redelijk dus.
Ik denk tenminste niet, dat het voorstel tot overspelen gedaan zou zijn. als Apeldoorn de wedstrijd gewonnen had.
Het zou er dus op neer komen, dat Apeldoorn aan 1 overwinning in 2 wedstrijden genoeg heeft, terwijl Maas van 't Hoog 2 keer moet winnen om tot eindwinnaar uitgeroepen te worden. Niet redelijk dus.
En hoe het nu is gegaan is wel eerlijk???Overspelen van de wedstrijd Apeldoorn - Maas van 't Hoog lijkt me geen reële optie.
Hoera !
Tjalling is vrij.
Vanavond is in Brummen een hoorzitting geweest, waarbij het KNDB-bestuur en Tjalling Goedemoed een goed gesprek hebben gehad.
Naar beide kanten toe werkte dit verhelderend.
Het royement is met ingang van 3 november opgeheven.
Wel komt er nog een uitspraak voor de Tuchtcommissie.
Het NK Vrouwen is daar vandaag begonnen in Hotel Restaurant Concordia.
Aldus, Tjalling zijn chauffeur/raadsman, SAN.
Tjalling is vrij.
Vanavond is in Brummen een hoorzitting geweest, waarbij het KNDB-bestuur en Tjalling Goedemoed een goed gesprek hebben gehad.
Naar beide kanten toe werkte dit verhelderend.
Het royement is met ingang van 3 november opgeheven.
Wel komt er nog een uitspraak voor de Tuchtcommissie.
Het NK Vrouwen is daar vandaag begonnen in Hotel Restaurant Concordia.
Aldus, Tjalling zijn chauffeur/raadsman, SAN.
- Hanco Elenbaas
Niet zeuren, maar overspelen!Wytze Sytsma wrote:Overspelen van de wedstrijd Apeldoorn - Maas van 't Hoog lijkt me geen reële optie.
Apeldoorn is zwaar gedupeerd!
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Vergissingen van dit formaat zijn bij mijn weten ook nog nooit vertoond.Hanco Elenbaas wrote:Maar zo'n vergissing zo snel weer te herstellen blijft voor mij een groot gebaar, nooit eerder vertoond door de voorzitter van de KNDB.
Ik hoef geen bloed te zien, maar er lijkt mij alle reden om jouw loftuigingen aan het adres van Ebbo wat te nuanceren.Hanco Elenbaas wrote:Willen jullie nu Ebbo's bloed zien vloeien?