Hanco Elenbaas wrote:Met dank aan Kosmos het volgende bericht:
Kees Thijssen:
"Hiltex neemt de volle verantwoordelijkheid voor wat er gebeurd is. Wij hebben dan ook geen enkel protest ingediend en kijken alweer uit naar onze volgende wedstrijd.
Prima! Goede instelling. Uithuilen en opnieuw beginnen.
Men heeft mij gevraagd naar wat er gebeurd is. Ik heb aangegeven dat Dollekamp zeer resoluut en onsympathiek de partij opeiste, terwijl hij wist dat ik op tijd mijn 50e zet heb gedaan en dat hij al 20 minuten cadeau had gehad door de Hijkense klok.
Maar dan dan toch weer allemaal versluierende stemmingmakende subjectieve criteria erbij halen?
Allemaal prima, we zijn grote jongens, hij kan de partij reglementair opeisen, en het kwam voor ons niet als een verrassing dat hij dat deed. Hard voor ons, maar hopelijk ook leerzaam.
Hoezo grote jongens?
Als ik dan lees, van Jannet Andries die niet aanwezig was bij de wedstrijd, dat de heer Dollekamp mij gewaarschuwd heeft (zelfs meerdere keren ?!) dan zakt mijn dambroek toch echt af !!!
Wat is Evert's rol?
Ik ben op geen enkele manier gewaarschuwd door de heer Dollekamp. De heer Dollekamp heeft als een berekend ijskonijn die partij opgeëist, mijn vertwijfelde remisevoorstel naast zich neergelegd en reglementair kan dat! Einde verhaal, ik vind het niet sportief, maar ik neem hem dat niet kwalijk, hij kon zich beroepen op de reglementen. Maar zeg dan wel eerlijk dat je gewoon de punten hard nodig hebt en dat je elke kans aangrijpt, maar ga niet de heer Dollekamp sportiviteit/humaniteit toedichten, die hij niet heeft getoond.
Ik kan me niet voorstellen dat een topsporter zoiets schrijft.
Nogmaals wij protesteren nergens tegen, feliciteren Hijken nogmaals met deze klinkende overwinning, en hopen de schade nog te kunnen repareren in de volgende wedstrijden. That`s all folks !!!".
En dan toch weer een goedklinkend slot??!