Wat vinden jullie van de tussenstanden bij de HF in Papendal

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Feb 23, 2004 18:11

PeterHt wrote: Met publiek, webcams en cheerleaders? Of op een geheime plaats ergens in een bunker?

Is Fokkink de arbiter? [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Nee Peter, niet die nitwit Fokkink!!
Ik wil Wiebo Drost.
En anders Frank Teer of Cor Verdel.

Guest

Post by Guest » Mon Feb 23, 2004 18:18

Hanco Elenbaas wrote:Nee Peter, niet die nitwit Fokkink!!
Ik wil Wiebo Drost.
En anders Frank Teer of Cor Verdel.
Ok, wanneer spelen we en waar? Ik vind Westerhaar wel een plan. Volgens mij hebben we geen arbiter nodig. Ik denk niet dat we elkaar poetsen gaan bakken, Hanco!

PeterHt

Post by PeterHt » Mon Feb 23, 2004 18:50

Damkoningin wrote:
PeterHt wrote:
Met publiek, webcams en cheerleaders? Of op een geheime plaats ergens in een bunker?

Is Fokkink de arbiter?

1 tip. Voor cheerleaders moet je in W'haar zijn. Daar heb je er al 3
Mmm, als de Damkoningin voor cheerleaders zorgt, schrijf ik het persbericht wel... Hoe noemen we de match? 'Stedenstrijd Amsterdam-Tilburg'?!

Ik hoop wel dat er een webcam komt (vooral natuurlijk vanwege de cheerleaders ), want om nu naar Westerhaar te reizen...

Guest

Post by Guest » Mon Feb 23, 2004 19:08

PeterHt wrote:persbericht wel... Hoe noemen we de match? 'Stedenstrijd Amsterdam-Tilburg'?!
Lijkt me niet de juiste naam!

Maar ik mis uberhaput nog de volledige toezegging van Hanco! Hanco?

PeterHt

Post by PeterHt » Mon Feb 23, 2004 19:12

Guest wrote:
PeterHt wrote:persbericht wel... Hoe noemen we de match? 'Stedenstrijd Amsterdam-Tilburg'?!
Lijkt me niet de juiste naam!

Maar ik mis uberhaput nog de volledige toezegging van Hanco! Hanco?
Ik dacht iets over een Tilburgse club gelezen te hebben...

Maar goed, jullie plaatsen de uitslag toch wel op dit forum?

Succes beiden!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Feb 23, 2004 19:27

Guest wrote: Maar ik mis uberhaput nog de volledige toezegging van Hanco! Hanco?
Een match met Theo van den Hoek om 500 euro per partij, een droomscenario!! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Maar een match tegen Prosman of Scholma om datzelfde bedrag vind ik niet zo heel aantrekkelijk. [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]
Dus Guest, vertel eindelijk maar eens wie je bent. Nu Niek hier de boel in de gaten houdt hoef je immers niet meer zo bang te zijn.
Mijn voorkeur gaat trouwens ook niet uit naar Westerhaar, ondanks het aanbod van Damkoningin.

Guest

Post by Guest » Mon Feb 23, 2004 21:26

Hanco Elenbaas wrote: Een match met Theo van den Hoek om 500 euro per partij, een droomscenario!! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Maar een match tegen Prosman of Scholma om datzelfde bedrag vind ik niet zo heel aantrekkelijk. [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]
Dus Guest, vertel eindelijk maar eens wie je bent. Nu Niek hier de boel in de gaten houdt hoef je immers niet meer zo bang te zijn.
Mijn voorkeur gaat trouwens ook niet uit naar Westerhaar, ondanks het aanbod van Damkoningin.
We spelen of we spelen niet, Hanco. Jij bent aan zet.

Mijn aanbod: we spelen voor 500 Euro. Locatie wil ik niet al te moeilijk over doen. Speeltempo kunnen we ook creatief mee zijn. Zelfs de Delftse telling, of nog liever een sneldambarrrage bij remise is voor mij geen enkel probleem!

En als bonus weet je gelijk wie ik ben!

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Feb 23, 2004 21:37

Hanco Elenbaas wrote:
Guest wrote: Maar ik mis uberhaput nog de volledige toezegging van Hanco! Hanco?
Een match met Theo van den Hoek om 500 euro per partij, een droomscenario!!
Maar een match tegen Prosman of Scholma om datzelfde bedrag vind ik niet zo heel aantrekkelijk.
Wat vinden jullie van het 'onpartijdige' Leeuwarden (Tivoli, Huizum)??
Als arbiter gooien we Jan Terpstra in de Arena.
Of zou Guest ook Harm kunnen zijn?

blondegod

Post by blondegod » Mon Feb 23, 2004 21:46

waarschijnlijk zal de sadam hoesein onder de arbiters (jan terpstra) quest verplichten om z'n zak over z'n hoofd af te doen

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Feb 23, 2004 21:53

Guest wrote: We spelen of we spelen niet, Hanco. Jij bent aan zet.
Spelen om geld doe ik alleen als ik weet tegen wie.
Voor hetzelfde geld ben jij Theo van den Hoek en stuur je Erno Prosman als Guest op me af.
Dus als je niet wilt zeggen tegen wie ik moet spelen, heeft het totaal geen zin om hiermee door te gaan.

Guest

Post by Guest » Mon Feb 23, 2004 21:59

Hanco Elenbaas wrote:Spelen om geld doe ik alleen als ik weet tegen wie. Voor hetzelfde geld ben jij Theo van den Hoek en stuur je Erno Prosman als Guest op me af.
Dus als je niet wilt zeggen tegen wie ik moet spelen, heeft het totaal geen zin om hiermee door te gaan.
Ai. Dat is een flinke tegenvaller. Eerder in deze thread ging jij zelf in op dit verzoek, Hanco. Je stelde zelfs de speelduur en de arbiter voor. Nu kom je er plotseling op terug. Bijzonder jammer!!

Ik doe nog een poging: we stellen die 500 Euro beschikbaar voor een goed damdoel? Wil je de uitdaging (die je al was aangegaan) dan wellicht heroverwegen? Kom op, Hanco, niet zo broekepoeperig doen.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Feb 23, 2004 22:47

Guest wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Spelen om geld doe ik alleen als ik weet tegen wie. Voor hetzelfde geld ben jij Theo van den Hoek en stuur je Erno Prosman als Guest op me af.
Ai. Dat is een flinke tegenvaller. Eerder in deze thread ging jij zelf in op dit verzoek, Hanco. Je stelde zelfs de speelduur en de arbiter voor. Nu kom je er plotseling op terug. Bijzonder jammer!!

Ik doe nog een poging: we stellen die 500 Euro beschikbaar voor een goed damdoel? Wil je de uitdaging (die je al was aangegaan) dan wellicht heroverwegen? Kom op, Hanco, niet zo broekepoeperig doen.
Tijd voor een compromis?
Voorstel: Voor elke 100 ratingpunten die Guest meer heeft dan Hanco, worden er 100 Euro van het bedrag afgehaald. Andersom natuurlijk ook. Blijkt Hanco 100 ratingpunten meer te hebben, dan wordt het te verspelen bedrag 600 Euro.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Feb 23, 2004 22:48

Guest wrote: Ai. Dat is een flinke tegenvaller. Eerder in deze thread ging jij zelf in op dit verzoek, Hanco. Je stelde zelfs de speelduur en de arbiter voor. Nu kom je er plotseling op terug. Bijzonder jammer!!

Als je goed gelezen zou hebben, was het inmiddels tot je doorgedrongen dat steeds voorwaarde was dat ik weet tegen wie ik moet spelen, voordat ik geld inzet.
Verder heb ik genoeg goede damdoelen om geld aan over te maken. Een tip voor je, nu je blijkbaar genoeg kunt missen: maak je 500 euro over aan tweevoudig oud-wereldkampioen Slava Sjtsjogoljev en zijn vrouw in Pushchino. Het is geen vetpot voor gepensioneerden in Rusland.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Feb 23, 2004 23:24

Guest wrote:Nou, nou, Dieter/hanco, niet zo zuurtjes reageren.

- 55.5% remise vind ik om te huilen
- met +2 een groep winnen is ook hoogst opmerkelijk
- voor de buitenwereld lijkt het alsof wij geen winners hebben op dze manier

Neem er nog eentje, Dieter.

Hanco - zullen we een kleine match spelen op VOG? Als ik win neem jij mijn bijdrage aan het fondsje over (500 Euro). Als jij wint: verdubbel ik mijn inzet!
Dat remisepercentage is ongetijfeld lager dan dat in de ereklasse.

Verder begrijp ik niet waarom guest hanco uitdaagt.
Ik kan alleen maar gissen.
Bluft hij en hoopt hij dat Hanco niet toehapt, of denkt hij Hanco inderdaad te kunnen verslaan?

En waarom wil hij op deze manier zichzelf bekend maken?

Verlies je op zo'n manier niet tweemaal je gezicht?

Vraagje

Post by Vraagje » Tue Feb 24, 2004 00:00

Jan Pieter wrote:
niek kuijvenhoven wrote:Ik zat trouwens na te denken, als ik nu eens mijn gemiddelde haal op het NK. Dan krijg ik correctiefactor tien omdat mijn prestaties sterk afwijkend zijn van mijn rating. Als dat zo is, gaat mijn rating (NK junioren, HF, clubcompetitie, NK senioren) met ongeveer 170!!!! punten omhoog haha! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Daarmee zou je op een rating van 1437 komen, wat mij niet overdreven hoog lijkt voor iemand die 50% scoort in de finale.

Het wordt pas echt leuk als je ook nog wat toernooien meepakt. Even aannemende dat je gemiddeld per partij een half punt meer scoort dan op grond van je rating van 1267 verwacht mag worden, verdien je vijf ratingpunten per partij. Speel dus nog een partij of 40 en je bent met afstand de nieuwe nummer 1 op de ratinglijst!
Ik heb weleens geruchten (o.a. uit de DUO-hoek, de club van Jan Masselink) gehoord dat bij een sterk afwijkende jaarprestatie en meer dan 50 partijen de jaarprestatie de nieuwe rating wordt.

Verder mijn felicitaties.

Wie zijn er trouwens nog meer geplaatst (m.n. gisteren ind e barrages)?

Post Reply