Royement

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Nov 03, 2003 16:16

Fred van Amersfoort wrote:Kijk, onder Schotanus moest je gewoon je muil houden, dat waren tijden en alles liep prima. De arrogantie droop eraf maar het was zo doorzichtig dat het gewoon leuk was om naar te kijken. Alles wat daarna kwam was pure imitatie. Daarom zeg ik: Anton for president. En die De Rooij weer naar De Efteling. Of misschien een bijrol als wethouder van Juinen. Dan hebben we nog Jozef.....hmmmm tja ik heb lang zitten denken wat hij eigenlijk kan gaan doen maar dat valt helemaal niet mee. Zo, bijna genoeg mensen beschadigd, nu Stoop nog. Let op daar komt ie: Stoop ik heb de brieven gelezen en ik vind je eng. Heel erg eng. Krijg ik nu ook een schorsing?
Fred van Amersfoort wrote:
Dat was schrikken zeg, toen ik net op het marktplein liep. Ik zag dat allemaal jongeren leuzen schreeuwden tegen het regime en ik zag vuur. Hele archiefkasten werden het gebouw uitgepleurd en ik zag dat er poppen in de brand werden gestoken. Een woedende menigte riep iets over Josef Lynchen die lui en weer werd een pop die sprekend op HS lijkt in brand gestoken. Op de scanner hoorde ik net dat de huisartsenpost van Huissen een melding kreeg van iemand met acute buikpijn. Het bleek om ome Leen te gaan die enorme lachstuipen had omdat Huissen de landstitel nu niet meer kan ontgaan. Op de achtergrond zag ik de captain van DCA nog net wegschieten met blikken benzine om het vuur nog verder aan te wakkeren en het blijft nog lang onrustig in de stad.
Zelden zulke humoristische en ook nog goed-geschreven stukjes gelezen op een Damforum, mijn complimenten Fred!
Henk Stoop valt trouwens reuze mee, ik kan jullie allemaal aanraden eens een biertje met Henk te drinken.

Arjen de Mooij

Re: och ja

Post by Arjen de Mooij » Mon Nov 03, 2003 16:36

rijmer wrote:
Arjen de Mooij schreef:
Lik toch mn bolle reet rijmer. Dit incident is veroorzaakt door slecht bestuur, en niet door Tjalling.
Is dat ironie of sarcasme? En is het gewenst?
Ik sluit me volledig aan bij Hanco, want het is wel tjalling vs... tjalling vs...
Dat lik mn bolle reet was ironie geloof ik.
Tjalling heeft problemen met mensen, daarover praat hij, op zijn speciale eigen wijze op zijn forum dat niet voor iedereen toegankelijk is. Dat mag namelijk. Mensen zijn namelijk niet overal de hele dag politiek correct. Ik heb genoeg dingen tegen mensen gezegd in persoonlijke gespreken om 20 keer geroyeerd te worden. Iedereen hier denk ik wel. Tjallings opmerking is niet goed te praten, maar ik geloof dat de heer groeneveld zelf er niet al teveel aanstoot aan heeft genomen.
En ik geloof niet dat Tjalling degene is die mensen geroyeerd danwel geschorst probeert te krijgen. Tjalling is namelijk niet zo wraakzuchtig. Verder is Henk Stoop niet bij de betreffende vergadering geweest en dus valt hem niets te verwijten in deze. Dit hele incident gaat dus mijns inziens niet over de relatie Henk Stoop Tjalling.
Blijkbaar heeft iemand anders problemen met Tjalling, maar wie is de mol?

ktarinus

lekker veilig

Post by ktarinus » Mon Nov 03, 2003 16:37

De Boeler het is lekker veilig of niet om anoniem te posten? Maak je bekend of zwijg!

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Mon Nov 03, 2003 16:51

Het word hier steeds gezellig. Gister ff gekeke. toen was het al gezellig, maar volgens mij sins Tjalling weg is, word de damwereld ook niet echt aardiger tegen elkaar.
Je moet aardig tegen elkaar zijn --> zoals Tjalling een keer in zijn msntekts had: Heb uw naasten lief.

Behalve als het de KNDB is, want dat is bagger K*T zooi..
[img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img] [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Mon Nov 03, 2003 16:52

Lik mn bolle reet is toch aardig?

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Nov 03, 2003 16:56

Is je reet bol Arjen? Neen, een stelletje magere knoken!! Denk je dat iemand daar aan wil likken?

nadinevantiel

Post by nadinevantiel » Mon Nov 03, 2003 16:59

nou dan bied ik me maar aan.............

dan mag jij erna Bert.

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Mon Nov 03, 2003 17:01

Het is een hele toestand.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Nov 03, 2003 17:01

nadinevantiel wrote:Uiteraard is Tjalling niet de Vermoorde Onschuld. Hij geeft op dit forum ook toe dat hij een fout heeft gemaakt. Dus dat is helder.

Rijmer zegt het is wel Tjalling vs....., Tjalling vs......etc. maar dat had naar mijn idee net zo goed iemand anders kunnen zijn. Als je je best doet kan je op het net wel meer dammers vinden de grof zijn over anderen (in mijn ogen kan je ook heel grof zijn zonder krachtermen te gebruiken)

Ik heb het idee dat een klein clubje mensen in de damwereld zich hier erg aan stoort en nu Tjalling als pispaal genomen hebben. In plaats van dat zij Tjalling hierop hebben aangesproken, zijn ze direct naar het KNDB bestuur gestapt en zijn ze gaan zoeken naar "slechte" uitlatingen van hem op het net. Waarom hebben ze zo'n forum gewoon niet meer bezocht?

Ik sluit me aan bij een aantal van de vorige sprekers: dammers/mensen die zich storen aan het gedrag van andere dammers/mensen dienen dit gedrag of te respecteren of ze dienen de ander hier op nette wijze op aan te spreken. Er dient in ieder geval een serieuze poging gewaagd te worden er met elkaar uit te komen.
Tjalling heeft niet zo lang geleden ook iemand ten onrechte van plagiaat beschuldigd. Toen Jelle Groeneveld hem hierop attent maakte en bewijs leverde van Tjallings ongelijk weigerde Tjalling dit recht te zetten.
Voor straf krijgt Jelle vannacht ervan langs en wordt de Axioma Orap Openaffaire nog eens in een verkrachte versie met de haren erbij gesleept, omdat Jelle de broer is van Jan. (Terwijl Jelle zijn best gedaan heeft Jan op andere gedachten te brengen!)
Voor een koppige Fries is de combinatie Prozac/Cannabis/Alcohol niet altijd even gelukkig.
Tjalling moet eens wat minder rancuneus worden, een stuk vergevingsgezinder. En ook zou hij er goed aan doen mensen als Henk Stoop of Erik van de Weerdhof eens persoonlijk op te zoeken in plaats van steeds steun te zoeken bij anderen in zijn vete op afstand met deze personen.
Die hele hetze tegen EvdW, waarin Tjalling zijn troepen verzamelde om met zijn allen EvdW te attaqueren, was verre van stijlvol, beschamend en ook blamerend voor allen die de zielige EvdW zijn welverdiende kopje koffie misgunden!
Kortom, net als wij allen heeft Tjalling nog vele fouten bij zichzelf te corrigeren. Het vervelende van Tjalling is echter dat Prozac, Cannabis en Alcohol het zelfkritiserend vermogen uitschakelen, waardoor Tjalling gemakshalve zijn kritische gifpijlen liever op andersdenkenden richt.
Last edited by Hanco Elenbaas on Mon Nov 03, 2003 17:04, edited 2 times in total.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Mon Nov 03, 2003 17:01

Tsja Bert, dat moet ieder voor zichzelf weten, maar in principe is het een aardige opmerking.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Mon Nov 03, 2003 17:04

Is er trouwens al in de statuten van de KNDB opgenomen dat iemand wiens tegenstander overleden is een kopje koffie krijgt. Dit om verdere misstanden als in Brunssum te voorkomen.

Insomnia

spoedberaad

Post by Insomnia » Mon Nov 03, 2003 17:04

Recentelijk gehoord: spoedberaad vind plaats op geheime locatie
wie weet er meer van? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Last edited by Insomnia on Mon Nov 03, 2003 17:12, edited 1 time in total.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Mon Nov 03, 2003 17:06

Nee hoor, gewoon in Brummen bij het NK Vrouwen.
Last edited by Arjen de Mooij on Mon Nov 03, 2003 17:20, edited 1 time in total.

Insomnia

heee

Post by Insomnia » Mon Nov 03, 2003 17:09

wat bedoel je Arjen ?
ik bied me niet aan hoor, (...).
Last edited by Insomnia on Mon Nov 03, 2003 17:13, edited 1 time in total.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Mon Nov 03, 2003 17:10

Maar goed, laten we van mijn bolle reet afstappen (ik wist niet dat er iemand opstond) en terug naar die van Tjalling.

Post Reply