Dan kan Boom het kampioenschap niet meer ontgaan.Ben Anoniem wrote:(1. aantal wedstrijdpunten)
2. aantal verliespartijen
The one with the most LOST games becomes champion.
Wie wordt Kampioen van Nederland 2004?
- Eric Sanders
-
- Hanco Elenbaas
Niek is in het landsbelang een puntje aan het sprokkelen.
Erno Prosman en Gérard doen voor de zoveelste keer dit toernooi alleen degelijke zetten.
Waar is de Gérard die in Amsterdam in 2003 elke tegenstander naar de keel vloog? Het lijkt wel of Gérard wacht op de herinvoering van de 3-puntenregel.
De enige echt leuke toppartij is Barkel-Heusdens.
Hans is Tanja aan het oprollen.
Stel Hans wint van Tanja en Marino doet remise met Ron, dan staan Hans en Marino gelijk in punten. Als Alexander dan toch wint van Niek, en gelijk komt met Rob en Kees, gaat men dan kijken wie er hoger staat, Hans of Marino, om te bepalen wie kampioen 2004 is, Kees of Alexander? Door de overwinning op Jeroen eindigt Marino boven Hans en daardoor Alexander boven Kees??
Erno Prosman en Gérard doen voor de zoveelste keer dit toernooi alleen degelijke zetten.
Waar is de Gérard die in Amsterdam in 2003 elke tegenstander naar de keel vloog? Het lijkt wel of Gérard wacht op de herinvoering van de 3-puntenregel.
De enige echt leuke toppartij is Barkel-Heusdens.
Hans is Tanja aan het oprollen.
Stel Hans wint van Tanja en Marino doet remise met Ron, dan staan Hans en Marino gelijk in punten. Als Alexander dan toch wint van Niek, en gelijk komt met Rob en Kees, gaat men dan kijken wie er hoger staat, Hans of Marino, om te bepalen wie kampioen 2004 is, Kees of Alexander? Door de overwinning op Jeroen eindigt Marino boven Hans en daardoor Alexander boven Kees??
Het essentiële verschil is dat het de meeste dammers geen hout uit zal maken of ze nou een minnetje of een plusje krijgen bij een remise, maar dat een paar punten meer of minder toch echt te gortig is.Gerard de Groot wrote:Jaja principes zijn mooi, maar het uiteindelijke effect is in 90% van de toernooien hetzelfde, en in tweekampen waarschijnlijk in 98% van de gevallen. Vreemd hoor, dat dezelfde mensen, die vorig jaar de voorvechters van de puntenoverwinning uitmaakten voor klonen van Hitler en Stalin, antidemocraten, volksverlakkers en meer fraais, nu zelf met het idee aan de haal gaan. Nu opeens geen verkrachting van het spel meer? 100 jaar theorie in de prullenbak? etc.Eric van Dusseldorp wrote:Bij de Delftse Telling is de puntenoverwinning een doel op zich.Gerard de Groot wrote:Vorig jaar nam de Bondsraad het principebesluit om de puntenoverwinning in te voeren. De werkgroep nodigde dammers uit om mee te denken over de waardering van een puntenoverwinning. In januari werd het besluit weer teruggedraaid.
Wordt nu de puntenoverwinning via de achterdeur van de FMJD toch ingevoerd? Want die plusjes zijn toch gewoon puntenoverwinningen, met als puntentelling 2-0 1.05-0.95 1-1, zoals Jan Pieter op 3 september 2003 ook al opmerkte? Of zie ik iets over het hoofd?
Bij de Assendelftse Telling spelen de plusjes alleen een rol bij een ex-aequosituatie. Dus in plaats van SB, onderlinge resultaten ('korte SB'), barrage na een paar maanden, barrage met blitzpartijen, loting, wordt er dus naar die plusjes gekeken.
Dat is dus het principiële verschil. Dat wist je natuurlijk zelf ook wel, beste Gerard, maar voor de kijkers thuis maak ik hier nog even het onderscheid.
- Hanco Elenbaas
-
- Hanco Elenbaas
The numbers 1 up to 7 from last WC in Zwartsluis were already qualified.Jacques PERMAL wrote:So KEES THIJSSEN is automatically qualified for next World championship.
Who is also qualified automatically ? CLERC, BALJAKIN ?
Among them Thijssen and Clerc.
So now Bally will be the KNDB-candidate for Amsterdam 2005.
If FMJD-rules allow that the Dutch federation will delegate a non-Dutch candidate...
- Marco Veronesi
Gefeliciteerd Kees! [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img] [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img]
-
Ik denk dat Kees wel kampioen wordt. Als hij de dopingcontrole nog doorkomt is hij het! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
-
Gefeliciteerd Marino [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
een puike prestatie heb je geleverd tussen al dat geweld.
een puike prestatie heb je geleverd tussen al dat geweld.
Ongetwijfeld kun je met een paar mooie statistieke berekeningen laten zien hoe je aan die 90 en 98% komt....Gerard de Groot wrote:Jaja principes zijn mooi, maar het uiteindelijke effect is in 90% van de toernooien hetzelfde, en in tweekampen waarschijnlijk in 98% van de gevallen. Vreemd hoor, dat dezelfde mensen, die vorig jaar de voorvechters van de puntenoverwinning uitmaakten voor klonen van Hitler en Stalin, antidemocraten, volksverlakkers en meer fraais, nu zelf met het idee aan de haal gaan. Nu opeens geen verkrachting van het spel meer? 100 jaar theorie in de prullenbak? etc.Eric van Dusseldorp wrote:Bij de Delftse Telling is de puntenoverwinning een doel op zich.Gerard de Groot wrote:Vorig jaar nam de Bondsraad het principebesluit om de puntenoverwinning in te voeren. De werkgroep nodigde dammers uit om mee te denken over de waardering van een puntenoverwinning. In januari werd het besluit weer teruggedraaid.
Wordt nu de puntenoverwinning via de achterdeur van de FMJD toch ingevoerd? Want die plusjes zijn toch gewoon puntenoverwinningen, met als puntentelling 2-0 1.05-0.95 1-1, zoals Jan Pieter op 3 september 2003 ook al opmerkte? Of zie ik iets over het hoofd?
Bij de Assendelftse Telling spelen de plusjes alleen een rol bij een ex-aequosituatie. Dus in plaats van SB, onderlinge resultaten ('korte SB'), barrage na een paar maanden, barrage met blitzpartijen, loting, wordt er dus naar die plusjes gekeken.
Dat is dus het principiële verschil. Dat wist je natuurlijk zelf ook wel, beste Gerard, maar voor de kijkers thuis maak ik hier nog even het onderscheid.
Voordeel van Assendelft (en dus nadeel van Delfts), is dat de kans dat iemand met alleen maar voordeelremises / puntenoverwinningen kampioen wordt een stuk kleiner is. Het is een soort Delfts in de nahand. Met de nadruk op nahand.
-
Gerard, ik heb nooit beweerd dat bij DT 100 jaar theorie in de prullenbak kan (dat is ook niet zo). Ook heb ik niet de voorvechters van de puntenoverwinning uitgemaakt voor klonen van Hitler en Stalin etc.Gerard de Groot wrote:Jaja principes zijn mooi, maar het uiteindelijke effect is in 90% van de toernooien hetzelfde, en in tweekampen waarschijnlijk in 98% van de gevallen. Vreemd hoor, dat dezelfde mensen, die vorig jaar de voorvechters van de puntenoverwinning uitmaakten voor klonen van Hitler en Stalin, antidemocraten, volksverlakkers en meer fraais, nu zelf met het idee aan de haal gaan. Nu opeens geen verkrachting van het spel meer? 100 jaar theorie in de prullenbak? etc.Eric van Dusseldorp wrote:Bij de Delftse Telling is de puntenoverwinning een doel op zich.Gerard de Groot wrote:Vorig jaar nam de Bondsraad het principebesluit om de puntenoverwinning in te voeren. De werkgroep nodigde dammers uit om mee te denken over de waardering van een puntenoverwinning. In januari werd het besluit weer teruggedraaid.
Dat schrijf je ook niet letterlijk, maar omdat je reageert op mijn quote wordt bij de kijkers thuis wel die suggestie gewekt.
Je wil zo graag het aureool hebben van 'objectief', 'boven de partijen staand' en 'integer', maar met dit soort proza begin je hoe langer hoe meer op ons te lijken.
-
Eric, die suggestie zou ik aan onze kijkers zeker niet willen doen! Maar ballen kaatsen wel eens terug.Eric van Dusseldorp wrote:Gerard, ik heb nooit beweerd dat bij DT 100 jaar theorie in de prullenbak kan (dat is ook niet zo). Ook heb ik niet de voorvechters van de puntenoverwinning uitgemaakt voor klonen van Hitler en Stalin etc.Gerard de Groot wrote:Jaja principes zijn mooi, maar het uiteindelijke effect is in 90% van de toernooien hetzelfde, en in tweekampen waarschijnlijk in 98% van de gevallen. Vreemd hoor, dat dezelfde mensen, die vorig jaar de voorvechters van de puntenoverwinning uitmaakten voor klonen van Hitler en Stalin, antidemocraten, volksverlakkers en meer fraais, nu zelf met het idee aan de haal gaan. Nu opeens geen verkrachting van het spel meer? 100 jaar theorie in de prullenbak? etc.Eric van Dusseldorp wrote: Bij de Delftse Telling is de puntenoverwinning een doel op zich.
Dat schrijf je ook niet letterlijk, maar omdat je reageert op mijn quote wordt bij de kijkers thuis wel die suggestie gewekt.
Je wil zo graag het aureool hebben van 'objectief', 'boven de partijen staand' en 'integer', maar met dit soort proza begin je hoe langer hoe meer op ons te lijken.
En sinds ik geen vice-voorzitter van de BR meer ben, hoef ik gelukkig ook niet meer te proberen boven de partijen te staan. Ik kan dus uit m'n ivoren toren afdalen en me verlagen tot het niveau van het gepeupel (of bedoel je dat niet). Als ik over 20 jaar eens ga ambiëren om Ebbo op te volgen is iedereen dat toch weer vergeten.