Mobieltjes
Zo hoeft het nu ook niet als je per abuis de orde verstoort!
bron: MSN Nieuwsbericht 23-11-2004
==============================================
"GSM - Steeds vaker probeert men de mobiele telefoon uit openbare ruimtes te verbannen. Een Amerikaanse tiener leefde het telefoonverbod in de rechtszaal niet na en kreeg daar drie weken gevangenisstraf voor. De rechter in kwestie was woest op de tiener.
(...) Het gaat om een 17-jarig meisje uit New York, Amerika. De rechter had iedereen in de rechtszaal opgedragen zijn mobieltje uit te schakelen, het meisje in kwestie vergat haar mobieltje echter uit te schakelen".
"GSM - Steeds vaker probeert men de mobiele telefoon uit openbare ruimtes te verbannen. Een Amerikaanse tiener leefde het telefoonverbod in de rechtszaal niet na en kreeg daar drie weken gevangenisstraf voor. De rechter in kwestie was woest op de tiener.
(...) Het gaat om een 17-jarig meisje uit New York, Amerika. De rechter had iedereen in de rechtszaal opgedragen zijn mobieltje uit te schakelen, het meisje in kwestie vergat haar mobieltje echter uit te schakelen".
-
[img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] Juistem! Hard aanpakken die mobiellosers! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]lonkluus wrote:Zo hoeft het nu ook niet als je per abuis de orde verstoort!
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy
==> Aphex Twin - Come to Daddy
-
Is het terecht dat een speler, bij wie een mobieltje afgaat, zijn duel onherroepelijk verliest?
1. Ja dat is terecht. Het afgaan van een mobieltje is storend en de sanctie is van tevoren bekend.
41% [ 20 ]
2. Het is een te zware straf. Eerst een waarschuwing, pas bij herhaling een nul.
6% [ 3 ]
3. De sanctie is te zwaar en treft onevenredig het hele team. Beter is een boete (10-25 euro of zo). Dan heeft de dambond bovendien extra inkomsten.
45% [ 22 ]
4. Een straf is helemaal niet nodig. Er zijn gedurende een wedstrijd wel ergere vormen van geluidsoverlast dan een afgaand mobieltje.
6% [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 48
Wat zegt de tussenstand ons? De anti-gsmfundamentalisten en de zachtmoedigen houden elkaar bijna in evenwicht.
In het algemeen spreekt Zero Tolerance mij wel aan, maar in het bovenstaande geval vind ik dit principe doorgeslagen.
Ik heb voor optie 3 gestemd. Het afgaan van een mobiel is niet extreem storend (vergeleken met veel andere geluiden), de competitie wordt door de 'nul' min of meer vervalst en de Bond kan best wat geld gebruiken.
Overigens ging in een toernooi in Guadeloupe eens een mobiel af bij een speler. Meneer nam 'm op en begon een gesprek. De arbiter vond het allemaal goed.
1. Ja dat is terecht. Het afgaan van een mobieltje is storend en de sanctie is van tevoren bekend.
41% [ 20 ]
2. Het is een te zware straf. Eerst een waarschuwing, pas bij herhaling een nul.
6% [ 3 ]
3. De sanctie is te zwaar en treft onevenredig het hele team. Beter is een boete (10-25 euro of zo). Dan heeft de dambond bovendien extra inkomsten.
45% [ 22 ]
4. Een straf is helemaal niet nodig. Er zijn gedurende een wedstrijd wel ergere vormen van geluidsoverlast dan een afgaand mobieltje.
6% [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 48
Wat zegt de tussenstand ons? De anti-gsmfundamentalisten en de zachtmoedigen houden elkaar bijna in evenwicht.
In het algemeen spreekt Zero Tolerance mij wel aan, maar in het bovenstaande geval vind ik dit principe doorgeslagen.
Ik heb voor optie 3 gestemd. Het afgaan van een mobiel is niet extreem storend (vergeleken met veel andere geluiden), de competitie wordt door de 'nul' min of meer vervalst en de Bond kan best wat geld gebruiken.
Overigens ging in een toernooi in Guadeloupe eens een mobiel af bij een speler. Meneer nam 'm op en begon een gesprek. De arbiter vond het allemaal goed.
-
Gisteren in de wedstrijd Het Noorden-DUO was er wederom een incident met een mobiele telefoon. Tijdens de wedstrijd was er 3 a 4 keer een piepgeluid te horen dat volgens sommigen uit de tas van Jochem Zweerink kwam. Dat geluid leek overigens meer op een alarm dan op het overgaan van een telefoon. Bij controle was echter niets vast te stellen, want de batterijen van de mobiel waren op...
In de zaal was er dermate veel herrie dat de arbiter het voorval niet eens heeft opgemerkt(!) Daar nam tegenstander Siep Buurke geen genoegen mee. Hij schreef 2-0 op zijn notatiebiljet, deed verwoede pogingen om de partij op te eisen bij de arbiter, en bleef lange tijd demonstratief rondlopen terwijl hij aan zet was. De arbiter was echter van mening dat hij niets kon doen, omdat hij het niet gehoord had.
In de zaal was er dermate veel herrie dat de arbiter het voorval niet eens heeft opgemerkt(!) Daar nam tegenstander Siep Buurke geen genoegen mee. Hij schreef 2-0 op zijn notatiebiljet, deed verwoede pogingen om de partij op te eisen bij de arbiter, en bleef lange tijd demonstratief rondlopen terwijl hij aan zet was. De arbiter was echter van mening dat hij niets kon doen, omdat hij het niet gehoord had.
Ghandi- CCR (tweede klasse KNDB)
mobieltje gaat gisteren af. Geen arbiter aanwezig. Spelers komen remise overeen.
Wedstrijdvoorwaarde KNDB (als ik goed ben ingelicht): afgaan mobieltje = een nul.
Hiltex Open Zeeland 2004:
mobieltje van een topper gaat af. Scheidsrechter kan de overtreder niet achterhalen. Geen arbitrale beslissing.
mobieltje gaat gisteren af. Geen arbiter aanwezig. Spelers komen remise overeen.
Wedstrijdvoorwaarde KNDB (als ik goed ben ingelicht): afgaan mobieltje = een nul.
mobieltje van een topper gaat af. Scheidsrechter kan de overtreder niet achterhalen. Geen arbitrale beslissing.
Een digitaal reiswekkertje , tactisch ingezet, kan voor veel veel vermaak zorgen tegen het Noorden.Wieger Wesselink wrote:Gisteren in de wedstrijd Het Noorden-DUO was er wederom een incident met een mobiele telefoon. Tijdens de wedstrijd was er 3 a 4 keer een piepgeluid te horen dat volgens sommigen uit de tas van Jochem Zweerink kwam. Dat geluid leek overigens meer op een alarm dan op het overgaan van een telefoon. Bij controle was echter niets vast te stellen, want de batterijen van de mobiel waren op...
-
Toch even verhaal van de andere kant. Waren 4 rare piepjes uit de tas van Zweerink. Beetje onduidelijk wat het nu was. De arbiter is enigzins doof, dus had het niet gehoord. Siep stond in dubio om te claimen, maar kreeg opdracht van de teamchef om te claimen. Er is uiteindelijk een aantekening op het wedstrijdformulier gemaakt dat Het Noorden een protest indient. Dat is na de wedstrijd veranderd in Geen protest heb ik begrepen. Case closed. Tijd voor het veranderen van de regel. Boete lijkt me genoeg straf. De discussie wat er nu aan de hand was gaf veel meer rumoer dan de piepjes van de telefoon [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]Wieger Wesselink wrote:Gisteren in de wedstrijd Het Noorden-DUO was er wederom een incident met een mobiele telefoon. Tijdens de wedstrijd was er 3 a 4 keer een piepgeluid te horen dat volgens sommigen uit de tas van Jochem Zweerink kwam. Dat geluid leek overigens meer op een alarm dan op het overgaan van een telefoon. Bij controle was echter niets vast te stellen, want de batterijen van de mobiel waren op...
Minsk open 2003:tijdnood wrote:Ghandi- CCR (tweede klasse KNDB)
Een speler speelde het klaar in ca. 4 dagen tijd 6 keer zijn mobiel af te laten gaan (pin mij niet vast op deze exacte cijfers, maar de strekking moge duidelijk zijn [img]images/smilies/icon_surprised.gif[/img] ).
Gevolg: Of de regel bestond nog niet, of hij gold nog niet in Wit-Rusland.
In ieder geval gebeurde er helemaal niets. [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Overigens ging er bij een clubgenoot van mij in de provinciale competitie vorige week ook een mobieltje af.
Gevolg: er werd gewoon doorgespeeld. Speler maakte wel nog excuses aan de tegenstander voor de overlast [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
-
Geinig. Telefoon klaagt (piep-piep-piep-piep): mijn batterij is leeg ik schakel mezelf uit.Paul Wijninga wrote:Toch even verhaal van de andere kant. Waren 4 rare piepjes uit de tas van Zweerink. Beetje onduidelijk wat het nu was. De arbiter is enigzins doof, dus had het niet gehoord. Siep stond in dubio om te claimen, maar kreeg opdracht van de teamchef om te claimen. Er is uiteindelijk een aantekening op het wedstrijdformulier gemaakt dat Het Noorden een protest indient. Dat is na de wedstrijd veranderd in Geen protest heb ik begrepen. Case closed. Tijd voor het veranderen van de regel. Boete lijkt me genoeg straf. De discussie wat er nu aan de hand was gaf veel meer rumoer dan de piepjes van de telefoon [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]Wieger Wesselink wrote:Gisteren in de wedstrijd Het Noorden-DUO was er wederom een incident met een mobiele telefoon. Tijdens de wedstrijd was er 3 a 4 keer een piepgeluid te horen dat volgens sommigen uit de tas van Jochem Zweerink kwam. Dat geluid leek overigens meer op een alarm dan op het overgaan van een telefoon. Bij controle was echter niets vast te stellen, want de batterijen van de mobiel waren op...
Dat bewijst een arbiter dus nooit. Goede truc. Beetje oefenen om het goed te timen.
Andere vraag: mag een teamchef zijn speler opdrachten geven tijdens de wedstrijd???
de "kosten" van een mobieltelefoonverbod (discussie, conflicten, beroep bij KNDB, verslechtering van de verhoudingen) lijken vele malen hoger te zijn dan die van het gewoon onbestraft laten van een mobieltje dat afgaat.
Zo langzamerhand gaat er mijn voorkeur naar uit er gewoon niet meer tegen op te treden. Het blijkt bovendien een moeilijk te handhaven regel te zijn.
Conclusie: haal het uit de reglementsfeer van de KNDB.
Zo langzamerhand gaat er mijn voorkeur naar uit er gewoon niet meer tegen op te treden. Het blijkt bovendien een moeilijk te handhaven regel te zijn.
-
Overleg mag niet; dat weet jij vast ook wel.Gerard de Groot wrote: Geinig. Telefoon klaagt (piep-piep-piep-piep): mijn batterij is leeg ik schakel mezelf uit.
Dat bewijst een arbiter dus nooit. Goede truc. Beetje oefenen om het goed te timen.
Andere vraag: mag een teamchef zijn speler opdrachten geven tijdens de wedstrijd???
Opdracht geven mag uiteraard ook niet.
Onlangs maakte ik mee dat een speler van zijn voorzitter "opdracht" kreeg zijn sportieve plicht te vervullen. Mag ook niet, maar dat heb ik, bij die wedstrijd arbiter zijnde, natuurlijk door de vingers gezien.
Het verbod op mobieltjes geldt alleen als het in de wedstrijdvoorwaarden is opgenomen. Bv. die van de Nationale Competitie.
- Wishmaster
- Real name: Pascal Stil
Niet meer optreden lijkt me geen goeie optie. Dan krijg je wedstrijden waarbij telefoons constant blijven overgaan.tijdnood wrote:de "kosten" van een mobieltelefoonverbod (discussie, conflicten, beroep bij KNDB, verslechtering van de verhoudingen) lijken vele malen hoger te zijn dan die van het gewoon onbestraft laten van een mobieltje dat afgaat.
everytime is a good time to take your time to have a good time