Ja, die kwestie heeft bij mij ook wel enige verwarring veroorzaakt. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat er twee A.P. Zwart-en zijn. Die ene ben jij, die in Turbo Dambase bekend staat als B. Zwart en dus ook in mijn namenlijst als zodanig is opgevoerd, de andere is de problemist A.P. Zwart. Als ik het me goed herinner is de voornaam van die meneer Aart, maar dat kan ook incorrect zijn. Wat me overigens doet afvragen: is jouw doopnaam soms Albert?Bert Zwart wrote:Ik zie zowel A.P. Zwart als B. Zwart staan, Lambert-Jan. Hoe zit dat?
![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
15/36: Een nieuw combinatieboek
Re: 15/36: Een nieuw combinatieboek
Alhoewel je dat toch makkelijk zou kunnen opzoeken door te kijken tegen wie het was (Gerard de Groot) heb ik toch maar even het antwoord opgezocht: ja, het is een winstpartij. Voor wie, zoek je zelf maar uit. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]PeterHt wrote:Hee, dat is toch wel een winstpartij he [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Koops wrote: Hoogteijling, P. 579
Ik zag al dat G. de Groot bij hetzelfde diagram vermeld stond, maar naar mijn weten heb ik nooit tegen Gerard de Groot gespeeld... De speler tegen wie ik dat hele fraaie zetje uithaalde is Gerrit de Groot (DES Lunteren) [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]Koops wrote:Alhoewel je dat toch makkelijk zou kunnen opzoeken door te kijken tegen wie het was (Gerard de Groot) heb ik toch maar even het antwoord opgezocht: ja, het is een winstpartij. Voor wie, zoek je zelf maar uit. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]PeterHt wrote:Hee, dat is toch wel een winstpartij he [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Koops wrote: Hoogteijling, P. 579
Oh ja, wat dom. Er staat natuurlijk ook gewoon G. de Groot. Maar ik ken er maar een dus dacht ik automatisch dat het Gerard zou zijn. Best nog een gekloot met al die namen. Misschien is het voor de grote K. Bor een goede tip om t.z.t. over te gaan op een systeem met volledige namen.PeterHt wrote:
Ik zag al dat Gerard de Groot bij hetzelfde diagram vermeld stond, maar naar mijn weten heb ik nooit tegen hem gespeeld... De speler tegen wie ik dat hele fraaie zetje uithaalde is Gerrit de Groot (DES Lunteren) [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]
- Eric Sanders
Iets in mij zegt dat hoofdstuk IV 'Composities met een witte schijf op 15' zou moeten heten.Koops wrote: I. Partijcombinaties met een zwarte schijf op 36
II. Composities met een zwarte schijf op 36
III. Partijcombinaties met een wittte schijf op 15
IV. Composities met een zwarte schijf op 36
V. Partijcombinaties na de achterloop 31-36?
VI. Composities met als laatste zet de achterloop 31-36?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Jajaja. He, ik heb het ook maar even snel overgetikt.Eric Sanders wrote:Iets in mij zegt dat hoofdstuk IV 'Composities met een witte schijf op 15' zou moeten heten.Koops wrote: I. Partijcombinaties met een zwarte schijf op 36
en heb je dat boekje ook maar snel even overgetikt?Koops wrote:Jajaja. He, ik heb het ook maar even snel overgetikt.Eric Sanders wrote:Iets in mij zegt dat hoofdstuk IV 'Composities met een witte schijf op 15' zou moeten heten.Koops wrote: I. Partijcombinaties met een zwarte schijf op 36
Boek van Koops
Ja peper, peper het maar in...
Ik heb het boek binnen!
Mijn eerste reactie: Je bent eigenlijk wel geschift als je zo'n boek niet koopt.
Ik ben altijd erg gevoelig voor de vormgeving.
De vormgeving is goed!
De voorkant is stijlvol, een computergeanimeerd tafereel met damfractile (zich oneindig herhalend figuur), in voor een damboek geschikte kleurencombinatie (wit, grijs, zwart). Het onlangs verschenen boekje van Vatoetin heeft ook een heel kunstzinnige cover.
Het boek heeft een A5-formaat, wat veel prettiger leest dan het A4-formaat.
De diagrammen zien er goed en duidelijk uit, beter dan in Achterstand naar mijn mening.
Ik zet 's nachts als ik nog ff tv kijk of relax op de bank vaak enkele standjes op, dus ik heb er weer een paar om op te lossen!
Ik heb het boek binnen!
Mijn eerste reactie: Je bent eigenlijk wel geschift als je zo'n boek niet koopt.
Ik ben altijd erg gevoelig voor de vormgeving.
De vormgeving is goed!
De voorkant is stijlvol, een computergeanimeerd tafereel met damfractile (zich oneindig herhalend figuur), in voor een damboek geschikte kleurencombinatie (wit, grijs, zwart). Het onlangs verschenen boekje van Vatoetin heeft ook een heel kunstzinnige cover.
Het boek heeft een A5-formaat, wat veel prettiger leest dan het A4-formaat.
De diagrammen zien er goed en duidelijk uit, beter dan in Achterstand naar mijn mening.
Ik zet 's nachts als ik nog ff tv kijk of relax op de bank vaak enkele standjes op, dus ik heb er weer een paar om op te lossen!
Heaven is no location, but a state of mind
Als er fouten in staan is het niet mijn schuld: Johan Krajenbrink en Tjeerd Harmsma hebben de correcties gedaan. Ik denk dat ze de meeste ellende er wel uit hebben gehaald. Ik ben alleen bang dat ze de namenlijst niet hebben gecheckt, dus dat zal dan wel op mijn conto worden bijgeschreven.peper wrote:de eerste fout, verwacht je er nog meer auteur?Koops wrote:Fuck, nu heb ik het nog eens nagekeken, en dus de eerste fout in het boek ontdekt. Het is natuurlijk A.P. de Zwart.Bert Zwart wrote:Ik zie zowel A.P. Zwart als B. Zwart staan, Lambert-Jan. Hoe zit dat?
Ik verwacht er dus niet zo heel veel meer pepertje.
Zeker weten, afgelopen jaar speelden er geloof ik 2Koops wrote:Oh ja, wat dom. Er staat natuurlijk ook gewoon G. de Groot. Maar ik ken er maar een dus dacht ik automatisch dat het Gerard zou zijn. Best nog een gekloot met al die namen. Misschien is het voor de grote K. Bor een goede tip om t.z.t. over te gaan op een systeem met volledige namen.PeterHt wrote:
Ik zag al dat Gerard de Groot bij hetzelfde diagram vermeld stond, maar naar mijn weten heb ik nooit tegen hem gespeeld... De speler tegen wie ik dat hele fraaie zetje uithaalde is Gerrit de Groot (DES Lunteren) [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]
J. v.d. Weteringhs in de hoofdklasse, erg onhandig bij het voorbereiden...
De meest gehate dammer allertijden.
- Hanco Elenbaas
Maar die twee J. van de Weteringh's heten ook nog allebei Jan.Vraagje wrote: Zeker weten, afgelopen jaar speelden er geloof ik 2
Ja, dit is wel een probleem. Overigens schijnt het ook bij justitie wel eens zijn voorgekomen dat de boete aan een verkeerde, brave meneer is uitgedeeld omdat hij exact dezelfde naam en dezelfde geboortedatum had als een meneer die stout was geweest. Hoe los je dat soort dingen goed op?Hanco Elenbaas wrote:Maar die twee J. van de Weteringh's heten ook nog allebei Jan.Vraagje wrote: Zeker weten, afgelopen jaar speelden er geloof ik 2