Arjen de Mooij wrote:Arrogante klootzak van een Bart: werk nou een beetje mee verdorie! Ik stel je een vraag, geef nou gewoon antwoord. Maar goed, blijkbaar weet je het niet of wil je je wijsheid niet met me delen.
Die uitspraken over die lyric (boeit mij het een crap waar die over gaat), waren natuurlijk om jou te prikkelen mijn interessante vraag te beantwoorden.
Dus even overnieuw. He Bart, niet dat het ergens mee te maken heeft maar...
Vertel mij eens , als iedereen zo van bloemen houdt, waarom hakken ze ze dan af en gaan dan een week lang verkikkerd zitten kijken hoe het plantje een langzame dood sterft?
Houden we het wel een beetje netjes?
1 druk op de knop en ik laat je royeren hoor!
Maar goed, laat ik maar gehoor geven aan je vragen, omdat je het zo netjes vraagt. Misschien ken je de videoclip van het nummer 'Windowlicker' van Aphex Twin wel. Daarin zie je allemaal rondborstige vrouwen met daarop het gezicht van een foeilelijke man (meneer Twin) geplakt. In de clip van 'Come to Daddy' zie je hetzelfde, maar dan geplakt op kinderen, jongens en meisjes.
De tekst van het nummer is iets als:
"I want your soul, I need your soul, Come To Daddy" (met een krakende angstaanjagende stem), meer niet.
De videoclip zelf is zeer duister met een opstanding van een monster die uit een cocon uit de tv komt, redelijk vaag allemaal.
In het nummer, dat gekenmerkt wordt door een fors breakbeat-ritme, komt op een gegeven moment een break, daarin zie je zo'n foeilelijk gemaakt jongetje en meisje hand in hand naar de camera toe huppelend, met daaronder een heel vredelievend melodietje en een zachte vrouwelijke stem die zingt :"The flowers....",mijn lyric dus.
Gezien de duistere sfeer van dit nummer, is dat zinnetje natuurlijk bedoeld als een grappige tegenpool van het duistere. Vrolijke mooie bloemen tegenover zielwillende monstermensen en kinderen met allemaal hetzelfde lelijke-volwassenen-gezicht. Het is niet minder dan logisch om dit te interpreteren als sarcastisch, wat dus inhoudt dat helemaal niet de schoonheid van bloempjes wordt bedoeld, maar juist de zinloosheid ervan, of hoe je het zelf wil omschrijven. Daarom zei ik> kijk eerst die clip voordat je dingen denkt te kunnen gaan beweren. Het is nogal irritant namelijk als mensen dingen denken te weten en daarom over iets mee denken te kunnen gaan praten.
Hiermee is jouw vraag dus compleet nutteloos. De basis voor jouw vraag is onderuitgehaald.
Ik ben het overigens wel, zal je niet verbazen na deze uitleg, helemaal met je eens!
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy