De sympathieke woordvoerder van RAES

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Ingo

Post by Ingo » Mon May 31, 2004 00:48

Ja Kosmos; Stel (Je zegt;Stel!) je brengt dit voor de TC, wat zou dan de uitspraak zijn?
Ik neem aan dat de TC de zaken in context en perspectief zet om te kunnen beoordelen of iets al dan niet beledigend is.
"Belediging" 1; de Friesche relnicht.
dit was mijn reactie op jou smalende,denigrerende en quasi- humoristische liederlijke commentaren bij de topic "transfergeruchten" t.a.v. de komst van Michele Borghetti en Jasper Daems naar Raes EN bij de topic "Champions Cup" waarin jij schrijft dat "die SPAGHETTIVRETERS(JOU woorden, en niet zoals jij de lezer wilt doen geloven de mijne!)verrassend goed van start waren gegaan".
Belediging? Rel-nicht is een redelijk ingeburgerd (en niet eens zo grof) tamelijk grappig woord dacht ik. Van een rel ben je niet vies, da`s duidelijk. De belediging zou hem dan zitten in "nicht", tja, dat is dan jou probleem of je wilt dat mensen iets mogen weten/denken. En dan nog...

"Belediging" 2; Neanderthalers. Dit is helemaal een lachertje, anderen mogen zich beledigd voelen maar JIJ hebt he-le-maal geen reden om je beledigd te voelen. Deze opmerking maakte ik op 19-05 om 21.23 richting forumgasten en JIJ was tot op dat moment GEEN deelnemer in de discussie. Jou EERSTE inmenging vond plaats drie dagen (en drie pagina`s!) later t.w. 22-05 00.36!! In die hele discussie was EvD inderdaad de enige die niet meteen begon te schoppen en zei dat ie de andere kant van het verhaal wel eens wilde horen.
Neanderthaler staat voor primitief, hoe beledigend is dat?

"Belediging" 3; de opmerkingen over PJ Rijken bij de topic "De Vaste Zet toont zich een slechte verliezer". Frustrerende discussie was dat. PJR ontkende in alle toonaarden ook maar iets met Raes te (willen) hebben terwijl de contacten er al vanaf VORIG jaar waren. Maurice Raes kan (naar eigen zeggen) NU nog bewaarde mailtjes overleggen waaruit duidelijk blijkt dat er wel degelijk(en tot op het allerlaatste moment vóór het schrijven van Maurice op het forum,) een grote interesse was van PJR om naar Maastricht te komen. Liegt hij het dan lieg ik het ook natuurlijk.
Mijn opmerkingen over draaikonterij e.d. waren gepeperd, maar waren ze gezien het bovenstaande ook onterecht en daardoor zwaar beledigend?
"Belediging" 4; DJBAMI/Gerlof Kolk; topic "partij Hans Jansen-Gerlof Kolk" Waar zit de belediging als ik zeg dat ik een forcing/combinatie niets aparts vind? En waar als ik zeg dat een stand nu niet bepaald de indruk geeft van een bruisende partij? Of, als ik zeg dat de winnaar het degelijk heeft gespeeld en dat de diagramstand de indruk geeft dat slechts de verliezer iets heeft geprobeerd? Heb ik Gerlof persoonlijk aangevallen? Heb ik iets gezegd over zijn kwaliteiten? Neen Kosmos, helemaal niets,
dus je opmerking over het neersabelen van talentvolle spelers gaat aardig mank, het ging slechts over het bewuste fragment.
Bovendien was mijn eerste reactie bij deze topic als grapje bedoeld om Gerlof uit zijn tent te lokken nadat jij al heel grappig (maar uiteraard "opvoedend" bedoeld) had gezegd dat ie aan het egotrippen was. Sorry, mijn gevoel voor humor is natuurlijk van een primitiever gehalte dan het jouwe.
"Belediging 5 t./m.??? ; betreffende Kosmos persoonlijk.
-Kosmosssssssss, zou volgens jou getuigen van sarcasme en een bom die op scherp staat. Als dat al zo zou zijn wat dan nog? Op een forum worden spelletjes gespeeld en zijn dit soort teksten schering en inslag, niks mis mee toch.
-Spiegel, opgeblazen en ego. Als jij het van mij zegt mag dat, andersom weer net niet. Koop een spiegel waar geen barsten inzitten en declareer de kosten maar bij mij.
-Karikatuur van jezelf. Beledigend? Verklaar mij dan eens waarom je in persoonlijke berichten ter zake doende en gevat schrijft en publiekelijk een heel andere(uitermate confronterende) stijl hanteert waar je steeds maar aan vast houdt?
-Andere spreuk. Vond ik nog niet zo`n slecht idee hoor, geloofwaardiger en treffender ook.
-Klootschieten een Friese sport? Inderdaad, daar moeten ze me voor veroordelen, dat ik DAT niet weet zeg.
- 9 beledigingen. Degene die (op mijn verzoek, ik was nieuwsgierig wat deze vakman er van vond) een psycho-analyse heeft proberen te maken aan de hand van je schrijfselen was nog erg mild. Na het lezen van zinnen als "ben ik nu vogelvrij?" en "mag men nu alles tegen mij zeggen?" zou er zo een 10e bij kunnen....
-Prozac was natuurlijk(ik geef het toe) een flauwe woordgrap op proza.

En dan nog dit; ik ben NIET de woordvoerder van Raes en als ik dat al wel zou zijn wil dat nog niet zeggen dat, omdat mijn schrijfselen jou niet aanstaan, Raes DC een querulantenclub is, heer Kosmos. Is Apeldoorn een querulantenclub omdat jij je soms te buiten gaat? Nee toch zeker.

Ik zal je zeggen wat de uitspraak zal zijn Kosmos;
het kuitenbijterig keffertje TG heeft, nadat ie talloze keren mensen heeft lastiggevallen, eindelijk eens een flinke opdonder gekregen van een pitbull en zit nu met zijn staartje tussen de pootjes te wachten op een aai over zijn kop. Laat hem maar even zitten, is goed voor hem, misschien leert ie het af.

I am the producer of your nightmare, and the performance has just begun. (Marillion,The Incubusssssssssssss)
~Er is geen waarheid, slechts perceptie~

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon May 31, 2004 01:10

Ingo wrote:Ja Kosmos; Stel (Je zegt;Stel!) je brengt dit voor de TC, wat zou dan de uitspraak zijn?
Ik neem aan dat de TC de zaken in context en perspectief zet om te kunnen beoordelen of iets al dan niet beledigend is.
"Belediging" 1; de Friesche relnicht.
dit was mijn reactie op jou smalende,denigrerende en quasi- humoristische liederlijke commentaren bij de topic "transfergeruchten" t.a.v. de komst van Michele Borghetti en Jasper Daems naar Raes EN bij de topic "Champions Cup" waarin jij schrijft dat "die SPAGHETTIVRETERS(JOU woorden, en niet zoals jij de lezer wilt doen geloven de mijne!)verrassend goed van start waren gegaan".
Belediging? Rel-nicht is een redelijk ingeburgerd (en niet eens zo grof) tamelijk grappig woord dacht ik. Van een rel ben je niet vies, da`s duidelijk. De belediging zou hem dan zitten in "nicht", tja, dat is dan jou probleem of je wilt dat mensen iets mogen weten/denken. En dan nog...

"Belediging" 2; Neanderthalers. Dit is helemaal een lachertje, anderen mogen zich beledigd voelen maar JIJ hebt he-le-maal geen reden om je beledigd te voelen. Deze opmerking maakte ik op 19-05 om 21.23 richting forumgasten en JIJ was tot op dat moment GEEN deelnemer in de discussie. Jou EERSTE inmenging vond plaats drie dagen (en drie pagina`s!) later t.w. 22-05 00.36!! In die hele discussie was EvD inderdaad de enige die niet meteen begon te schoppen en zei dat ie de andere kant van het verhaal wel eens wilde horen.
Neanderthaler staat voor primitief, hoe beledigend is dat?

"Belediging" 3; de opmerkingen over PJ Rijken bij de topic "De Vaste Zet toont zich een slechte verliezer". Frustrerende discussie was dat. PJR ontkende in alle toonaarden ook maar iets met Raes te (willen) hebben terwijl de contacten er al vanaf VORIG jaar waren. Maurice Raes kan (naar eigen zeggen) NU nog bewaarde mailtjes overleggen waaruit duidelijk blijkt dat er wel degelijk(en tot op het allerlaatste moment vóór het schrijven van Maurice op het forum,) een grote interesse was van PJR om naar Maastricht te komen. Liegt hij het dan lieg ik het ook natuurlijk.
Mijn opmerkingen over draaikonterij e.d. waren gepeperd, maar waren ze gezien het bovenstaande ook onterecht en daardoor zwaar beledigend?
"Belediging" 4; DJBAMI/Gerlof Kolk; topic "partij Hans Jansen-Gerlof Kolk" Waar zit de belediging als ik zeg dat ik een forcing/combinatie niets aparts vind? En waar als ik zeg dat een stand nu niet bepaald de indruk geeft van een bruisende partij? Of, als ik zeg dat de winnaar het degelijk heeft gespeeld en dat de diagramstand de indruk geeft dat slechts de verliezer iets heeft geprobeerd? Heb ik Gerlof persoonlijk aangevallen? Heb ik iets gezegd over zijn kwaliteiten? Neen Kosmos, helemaal niets,
dus je opmerking over het neersabelen van talentvolle spelers gaat aardig mank, het ging slechts over het bewuste fragment.
Bovendien was mijn eerste reactie bij deze topic als grapje bedoeld om Gerlof uit zijn tent te lokken nadat jij al heel grappig (maar uiteraard "opvoedend" bedoeld) had gezegd dat ie aan het egotrippen was. Sorry, mijn gevoel voor humor is natuurlijk van een primitiever gehalte dan het jouwe.
"Belediging 5 t./m.??? ; betreffende Kosmos persoonlijk.
-Kosmosssssssss, zou volgens jou getuigen van sarcasme en een bom die op scherp staat. Als dat al zo zou zijn wat dan nog? Op een forum worden spelletjes gespeeld en zijn dit soort teksten schering en inslag, niks mis mee toch.
-Spiegel, opgeblazen en ego. Als jij het van mij zegt mag dat, andersom weer net niet. Koop een spiegel waar geen barsten inzitten en declareer de kosten maar bij mij.
-Karikatuur van jezelf. Beledigend? Verklaar mij dan eens waarom je in persoonlijke berichten ter zake doende en gevat schrijft en publiekelijk een heel andere(uitermate confronterende) stijl hanteert waar je steeds maar aan vast houdt?
-Andere spreuk. Vond ik nog niet zo`n slecht idee hoor, geloofwaardiger en treffender ook.
-Klootschieten een Friese sport? Inderdaad, daar moeten ze me voor veroordelen, dat ik DAT niet weet zeg.
- 9 beledigingen. Degene die (op mijn verzoek, ik was nieuwsgierig wat deze vakman er van vond) een psycho-analyse heeft proberen te maken aan de hand van je schrijfselen was nog erg mild. Na het lezen van zinnen als "ben ik nu vogelvrij?" en "mag men nu alles tegen mij zeggen?" zou er zo een 10e bij kunnen....
-Prozac was natuurlijk(ik geef het toe) een flauwe woordgrap op proza.

En dan nog dit; ik ben NIET de woordvoerder van Raes en als ik dat al wel zou zijn wil dat nog niet zeggen dat, omdat mijn schrijfselen jou niet aanstaan, Raes DC een querulantenclub is, heer Kosmos. Is Apeldoorn een querulantenclub omdat jij je soms te buiten gaat? Nee toch zeker.

Ik zal je zeggen wat de uitspraak zal zijn Kosmos;
het kuitenbijterig keffertje TG heeft, nadat ie talloze keren mensen heeft lastiggevallen, eindelijk eens een flinke opdonder gekregen van een pitbull en zit nu met zijn staartje tussen de pootjes te wachten op een aai over zijn kop. Laat hem maar even zitten, is goed voor hem, misschien leert ie het af.

I am the producer of your nightmare, and the performance has just begun. (Marillion,The Incubusssssssssssss)
Pfff straf TC-lid, die Ingo...
Bij puntje 1 ga je al de bocht uit door te stellen dat ik iets negatiefs bedoel met spaghettivreters. Spaghetti is heerlijk. Ik maak graag zelf spaghetti a la Kosmos. Heerlijk, Ingo, zou je 's moeten proberen.
Maar alleen de naam al bederft al de heerlijke geur voor jou, I know.
En dan nog kunnen dammen ook die Bordspaghetti! Van harte Raes, met deze kanjer, gelukkig verstaat hij geen Nederlands.
Heaven is no location, but a state of mind

Kosmos

Post by Kosmos » Mon May 31, 2004 01:14

Angstgedrag, nervositeit, gevoelsvermindering, licht gevoel in het hoofd, concentratievermindering, agitatie, abnormale gedachten, euforie en emotionele labiliteit.
9 beledigingen. Degene die (op mijn verzoek, ik was nieuwsgierig wat deze vakman er van vond) een psycho-analyse heeft proberen te maken aan de hand van je schrijfselen was nog erg mild. Na het lezen van zinnen als "ben ik nu vogelvrij?" en "mag men nu alles tegen mij zeggen?" zou er zo een 10e bij kunnen....
Precies daar ga je wel degelijk over de schreef.
Maar goed, je doet maar. Zal mij ook boeie.

Ingo

Post by Ingo » Mon May 31, 2004 12:02

Komische Kosmos toch,
Je schrijft; "bij puntje 1 ga je al de bocht uit..........." Hoezo?
JIJ bent toch degene die deze zinnen opvoert als beledigingen aan jou adres, ik toch niet? JIJ doet het voorkomen alsof het mijn woorden zijn terwijl dat niet zo is. En dan een wazig verhaal over spaghetti ....... helemaal afgemaakt met je ongelooflijk fijn gevoel voor humor met; Bor(dspa)ghetti! Jaaaaaa, heeeeeel leuk.
Het enige dat in de zin beginnend met "Spaghettivreters..." beledigend zou kunnen zijn is het stukje;gewoon blijven schoppen jochie, en zelfs dat zal door veruit de meesten niet als belediging worden gezien schat ik zo.
Trouwens, wat kan het jou boeie? Als het je niet boeit/raakt waarom reageer je dan en open je zelfs een hele nieuwe topic?
Je maakt een verwarde indruk Kosmos, je kunt oorzaak en gevolg niet meer van elkaar onderscheiden. Ik krijg de indruk dat de spraakwaterval even droog staat...............................
The sound of silence, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon May 31, 2004 13:20

Nou is het voorlopig wel weer leuk geweest jongens.
Ingo, kun je eens wat plaatsen uit je rubriek in het Eindhovens Dagblad? Ik ben nieuwsgierig naar hoe je dat aanpakt!

Ingo

Post by Ingo » Mon May 31, 2004 16:07

Je hebt gelijk Hanco, tijd om er mee te stoppen.
Over die stukjes in het ED; dat kan, tuurlijk.

Nescio

Post by Nescio » Mon May 31, 2004 16:09

Dammen is een leuk spel, maar al dat gezeur erom heen is zo jammer en onnodig.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon May 31, 2004 16:50

Soms wel nodig Nescio, want het is gezond om je hart te luchten.
Maar ik ben blij dat Ingo ons nu wat techniek gaat geven!

Kosmos

Post by Kosmos » Mon May 31, 2004 17:04

Ingo wrote:Je hebt gelijk Hanco, tijd om er mee te stoppen.
Over die stukjes in het ED; dat kan, tuurlijk.
Gaat Ingo eindelijk zijn gebrul staken? Mooi.
Na 10 bladzijden projectie weten we precies wat Ingo graag zelf doet en mij verwijt.

Kosmos

Stilte voor de ......

Post by Kosmos » Mon May 31, 2004 17:25

De Brabantse brulaap wrote:The sound of silence, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk
Ik vroeg een damcollega wat Ingo toch bezielt om zo te gaan brullen en zichzelf te kakken te zetten.
Ik hield het op jaloezie. Onze Brabantse Brulaap wil graag een nog grotere bek hebben dan de brutale Friesche relnar.

Maar de damcollega (wil desnoods zijn naam wel geven) zag in het gebrul van de Brabantse Brulaap een meer algemene frustratie:

Misschien is het toch een wat algemenere frustatie van zeveraars:
We kwamen op de volgende lijst van mogelijke frustraties:

Geestdodend werk, kampioensfeestbezoek verhinderend
Haarverlies
Woont in brabant
Het falen van de LPF in de politiek
Mislukt huwlijk
Dat skelet zonder naam heeft ie ook wel weer gezien
Niet onder de knie kunnen krijgen van de Nederlandse taal

Geleen wil hem niet hebben
en bij het Eindhovens Dagblad zal ie vervangen worden door Eric van Dusseldorp
zodat die bijna elk regionaal dagblad vult met zijn damgeleuter
Steeds meer voggers worden het geween van de briesende Brabantse brulaap zat als ie begint te janken en schelden als een klein jongetje hem door de vlag drukt
Dammers die volgens de kale brulaap geen talent hebben breken door
De rating van de Kale Brulaap is schandalig laag zowel op vog als in t echt
spelers gaan niet in op 1.31-27 alhoewel de kale brulaap 100.000 uur studie gewijd heeft eraan, schande!
Kinderen die in paniek wegrennen als een bezwete brulaap zijn bek opendoet
Geen oorvoordovende stilte van zijn grote voorbeeld

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Mon May 31, 2004 17:56

Tjalling hou eens op joh, heeft totaal geen zin, en het interesseert niemand.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon May 31, 2004 18:05

Arjen de Mooij wrote:Tjalling hou eens op joh, heeft totaal geen zin, en het interesseert niemand.
inderdaad Tjallling, je laat je wel kennen!

Kosmos

Post by Kosmos » Mon May 31, 2004 18:11

Bert Zwart wrote:
Arjen de Mooij wrote:Tjalling hou eens op joh, heeft totaal geen zin, en het interesseert niemand.
Ik wilde even laten zien hoe makkelijk het is.
De brulaap blijft net zolang doorbrullen tot ie lik op stuk krijgt.
Als je lang genoeg doorbrult dan krijg je dit.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon May 31, 2004 18:17

Kosmos wrote:
Bert Zwart wrote:
ingo moest er waarschijnlijk wel om lachen, kosmos.

Kosmos

Post by Kosmos » Mon May 31, 2004 18:25

Bert Zwart wrote:
Kosmos wrote:
Bert Zwart wrote: inderdaad Tjallling, je laat je wel kennen!
ingo moest er waarschijnlijk wel om lachen, kosmos.
Dat zou helemaal mooi zijn, Bert.
Als we dat nou eens doen met zijn tweeën (De Brabantse brulaap en de Friesche relnar) (drieën?, doe je mee bert?) even heel hard bulderen [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] van het lachen [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] , kunnen we daarna weer verder met constructievere zaken...

Post Reply