Het onrecht duurt voort
je hebt humor dieter!! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
maar of het nu zo slim is om over wedstrijdpunten te hebben die in mindering worden gebr8???? lijkt me niet!
de captain van apeldoorn had voor de wedstrijd hier al naar geinformeerd en dit was UITGESLOTEN!! (of speelt de kndb onder een hoedje met de wedstrijdleider?? zodat er ook nog ns 2 ptn in mindering worden gebr8? [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img] )
maar of het nu zo slim is om over wedstrijdpunten te hebben die in mindering worden gebr8???? lijkt me niet!
de captain van apeldoorn had voor de wedstrijd hier al naar geinformeerd en dit was UITGESLOTEN!! (of speelt de kndb onder een hoedje met de wedstrijdleider?? zodat er ook nog ns 2 ptn in mindering worden gebr8? [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img] )
Zo grappig is dit niet. Het bestuur moet natuurlijk wel consequent handelen. Of het royement wordt ongedaan gemaakt, of het wordt opgeheven. Het lijkt erop dat het laatste is gebeurd. Dit heeft nogal wat gevolgen. Alleereerst over de wedstrijd van afgelopen zaterdag.Dieter wrote:en nog een (grappig bedoelde) opmerking,
Overweegt de KNDB niet misschien Apeldoorn te bestraffen voor het opstellen van een niet speelgerechtigde speler (2 pnt. in mindering). Of zou dit niet werkelijk een overweging moeten zijn als de schorsing in elk geval op 1 november blijft staan?
Code: Select all
58.2 Het opstellen van één of meer ongerechtigde spelers (zie bijvoorbeeld artikel 23.2, 29.3 of
44 tot en met 47) in een team doet de partijen voor die spelers ten gunste van de tegenstanders
verloren gaan. Hebben evenwel beide teams aan eenzelfde bord een ongerechtigde
speler opgesteld, dan wordt de uitslag aan dat bord 0-0.
Bovendien wordt aanvullend een nader vast te stellen boete opgelegd.
Het lijkt mij dat het bestuur volgens artikel 8.6 van de statuten Tjalling uit het lidmaatschap heeft ontzegd. Dat deze ontzegging vervolgens weer is opgeheven, betekent niet dat Tjalling weer lid is van de KNDB. Alle clubs waarvoor hij wil uitkomen, zullen hem moeten aanmelden.
We gaan weer naar het Spel- en Wedstrijdreglement:
44.5 Wie zich na 1 juli na onderbreking van minder dan een jaar opnieuw als lid van een
vereniging bij de Bond laat registreren, is, behoudens het in artikel 44.4 bepaalde, uitsluitend
gerechtigd om uit te komen voor die vereniging, als dat dezelfde vereniging is als die
waarvoor hij in de onmiddellijk aan deze competitie voorafgaande competitie mocht
uitkomen.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Dit is prachtig. Het bestuur zal dus moeten kiezen tussen:GuidoB wrote: Als ik het goed heb, speelde Tjalling het vorige seizoen voor Rinsumageest. Dit is dan ook de enige club, waarvoor hij dit seizoen nog kan uitkomen (als Rinsumageest hem aanmeldt).
1) het royement volledig terugdraaien (nietig verklaren)
2) Tjalling alleen speelgerechtigd verklaren voor Rinsumageest
Zelfs dit bestuur zal in moeten zien dat de tweede optie 2 volstrekt belachelijk is. Resteert dus optie 1. Hoera!
-
Inderdaad Bert, daan heb je gelijk in. Het staat duidelijk in het volgende artikel:Bert Zwart wrote:Inderdaad fraai speurwerk van Guido! Mijn complimenten.
Maar Rinsumageest kan Goedemoed lijkt me niet zomaar opstellen in de tweede klasse KNDB !?
51.10.2 Een lid kan in de landelijke competitie slechts voor één vereniging uitkomen. Bepalend
hiervoor is de opgave volgens artikel 47.1 of, wanneer deze opgave niet eenduidig is, de
eerste wedstrijd waarin dat lid uitkomt.
Ik hoop niet al te lang. Men moet daar eens goed beseffen dat een royement geen zaak is om lichtzinnig mee om te gaan. Je kunt het niet zomaar eventjes instellen en even later weer opheffen. Er zijn grote consequenties voor de betrokkenen. Iedereen die ik hierover spreek, vindt het ongelooflijk dat het KNDB-bestuur tot zoiets in staat is. Ik vind dit echt een hele ernstige zaak.Kosmos wrote:En hoe lang gaat het duren voordat ook de KNDB haar verstand gaat gebruiken?
Sterker nog, dat een deel van een bestuur tot zoiets in staat is. Want slechts twee mensen hebben het royement uitgesproken/bekrachtigd. We hebben nog geen meningen van de anderern gehoord, maar ik kan me voorstellen dat er inmiddels onderling wel wat woorden gevallen zijn over het functioneren.GuidoB wrote:Ik hoop niet al te lang. Men moet daar eens goed beseffen dat een royement geen zaak is om lichtzinnig mee om te gaan. Je kunt het niet zomaar eventjes instellen en even later weer opheffen. Er zijn grote consequenties voor de betrokkenen. Iedereen die ik hierover spreek, vindt het ongelooflijk dat het KNDB-bestuur tot zoiets in staat is. Ik vind dit echt een hele ernstige zaak.
Sterker nog: is een royent dat door een bestuursminderheid is uitgesproken wel (rechts)geldig?
- Arjen de Mooij
- Hanco Elenbaas
-
Zo grappig is dit niet. Het bestuur moet natuurlijk wel consequent handelen. Of het royement wordt ongedaan gemaakt, of het wordt opgeheven. Het lijkt erop dat het laatste is gebeurd. Dit heeft nogal wat gevolgen. Alleereerst over de wedstrijd van afgelopen zaterdag.GuidoB wrote:Dieter wrote:en nog een (grappig bedoelde) opmerking,
Overweegt de KNDB niet misschien Apeldoorn te bestraffen voor het opstellen van een niet speelgerechtigde speler (2 pnt. in mindering). Of zou dit niet werkelijk een overweging moeten zijn als de schorsing in elk geval op 1 november blijft staan?
58.2 Het opstellen van één of meer ongerechtigde spelers (zie bijvoorbeeld artikel 23.2, 29.3 of
44 tot en met 47) in een team doet de partijen voor die spelers ten gunste van de tegenstanders
verloren gaan. Hebben evenwel beide teams aan eenzelfde bord een ongerechtigde
speler opgesteld, dan wordt de uitslag aan dat bord 0-0.
Bovendien wordt aanvullend een nader vast te stellen boete opgelegd.
Gisteren de afrekening over het afgelopen seizoen ontvangen en ja hoor,
er werd een boetebedrag berekend voor het opstellen van een niet-gerechtigde speler in de wedstrijd tegen Maas van t Hoog.
How low can you go?
HAHAHA lang leve de KNDB, wat een LOSERS!! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]Andre de Koning wrote:
er werd een boetebedrag berekend voor het opstellen van een niet-gerechtigde speler in de wedstrijd tegen Maas van t Hoog.
How low can you go?
blondegod wrote:HAHAHA lang leve de KNDB, wat een LOSERS!!Andre de Koning wrote:
How low can you go?
Heaven is no location, but a state of mind