Anoniem posten is verboden.

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Sep 30, 2003 01:13

Vind je het erg dat ik niet op jouw toestemming ga wachten Ernst?
Voor enquêtes heb ik momenteel geen tijd.
Dat komt omdat ik me -tegen mijn zin- met DT moet bezighouden en het voorbereiden van de rechtszaak.
De enige enquête die op dit moment van belang is, is die van Dieter.

Guest

Re: Anoniem posten is verboden.

Post by Guest » Tue Sep 30, 2003 01:21

Guest wrote:Hanco wil weten in welk hokje ik zit zodat hij dan een uitgebreide brede discussie over mij, mijn hokje, de telling, het lettertype in mijn clubblad etc. etc., kan voeren!
- Daar heb ik geen zin in! Ik hoop dat je dit respecteert.
Ach, hoe profetisch waren mijn eerdere woorden!! In andere threads ben ik inmiddels volgens Elenbaas al verworden tot een fervente fan van de Delftse Telling die is ontstaan uit een bizarre kruising tussen Erno Prosman en Henk de Witt!! (brr)

Voor alle duidelijkheid:

Ik wil maar een enkel punt maken in al mijn berichten vanavond:

Het is niet zinvol om louter tegen dingen te zijn. Tegenstanders van bepaalde zaken (bv. DT) moeten in staat zijn alternatieven aan te dragen, die te verdedigen, en vervolgens bereid te zijn ze te onderzoeken en in te voeren.

Er zijn tal van alternatieven mbt de DT:
- alles laten zoals het is
- de hanco telling in te voeren (zie andere thread)
- speeltempo wijzigingen
- hoelahoepen om het 3e punt, I dont give a f.ck
- ...

Zolang mensen consequent ergens voor staan vind ik het prima. Alleen maar tegen dingen zijn leidt tot niets. Ik dacht dat ik duidelijk was in andere berichten maar speciaal voor Hanco leg ik het hier dus nog eens uit!

Hanco: Handen uit de Mouwen en snel een beetje

En ehh... ik ben niet Erno noch Henk noch zit ik in de bondsraad.

Ernst

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Sep 30, 2003 01:27

Je vervalt in herhalingen.
Over 'handen uit de mouwen steken' gesproken.
Wat doe je zelf?

Guest

Post by Guest » Tue Sep 30, 2003 01:33

Hanco Elenbaas wrote:Je vervalt in herhalingen.
Wat doe je zelf?
Ik doe net zoveel als jij.

Zolang ik de alternatieven niet voor me zie, zal ik in ieder geval niet aan de zijlijn zonder meer kritiek leveren op mensen die wel dingen doen voor ons spel.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Sep 30, 2003 01:48

Guest wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Je vervalt in herhalingen.
Wat doe je zelf?
Ik doe net zoveel als jij.

Zolang ik de alternatieven niet voor me zie, zal ik in ieder geval niet aan de zijlijn zonder meer kritiek leveren op mensen die wel dingen doen voor ons spel.
Zolang iemand gedaan heeft voor het dammen wat ik heb gedaan en doe, zal ik hem niet verwijten dat hij de handen niet uit de mouwen heeft gestoken.
Als jij mij verwijt dat de handen niet hebben gewapperd en in één adem zegt dat je net zoveel doet als ik, vermoed ik dat je zelf niets doet, terwijl dan ook zeker is dat je me helemaal niet kent.
Dus op die manier heb je jezelf het recht van spreken ontnomen.
Het ga je goed!

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Sep 30, 2003 04:50

A.Presman wrote:Om te voorkomen dat deze gezellige plek wordt zo gauw verrot door allerlei persoonlijke aanvallen heb ik alvast de mogelijkheid om anoniem te posten uitgeschakeld.
Ik denk dat je voor een evenwichtige discussie moet kiezen uit 2 mogelijkheden:
1) iedereen anoniem
2) niemand anoniem

Een mix van deze twee is onwerkbaar. Dan krijg je een Guest die roept dat Hanco niet alleen berichtjes moet posten, maar dat hij ook zijn handjes moet laten wapperen, terwijl we niets van Guest weten, behalve dan dat hij berichtjes post.

Verder lijkt mogelijkheid 1) me nagenoeg onuitvoerbaar in de kleine damwereld. Aan stijl en inhoud van berichten zul je snel genoeg mensen herkennen. Resteert dus optie 2) en ik verzoek Alexander dan ook om anonieme bijdragen te verwijderen.

En met 'niemand anoniem' bedoel ik dat duidelijk moet zijn wie achter een login schuilgaat, niet dat per se de volledige naam als login gebruikt moet worden. Als je Jan de Vries of Jan Janssen heet, is een afwijkende login zelfs een beter idee dan je echte naam.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue Sep 30, 2003 19:17

Ben het met Jan-Pieter eens.

In het bijzonder: Weg met Guest.

steenslag

Post by steenslag » Tue Sep 30, 2003 19:51

Jan Pieter wrote:Ik denk dat je voor een evenwichtige discussie moet kiezen uit 2 mogelijkheden:
1) iedereen anoniem
2) niemand anoniem

Een mix van deze twee is onwerkbaar. Dan krijg je een Guest die roept dat Hanco niet alleen berichtjes moet posten, maar dat hij ook zijn handjes moet laten wapperen, terwijl we niets van Guest weten, behalve dan dat hij berichtjes post.

Verder lijkt mogelijkheid 1) me nagenoeg onuitvoerbaar in de kleine damwereld. Aan stijl en inhoud van berichten zul je snel genoeg mensen herkennen. Resteert dus optie 2) en ik verzoek Alexander dan ook om anonieme bijdragen te verwijderen.
(...)
Aan stijl en inhoud van berichten zul je snel genoeg mensen herkennen... Dat geldt dan toch ook voor Guest , die irritante treiter-mailjes afwisselt met waardevolle bijdragen?
Als je zeker wilt weten met wie je discussieert, kun je beter niet op internet discussieren. Ik vind dat Guest goede argumenten geeft voor een anonieme nickname, maar zich slecht gedraagt door anoniem te treiteren. Het zou me overigens niets verbazen als Guest een tweede, niet-anoniem account heeft.

Guest

Post by Guest » Tue Sep 30, 2003 20:06

Bert Zwart wrote:Ben het met Jan-Pieter eens.

In het bijzonder: Weg met Guest.
Teleurstellend weinig argumentatie in bovenstaande opmerking.
- mag ik Hanco geen vragen stellen?
- mag ik alleen maar meedoen met de discussie als ik me a priori tegen de DT opstel

Wat is er fout aan mijn bijdragen, Bert? Ik hoor het graag.

Ik hoop niet dat je valt over de anonimiteit want daar doe ik zeker geen afstand van.
Ik wil absoluut anoniem blijven omdat er op deze fora veel te vaak op de man wordt gespeeld met grove onjuistheden/ zware beledigingen. (zie opmerking van Hanco over Henk Stoop).

Het is ieders recht om zich daar niet aan bloot te willen stellen.

Ik ben benieuwd waarom ik het zo in het bijzonder moet ontgelden, Bert.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue Sep 30, 2003 20:53

maak je geen zorgen guest, nothing personal.

ik heb verder niets aan de posts toe te voegen die al eerder over deze kwestie zijn verschenen.

overigens ben ik niet tegen DT, maar wel tegen DT in het NK 2004.

had je daar nog iets inhoudelijks over te melden of blijf je volharden in je opvoedingspogingen?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Sep 30, 2003 21:11

Guest wrote:Ik wil absoluut anoniem blijven omdat er op deze fora veel te vaak op de man wordt gespeeld met grove onjuistheden/ zware beledigingen. (zie opmerking van Hanco over Henk Stoop).
Wat was onjuist of beledigend aan mijn opmerking over Henk Stoop, Klep Beefbang?
Leg dat maar eens (bang en anoniem bevend) uit aan de goegemeente.

Guest

Post by Guest » Tue Sep 30, 2003 21:24

Hanco Elenbaas wrote:
Guest wrote:Ik wil absoluut anoniem blijven omdat er op deze fora veel te vaak op de man wordt gespeeld met grove onjuistheden/ zware beledigingen. (zie opmerking van Hanco over Henk Stoop).
Wat was onjuist of beledigend aan mijn opmerking over Henk Stoop, Klep Beefbang?
Leuke strikvraag. Ik ga de modder die jij over Henk Stoop uitkieperde niet herhalen. Alexander heeft er juist aan gedaan die teksten de verwijderen!

Hanco: laten we het over de toekomst van het dammen hebben. Over jouw leuke sneldamidee, over de Delftse Telling en over andere creatieve plannen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Sep 30, 2003 22:04

Guest wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Leuke strikvraag. Ik ga de modder die jij over Henk Stoop uitkieperde niet herhalen. Alexander heeft er juist aan gedaan die teksten de verwijderen!

Hanco: laten we het over de toekomst van het dammen hebben. Over jouw leuke sneldamidee, over de Delftse Telling en over andere creatieve plannen.
Als het modder was, dan heeft Henk die zelf gecreëerd.
Wat vind jij van de Delftse telling?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Sep 30, 2003 22:26

Guest wrote:
Hanco Elenbaas wrote:

Guest, ik stoor mij ook aan jouw anonimiteit.
Jij bent praktisch zeker een dammer die wij allemaal kennen, met naam en toenaam. En jij kent ons ook allemaal.
Op deze basis is het domweg vervelend om met jou te discussiëren. Maak je je dus bekend s.v.p.

Eric van Dusseldorp

Guest

Post by Guest » Tue Sep 30, 2003 22:49

Eric van Dusseldorp wrote: Guest, ik stoor mij ook aan jouw anonimiteit.
Jij bent praktisch zeker een dammer die wij allemaal kennen, met naam en toenaam. En jij kent ons ook allemaal.
Op deze basis is het domweg vervelend om met jou te discussiëren. Maak je je dus bekend s.v.p.

Eric van Dusseldorp
Jij stoort je eraan? Vervelend, zeg. Ik stoor me aan persoonlijke aanvallen die me te wachten staan als ik hier met naam en toenaam sta. Dus ik blijf Guest, en voor Hanco ben ik Ernst. Sorry, Eric.

Ik las op het damweb forum (goede tip Braintag) wat berichten aan jouw adres die me verbaasd doen staan. dat je na dat soort berichten niet in de anonimiteit bent geen meedoen is erg dapper. Ik heb geen zin in dat soort spelletjes.

Ok, nu weer naar inhoud. Hanco vroeg mijn mening over de Delftse Telling. Hanco, in alle eerlijkheid, ik weet het niet. De grote vraag is of de speelstijl van de grootmeesters niet gewoon afvlakt naar 2-2 achtige speltypes. Dat kan ik niet beoordelen.

Ik weet wel een paar andere dingen:

- de damwereld is er zeer, zeer slecht aan toe
- het ledental is dramatisch gedaald en de trends omlaag zet door
- een belangrijke reden voor de dalende trend ligt in verdwijnen van elke interesse in ons spel van de media
- de afnemende interesse van de media is direct gerelateerd aan de ontzettende onverkoopbaarheid van onze toptoernooien
- het WK in Zwartsluis is een prachtig voorbeeld. Die barrage is al helemaal voor geen enkele media/sponsor te verteren
- Onverkoopbaarheid/ onverteerbaarheid wordt voor een behoorlijk deel gedreven door het hoge remise gehalte

Ok, ik denk dat we het over bovenstaande allemaal snel eens zijn. OK? Dus:
- Verandering is broodnodig
- Incrementele verandering zoals de alleraardigste ideetjes van Bert Zwart (100 euro voor de partij vd dag!) zetten absoluut geen zoden aan de dijk
- Radicalere verandering, die de remise marge bedwingt, is dus nodig
- Hoe meer ik over het voorstel van Hanco nadenk, hoe beter ik het begrijp:

> Nooit meer remise! (verkoopt als een trein)
> Veel spektakel (verkoopt als een trein)
> Een bonus voor de echte klassieke winnaar (3 punten!)
> Geen verandering in het spel (ferry kemperman doet ook nog mee!)

Ik zou met het voorstel van hanco blij zijn. Ik zou ook met de DT blij zijn. Het enige waar ik diep triest van zou worden is als we niets zouden doen.

Het proces naar verandering moet als volgt:
- de leiding van de KNDB beslist dat drastische, niet incrementele verandering nodig is.
- de topspelers en de leiding van de KNDB stemmen over een select groepje drastische voorstellen
- het voorstel met de meeste stemmen wordt zo snel mogelijk geimplemeteerd (HF 2004)

Verdomme, laten we er voor zorgen dat er iets gebeurt.

Post Reply