Als het daar in Polsbroekerdam net zo irritant luidruchtig aan toe gaat, kan men zijn kostbare tijd mogelijk beter opofferen aan bestudering van de 114 notities van Thomas of de resterende 999 miniaturen van Blijdenstein.Kosmos wrote:
de Volkskrant:
De wedstrijden om het Fries kampioenschap zijn al ruim twee uur aan de gang, als de speaker die middag voor het eerst zijn mond houdt, na het uitroepen van: "Wat gebeurt daar?"
Gejuich en applaus breken los terwijl de speaker zijn woordenstroom hervat.
Fries dammen
-
-
Wil je eerst ook nog wat fierljeptraining Kosmos?Kosmos wrote:za 27 aug 2005 14:00 Polsbroekerdam Nederlands Kampioenschap
Wie gaat dit weekend mee naar Polsbroekerdam?
Vrijdag ga ik toch naar Delft om een training te geven.
Zaterdag even langs de fierljeppers lijkt me cool.
Mijn roots liggen ook in It Heidenskip...
-
Over Polsstokverspringen gesproken.
In mijn bescheiden dorpje Linschoten (buurt van Woerden) werd afgelopen weekend het NK polsstokverspringen gehouden. Niks meegekregen van de uitslagen, maar kreeg wel voorafgaand een boekje door de bus waarin alles breed uitgemeten stond.
Hier in Linschoten is een zeer mooie schans en wij Linschotenaren huizen dan ook een van de beste springsters in Nederland, Margriet Kamphof, en ook de al eerder genoemde Jaco De Groot (Woerden) gooit inmiddels hoge ogen!
In mijn bescheiden dorpje Linschoten (buurt van Woerden) werd afgelopen weekend het NK polsstokverspringen gehouden. Niks meegekregen van de uitslagen, maar kreeg wel voorafgaand een boekje door de bus waarin alles breed uitgemeten stond.
Hier in Linschoten is een zeer mooie schans en wij Linschotenaren huizen dan ook een van de beste springsters in Nederland, Margriet Kamphof, en ook de al eerder genoemde Jaco De Groot (Woerden) gooit inmiddels hoge ogen!
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy
==> Aphex Twin - Come to Daddy
-
Even een kleine correctie.ZevenInEenKlap wrote:Over Polsstokverspringen gesproken.
In mijn bescheiden dorpje Linschoten (buurt van Woerden) werd afgelopen weekend het NK polsstokverspringen gehouden.
Het zal ongetwijfeld het Hollands kampioenschap polsstokverspringen geweest zijn.
Het NK moet nog.
De Friezen doen dan ook mee. De laatste jaren verliezen de Hollanders de ook befaamde tweekampen met meters verschil.....
De titels gaan uiteraard naar Fryslan.
Wat een zieke azijnzuiper irritante herrie noemt, is voor een gezond, temperamentvol mens een goede ambiance met een leuke sfeer.Ben Anoniem wrote:Als het daar in Polsbroekerdam net zo irritant luidruchtig aan toe gaat, kan men zijn kostbare tijd mogelijk beter opofferen aan bestudering van de 114 notities van Thomas of de resterende 999 miniaturen van Blijdenstein.Kosmos wrote:
de Volkskrant:
De wedstrijden om het Fries kampioenschap zijn al ruim twee uur aan de gang, als de speaker die middag voor het eerst zijn mond houdt, na het uitroepen van: "Wat gebeurt daar?"
Gejuich en applaus breken los terwijl de speaker zijn woordenstroom hervat.
Is het nou nodig om alle draden te besmeuren met je negativisme?
Ik heb je voldoende aandacht gegeven laatst met die godsdiscussie, hou je nu maar eens een tijdje koest.
Of ga op een ander forum de mensen lastig vallen.
Heaven is no location, but a state of mind
-
De woorden "irritant luidruchtig", waarmee ik niets meer deed dan verwijzen naar het Volkskrant-artikel, hebben bij jou de stoppen doen doorslaan?Kosmos wrote: Wat een zieke azijnzuiper irritante herrie noemt, is voor een gezond, temperamentvol mens een goede ambiance met een leuke sfeer.
Ik heb je voldoende aandacht gegeven laatst met die godsdiscussie, hou je nu maar eens een tijdje koest.
-
In het Volkskrant-artikel zie ik nergens "irritant luidruchtig". Een vreemde conclusie.Ben Anoniem wrote:De woorden "irritant luidruchtig", waarmee ik niets meer deed dan verwijzen naar het Volkskrant-artikel, hebben bij jou de stoppen doen doorslaan?Kosmos wrote: Wat een zieke azijnzuiper irritante herrie noemt, is voor een gezond, temperamentvol mens een goede ambiance met een leuke sfeer.
Een speaker, die het publiek vermaakt, zouden we die ook niet nodig hebben bij het dammen?
En als Georgiev of Thijssen dan plotseling de beslissende move maakt, hij de uitspraak doet: "Hee wat gebeurt daar" en in gepast stilzwijgen vervalt, tja dat zou best indrukwekkend zijn.
Dus Ben, wat let je, jij bent tijdens het WK geen azijnzuiper, maar je gaat het publiek vermaken, totdat de grootmeesters doen, wat wij als normale dammers niet kunnen bevatten.
Dan slaak je de kreet: 'Ooohhh, om vervolgens in katzwijm weg te vallen".
Grote koppen in De Volkskrant en op de voorpagina van de Leeuwarder Courant (dammen is daar bijna niet meer te vinden).
DAMMEN staat plotseling weer op de kaart.
Kom op Ben, werp je op als 'ladyspeaker' tijdens het WK.
-
-
-
-
Dankzij "de herrie" misschien wel. Maar het is natuurlijk geen herrie. Het gaat om uitleg, verhalen over de deelnemers, prestaties etc.Ben Anoniem wrote:Ondanks de herrie bedoel je?Piet Bouma wrote: Die 500 toeschouwers blijven wel zitten.
Want zo interessant is het ook niet om mensen een aanloop te zien maken, in de pols klimmen en droog aan de overkant aan te zien komen.
Maar een paar gaan over het blauwe balletje heen.
En een nat pak is helemaal niet leuk. Geen score.
Hetzelfde geldt als kijksport ook wel voor het dammen.
Nee, dan gaat het om het verhaal om de deelnemers/spelers heen.
Ik heb 1 keer Scholma en Mogiljanski in actie gezien. Die wisten constant het publiek te vermaken. Scholma met de techniek en Mogiljanski met de anekdotes en verhalen over spelers.
Daar gaat het om Ben, vermaak.
Kun jij ons ook vermaken?
-
-
Misschien had ik beter "wij" kunnen zeggen Ben.Ben Anoniem wrote:Vermaak Piet, dat is heel belangrijk voor jou.
Misschien kan je je in het oranje steken als je het WK bezoekt? Gewoon doen joh.
Maar waarom spreek jij over "ons".
Willen alle Pieten vermaak, of hoe zit dat?
Jij geeft in je negatieve posts duidelijk aan dat je niet vermaakt wordt door de damsport.
Als toeschouwer bij dammen word ik meestal niet vermaakt. Als actief dammer vermaak ik me wel. Voor zover ik weet ben jij niet actief.
Dus, wij moeten beiden als toeschouwer vermaakt worden. Dat bereik ik niet door in het oranje het WK te bezoeken.
Uiteraard ga jij in galstemmig diepzwart als je uberhaupt naar het WK gaat.
-
-
Lees jij dat uit het Volkskrant-artikel Ben?Ben Anoniem wrote:Maar besef alsjeblieft dat een luide monotone constante woordenstroom, die de concentratie en de communicatie belemmert, niet voor iedereen "vermaak" betekent.
Ik heb het niet gelezen.
Nergens zie ik dat er iets gezegd wordt over belemmering van concentratie en communicatie.
Ik kan alleen maar concluderen, dat je deze informatie uit 1e hand moet hebben.
Was jij als toeschouwer aanwezig in Winsum?
Ben jij een fierljepliefhebber? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]