Het eerste serieuze alternatief.Klaas van der Laan wrote:Windam
Ik had dit zelf ook al bedacht, dat wil zeggen, ik kwam tot
Windammen.
Ik vind ganja wel veel stoerder klinken!
Is al wat constructiever (en creatiever), Reiger! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]reiger56 wrote:Constructiedammen dan?Kosmos wrote:Het is demotie, en dan maak je er poromotie van.reiger56 wrote:promotiedammen.
Je lijkt Peter van Heun wel...
Dat schiet niet op.
Dan liever demotie.
Doet me denken aan ranja.Kosmos wrote:Is al wat constructiever (en creatiever), Reiger! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]reiger56 wrote:Constructiedammen dan?Kosmos wrote: Het is demotie, en dan maak je er poromotie van.
Je lijkt Peter van Heun wel...
Dat schiet niet op.
Dan liever demotie.
Vertel eens, wat vind je van ganja?
Voorwaar geen karig arsenaal aan hippe namen waarmee je op de proppen komt, beste Urker!Urker wrote:Leuk om een nieuwe naam te bedenken. Een paar ideetjes die in me opkomen.
precisiedammen of deepdraughts
exacta
ninjadammen of vechtdammen
promodammen omdat het een promotionele actie betreft
actiondraughts
powerdam
suddendeath dammen
Zo is het.Arjen de Mooij wrote: Een andere goede naam lijkt me: Dammen. Het oude spel wordt dan remisedammen of eerlijkzullenwesamendelendammen.
Nou, dat lijkt me eigenlijk ook wel.Hanco Elenbaas wrote:Zo is het.Arjen de Mooij wrote: Een andere goede naam lijkt me: Dammen. Het oude spel wordt dan remisedammen of eerlijkzullenwesamendelendammen.
Het enige goede alternatief als naam voor Killer is Dammen.
Dan vragen we Haitze Meurs of hij het spel van de KNDB wil herbenoemen in remisedammen. De KNDB gaat dan KNRDB heten en de Killerbond wordt de nieuwe KNDB. Daar zal Haitze zich wel in kunnen vinden.
In de reclame zeg je, urker?Urker wrote:een goede naam moet aan bepaalde kriteria voldoen denk ik.
1. frisheid uitstralen
2. het creatieve
3. een kunstzinnig element
4. dynamische klank suggereert een dynamisch spel
5. liefst ook nostalgie
6. het moet refereren aan iets blijvends
7. een korte krachtige naam.
goede voorbeelden zijn risk, go, stratego.
Thrillerdraughts is al beter dan Killer.
Passiedam roept ook iets op.
Plofdam klinkt weer naar actie.
Ik werk in de reclamewereld en wil er best eens over nadenken. Vannacht schiet me vast wel iets te binnen.
Bij de oorspronkelijke naamgeving van demotiedammen werd geprobeerd in de naam aan te geven waarin het spel afwijkt van gewoon dammen: de promotie tot dam wordt ongedaan gemaakt.Urker wrote:Leuk om een nieuwe naam te bedenken. Een paar ideetjes die in me opkomen.
precisiedammen of deepdraughts
exacta
ninjadammen of vechtdammen
promodammen omdat het een promotionele actie betreft
actiondraughts
powerdam
suddendeath dammen