Hiltex met 7 man?

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sun Feb 27, 2005 13:43

Gerard de Groot wrote:Volgens mij moest Tomahoak 2 zijn huid nog redden. Desondanks speelde Walther Thoen toch als invaller in het Tomahoak 1, nota bene tegen het fopteam Hiltex 1, en niet met het tweede dat een goede kans hand zich te handhaven.
Een goede kans zich te handhaven? Overdrijf je niet een beetje Gerard?
Tomahoak 2 zou slechts van de laatste plaats af kunnen komen via een overwinning op koploper SNA. Een tamelijk onwaarschijnlijk scenario, en ik kan me dan ook voorstellen dat Thoen in het eerste meespeelde, omdat Tomahoak 2 al was opgegeven.

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Sun Feb 27, 2005 14:06

Groeneveld wrote:Nee,dit is jammer,maar het kon niet
anders
Zei Pontius Pilatus ook niet zoiets?
Wat zijn normen en waarden toch weer genuanceerder als het om eigenbelang gaat.
Flow with the Go

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Feb 27, 2005 14:13

Hanco Elenbaas wrote:Wat de reden is dat die jongens in Cannes/Nice hun vliegtuig hebben gemist, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat Hiltex 2 daar pas gisteren, vlak voor het vertrek naar de verre uitwedstrijd in Zeeland achter kwam en dat toen niemand van ons behoefte voelde om met Hiltex 1 mee te gaan.
Lekkere jongens bij Hiltex 2. Die laten liever de sponsor van het 1e zo boos worden dat hij ermee stopt, dan dat ze gaan invallen bij het 1e. Echt in het clubbelang lijkt me dat niet. En dat terwijl daar toch ook jongens rondlopen die vroeger in het team van diezelfde sponsor hebben gespeeld.

Vraagje: waar waren Marco Wiering, Casper van der Tak en Rob Geurtsen? Of willen die tegenwoordig ook onder geen beding meer in het 1e team spelen?

Het is een schande dat een club als Hiltex er niet voor zorgt dat er invallers klaar staan om mee te doen. Een ereklasse team hoort altijd compleet en in een zo sterk mogelijke samenstelling achter het bord te verschijnen. De ereklasse competitie moet je serieus nemen en Hiltex doet dat niet. Ter vergelijking: Van Stigt Thans had ook twee spelers in Cannes zitten. Ron Heusdens en Arnaud Cordier arriveerden zonder problemen en ruim op tijd in Schiedam. Toch hadden we voor de zekerheid twee spelers van het 3e team gevraagd om voor twaalven langs te komen bij ons clublokaal. Als het nodig was, hadden we spelers van het 2e team doorgeschoven, ondanks dat ook zij nog niet helemaal veilig waren.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sun Feb 27, 2005 14:13

Hanco Elenbaas wrote:Wat de reden is dat die jongens in Cannes/Nice hun vliegtuig hebben gemist, weet ik niet.
Jij bent altijd goed op de hoogte van het wel en wee bij Hiltex, dus ik neem aan dat we spoedig de details van jou horen.

Wel kan ik melden dat ik inmiddels honderden keren gevlogen heb, en nog nooit een vliegtuig heb gemist. Gewoon een kwestie van je goed voorbereiden en op tijd vertrekken.

Wel vreemd trouwens dat Hiltex geen spelers achter de hand had. Een vliegtuig missen is zo goed als altijd eigen schuld, maar de vlucht had natuurlijk ook vertraagd kunnen zijn wegens sneeuwval o.i.d.

Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot » Sun Feb 27, 2005 14:40

Jan Pieter wrote:
Gerard de Groot wrote:Volgens mij moest Tomahoak 2 zijn huid nog redden. Desondanks speelde Walther Thoen toch als invaller in het Tomahoak 1, nota bene tegen het fopteam Hiltex 1, en niet met het tweede dat een goede kans hand zich te handhaven.
Een goede kans zich te handhaven? Overdrijf je niet een beetje Gerard?
Tomahoak 2 zou slechts van de laatste plaats af kunnen komen via een overwinning op koploper SNA. Een tamelijk onwaarschijnlijk scenario, en ik kan me dan ook voorstellen dat Thoen in het eerste meespeelde, omdat Tomahoak 2 al was opgegeven.
In de eerste plaats heeft Den Haag het natuurlijk aan zichzelf te wijten. Er is dit seizoen nogal slordig met de bordpunten omgesprongen en in Heerhugowaard gaven we de wedstrijd uit handen.

Tomahoak 2 had gisteren tegen SNA, naar ik begreep, de 10-10 in handen. Remmerswaal had tegen Bleeker een schijf voorsprong en kon niet winnen. Lommers gaf in een 5-om-3 dammeneindspel (met 2 dammen op de tric-trac en een schijf op 15) op bij een 10-8 stand op, omdat de teamnederlaag al een feit was. Ook Van het Hout had zeer goede winstkansen. Met Thoen in plaats van Schrader had Tomahoak 2 dus best winstkansen gehad en had dus directe degradatie kunnen ontlopen, behalve natuurlijk dat DVSB 2 verrassend 10-10 speelde en het dus achteraf toch niet mogelijk was. Ik heb het verhaal van één kant gehoord en dus wellicht heeft SNA ook wel kansen gemist. Maar Tomahoakwas dus niet bij voorbaat kansloos.

Den Haag gaat zich nu fijn voorbereiden op 26 maart en we hopen dat het lot ons een beetje gunstig gezind is.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Feb 27, 2005 14:54

Guido, als jullie bij Van Stigt Thans ook zes keer kampioen van Nederland zijn geweest, piep je waarschijnlijk wel anders. Maar misschien ook niet, smaken verschillen.

Ik zou een dikke pot gewonnen hebben als Van Stigt Thans kampioen van Nederland was geworden, want ik was de enige die dat dan goed had geraden, en hoor je mij klagen?

Vraagje

Post by Vraagje » Sun Feb 27, 2005 14:57

Hanco Elenbaas wrote:
GuidoB wrote:De Hiltex-ers schijnen hun vliegtuig te hebben gemist op zaterdag ochtend. Balachelijk natuurlijk, dat ze hun ereklasse team met 7 man laten aantreden, terwijl het 2e en 3e team wel 10 spelers hadden. Hiltex doet zo wel enorm aan competitie vervalsing. Eerst beslissen ze het kampioenschap door in de voorlaatste ronde drie 1400-spelers te laten invallen in het 2e en twee spelers uit het 3e te laten meedoen bij het 1e. En alsof dat nog niet genoeg is, belissen ze vandaag de strijd om de 2e plaats door met 6 man (en Frank Pasman) naar De Lier te komen. Een schande, dat is het.

Begrijp me niet verkeerd, Van Stigt Thans heeft het kampioenschap zelf weggegooid tegen Hijken, maar met een fatsoenlijke samenstelling had Hiltex nooit van Meurs verloren. Nee, die Amsterdammers maken zo geen vrienden in de damwereld...
We zullen er hopelijk nooit achter komen Guido, wat Van Stigt Thans in een soortgelijke situatie als Hiltex zou doen. Jij had gewild dat wij bij Hiltex/Amsterdam '80 onze eigen belangen hadden opgeofferd ten gunste van de sportieve belangen van Van Stigt Thans? Jij laat je tweede team rustig degraderen in een dergelijk geval? Nou, wij niet. Sponsor Pieter Hildering daarentegen was het wèl roerend met jou eens en na de gebeurtenissen van gisteren zou ik er niet versteld van staan als Pieter nog een beetje bozer is dan twee weken geleden. Gaat Pieter door met Amsterdam '80 sponsoren is nu zelfs de vraag.

Wat de reden is dat die jongens in Cannes/Nice hun vliegtuig hebben gemist, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat Hiltex 2 daar pas gisteren, vlak voor het vertrek naar de verre uitwedstrijd in Zeeland achter kwam en dat toen niemand van ons behoefte voelde om met Hiltex 1 mee te gaan. Wij van Hiltex 2 moesten ook met de belangen van onze vrienden in Den Haag rekening houden. Of had jij graag gewild dat die vereniging opnieuw een jaartje in de eerste klas had moeten doorbrengen?

Guido, jij spreekt van 'een schande' over dat met 7 man spelen van Hiltex 1, dus vertel ons maar hoe dat nou eigenlijk zat, in Cannes en Nice met Kees Thijssen, Peter Hoogteijling, Henk Klarenbeek en Jean-Marc Ndjofang. Waarom misten die jongens hun vliegtuig?
Ik heb begrepen dat ze zich verslapen hadden.
De meest gehate dammer allertijden.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Feb 27, 2005 15:02

Vraagje wrote: Ik heb begrepen dat ze zich verslapen hadden.
Dat lijkt me sterk Erik. Jean-Marc en Kees die zich verslapen, dat zou nog kunnen, maar Peter en Henk, daar geloof ik niks van.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Sun Feb 27, 2005 15:21

Kees had de wekker gezet.

Nescio

Post by Nescio » Sun Feb 27, 2005 18:45

Ik kan me deze actie van Hiltex wel voorstellen, ook al verdient het zeker niet de schoonheidsprijs. Je bent als tweede team nog in strijd om de onderste plaatsen en het eerste team speelt alleen nog maar voor de eer. En ze wisten natuurlijk pas laat dat ze het niet zouden halen en het betrof een uitwedstrijd, ook een mogelijke reden dat er geen invallers waren. En een tweede team met een heleboel problemen opzadelen omdat de toppers het om wat voor reden dan ook laten afweten, dat gun je die mensen ook niet. En al zeker niet een teamleider die het dan allemaal nog even kan gaan regelen op de vroege ochtend.

Stel dat een aantal van de spelers van mijn eerste team om wat voor reden dan ook niet hadden kunnen spelen. Over mijn lijk dat ik dan als coach van het tweede team een speler had af gestaan. In de vorige ronde liet ik dat nog wel toe, maar toen stond er nog van alles op het spel. Was dat niet zo geweest, dan hadden ze het mooi kunnen vergeten.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Feb 27, 2005 19:41

Gerard de Groot wrote:Het tweede moest zijn huid nog redden. Hiltex 2? Dat valt toch wel mee.

Volgens mij moest Tomahoak 2 zijn huid nog redden. Desondanks speelde Walther Thoen toch als invaller in het Tomahoak 1, nota bene tegen het fopteam Hiltex 1, en niet met het tweede dat een goede kans hand zich te handhaven.

Maar in het Westland nemen ze de ereklasse en de belangen van de sponsor toch wat serieuzer dan in Amsterdam. Misschien is Kosmos geinteresseerd in wat Westlandse tomaten van zijn textielweefselbudget?
Nou, liever schaf ik zo'n verrekt handige tomatenhaak aan!

Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Sun Feb 27, 2005 20:55

Hanco Elenbaas wrote:
Vraagje wrote: Ik heb begrepen dat ze zich verslapen hadden.
Dat lijkt me sterk Erik. Jean-Marc en Kees die zich verslapen, dat zou nog kunnen, maar Peter en Henk, daar geloof ik niks van.
Misschien moet je de 'schuldigen' nog maar eens vragen wie de wekker gezet had, want ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ze zich inderdaad verslapen hadden.

Cor van Dusseldorp

Post by Cor van Dusseldorp » Sun Feb 27, 2005 21:02

Dat heb ik ook vernomen.
Aangezien verder alle andere dubbelgangers (Cannes en competitie) wel op tijd terug waren en het schijnt dat het hotel ook op loopafstand van het vliegveld lag kan ik maar 1 conclusie trekken. Hiltex kan niet en competitie en Confederation Cup spelen.
Het lijkt me dan ook passend om de komende drie jaar Hiltex uit te sluiten van deelname aan de Confederation Cup.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Feb 27, 2005 21:16

Ben Anoniem wrote:Kees had de wekker gezet.
Ik heb er nog zo met hem op geoefend tijdens onze laatste trainingssessie!
Niet echt mijn vakgebied dat wekkerzetten... [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]

Groeneveld

Post by Groeneveld » Sun Feb 27, 2005 21:31

Cor van Dusseldorp wrote:Dat heb ik ook vernomen.
Aangezien verder alle andere dubbelgangers (Cannes en competitie) wel op tijd terug waren en het schijnt dat het hotel ook op loopafstand van het vliegveld lag kan ik maar 1 conclusie trekken. Hiltex kan niet en competitie en Confederation Cup spelen.
Het lijkt me dan ook passend om de komende drie jaar Hiltex uit te sluiten van deelname aan de Confederation Cup.
dat slaat volgens mij nergens op,
Hiltex werd toch 5e
,
maar als we volgend jaar nou eens RDC sturen

[img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Last edited by Groeneveld on Sun Feb 27, 2005 21:33, edited 1 time in total.

Post Reply