WHDB-kampioenschap 2004

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Wie gaat het WHDB-kampioenschap 2004 winnen?

Guido van den Berg
1
2%
Ton Burgerhout
0
No votes
Jaap van Galen
2
4%
Fred Ivens
9
18%
Frits Luteyn
7
14%
Dirk van Schaik jr.
13
27%
Peter van der Stap
6
12%
Patrick Stork
5
10%
Robin Vogelaar
1
2%
Henk de Witt
5
10%

Total votes: 49

kneeltje

Post by kneeltje » Fri Oct 29, 2004 17:44

Fons van der Plas wrote:
Dammertje wrote:Je kunt inderdaad geen appels met peren vergelijken, hoe zit dat?
Omdat peren lekkerder zijn dan appels. En er schijnt ook meer vitamine C in peren te zitten.
En Fons studeert biologie, dus die kan het weten!

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Sun Oct 31, 2004 11:33

Fons van der Plas wrote:
Dammertje wrote:Je kunt inderdaad geen appels met peren vergelijken, hoe zit dat?
Omdat peren lekkerder zijn dan appels. En er schijnt ook meer vitamine C in peren te zitten.
Maar nu vergelijk je ze toch. Ik wil nog even aan deze vergelijking toevoegen dat ze allebei fruit zijn.

FDA

Post by FDA » Sun Oct 31, 2004 13:51

Arjen de Mooij wrote:
Fons van der Plas wrote:
Maar nu vergelijk je ze toch. Ik wil nog even aan deze vergelijking toevoegen dat ze allebei fruit zijn.
Bovendien kan je met beide soorten fruit overgooien. Hierbij veronderstel ik dat er toch wel degelijk vergelijkingen aan bod komen.

hans andriessen

Post by hans andriessen » Sun Oct 31, 2004 14:45

FDA wrote:
Arjen de Mooij wrote:
Fons van der Plas wrote: Omdat peren lekkerder zijn dan appels. En er schijnt ook meer vitamine C in peren te zitten.
Bovendien kan je met beide soorten fruit overgooien. Hierbij veronderstel ik dat er toch wel degelijk vergelijkingen aan bod komen.
Hee, Rijnsburgers. Hou je bij de bloemen en laat het fruit over aan het West(hol)land.
Oftewel: dit is wel erg off-topic. Guido wil deze thread graag serieus houden. Respecteer dat een beetje.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Sun Oct 31, 2004 14:49

Nee Hans, nu haal je 2 draden door elkaar.
Omdat dit topic al vervuild was, heeft Guido al een andere geopend.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Wed Dec 08, 2004 11:29

Dieter wrote:
Eric Sanders wrote:
Alex wrote: Een 1.5-0.5 zit precies tussen 2-0 en 1-1 in, en de rating wordt ook als zodanig berekend. Voor de ratingberekening wordt de puntenoverwinning dus niet als een remise (1-1) genomen.
Nog een keer:
als je gelijke prestaties verschillend verwerkt in dezelfde ranglijst, is die ranglijst waardeloos.

Als twee mensen met gelijke rating allebei een drie-om-een dammeneindspel als eindstand krijgen tegen dezelfde persoon, dan is het toch absurd als de rating van de ene persoon meer stijgt dan van de andere, afhankelijk van waar die partij toevallig gespeeld is?

Dan moet je twee ratinglijsten bij gaan houden.
Helemaal juist, ik zou dan ook graag van de rating samensteller horen hoe deze verwerkt gaan worden.
Het lijkt mij volstrekte onzin om remise's van dit toernooi (het blijven immers remise's meer waarde toe te kennen dan elders.
Onacceptabel derhalve.
Is er nu al duidelijkheid? Alex zegt 75%, Eric zegt 50%, Dieter zegt 50%, zelf zou ik ook zeggen 50%, maar dat maakt allemaal niet uit. Graag van iemand die het voor het zeggen heeft een uitspraak....

Post Reply