En Fons studeert biologie, dus die kan het weten!Fons van der Plas wrote:Omdat peren lekkerder zijn dan appels. En er schijnt ook meer vitamine C in peren te zitten.Dammertje wrote:Je kunt inderdaad geen appels met peren vergelijken, hoe zit dat?
![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
WHDB-kampioenschap 2004
- Arjen de Mooij
Maar nu vergelijk je ze toch. Ik wil nog even aan deze vergelijking toevoegen dat ze allebei fruit zijn.Fons van der Plas wrote:Omdat peren lekkerder zijn dan appels. En er schijnt ook meer vitamine C in peren te zitten.Dammertje wrote:Je kunt inderdaad geen appels met peren vergelijken, hoe zit dat?
Bovendien kan je met beide soorten fruit overgooien. Hierbij veronderstel ik dat er toch wel degelijk vergelijkingen aan bod komen.Arjen de Mooij wrote:Maar nu vergelijk je ze toch. Ik wil nog even aan deze vergelijking toevoegen dat ze allebei fruit zijn.Fons van der Plas wrote:Omdat peren lekkerder zijn dan appels. En er schijnt ook meer vitamine C in peren te zitten.Dammertje wrote:Je kunt inderdaad geen appels met peren vergelijken, hoe zit dat?
-
Hee, Rijnsburgers. Hou je bij de bloemen en laat het fruit over aan het West(hol)land.FDA wrote:Bovendien kan je met beide soorten fruit overgooien. Hierbij veronderstel ik dat er toch wel degelijk vergelijkingen aan bod komen.Arjen de Mooij wrote:Maar nu vergelijk je ze toch. Ik wil nog even aan deze vergelijking toevoegen dat ze allebei fruit zijn.Fons van der Plas wrote: Omdat peren lekkerder zijn dan appels. En er schijnt ook meer vitamine C in peren te zitten.
Oftewel: dit is wel erg off-topic. Guido wil deze thread graag serieus houden. Respecteer dat een beetje.
-
Is er nu al duidelijkheid? Alex zegt 75%, Eric zegt 50%, Dieter zegt 50%, zelf zou ik ook zeggen 50%, maar dat maakt allemaal niet uit. Graag van iemand die het voor het zeggen heeft een uitspraak....Dieter wrote:Helemaal juist, ik zou dan ook graag van de rating samensteller horen hoe deze verwerkt gaan worden.Eric Sanders wrote:Nog een keer:Alex wrote: Een 1.5-0.5 zit precies tussen 2-0 en 1-1 in, en de rating wordt ook als zodanig berekend. Voor de ratingberekening wordt de puntenoverwinning dus niet als een remise (1-1) genomen.
als je gelijke prestaties verschillend verwerkt in dezelfde ranglijst, is die ranglijst waardeloos.
Als twee mensen met gelijke rating allebei een drie-om-een dammeneindspel als eindstand krijgen tegen dezelfde persoon, dan is het toch absurd als de rating van de ene persoon meer stijgt dan van de andere, afhankelijk van waar die partij toevallig gespeeld is?
Dan moet je twee ratinglijsten bij gaan houden.
Het lijkt mij volstrekte onzin om remise's van dit toernooi (het blijven immers remise's meer waarde toe te kennen dan elders.
Onacceptabel derhalve.