Tijdens het Ktardammen in Leeuwarden hoorde ik van Paul Visser dat er tijdens het NK gewoon op zondag wordt gespeeld, en zo hoort het natuurlijk ook.GuidoB wrote:Oh? Op de site van de KNDB staat juist dat het NK begint op 4 april, een zondag...Double_D wrote:uiteraard is er een rustdag op zondag
Wat vinden jullie van de tussenstanden bij de HF in Papendal
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
-
Zo hoort het helemaal niet. In Nederland is er namelijk het recht op godsdienstvrijheid, nota bene een grondrecht, het lijkt me dan ook onzinnig om een ronde op zondag te plannen voordat bekend is of er principiele spelers meedoen die niet op zondag spelen. Het lijkt me dan ook dat die wedstrijd zeker verplaatst zal worden. Anders blameert de kndb zich opnieuw.Jan Pieter wrote:Tijdens het Ktardammen in Leeuwarden hoorde ik van Paul Visser dat er tijdens het NK gewoon op zondag wordt gespeeld, en zo hoort het natuurlijk ook.GuidoB wrote:Oh? Op de site van de KNDB staat juist dat het NK begint op 4 april, een zondag...Double_D wrote:uiteraard is er een rustdag op zondag
Even niet te hard van stapel lopen en wild om je heen beginnen te slaan. Natuurlijk plant de KNDB het NK al voordat de deelenemers bekend zijn, dat kan niet anders.Double_D wrote:Zo hoort het helemaal niet. In Nederland is er namelijk het recht op godsdienstvrijheid, nota bene een grondrecht, het lijkt me dan ook onzinnig om een ronde op zondag te plannen voordat bekend is of er principiele spelers meedoen die niet op zondag spelen. Het lijkt me dan ook dat die wedstrijd zeker verplaatst zal worden. Anders blameert de kndb zich opnieuw.
De planning is van zondag 4 tot en met zaterdag 17 april. Dat zijn 14 dagen voor 13 rondes. Ik neem aan dat zondag 11 april, 1e Paasdag, de rustdag is. Dan blijft 4 april over. Er zijn twee mogelijkheden: iedereen begint op zaterdag 3 april, of Niek begint op zaterdag 3 april. Ik ben voor de eerste optie.
-
Ja, het lijkt me eigenlijk logisch dat ze er sowieso rekening mee houden dat er een dergelijke speler zich plaatst en dat daarvoor ook de ruimte is qua aantal dagen.GuidoB wrote:Even niet te hard van stapel lopen en wild om je heen beginnen te slaan. Natuurlijk plant de KNDB het NK al voordat de deelenemers bekend zijn, dat kan niet anders.Double_D wrote:Zo hoort het helemaal niet. In Nederland is er namelijk het recht op godsdienstvrijheid, nota bene een grondrecht, het lijkt me dan ook onzinnig om een ronde op zondag te plannen voordat bekend is of er principiele spelers meedoen die niet op zondag spelen. Het lijkt me dan ook dat die wedstrijd zeker verplaatst zal worden. Anders blameert de kndb zich opnieuw.
De planning is van zondag 4 tot en met zaterdag 17 april. Dat zijn 14 dagen voor 13 rondes. Ik neem aan dat zondag 11 april, 1e Paasdag, de rustdag is. Dan blijft 4 april over. Er zijn twee mogelijkheden: iedereen begint op zaterdag 3 april, of Niek begint op zaterdag 3 april. Ik ben voor de eerste optie.
Godsdienstvrijheid
Jasper schreef:
Het lijkt me niet dat godsdienstvrijheid inhoudt dat een gelovige de meerderheid zich laat aanpassen aan zijn eigen voorkeuren of opvattingen.
Godsdienstvrijheid houdt in dat je het recht hebt iedere religie die je wenst, te belijden, thuis of in een gebedshuis toch?
In dit geval houdt godsdienstvrijheid in dat je mag weigeren op zondag te spelen, dat is alles. Er is wettelijk geen enkele verplichting voor anderen om vooruit te spelen.
Schrijnend is dat sommigen in de HF NK wel van hun tegenstanders verlangen om direct na het werk met lege maag in de bezemkast van de kNDB aan te treden, maar in de finale wel gewoon de sabbath ontheiligen.
Overigens: Van de Kosmos mag je rusten wanneer je wilt. Elke dag is Kosmosdag.
Wat onder godsdienstvrijheid valt, daarover lijken de meningen verdeeld.Zo hoort het helemaal niet. In Nederland is er namelijk het recht op godsdienstvrijheid, nota bene een grondrecht, het lijkt me dan ook onzinnig om een ronde op zondag te plannen voordat bekend is of er principiele spelers meedoen die niet op zondag spelen. Het lijkt me dan ook dat die wedstrijd zeker verplaatst zal worden. Anders blameert de kndb zich opnieuw.
Het lijkt me niet dat godsdienstvrijheid inhoudt dat een gelovige de meerderheid zich laat aanpassen aan zijn eigen voorkeuren of opvattingen.
Godsdienstvrijheid houdt in dat je het recht hebt iedere religie die je wenst, te belijden, thuis of in een gebedshuis toch?
In dit geval houdt godsdienstvrijheid in dat je mag weigeren op zondag te spelen, dat is alles. Er is wettelijk geen enkele verplichting voor anderen om vooruit te spelen.
Schrijnend is dat sommigen in de HF NK wel van hun tegenstanders verlangen om direct na het werk met lege maag in de bezemkast van de kNDB aan te treden, maar in de finale wel gewoon de sabbath ontheiligen.
Overigens: Van de Kosmos mag je rusten wanneer je wilt. Elke dag is Kosmosdag.
Heaven is no location, but a state of mind
-
Ik vind zelf ook dat spelers zich zhierdoor zeker niet moeten laten benadelen door op vrijdag te spelen als hen dit slecht uitkomt, je moet alleen proberen om zoveel mogelijk met iedereen rekening te houden, hoewel dit zeker niet altijd zal gaan. Maar om bij een NK rekening te houden met dergelijke principiele spelers zou toch mogelijk moeten zijn, zonder iemand te verplichten vooruit te spelen.
- Jan Pieter
Het is inderdaad een grondrecht, en dat betekent dat iedereen op zijn eigen manier zijn eigen geloof mag belijden. Het betekent echter niet dat de wereld zo ingericht moet worden dat je daarnaast ook nog aan alles mee kunt doen. Wie niet op zondag wil dammen, heeft gewoon pech als er wedstrijden op zondag zijn.Double_D wrote:In Nederland is er namelijk het recht op godsdienstvrijheid, nota bene een grondrecht, het lijkt me dan ook onzinnig om een ronde op zondag te plannen voordat bekend is of er principiele spelers meedoen die niet op zondag spelen.
-
Dankjulliewel allemaal voor jullie felicitaties.
Ik hoop dat jullie beseffen dat ik niet alleen een Christen ben op zondag als ik twee keer naar de kerk ga, maar ook op de andere dagen. Het is zeker niet mijn bedoeling om andere spelers te benadelen omdat ze precies op een zondag tegen mij moeten en dan eerder moeten gaan spelen (als ze dat al willen) . Ik wil alleen dat jullie beseffen dat de zondag voor mij een dag is om de Here te dienen en niet om te dammen.
Ik zal de eerste ronde op het NK waarschijnlijk tegen Hans Jansen moeten spelen, omdat dat mijn clubgenoot is bij Tomahaok. En ik weet vrijwel zeker dat Hans er geen problemen mee heeft om de eerste wedstrijs op zaterdag te spelen.
Ik zat trouwens na te denken, als ik nu eens mijn gemiddelde haal op het NK. Dan krijg ik correctiefactor tien omdat mijn prestaties sterk afwijkend zijn van mijn rating. Als dat zo is, gaat mijn rating (NK junioren, HF, clubcompetitie, NK senioren) met ongeveer 170!!!! punten omhoog haha! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Ik hoop dat jullie beseffen dat ik niet alleen een Christen ben op zondag als ik twee keer naar de kerk ga, maar ook op de andere dagen. Het is zeker niet mijn bedoeling om andere spelers te benadelen omdat ze precies op een zondag tegen mij moeten en dan eerder moeten gaan spelen (als ze dat al willen) . Ik wil alleen dat jullie beseffen dat de zondag voor mij een dag is om de Here te dienen en niet om te dammen.
Ik zal de eerste ronde op het NK waarschijnlijk tegen Hans Jansen moeten spelen, omdat dat mijn clubgenoot is bij Tomahaok. En ik weet vrijwel zeker dat Hans er geen problemen mee heeft om de eerste wedstrijs op zaterdag te spelen.
Ik zat trouwens na te denken, als ik nu eens mijn gemiddelde haal op het NK. Dan krijg ik correctiefactor tien omdat mijn prestaties sterk afwijkend zijn van mijn rating. Als dat zo is, gaat mijn rating (NK junioren, HF, clubcompetitie, NK senioren) met ongeveer 170!!!! punten omhoog haha! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
-
niek kuijvenhoven wrote:Dankjulliewel allemaal voor jullie felicitaties.
Gemiddelde halen op NK is lastiger dan het lijkt Niek! Ook nog gefeliciteerd trouwens.
Halve finales voorbij. Paar punten:
1) Fantastisch dat Niek en Tanja het gehaald hebben. Gefeliciteerd!
2) Wat is er in vredesnaam gebeurd met Toby? Weer op de valreep de finale missen had ik hem niet toegewenst. Wel ontzettend knap dat hij in de barrage vervolgens Peter vd Stap toch nog verslaat.
3) Hein Meijer en Hans Jansen laten zien dat ze niet voor niets ervaren grootmeesters zijn. Terwijl het er lange tijd somber uitzag plaatsen ze zich beiden toch vrij eenvoudig.
4) Meest in het oog springende uitgeschakelde speler: uteraard Martin Dolfing, gevolgd door Mathijsen.
5) Kan iemand wat meer vertellen over de barrages? Welk speeltempo; hoe verliepen de partijen?
6) Ahum, last but certainly not least: wat een dramatische hoeveelheid remises...
1) Fantastisch dat Niek en Tanja het gehaald hebben. Gefeliciteerd!
2) Wat is er in vredesnaam gebeurd met Toby? Weer op de valreep de finale missen had ik hem niet toegewenst. Wel ontzettend knap dat hij in de barrage vervolgens Peter vd Stap toch nog verslaat.
3) Hein Meijer en Hans Jansen laten zien dat ze niet voor niets ervaren grootmeesters zijn. Terwijl het er lange tijd somber uitzag plaatsen ze zich beiden toch vrij eenvoudig.
4) Meest in het oog springende uitgeschakelde speler: uteraard Martin Dolfing, gevolgd door Mathijsen.
5) Kan iemand wat meer vertellen over de barrages? Welk speeltempo; hoe verliepen de partijen?
6) Ahum, last but certainly not least: wat een dramatische hoeveelheid remises...
-
Ik ben het helemaal met je eens Guest. Dat Toby van der Stap heeft verslagen is inderdaad goed nieuws, nieuws dat ik nu van jou hoor. Waar heb je die info vandaan?Guest wrote:Halve finales voorbij. Paar punten:
O nu zie ik dat het op de kndb site staat, bedankt in elk geval.
-
ad 2) Zoals zo vaak in de halve finales zijn er de laatste rondes de onlogischte uitslagen te noteren. Stress van het moeten winnen in de laatste ronde? Laaggeplaatsten die meer risico nemen omdat ze toch niets te verliezen hebben? Ik vind het jammer voor Toby, het lijkt een never ending story te worden.Guest wrote:Halve finales voorbij. Paar punten:
ad 6) Ik heb me er gisteren ook over verbaasd dat mensen met + 2 of +3 naar de finale gaan. Dat zijn toch veel te lage scores voor een halve finale? Als je hier al moeite hebt met de lager geklasseerden te verslaan, hoe moet het dan in de finale?
-
Niek heeft wel het grote voordeel dat veel mensen van een jong nieuw-komertje zullen willen winnen en daardoor danig het deksel op de neus kunnen krijgen. Misschien behoort een goede plusscore wel tot de mogelijkheden voor Niek. Niek, zet hem op!Bert Zwart wrote:niek kuijvenhoven wrote:Dankjulliewel allemaal voor jullie felicitaties.
Gemiddelde halen op NK is lastiger dan het lijkt Niek! Ook nog gefeliciteerd trouwens.
- Jan Pieter
Daarmee zou je op een rating van 1437 komen, wat mij niet overdreven hoog lijkt voor iemand die 50% scoort in de finale.niek kuijvenhoven wrote:Ik zat trouwens na te denken, als ik nu eens mijn gemiddelde haal op het NK. Dan krijg ik correctiefactor tien omdat mijn prestaties sterk afwijkend zijn van mijn rating. Als dat zo is, gaat mijn rating (NK junioren, HF, clubcompetitie, NK senioren) met ongeveer 170!!!! punten omhoog haha! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Het wordt pas echt leuk als je ook nog wat toernooien meepakt. Even aannemende dat je gemiddeld per partij een half punt meer scoort dan op grond van je rating van 1267 verwacht mag worden, verdien je vijf ratingpunten per partij. Speel dus nog een partij of 40 en je bent met afstand de nieuwe nummer 1 op de ratinglijst!
Mag hij de zondagronde al op zaterdagavond spelen, zodat hij aan het Paastoernooi in A'dam kan meedoen?Jan Pieter wrote:Daarmee zou je op een rating van 1437 komen, wat mij niet overdreven hoog lijkt voor iemand die 50% scoort in de finale.niek kuijvenhoven wrote:Ik zat trouwens na te denken, als ik nu eens mijn gemiddelde haal op het NK. Dan krijg ik correctiefactor tien omdat mijn prestaties sterk afwijkend zijn van mijn rating. Als dat zo is, gaat mijn rating (NK junioren, HF, clubcompetitie, NK senioren) met ongeveer 170!!!! punten omhoog haha!
Het wordt pas echt leuk als je ook nog wat toernooien meepakt.